overburn
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2013
- Mesaj Privat
Salut,
Am un Astra H din 2004 , 1.6 twinport , benzina (z16xep daca nu ma insel) si la putin timp dupa ce am cumparat-o (acum vreo 2 luni) mi s-a aprins martorul de noxe si simteam ca uneori nu prea tragea (fara clipocit, doar aprins), plus vibratii excesive cand accelerez de la 1200-1300 la 2000. Si facusem doar drumuri scurte in localitate. Si vad in bord erorile 30000, 30100, 30200, 30300, 30400 si 130000. Scot bujiile, observ ca sunt cam uzate si arse, asa ca decid ca oricum ar trebui sa ii schimb consumabilele deci de ce sa nu bag si bujiile in ecuatie ca nu costa prea mult. Pus piese originale GM, sa nu apara probleme. Dau si un clear la erori. Si dau sa fac un drum de 30km in afara localitatii. Dupa aproximativ 15km cu mers la 60-80km/h observ ca incepuse sa imi clipoceasca martorul. Ma panichez, trag pe dreapta , o las vreo 10 minute sa se mai raceasca un pic si ma intorc acasa cu cruise control pus la 60 sa nu mai apara misfires cand vreau eu sa accelerez.
Toate bune si frumoase, dar nu s-a rezolvat absolut deloc problema, la scurt timp se aprinde iar martorul de bord cu aceleasi erori.
Ma documentez si vorbesc cu o cunostinta care lucreaza la o reprezentanta opel care dupa ce a condus un pic masina imi spune ca s-a dus bobina de inductie. Bun, zic eu. Hai sa schimbam bobina. Cumpar o bobina Delphi, si o inlocuiesc pe cea veche (care am observat ca tot Delphi era). Frumos, dau clear la erori, si ma bag la un drum pana la bucuresti (60km). Pe autostrada se comporta ok, ajunge destul de lejer la 190km/h cu 2 persoane , pe scurta portiune unde am vrut sa ii dau de proba si un consum suprinzator de 5.5% la 120-130km/h. Vibratiile pe la 100-120km/h erau dubioase dar aparent era de la drum, pentru ca pe drumul spre campina n-am avut probleme de genul. Si dupa ce am dat sa ma intorc pe DN1, pe langa IKEA s-a aprins iar led-ul... Cu un cod aditional de eroare - 17152.
Codurile ar fi:
30000 - Misfire on one cylinder
30100-30400 - Misfire on cylnder 1-4
31400 - Misfire on random/multiple cylinders
130000 - Low fuel
17152 - Misfire at low fuel pressure.
I-am mai dat niste clear-uri de atunci, sa incerc sa gasesc un pattern ca nu aveam bani de service , si nici prea mare incredere dupa o experienta "exceptionala" cu di-bas, dar nimic. Am fost pana la sinaia, fara probleme, led stins , etc. Cand sa intru inapoi in ploiesti, paf, led-ul, clipocea, a trebuit sa opresc un pic sa isi "revina".
Iarasi, pana la Brasov. La dus, a mers frumos. La intors, la scurt timp dupa iesirea din Valenii de Munte aceeasi problema. Doar ca acum am oprit de cateva ori si la 1km tot revenea problema. Opresc eu, intru in meniul de test si vad "Coolant Temperature: 102C". Nu mi s-a parut prea normal asa ca am lasat-o. Dupa 5 minute a inceput usor sa scada si am lasat-o inca vreo 15 minute dupa ce a ajuns undeva la 90 de grade. De atunci nu am mai avut probleme cu misfires, decat odata in oras, iar am oprit 2 minute si si-a revenit.
Tin sa mentionez ca mai am o problema ciudata - tot apare pe ecran un popup "Check coolant level". Tind sa cred ca ar fi cumva legate.
In fine. Am sters eroarea inainte sa ma duc la RAR cu ea pentru identificare si itp, sa nu am probleme, si s-a comportat exemplar , chiar au zis baiteii ca merge extrem de bine. Acum, comparativ cu cine stie ce harburi tot intra pe linie, banuiesc ca ar merge extrem de bine si in 3 cilindrii. Dupa care am trecut pe la motormania sa ii schimb distributia ca aparent avea undeva la 150k km in loc de 90k cat mi se spusese (big surprise there...). Am mai schimbat si cureaua de la alternator care era crapata in anumite portiuni. Si totusi am aceeasi problema.
A mai patit cineva ceva similar? Sau are cineva vreo idee de ce ar putea sa se intample?
Toata lumea urla ca masina merge perfect, dar pe langa vibratiile la turatii in jur de 1500 , mai am si problema cu primul cilindru care o ia razna uneori. Deci clar nu e cazul.
Ca motive deduc si eu. Pana acum am banuit bujiile, bobina, valva egr, senzorii de oxigen de la admisie, respectiv evacuare, filtrul de benzina (care este plasat foarte convenabil, in rezervor), injectoare, probleme cu lubrifierea, probleme cu circulatia lichidului de racire , poate se incalzeste chiulasa ca dracu si bubuie benzina mai repede , etc. Si la bobina si bujii m-am cam inselat, deci as fi doritor de niste idei noi sa pot sa ii bat la cap pe cei de la service, ca aparent daca nu stai dupa ei iti schimba piese random si asteapta sa vada daca merge sau nu.
Am un Astra H din 2004 , 1.6 twinport , benzina (z16xep daca nu ma insel) si la putin timp dupa ce am cumparat-o (acum vreo 2 luni) mi s-a aprins martorul de noxe si simteam ca uneori nu prea tragea (fara clipocit, doar aprins), plus vibratii excesive cand accelerez de la 1200-1300 la 2000. Si facusem doar drumuri scurte in localitate. Si vad in bord erorile 30000, 30100, 30200, 30300, 30400 si 130000. Scot bujiile, observ ca sunt cam uzate si arse, asa ca decid ca oricum ar trebui sa ii schimb consumabilele deci de ce sa nu bag si bujiile in ecuatie ca nu costa prea mult. Pus piese originale GM, sa nu apara probleme. Dau si un clear la erori. Si dau sa fac un drum de 30km in afara localitatii. Dupa aproximativ 15km cu mers la 60-80km/h observ ca incepuse sa imi clipoceasca martorul. Ma panichez, trag pe dreapta , o las vreo 10 minute sa se mai raceasca un pic si ma intorc acasa cu cruise control pus la 60 sa nu mai apara misfires cand vreau eu sa accelerez.
Toate bune si frumoase, dar nu s-a rezolvat absolut deloc problema, la scurt timp se aprinde iar martorul de bord cu aceleasi erori.
Ma documentez si vorbesc cu o cunostinta care lucreaza la o reprezentanta opel care dupa ce a condus un pic masina imi spune ca s-a dus bobina de inductie. Bun, zic eu. Hai sa schimbam bobina. Cumpar o bobina Delphi, si o inlocuiesc pe cea veche (care am observat ca tot Delphi era). Frumos, dau clear la erori, si ma bag la un drum pana la bucuresti (60km). Pe autostrada se comporta ok, ajunge destul de lejer la 190km/h cu 2 persoane , pe scurta portiune unde am vrut sa ii dau de proba si un consum suprinzator de 5.5% la 120-130km/h. Vibratiile pe la 100-120km/h erau dubioase dar aparent era de la drum, pentru ca pe drumul spre campina n-am avut probleme de genul. Si dupa ce am dat sa ma intorc pe DN1, pe langa IKEA s-a aprins iar led-ul... Cu un cod aditional de eroare - 17152.
Codurile ar fi:
30000 - Misfire on one cylinder
30100-30400 - Misfire on cylnder 1-4
31400 - Misfire on random/multiple cylinders
130000 - Low fuel
17152 - Misfire at low fuel pressure.
I-am mai dat niste clear-uri de atunci, sa incerc sa gasesc un pattern ca nu aveam bani de service , si nici prea mare incredere dupa o experienta "exceptionala" cu di-bas, dar nimic. Am fost pana la sinaia, fara probleme, led stins , etc. Cand sa intru inapoi in ploiesti, paf, led-ul, clipocea, a trebuit sa opresc un pic sa isi "revina".
Iarasi, pana la Brasov. La dus, a mers frumos. La intors, la scurt timp dupa iesirea din Valenii de Munte aceeasi problema. Doar ca acum am oprit de cateva ori si la 1km tot revenea problema. Opresc eu, intru in meniul de test si vad "Coolant Temperature: 102C". Nu mi s-a parut prea normal asa ca am lasat-o. Dupa 5 minute a inceput usor sa scada si am lasat-o inca vreo 15 minute dupa ce a ajuns undeva la 90 de grade. De atunci nu am mai avut probleme cu misfires, decat odata in oras, iar am oprit 2 minute si si-a revenit.
Tin sa mentionez ca mai am o problema ciudata - tot apare pe ecran un popup "Check coolant level". Tind sa cred ca ar fi cumva legate.
In fine. Am sters eroarea inainte sa ma duc la RAR cu ea pentru identificare si itp, sa nu am probleme, si s-a comportat exemplar , chiar au zis baiteii ca merge extrem de bine. Acum, comparativ cu cine stie ce harburi tot intra pe linie, banuiesc ca ar merge extrem de bine si in 3 cilindrii. Dupa care am trecut pe la motormania sa ii schimb distributia ca aparent avea undeva la 150k km in loc de 90k cat mi se spusese (big surprise there...). Am mai schimbat si cureaua de la alternator care era crapata in anumite portiuni. Si totusi am aceeasi problema.
A mai patit cineva ceva similar? Sau are cineva vreo idee de ce ar putea sa se intample?
Toata lumea urla ca masina merge perfect, dar pe langa vibratiile la turatii in jur de 1500 , mai am si problema cu primul cilindru care o ia razna uneori. Deci clar nu e cazul.
Ca motive deduc si eu. Pana acum am banuit bujiile, bobina, valva egr, senzorii de oxigen de la admisie, respectiv evacuare, filtrul de benzina (care este plasat foarte convenabil, in rezervor), injectoare, probleme cu lubrifierea, probleme cu circulatia lichidului de racire , poate se incalzeste chiulasa ca dracu si bubuie benzina mai repede , etc. Si la bobina si bujii m-am cam inselat, deci as fi doritor de niste idei noi sa pot sa ii bat la cap pe cei de la service, ca aparent daca nu stai dupa ei iti schimba piese random si asteapta sa vada daca merge sau nu.
ASB- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2013
- Mesaj Privat
Salut. Opelul nu are coduri de eroare de forma P3XXX , nu stiu cu ce ai citit codurile de eroare dar nu exista coduri de forma P3xxx. Singurul cod de eroare pe care il ai si corespunde Z16XEP respectiv in TIS este P1300 adica Missfire at low fuel level.
.Codul asta este inselator in sensul ca este generat atunci cand crankshaftul (senzorul de turatie ) detecteaza prea multe missfire-uri intr-un interval de timp. ECU pune pe seama rezervolui gol aceste missfire-uri dar in realitate cauza este cu totul alta.
Am avut aceleasi probleme 3 reprezentante si 10 service-uri plus ca am cunostiinte in special legate de Opel nu am revolvat problema . Am vandut masina si tot nu stiam ce are.Nici de de pe forum-urile de prin UK sau DE nu stiu de ce se genereaza codul asta si logic de ce masina merge prost.Apropo nu mai cauta filtru de benzina pentru ca nu exista pe masina asta.
Oricum ... eu unul sa nu mai aud de Z16XEP....
P.S. Vezi ca in Ploiesti este userul CO [editat] are service dedicat Opel cu Tech2 si tot ce trebuie. Eu am ajuns pe la el pentru ECU de proba ca il banuiam defect dar nu a fost cazul.
.Codul asta este inselator in sensul ca este generat atunci cand crankshaftul (senzorul de turatie ) detecteaza prea multe missfire-uri intr-un interval de timp. ECU pune pe seama rezervolui gol aceste missfire-uri dar in realitate cauza este cu totul alta.
Am avut aceleasi probleme 3 reprezentante si 10 service-uri plus ca am cunostiinte in special legate de Opel nu am revolvat problema . Am vandut masina si tot nu stiam ce are.Nici de de pe forum-urile de prin UK sau DE nu stiu de ce se genereaza codul asta si logic de ce masina merge prost.Apropo nu mai cauta filtru de benzina pentru ca nu exista pe masina asta.
Oricum ... eu unul sa nu mai aud de Z16XEP....
P.S. Vezi ca in Ploiesti este userul CO [editat] are service dedicat Opel cu Tech2 si tot ce trebuie. Eu am ajuns pe la el pentru ECU de proba ca il banuiam defect dar nu a fost cazul.
overburn
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2013
- Mesaj Privat
- ionutmaster86
- *
- 6 mesaje
- din 28 Jan 2013
- Astra 2004 Z16
- Bucuresti
ionutmaster86
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2013
- Mesaj Privat
Salut,
Exact aceleasi erori le am si eu.Masina este tot un 2004 astra h z16xep.Ai rezolvat problema? Maine o duc in service si o sa il rog pe mecanic sa faca ce scrie aici: http://pemberton1.co.uk/astra/ecn-17152.html
Din cate am citit ar fi egr-ul? Tu ai schimbat EGR-ul?
Exact aceleasi erori le am si eu.Masina este tot un 2004 astra h z16xep.Ai rezolvat problema? Maine o duc in service si o sa il rog pe mecanic sa faca ce scrie aici: http://pemberton1.co.uk/astra/ecn-17152.html
Din cate am citit ar fi egr-ul? Tu ai schimbat EGR-ul?