- claudiu7410
- OP
- 5 mesaje
- din 29 Jan 2013
- Astra 2001 y17dt
- Bucuresti
claudiu7410
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2013
- Mesaj Privat
va rog cine cunoaste cine stie mecanic bun sa cunoasca astra 1,7 dti bine ,si priceput...............am umblat din mecanic in mecanic si nu am rezolvat nimic...............toata lumea sa pricepe si pana la urma nu shtie nimic..........am nevoie de un mecanic sa umble numai el la masina............si atat.
va multumesc.
va multumesc.
- z16xep
- **
- 259 mesaje
- din 12 Jun 2012
- Astra 2006 z17dth
- Arad
z16xep
- Mesaje scrise: 259
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2006 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2012
- Mesaj Privat
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
1.7 dt nu e o masina chiar atat de sofisticata mai ales ca e un model destul de vechi. Nu inteleg pe unde ai umblat din mecanic in mecanic de n-ai gasit unul care sa se stie cu masina ta.
Si incet, incet se poate renunta la mitul ca ,,numai mecanicul x a lucrat la masina mea,, pe considerentul ca ,, el cunoaste masina si stie ce a facut la ea,,
Daca mergi la mecanicul tau personal odata la 3-4 luni , fi convins ca el in acest timp a lucrat la alte zeci de masini si o va privi pe a ta ca pe oricare alta. Conteaza responsabilitatea si profesionalismul omului.
Nota - te asigur ca si pe forum poti gasi rezolvari la 99% dintre problemele masinii, tocmai ca sa eviti drumuri, nervi si bani pierduti din mecanic in mecanic.
Si incet, incet se poate renunta la mitul ca ,,numai mecanicul x a lucrat la masina mea,, pe considerentul ca ,, el cunoaste masina si stie ce a facut la ea,,
Daca mergi la mecanicul tau personal odata la 3-4 luni , fi convins ca el in acest timp a lucrat la alte zeci de masini si o va privi pe a ta ca pe oricare alta. Conteaza responsabilitatea si profesionalismul omului.
Nota - te asigur ca si pe forum poti gasi rezolvari la 99% dintre problemele masinii, tocmai ca sa eviti drumuri, nervi si bani pierduti din mecanic in mecanic.
- claudiu7410
- OP
- 5 mesaje
- din 29 Jan 2013
- Astra 2001 y17dt
- Bucuresti
claudiu7410
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2013
- Mesaj Privat
cine mi-a schimbat distributia,mi-a pus un surub de la capacul de plastic (aparatoarea) distributiei mai lung si mi-a spart o pastila din blocul motor.......... de atunci problemele........mereu sare pastila din bloc(facuta la strung) si schimba curea,si pierde ulei si tot asa.............unde gasesc acea pastila care vine undeva sub pompa de ulei,originala?tot fac la strung si tot sar.........mii de multumiri.
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
Din ce material le faci la strung ? Aluminiu ? Alama ? Cupru ? ...... ideeal ar fi facute conice usor la cap si pe ,,strangere,, adica cu vreo 2 zecimi mai mari. Dincolo de pastila este spatiu gol ? Locasul respectiv e prevazut cu un umar , ceva, sa opreasca pastila ?
La blocul-motor de Dacie am mai schimbat astfel de pastile ....le bateam fortat si cu simt ...se gaseau in comert ,,dopurile,, respective ( 2 mici si un ,,capac,, pentru ,,fundul,, axului cu came) ... dar citeodata le mai ,,ajutam,, cu adeziv loctite.
Sper ca vorbim despre aceleasi pastile. - ( ca destinatie ma refer)
La blocul-motor de Dacie am mai schimbat astfel de pastile ....le bateam fortat si cu simt ...se gaseau in comert ,,dopurile,, respective ( 2 mici si un ,,capac,, pentru ,,fundul,, axului cu came) ... dar citeodata le mai ,,ajutam,, cu adeziv loctite.
Sper ca vorbim despre aceleasi pastile. - ( ca destinatie ma refer)
- claudiu7410
- OP
- 5 mesaje
- din 29 Jan 2013
- Astra 2001 y17dt
- Bucuresti
claudiu7410
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2013
- Mesaj Privat
din fier mi le-a facut,acum am lipit pastila cu solutie de la bizon,care lipeste metal.
in blocul motor este o gaura fara locas de oprire a pastilei..........este rotunda ,nu are unde sa se opreasca,nu are umeri........
si prin spatele ei circula ulei............mai multe nu prea stiu.
unde gasesc un bloc motor spart sau uzat sa pot sa-l tai cumva si sa scot pastila.............daca vrei sa scoti pastila din exterior se deteriorizeaza................
mii de multumiri.
in blocul motor este o gaura fara locas de oprire a pastilei..........este rotunda ,nu are unde sa se opreasca,nu are umeri........
si prin spatele ei circula ulei............mai multe nu prea stiu.
unde gasesc un bloc motor spart sau uzat sa pot sa-l tai cumva si sa scot pastila.............daca vrei sa scoti pastila din exterior se deteriorizeaza................
mii de multumiri.
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
Cea mai buna varianta care imi vine , daca zici ca ,,dincolo,, e ceva spatiu ar fi :
- masurat exact diametrul gaurii cu un subler
- executat filet in gaura ( in functie de diametru cota urmatoare de tarod)
- confectionata o pastila cu filetul corespunzator sau taiat o bucata dintr-un surub la care coincide filetul si pasul.
Asta presupune insa 2 probleme:
- sa ai un minim de spatiu pentru tarod si port-tarod
- sa ti cont ca la executarea filetului ,,dincolo,, , in ulei cade spanul rezultat.
La dopul astfel construit i se poate lasa o mica margine/ceva astfel incat sa nu existe riscul sa se insurubeze de tot si sa cada ,, dincolo,,. Ajutator se poate folosi loctite sau banda de teflon.
Ar mai fi varianta de dopuri confectionate din aluminiu si bagate usor fortat.
Dopul tau original .... ce s-a intamplat cu el ?
- masurat exact diametrul gaurii cu un subler
- executat filet in gaura ( in functie de diametru cota urmatoare de tarod)
- confectionata o pastila cu filetul corespunzator sau taiat o bucata dintr-un surub la care coincide filetul si pasul.
Asta presupune insa 2 probleme:
- sa ai un minim de spatiu pentru tarod si port-tarod
- sa ti cont ca la executarea filetului ,,dincolo,, , in ulei cade spanul rezultat.
La dopul astfel construit i se poate lasa o mica margine/ceva astfel incat sa nu existe riscul sa se insurubeze de tot si sa cada ,, dincolo,,. Ajutator se poate folosi loctite sau banda de teflon.
Ar mai fi varianta de dopuri confectionate din aluminiu si bagate usor fortat.
Dopul tau original .... ce s-a intamplat cu el ?
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
Uite aici o lista cu niste cote .......
si un exemplu de interpretare ....
TAROD 5 ---------- BURGHIU 4.2 ..... ( cu burghiul se executa gaura / cu tarodul se executa filet) - ambele le gasesti la magazinele de profil-
Ex . ..... daca vrei sa faci o gaura filetata in care sa insurubezi un surub de 5 , trebuie sa dai o gaura cu un burghiu de 4.2 si in ea sa executi filet cu tarodul de 5. O gaura prea mica va rupe tarodul sau va deforma gaura ....o gaura prea larga va avea un filet anemic.
Alt ex .... daca vrei sa faci o gaura filetata in care sa insurubezi un surub de 10 , ai nevoie de un burghiu cu un diametru de 8.5 pentru gaura si in ea vei executa filet cu un tarod de 10.
Burghiele sint pentru lemn/metal/beton/speciale/etc - ai nevoie de un burghiu pt metal sa largesti gaura in cazul in care nu corespunde nici unei cote din tabel
Tarozii executa filet si se vand la set de cate 3. Primul se introduce in gaura cel ce are desenata o linie circulara pe baza lui si e pregatitor pt filet. Al doilea tarod are pe el desenate 2 linii circulare pe baza lui si executa un filet mai serios dar nu final. Al 3-lea tarod ( si cel final) n-are pe el nici o linie circulara. Sint tarozi si fara linii pe ei si in cazul lor te orientezi dupa profilul ,,dintilor,, Primul parca e mai sters ....ultimul e cel cu dintii cei mai pronuntati.
(scuze ! ! ...... vad ca mi se intampla tot mai des sa postez consecutiv - am sa fiu ceva mai atent. Multumesc pentru intelegere)
si un exemplu de interpretare ....
TAROD 5 ---------- BURGHIU 4.2 ..... ( cu burghiul se executa gaura / cu tarodul se executa filet) - ambele le gasesti la magazinele de profil-
Ex . ..... daca vrei sa faci o gaura filetata in care sa insurubezi un surub de 5 , trebuie sa dai o gaura cu un burghiu de 4.2 si in ea sa executi filet cu tarodul de 5. O gaura prea mica va rupe tarodul sau va deforma gaura ....o gaura prea larga va avea un filet anemic.
Alt ex .... daca vrei sa faci o gaura filetata in care sa insurubezi un surub de 10 , ai nevoie de un burghiu cu un diametru de 8.5 pentru gaura si in ea vei executa filet cu un tarod de 10.
Burghiele sint pentru lemn/metal/beton/speciale/etc - ai nevoie de un burghiu pt metal sa largesti gaura in cazul in care nu corespunde nici unei cote din tabel
Tarozii executa filet si se vand la set de cate 3. Primul se introduce in gaura cel ce are desenata o linie circulara pe baza lui si e pregatitor pt filet. Al doilea tarod are pe el desenate 2 linii circulare pe baza lui si executa un filet mai serios dar nu final. Al 3-lea tarod ( si cel final) n-are pe el nici o linie circulara. Sint tarozi si fara linii pe ei si in cazul lor te orientezi dupa profilul ,,dintilor,, Primul parca e mai sters ....ultimul e cel cu dintii cei mai pronuntati.
(scuze ! ! ...... vad ca mi se intampla tot mai des sa postez consecutiv - am sa fiu ceva mai atent. Multumesc pentru intelegere)
- claudiu7410
- OP
- 5 mesaje
- din 29 Jan 2013
- Astra 2001 y17dt
- Bucuresti
claudiu7410
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2013
- Mesaj Privat
dopul original a ramas la service-ul unde am facut distributia prima data si unde s-a spart .......................
cu tarodul nu cred ca este o solutie,gaura din blocul motor este mare,are cam 3-4 cm.........si blocul este subtire in locul ala.
vreau sa caut un bloc motor si sa incerc sa decupez de jur imprjurul pastilei cu un flex si s-o scot,sa o bag in blocul motor de pe masina si s-o si lipesc.
multumiri.
cu tarodul nu cred ca este o solutie,gaura din blocul motor este mare,are cam 3-4 cm.........si blocul este subtire in locul ala.
vreau sa caut un bloc motor si sa incerc sa decupez de jur imprjurul pastilei cu un flex si s-o scot,sa o bag in blocul motor de pe masina si s-o si lipesc.
multumiri.
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
Vei munci degeaba dupa parerea mea. Vezi daca mai poti recupera dopul original si du-l la un strungar profi sa-ti faca altul din acelasi material la cotele respective, eventual cu 1 zecime mai mare. Pare ciudat ca proiectantul motorului n-a prevazut in fundul gaurii un umar/ceva ......
Si apoi cit poate fi de subtire acel ,,perete,, ? Sub 2 mm nu cred ca are pt ca nu se mai gandeau la varianta dop/capac. Daca are minim 4 se poate da un filet mai fin cu pas ,,marunt,, ( lista de sus nu mai e valabila atunci) ( in fond 3-4 spire sint suficiente) Banuiesc ca nu este acolo presiune ci doar circula uleiul deci nu sint forte mari. Nu inteleg insa de ce n-a functionat metoda cu Bison Metal ......
PS- chiar daca e asa mare gaura (3-4cm) sint tarozi speciali si pt astea. Ori are strungarul la care mergi .... ori sigur cunoaste pe cineva de la care poate cere.
Totusi ... de ce nu mergi la cel ce ti-a facut distributia si sa-i inmanezi cheile masinii sa se ocupe el de problema ? Cum adica , imi rezolvi o problema la masina si, in rezolvarea ei imi produci o alta ?
Si apoi cit poate fi de subtire acel ,,perete,, ? Sub 2 mm nu cred ca are pt ca nu se mai gandeau la varianta dop/capac. Daca are minim 4 se poate da un filet mai fin cu pas ,,marunt,, ( lista de sus nu mai e valabila atunci) ( in fond 3-4 spire sint suficiente) Banuiesc ca nu este acolo presiune ci doar circula uleiul deci nu sint forte mari. Nu inteleg insa de ce n-a functionat metoda cu Bison Metal ......
PS- chiar daca e asa mare gaura (3-4cm) sint tarozi speciali si pt astea. Ori are strungarul la care mergi .... ori sigur cunoaste pe cineva de la care poate cere.
Totusi ... de ce nu mergi la cel ce ti-a facut distributia si sa-i inmanezi cheile masinii sa se ocupe el de problema ? Cum adica , imi rezolvi o problema la masina si, in rezolvarea ei imi produci o alta ?
- claudiu7410
- OP
- 5 mesaje
- din 29 Jan 2013
- Astra 2001 y17dt
- Bucuresti
claudiu7410
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2013
- Mesaj Privat
unde am facut distributia nu ma mai duc,m-am certat rau cu cei de acolos-a lasat cu politie pentru ce mi-au facut ei si raspunsul organelor a fost ..................sa-i dau in judecata........................timp pierdut.............
pastila veche cade in situatia asta.............
acum am dat cu bison metal,sa vad cat ma tine...........
sa dea dumnezeu sa ma tina iarna asta,si la primavara o fac eu in spatele blocului..............cu pastila facuta la strung si lipita cu bison...........
multumesc.
pastila veche cade in situatia asta.............
acum am dat cu bison metal,sa vad cat ma tine...........
sa dea dumnezeu sa ma tina iarna asta,si la primavara o fac eu in spatele blocului..............cu pastila facuta la strung si lipita cu bison...........
multumesc.