Materiale necesare:
-Surubelnite/chei pentru demontarea farului
-Hartie abraziva P1000/P2500
-Folie Oracal transparenta
-Detergent vase (pur/fairy etc)
-Detergent pentru geamuri (clean)
-Pulverizator cu apa
-Carpa de bumbac
-Foarfeca/lama/cutter
-Uscator de par
Pasul 1: Se demonteaza farul de pe masina pentru a nu se atinge vopseaua cu hartia abraziva si pentru o mai buna manipulare a acestuia. Mai jos cateva poze cu aspectul farului inainte de demontare.


Pasul 2: Se curata suprafata farului cu apa si cu detergentul de vase dupa care se clateste cu apa si se incepe slefuirea cu harita abraziva P1000. In timpul slefuirii suprafata farului trebuie sa fie uda. Din cand in cand este recomandata clatirea farului cu apa pentru a se observa mai bine imperfectiunile. Pentru aceasta se va folosi pulverizatorul cu apa. Aceasta etapa se termina cand suprafata farului devine alb mat si dispar petele galbene urmele de zgarieturi fine etc. Se sterge farul de apa si se cauta eventualele defecte inca prezente, daca sunt gasite portiuni neterminate se continua procesul de slefuire cu hartia abraziva P1000. Poza cu farul dupa slefuirea cu hartia P1000.

Pasul 3: se continua netezirea suprafetei cu hartia abraziva P2500 pana cand se observa clarificarea plasticului. Cand farul nu se mai clarifica se spala cu pur si apa se sterge dupa care se freaca cu o carpa de bumbac curata pana cand se imbunatateste transparenta. La finalul procesului farul trebuie sa arate ca in poza de mai jos.

Pasul 4: Se aplica folia pe far, se va folosi folia mentionata mai sus deoarece este elastica atunci cand este incalzita. Pentru aplicare se umezeste suprafata farului si folia cu detergentul de geamuri (clean) prin pulverizare. Se incalzeste fola cu uscatorul de par unde suprafata este rotunda. Pentru aceasta operatiune este recomandat sa fie doua persoane. Se ia un card de plastic si se acopera cu o bucata de panza si se incepe aplicarea pe far incepand dintr-o parte si luand-o din aproape in aproape. De mentionat ca folia are un adeziv care se activeaza la umezeala iar daca se incearca dezlipirea ei dupa montare aceasta se poate deteriora. Folia trebuie aplicata si pe suprafata unde farul nu este vizibil pentru o mai buna rezistenta. Dupa aplicare se taie excesul si se urmareste ca aceasta sa fie lipita si pe margine.
Dupa aplicarea foliei farul o sa ramana cu o oarecare neclaritate cauzata de umezeala ramasa sub folie dar dupa cateva zile aceasta dispare si farul o sa fie transparent asa ca nu trebuie sa va ingrijorati. Si in final o poza cu farul dupa aplicarea foliei.

Pasul 5: Se monteaza farul pe masina si se conecteaza alimentarea becurilor.
In final vreau sa mentionez ca am farurile reconditionate cu aceasta metoda de aproximativ 10 luni la un opel astra g si arata ca atunci cand le-am facut. Pentru alte intrebari va ajut cu placere si va urez rabdare si spor la treaba.