Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • Sever.SVR

  • Mesaje scrise: 210
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Salut,
Am un Opel Vectra B2 , 2001 , 2.0DTI, cod motor Y20DTH de 101 CP , si nu vrea sa porneasca decat cu spray de pornit diesel, iar cand porneste scoate foarte mult fum, ALB la relantii si ALBASTRU cand este turata, am verificat la Cluj Pompa de injectie care este buna, injectoare au fost puse pe banc si sunt ok si astea, am schimbat furtunasele de retur , am montata pe masina supapa de unic sens, baterie noua, motorina este peste jumatate in rezervor , singurul lucrur pe care nu l-am facut inca este sa schmb bujiile de incadescenta. Semeringuri si Oringuri noi la injectoare....

Am pus si un videoclip cu comportamentul masinii:


Mecanicii spun ca este nevoie de o segmentare a motorului,voi ce spuneti ?
Skip ads

  • Sever.SVR

  • Mesaje scrise: 210
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Dupa ce se incalzeste masina , cantitatea de fum scoasa scade, culoarea lui este albastruie, odata ajunsa masina la temperatura de 90 de grade , fumul nu mai este vizibil...
  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,184
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Cam au dreptate mecanicii.. Turbina in ce stare e, consuma ulei?
  • Sever.SVR

  • Mesaje scrise: 210
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Intr-o stare buna zic eu, intra bine, se simte cand intra si nu fluiera aproape deloc, acum ulei papa ceva, dar nu considerabil, am dat afara 4 litri la ultimul schimb de ulei tinand cont ca am bagat 4 litri jumatate, in 12.000 de km , deci 500 ml de ulei la 12 000 km. Acum nu stiu exact ce sa se fi intramplat cu ea, luni ma duc sa ii fac un test de compresie si sa schimb bujiile incandescente apoi sa ii pun un modul ca acestea sa ïntre" la orice temperatura.
  • alex_paval

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Salut ! Verifica bujiile, e posibil ca ele sa fie intregi la masurat, dar cand le probezi pe baterie vei observa ca se incalzeste doar corpul, si capatul nu. Am patit asta, si recomand sa se scoata bujiile din chiuloasa pentru verificare pe baterie (sa se infierbante varful ! ). Grija mare la scos, necesita multa rabdare si pricepere ! Dar problema se pune in felul urmator, nu porneste la rece ? Sau face figura asta si la cald ? Daca cumva face figura la rece, in momentul cand dai la cheie si motorul invarte, iese fum de pe teava de esapament ?
  • Sever.SVR

  • Mesaje scrise: 210
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Bujiile am sa le schimb cu unele noi marca Bosch, a inceput sa dea mai mult fum odata cu lasarea frigului , dar la pornire mereu a dat fum, iar vara uneori nu pornea decat la 10 secunde... e curioasa treaba, dezamorsarea iese din discutie pentru ca am schimbat, semeringuri si oringuri injectoare, am montata supapa de unic sens, am schimbat furtunasele de retur cu unele foarte bune acum, am schimbat garnituri capac carcasa filtru de motorina, daca compresia iese buna inseamna ca sunt doar bujiile incandescente, o sa va anunt mai multe luni seara

Si ce se intampla acolo se intampla la rece, dupa ce se incalzeste motorul nu mai scoate fum ALB, insa fum albastrui tot scoate, mai putin sau chiar deloc, dar tot este putin, putin.
  • undernet

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2008

  • Mesaj Privat
in y20dth intra 5.5 litri de ulei . asa zice cartea . si asa arata si joja de ulei
  • Sever.SVR

  • Mesaje scrise: 210
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Superb, deci eu am mers cu ulei insuficient, timp de 12 mii de km... bun, pai maine ma duc sa cumpar 2 litri de ulei, sa complectez cu cat mai trebuie, am sa cumpar aceasi marca si acelas tip pentru ca stiu ca asa trebuie la completare... Doamne nu pot sa cred, ca am pus mai putin decat trebuie, eu singur am distrus motorul , nu ?
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,067
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Daca nu s-a aprins becul de ulei inseamna ca a avut suficient. Motorul era praf dinainte.
Masoara compresia pe fiecare cilindru, ar trebui sa fie peste 20 bari. Nu te chinui sa-l repari. Cauta alt motor.
  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,184
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Nu ai distrus nimic, motorul poate functiona cu un minim, oricum exista avertizare cand ceva nu merge bine!
  • Sever.SVR

  • Mesaje scrise: 210
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Bun, deci cand ii fac compresia motorului , aceasta trebuie sa fie peste 20 de bari, mai exact cat / Pentru ca am auzit ca raportul este de 18:1 dar nu stiu cum se citeste. Nu am avut niciodata becul de la ulei aprins in timpul mersului masinii. De ce sa ii caut alt motor in cazul in care acesta nu are compresie ?
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,067
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Nu ai compresie - nu porneste.

P.S. Daca iti iei bujii noi, cauta Beru, Ngk sau Denso. Bosch sunt printre cele mai ieftine, nu intamplator.
  • danielddd

  • Mesaje scrise: 527
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2002 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Imi poate spune si mie cineva cat trebuie sa fie compresia minima ca sa porneassca la prima cheie iarna un y20dth? Am o problema cu pornirea la o zafira,porneste la a 3-4 cheie si scoate fum negru,cred ca e de la compresie pt ca pompa e buna,nu se dezamorseaza instalatia,releu si bujii verificate-inlocuite,de tras trage bine cand e motorul cald...daca o las cu botul in vale in viteza...chiar si in a1a se duce singura incet incet ,nu tine compresia motorul,alta explicatie nu e...ii pot face test de compresie dar nu stiu cat trebuie sa fie minim pt motorul asta.......?
  • Sever.SVR

  • Mesaje scrise: 210
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Pai si daca il segmentez nu isi revine la compresia normala ?'Segmentarea nu ajuta deloc ?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Segmentarea ajuta daca nu s-au ovalizat cilindrii din blocul motor.

Daca s-au ovalizat, blocul motor trebuie honuit, cumparat pistoane noi la urmatoarea cota de reparatie si cine stie ce mai gasesti uzat in el (daca trebuie rectificat vibrochenul pe urma ai nevoie de cuzineti) si asa ai desfacut tot blocul motor iar manopera va fi mai mare.

Partea proasta este ca nu stii cat te duce motorul (fara sa manance ulei dupa reparatie), dar sa zicem ca te duce mult si bine dar ce sa vezi ca pe urma iti cade pompa de injectie (am dat doar un exemplu, ca se mai intampla).

Un motor SH in stare buna e o alegere mai directa si mai ieftina. Dar sa te duci sa-l probeze cineva care cunoaste acest motor, inainte sa-l cumperi si sa-i iei o compresie la rece (18,5 ar fi compresia minima la care motorul mai porneste pe iarna).
  • Sever.SVR

  • Mesaje scrise: 210
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Am avut noroc, la testul de compresie toate au avut valori peste 20 si anume ,doua cu 23 si doua cu 22 . problema s-a rezolvat cu schimbarea bujiilor de incandescenta, schimbarea filtrului de motorina, care desi avea doar 1000 de km era foarte murdar, desfundarea a doua injectoare . setarea parametrilor pompei la cele de fabrica , schimbarea furtunaselor de retur si curatarea EGR-ului, acum nu mai scoate gram de fum, insa a aparut o problema cu turbina, care area axul descentrat si trebuie reparata pentru ca "papa"ulei, cel putin asa mi-au zis mecanicii.


Fluieratul este de la acel capat de evacuare pe care l-am pus eu Smile
Va multumesc pentru ajutor si un moderator poate inchide, daca este necesar acest thread.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Sa stii ca esti un norocos ca ai rezolvat (ai dat de un mecanic bun, deci propun sa-l pastrezi) pentru ca eu te vedeam client sigur pentru o demontare de chiuloasa.

Compresia la motor e una buna la valorile alea,

Rezolva-ti si cu turbina (schimb-o cu una SH, dar buna) si bucura-te de masina.
  • Sever.SVR

  • Mesaje scrise: 210
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Iti multumesc inca o data, si cam cat costa una SH, iar pe langa asta , nu e mai bine sa o repar pe a mea, am inteles ca pretul reparatiei este undeva in jurul sumei de 200 de euro,bani pe care i-as da , daca stiu ca turbina o sa ma mai tina macar 2-3 ani de acum incolo la 20.000 km pe an cat fac eu.
  • beki

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2013

  • Mesaj Privat
verifica bujiile sant arse sau siguranta pe mine ma costat 900 roni aceasta problema erau trei arse la fel numai cu sprey bafta
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR