- john3976
- OP
- 132 mesaje
- din 23 Jun 2011
- Vectra 1997 x16xel
- Timis
john3976
- Mesaje scrise: 132
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2011
- Mesaj Privat
cum ma asteptam mi-a cedat motorul(pe la 200000 km)din cauza unei role intinzatoare curea distributie fabricata pe vapor.Asadar am ales varianta de a schimba motorul si nu sa il repar pe al meu datorita costurilor ridicate.am luat motor de astra g avand ac cod cu al meu x16xel si m-am apucat de treaba.acest tutorial are rolul de a explica diferentele intre cele doua motoare(chit ca sunt ac tip)
diferentele apar la distributie-astra g are cureaua mai scurta si rolele de rulare mai apropiate,fulia vibrochen mai mare in diametru(are servo electrohidraulic) si automat curea de accesorii mai scurta,tampon motor in centrul distributiei-de aici si distributie asezata altfel,galerie de admisie mai scurta si mai facila la curatare/depanare,iar cutia filtrului de aer este mai patrata si mai mica decat cea de vectra.asadar am cumparat un motor de astra g din 99 pe care l-am pornit in prealabil pe masina donoare,l-am dus la garaj si doua zile am avut activitate intensa.am dat motorul meu jos,si l-am montat pe cel "nou",apoi a urmat distractia.am folosit galeria mea de evacuare cu sonda lambda cu tot si toti senzorii motor ai mei stiind ca sunt in parametri,valvele care erau la mine le-am repozitionat in compartimentul motorastfel incat sa dea bine si ca aspect-valva preincalzire galerieam montat-o sub tubulatura aer langa clapeta de acceleratie iar valva vapori benzina am montat-o ca la astra in partea stanga a motorului montata pe o tija de sustinere a cablajului.mentionez ca instalatia electrica am repozitionat-o in raport cu traseul original astra care l-am luat cu motor cu tot(patul de cabluri negru).In functie de pozitia accesoriilor am asezat mufele a.i. sa nu vad o mataraie lipsita de orice logica si tot ce iesea din pat am invelit in tuburi negre originale opel.o diferenta apare si la cablul de acceleratie-cel de astra are o semibila in cap cu siguranta iar cel de vectra are un bolt ce intra intr-un locas special.am montat totul pe traseul astra ,accesoriile fiind identice.tamponul original,ca sa nu mai dau distributia jos,l-am taiat de la nivelul capacului de plastic si gaurile le-am astupat cu silicon sa nu intre praf si lichide la cureaua de distributie.tamponul de vectra a intrat perfect pe gaurile(nefolosite)ale motorului asa ca totul a decurs ca la carte.Initial am vrut sa folosesc galeria mea de admisie insa este f inghesuita si majoritatea stiti ce distractie este sa dai clapeta de acc jos sa o cureti.galeria de astra este mai scurta ,mai bine aranjata si parca mai facila la desfacut.Odata cu galeria de admisie am luat si rampa injectoare maontand injectoarele mele ca se potrivesc. Va spun acum legaturile la vacuum-conducta principala de vacuum ce vine din tulumba de frana se leaga pe teava principala a admisiei si cea mai groasa,apoi iesirile la valve se monteaza impreuna(am folosit un t-eu de vacuum si furtunase)Langa teava groasa de la vacuum amintita mai sus se leaga furtunasul pentru rampa de injectoare,iar din teava asezata paralel cu linia motorului(tot pe admisie) se leaga t -ul mai sus amintit.accesoriile si senzorii se leaga identic prin suruburile si mufele aferente-adica se "pupa" toate fara probleme.atentie la strangeri ca cedeaza filetele usor,eu avand ac probl. la pompa de servo unde am sch surubul superior cu unul mai lung sa prinda pe filetul doi-cei care mai umblati la motoare stiu de ce surub vorbesc si problema s-a rezolvat.Odata cu aceasta schimbare am curatat tot compartimentul motor cu spray de frana(vreo 5 tuburi) si decarbusolv(1 l), am eliminat toate petele de ulei,apa si pamant si am creat o adevarata placere sa privesti un motor curat.Va mai reamintesc ca trebuie facuta revizia completa(ulei filtre samd- eu am cerut filtru aer de astra ca am sch si carcasa filtru).Ca si modificari au mai aparut la capac termostat care la astra are un shtut unde se leaga furtunul de supraplin vas expansiune-la vectra venea direct in clapeta de acc-conductele de apa se schimba si se pun de astra care au o conducta subtire si aceasta se leaga pe clapeta. la conexiunea cu caloriferul din interior se potrivesc mufele.Atentie ca se schimba si capacul de deasupra(cel cu ecotec) si busonul de ulei.In esenta motorul este identic,adica daca vrei poti sa-i pui distributie de vectra,galerie de vectra samd sau, ca mine optati pentru un motor astra/vectra numai ca trebuie sa fiti atenti la cererea de piese sau accesorii cand le cumparati.Atasez si ceva poze cu motorul deja montat pe masina sa vedeti cum a iesit iar comentariile nelalocul lor sunt de prisos-eu am optat sa fac munca asta si cu masina mea fac ce vreau.
am revenit cu cost operatiune-in jur 1000 ron fara kit revizie,tigari, suc si sandviciuri....si fara manopera bineinteles. 800 ron a costat motorul chel si 200 galeria si rampa injectoare.
diferentele apar la distributie-astra g are cureaua mai scurta si rolele de rulare mai apropiate,fulia vibrochen mai mare in diametru(are servo electrohidraulic) si automat curea de accesorii mai scurta,tampon motor in centrul distributiei-de aici si distributie asezata altfel,galerie de admisie mai scurta si mai facila la curatare/depanare,iar cutia filtrului de aer este mai patrata si mai mica decat cea de vectra.asadar am cumparat un motor de astra g din 99 pe care l-am pornit in prealabil pe masina donoare,l-am dus la garaj si doua zile am avut activitate intensa.am dat motorul meu jos,si l-am montat pe cel "nou",apoi a urmat distractia.am folosit galeria mea de evacuare cu sonda lambda cu tot si toti senzorii motor ai mei stiind ca sunt in parametri,valvele care erau la mine le-am repozitionat in compartimentul motorastfel incat sa dea bine si ca aspect-valva preincalzire galerieam montat-o sub tubulatura aer langa clapeta de acceleratie iar valva vapori benzina am montat-o ca la astra in partea stanga a motorului montata pe o tija de sustinere a cablajului.mentionez ca instalatia electrica am repozitionat-o in raport cu traseul original astra care l-am luat cu motor cu tot(patul de cabluri negru).In functie de pozitia accesoriilor am asezat mufele a.i. sa nu vad o mataraie lipsita de orice logica si tot ce iesea din pat am invelit in tuburi negre originale opel.o diferenta apare si la cablul de acceleratie-cel de astra are o semibila in cap cu siguranta iar cel de vectra are un bolt ce intra intr-un locas special.am montat totul pe traseul astra ,accesoriile fiind identice.tamponul original,ca sa nu mai dau distributia jos,l-am taiat de la nivelul capacului de plastic si gaurile le-am astupat cu silicon sa nu intre praf si lichide la cureaua de distributie.tamponul de vectra a intrat perfect pe gaurile(nefolosite)ale motorului asa ca totul a decurs ca la carte.Initial am vrut sa folosesc galeria mea de admisie insa este f inghesuita si majoritatea stiti ce distractie este sa dai clapeta de acc jos sa o cureti.galeria de astra este mai scurta ,mai bine aranjata si parca mai facila la desfacut.Odata cu galeria de admisie am luat si rampa injectoare maontand injectoarele mele ca se potrivesc. Va spun acum legaturile la vacuum-conducta principala de vacuum ce vine din tulumba de frana se leaga pe teava principala a admisiei si cea mai groasa,apoi iesirile la valve se monteaza impreuna(am folosit un t-eu de vacuum si furtunase)Langa teava groasa de la vacuum amintita mai sus se leaga furtunasul pentru rampa de injectoare,iar din teava asezata paralel cu linia motorului(tot pe admisie) se leaga t -ul mai sus amintit.accesoriile si senzorii se leaga identic prin suruburile si mufele aferente-adica se "pupa" toate fara probleme.atentie la strangeri ca cedeaza filetele usor,eu avand ac probl. la pompa de servo unde am sch surubul superior cu unul mai lung sa prinda pe filetul doi-cei care mai umblati la motoare stiu de ce surub vorbesc si problema s-a rezolvat.Odata cu aceasta schimbare am curatat tot compartimentul motor cu spray de frana(vreo 5 tuburi) si decarbusolv(1 l), am eliminat toate petele de ulei,apa si pamant si am creat o adevarata placere sa privesti un motor curat.Va mai reamintesc ca trebuie facuta revizia completa(ulei filtre samd- eu am cerut filtru aer de astra ca am sch si carcasa filtru).Ca si modificari au mai aparut la capac termostat care la astra are un shtut unde se leaga furtunul de supraplin vas expansiune-la vectra venea direct in clapeta de acc-conductele de apa se schimba si se pun de astra care au o conducta subtire si aceasta se leaga pe clapeta. la conexiunea cu caloriferul din interior se potrivesc mufele.Atentie ca se schimba si capacul de deasupra(cel cu ecotec) si busonul de ulei.In esenta motorul este identic,adica daca vrei poti sa-i pui distributie de vectra,galerie de vectra samd sau, ca mine optati pentru un motor astra/vectra numai ca trebuie sa fiti atenti la cererea de piese sau accesorii cand le cumparati.Atasez si ceva poze cu motorul deja montat pe masina sa vedeti cum a iesit iar comentariile nelalocul lor sunt de prisos-eu am optat sa fac munca asta si cu masina mea fac ce vreau.
am revenit cu cost operatiune-in jur 1000 ron fara kit revizie,tigari, suc si sandviciuri....si fara manopera bineinteles. 800 ron a costat motorul chel si 200 galeria si rampa injectoare.