- hiperul
- OP
- 308 mesaje
- din 25 Apr 2011
- Vectra 2004 Y22DTR
- Olt
hiperul
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2011
- Mesaj Privat
Salutareeee....am si eu o problema chiar doua...una ca nu mi mai tine bateria la laptop nici macar 5 min sa pun op-com ul pe vectra mea....si acum cea care are legatura cu partea auto....
Dimineata sau cand masina sta oprita mai mult de 12 ore ...la pornire mi se aprinde masina cu cheia in bord chiar inainte sa pornesc motorul...doar pun contactul si cand aprind farurile imi palpaie chiar si dupa ce pornesc motorul pana in momentul cand plec cu ea de pe loc....sa fie alternatorul de vina?daca da? De ce se aprinde martorul masina+cheia....si nu se aprinde martorul rosu cu bateria din bord? Bateria am masirato dp ce a stat oprita peste noapte si are tensiune destul de mica sub 11,50....
Sau sa aiba legatura cu bujiile?
Dimineata sau cand masina sta oprita mai mult de 12 ore ...la pornire mi se aprinde masina cu cheia in bord chiar inainte sa pornesc motorul...doar pun contactul si cand aprind farurile imi palpaie chiar si dupa ce pornesc motorul pana in momentul cand plec cu ea de pe loc....sa fie alternatorul de vina?daca da? De ce se aprinde martorul masina+cheia....si nu se aprinde martorul rosu cu bateria din bord? Bateria am masirato dp ce a stat oprita peste noapte si are tensiune destul de mica sub 11,50....
Sau sa aiba legatura cu bujiile?
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- hiperul
- OP
- 308 mesaje
- din 25 Apr 2011
- Vectra 2004 Y22DTR
- Olt
hiperul
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2011
- Mesaj Privat
Nu cred ca e cum zici tu...
DACA ar fi bateria...n-ar mai palpai luminile dupa pornire...pt ca dupa pornire consumatorii nu sunt legati direct la baterie...alternatorul e pus in functiune...
SI DA....Bateria are tensiune foarte mica cand sta masina mai multe ore oprita...dar cand o pornesc ajunge la 14.10V sau 14.20 V...DECI? Ce sa inteleg? Alternatorul incarca nu?
Si daca ar fi doar bateria....DE CE? se aprinde martorul masina+cheia cand pun contactul...iar cand plec dp loc sau o turez pe loc...dispare...
DACA ar fi bateria...n-ar mai palpai luminile dupa pornire...pt ca dupa pornire consumatorii nu sunt legati direct la baterie...alternatorul e pus in functiune...
SI DA....Bateria are tensiune foarte mica cand sta masina mai multe ore oprita...dar cand o pornesc ajunge la 14.10V sau 14.20 V...DECI? Ce sa inteleg? Alternatorul incarca nu?
Si daca ar fi doar bateria....DE CE? se aprinde martorul masina+cheia cand pun contactul...iar cand plec dp loc sau o turez pe loc...dispare...
- hiperul
- OP
- 308 mesaje
- din 25 Apr 2011
- Vectra 2004 Y22DTR
- Olt
hiperul
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2011
- Mesaj Privat
jgyprime a scris:bateria e prea slaba...
cu motorul pornit masoara incarcarea pe baterie...
daca incarcarea e slaba, peste noapte fiind frig, bateria se poate descarca si sigura...
daca incarcarea e buna si esti sigur ca bateria nu are probleme, poate ai vreun consumator care ramane cuplat...
cu motorul pornit masoara incarcarea pe baterie...
daca incarcarea e slaba, peste noapte fiind frig, bateria se poate descarca si sigura...
daca incarcarea e buna si esti sigur ca bateria nu are probleme, poate ai vreun consumator care ramane cuplat...
Singurul consumator ramas e alarma...
O sa fac rost de un alt laptop maine sa fac o scanare cu OP-COM-ul...dar nu cred ca e doar bateria problema...mai ales ca e destul de noua...si e si VARTA...
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
incarcarea normala pe baterie e intre 13,8 si 14,2
asa stiu eu...
deci aici nu ar trebui sa fie problema
ar ramane bateria (care chiar daca e noua e posibil sa se duca) sau consumatorul (in acest caz alarma) care ar putea sa aiba o problema
o solutie temporara (nu stiu daca se poate sa aiba rezultat) ar fi ca seara cand lasi masina in parcare sa scoti borna de + de pe masina, sa verifici tensiunea pe baterie iar dimineata sa o verifici din nou (fara sa conectezi borna)
daca e scazuta iarasi tensiunea atunci clar e bateria.
daca tensiunea e buna atunci zic eu ca e un consumator care descarca bateria...
asa stiu eu...
deci aici nu ar trebui sa fie problema
ar ramane bateria (care chiar daca e noua e posibil sa se duca) sau consumatorul (in acest caz alarma) care ar putea sa aiba o problema
o solutie temporara (nu stiu daca se poate sa aiba rezultat) ar fi ca seara cand lasi masina in parcare sa scoti borna de + de pe masina, sa verifici tensiunea pe baterie iar dimineata sa o verifici din nou (fara sa conectezi borna)
daca e scazuta iarasi tensiunea atunci clar e bateria.
daca tensiunea e buna atunci zic eu ca e un consumator care descarca bateria...
- hiperul
- OP
- 308 mesaje
- din 25 Apr 2011
- Vectra 2004 Y22DTR
- Olt
hiperul
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2011
- Mesaj Privat
- cyberbob
- ****
- 1,287 mesaje
- din 06 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
cyberbob
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2010
- Mesaj Privat
Salutare!
Primul cod de eroare este de la treapta a 1 a a ventilatorului. Incearca s-o remediezi pana se incalzeste afara. E un modul care comanda electroventilatorul, nu stiu daca se poate repara sau trebuie schimbat.
Al 2 lea cod este ori de la releul de comanda a bujiilor, ori ai o bujie arsa(cel mai probabil e vreo bujie). Ca sa fii sigur, cu motorul oprit, aprinzi plafoniera si activezi din op-com releul de comanda, daca lumina plafonierei scade in intensitate cand il activezi, inseamna ca el functioneaza si ai arsa cel putin o bujie.
Adi G.
Primul cod de eroare este de la treapta a 1 a a ventilatorului. Incearca s-o remediezi pana se incalzeste afara. E un modul care comanda electroventilatorul, nu stiu daca se poate repara sau trebuie schimbat.
Al 2 lea cod este ori de la releul de comanda a bujiilor, ori ai o bujie arsa(cel mai probabil e vreo bujie). Ca sa fii sigur, cu motorul oprit, aprinzi plafoniera si activezi din op-com releul de comanda, daca lumina plafonierei scade in intensitate cand il activezi, inseamna ca el functioneaza si ai arsa cel putin o bujie.
Adi G.
- hiperul
- OP
- 308 mesaje
- din 25 Apr 2011
- Vectra 2004 Y22DTR
- Olt
hiperul
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2011
- Mesaj Privat
- hiperul
- OP
- 308 mesaje
- din 25 Apr 2011
- Vectra 2004 Y22DTR
- Olt
hiperul
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2011
- Mesaj Privat
[quote="cyberbob"]Salutare!
Primul cod de eroare este de la treapta a 1 a a ventilatorului. Incearca s-o remediezi pana se incalzeste afara. E un modul care comanda electroventilatorul, nu stiu daca se poate repara sau trebuie schimbat.
Al 2 lea cod este ori de la releul de comanda a bujiilor, ori ai o bujie arsa(cel mai probabil e vreo bujie). Ca sa fii sigur, cu motorul oprit, aprinzi plafoniera si activezi din op-com releul de comanda, daca lumina plafonierei scade in intensitate cand il activezi, inseamna ca el functioneaza si ai arsa cel putin o bujie.
1.Mai exact...ce ar trebuie sa fac...daca te pricepi...fii mai explicit...
2.M-am gandit ca am o bujie arsa...pentru ca se aprinde masina cu cheia cand pun contactul...DAR....se aprinde si martorul de bujii...asta inseamna ca lucreaza bujiile....parca nu trebuia sa se mai aprinda martorul cand pui contactul daca una sau mai multe bujii sunt arse... + ca se zdruncina un pic masina la pornire de cand s-a lasat gerul....la pornire ma obisnuiesem sa pun contactul de 2 ori...
Primul cod de eroare este de la treapta a 1 a a ventilatorului. Incearca s-o remediezi pana se incalzeste afara. E un modul care comanda electroventilatorul, nu stiu daca se poate repara sau trebuie schimbat.
Al 2 lea cod este ori de la releul de comanda a bujiilor, ori ai o bujie arsa(cel mai probabil e vreo bujie). Ca sa fii sigur, cu motorul oprit, aprinzi plafoniera si activezi din op-com releul de comanda, daca lumina plafonierei scade in intensitate cand il activezi, inseamna ca el functioneaza si ai arsa cel putin o bujie.
1.Mai exact...ce ar trebuie sa fac...daca te pricepi...fii mai explicit...
2.M-am gandit ca am o bujie arsa...pentru ca se aprinde masina cu cheia cand pun contactul...DAR....se aprinde si martorul de bujii...asta inseamna ca lucreaza bujiile....parca nu trebuia sa se mai aprinda martorul cand pui contactul daca una sau mai multe bujii sunt arse... + ca se zdruncina un pic masina la pornire de cand s-a lasat gerul....la pornire ma obisnuiesem sa pun contactul de 2 ori...
- cyberbob
- ****
- 1,287 mesaje
- din 06 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
cyberbob
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2010
- Mesaj Privat
Salutare!
Nu stiu cum e partea cu masina cu cheita si martorul bujiilor, ma refer cum se aprind daca sunt arse. Poti incerca faza cu plafoniera.
Legat de prima parte, electroventilatorul are un modul care il comanda. Are 3 trepte care pornesc progresiv in functie de cat de tare se incalzeste lichidul de racire. In cazul tau ventilatorul nu o sa porneasca pe prima treapta. O sa porneasca pe treapta a 2 a atunci cant temperatura va fii suficient de mare incat sa porneasca treapta a 2 a. Cauta pe aici pe forum, nu sunt sigur daca se poate repara acest modul.
Adi G.
Nu stiu cum e partea cu masina cu cheita si martorul bujiilor, ma refer cum se aprind daca sunt arse. Poti incerca faza cu plafoniera.
Legat de prima parte, electroventilatorul are un modul care il comanda. Are 3 trepte care pornesc progresiv in functie de cat de tare se incalzeste lichidul de racire. In cazul tau ventilatorul nu o sa porneasca pe prima treapta. O sa porneasca pe treapta a 2 a atunci cant temperatura va fii suficient de mare incat sa porneasca treapta a 2 a. Cauta pe aici pe forum, nu sunt sigur daca se poate repara acest modul.
Adi G.
- hiperul
- OP
- 308 mesaje
- din 25 Apr 2011
- Vectra 2004 Y22DTR
- Olt
hiperul
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2011
- Mesaj Privat
- cyberbob
- ****
- 1,287 mesaje
- din 06 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
cyberbob
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2010
- Mesaj Privat
Salut!
Da ala e. Daca nu e suficient de cald lichidul de racire nu aveai cum sa-l vezi lucrand. La mine de ex se aude doar cand il pornesc manual din op-com pe treapta a 3 a. In rest, pe primele 2 nu se aude.
Nu stiu exact daca se poate schimba decat modulul singur, sau cu tot cu electroventilator, nu m-am lovit de problema asta si nu m-am interesat.
Adi G.
Da ala e. Daca nu e suficient de cald lichidul de racire nu aveai cum sa-l vezi lucrand. La mine de ex se aude doar cand il pornesc manual din op-com pe treapta a 3 a. In rest, pe primele 2 nu se aude.
Nu stiu exact daca se poate schimba decat modulul singur, sau cu tot cu electroventilator, nu m-am lovit de problema asta si nu m-am interesat.
Adi G.
- hiperul
- OP
- 308 mesaje
- din 25 Apr 2011
- Vectra 2004 Y22DTR
- Olt
hiperul
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2011
- Mesaj Privat
- hiperul
- OP
- 308 mesaje
- din 25 Apr 2011
- Vectra 2004 Y22DTR
- Olt
hiperul
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2011
- Mesaj Privat
cyberbob a scris:Salut!
Da ala e. Daca nu e suficient de cald lichidul de racire nu aveai cum sa-l vezi lucrand. La mine de ex se aude doar cand il pornesc manual din op-com pe treapta a 3 a. In rest, pe primele 2 nu se aude.
Nu stiu exact daca se poate schimba decat modulul singur, sau cu tot cu electroventilator, nu m-am lovit de problema asta si nu m-am interesat.
Adi G.
Da ala e. Daca nu e suficient de cald lichidul de racire nu aveai cum sa-l vezi lucrand. La mine de ex se aude doar cand il pornesc manual din op-com pe treapta a 3 a. In rest, pe primele 2 nu se aude.
Nu stiu exact daca se poate schimba decat modulul singur, sau cu tot cu electroventilator, nu m-am lovit de problema asta si nu m-am interesat.
Adi G.
Cand zici modul te referi la electroventilator + ceva? sau ....? se schimba cu tot cu radiatorul ? la aia te referi?
Ce se intampla daca nu l schimb? sau cel putin nu pe moment...Am vazut ca "rahatul ala cu elicii" nu e chiar asa ieftin...O sa ma ocup de buji prima data
- cyberbob
- ****
- 1,287 mesaje
- din 06 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
cyberbob
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2010
- Mesaj Privat
Salutare!
Cand zic modul, ma refer la o cutiuta patrata care e pe aceeasi carcasa cu ventilatorul. Nu se schimba cu tot cu radiator.
Nu cred ca ar merge ala de pe 2.8, pentru ca la 2.8 sigur sunt alte temperaturi de pornire a treptelor electroventilatorului.
Daca nu-l schimbi nu se intampla nimic, dar o sa ti se incalzeasca mai tare motorul pana cand porneste treapta a 2 a. Nu stiu in schimb cum va fii afectat aerul conditionat.
Adi G.
Cand zic modul, ma refer la o cutiuta patrata care e pe aceeasi carcasa cu ventilatorul. Nu se schimba cu tot cu radiator.
Nu cred ca ar merge ala de pe 2.8, pentru ca la 2.8 sigur sunt alte temperaturi de pornire a treptelor electroventilatorului.
Daca nu-l schimbi nu se intampla nimic, dar o sa ti se incalzeasca mai tare motorul pana cand porneste treapta a 2 a. Nu stiu in schimb cum va fii afectat aerul conditionat.
Adi G.
- hiperul
- OP
- 308 mesaje
- din 25 Apr 2011
- Vectra 2004 Y22DTR
- Olt
hiperul
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2011
- Mesaj Privat
OK...schimb bujiile...sa zicem ca dispare masina cu cheia care mi apare cand pun contactul....schimb si modulul asta cu ventilatorul...daca tot trebuie schimbat si ala...DAR ...Ce treaba au toate astea cu palpaitul farurilor si a luminilor din interior? si cu bateria care are tensiunea cam mica cand o tin oprita mai mult....Vreau sa mi spuna cineva cat are valoarea la baterie dupa ce tine masina nepornita mai mult de 10-12 ore....
- hiperul
- OP
- 308 mesaje
- din 25 Apr 2011
- Vectra 2004 Y22DTR
- Olt
hiperul
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2011
- Mesaj Privat
cyberbob a scris:Salutare!
Cand zic modul, ma refer la o cutiuta patrata care e pe aceeasi carcasa cu ventilatorul. Nu se schimba cu tot cu radiator.
Nu cred ca ar merge ala de pe 2.8, pentru ca la 2.8 sigur sunt alte temperaturi de pornire a treptelor electroventilatorului.
Daca nu-l schimbi nu se intampla nimic, dar o sa ti se incalzeasca mai tare motorul pana cand porneste treapta a 2 a. Nu stiu in schimb cum va fii afectat aerul conditionat.
Adi G.
Cand zic modul, ma refer la o cutiuta patrata care e pe aceeasi carcasa cu ventilatorul. Nu se schimba cu tot cu radiator.
Nu cred ca ar merge ala de pe 2.8, pentru ca la 2.8 sigur sunt alte temperaturi de pornire a treptelor electroventilatorului.
Daca nu-l schimbi nu se intampla nimic, dar o sa ti se incalzeasca mai tare motorul pana cand porneste treapta a 2 a. Nu stiu in schimb cum va fii afectat aerul conditionat.
Adi G.
E posibil ca modulul si ventilatorul sa fie OK...Si sa am vreun cablu uzat? Un electrician auto se pricepe sa mi verifice...?
- cyberbob
- ****
- 1,287 mesaje
- din 06 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
cyberbob
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2010
- Mesaj Privat
Salutare!
Treaba cu palpaitul cred ca tine de puntea de diode, si la mine facea asa cu vechea baterie, cu asta noua vad ca numai face. Zilele urmatoare o sa-ti zic eu cat are dupa ce a stat o saptamana, nu 10-12 ore.
Nu cred ca e vre-un cablu intrerupt. Acolo cred ca ti s-a ars vreo siguranta termica...daca e pe acelasi principiu ca butonul de la ventilatorul interior...cand numai merge decat pe treapta a 4 a.
Adi G.
Treaba cu palpaitul cred ca tine de puntea de diode, si la mine facea asa cu vechea baterie, cu asta noua vad ca numai face. Zilele urmatoare o sa-ti zic eu cat are dupa ce a stat o saptamana, nu 10-12 ore.
Nu cred ca e vre-un cablu intrerupt. Acolo cred ca ti s-a ars vreo siguranta termica...daca e pe acelasi principiu ca butonul de la ventilatorul interior...cand numai merge decat pe treapta a 4 a.
Adi G.
- svg_gabriel10
- **
- 395 mesaje
- din 17 Aug 2012
- Alta tara
svg_gabriel10
- Mesaje scrise: 395
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2012
- Mesaj Privat
Mda, treaba su sigurantele termice....tipic Opel...
Legat de fluctuatiile de lumina... e cel mai posibil sa fie SI puntea de diode SI bateria prea slaba = bateria nu are niciodata destula putere si o cere de la saracul alternator care e pe duca si nu are de unde.
Eu am fluctuatii la faza scurta/lunga daca afara e racoare... si o tine asa pana ajunge motorul la temperatura optima de functionare. Diagnosticul la mine e puntea de diode pe duca... (testata masina la cei mai exigenti "baieti" de la Federatia Motoristilor din Danemarca, cu raport cu tot)
Cu respect!
Legat de fluctuatiile de lumina... e cel mai posibil sa fie SI puntea de diode SI bateria prea slaba = bateria nu are niciodata destula putere si o cere de la saracul alternator care e pe duca si nu are de unde.
Eu am fluctuatii la faza scurta/lunga daca afara e racoare... si o tine asa pana ajunge motorul la temperatura optima de functionare. Diagnosticul la mine e puntea de diode pe duca... (testata masina la cei mai exigenti "baieti" de la Federatia Motoristilor din Danemarca, cu raport cu tot)
Cu respect!
- hiperul
- OP
- 308 mesaje
- din 25 Apr 2011
- Vectra 2004 Y22DTR
- Olt
hiperul
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2011
- Mesaj Privat
hai ca facem treaba...ar trebui sa schimb bujii,baterie,alternator,electroventilator,puntea de diode,sigurante termice...si dupa toate astea...sa mai apara si altceva ) mai da-le dracu de fiare...ca nu schimb nimic...ma duc imi iau un set de bujii(lucru pe care am vrut sa-l fac de acum 2-3 luni) sa vedem daca dispare masina cu cheia...dupa asta o sa apelez la un electrician poate mi rezolva treaba cu palpaitul luminilor...Daca ar fi puntea de diode ar palpai tot timpul....la mine face doar cand pornesc motorul( si asta de ceva timp) ...ma gandesc ca nu e bateria pt ca dupa pornire farurile nu mai merg pe baterie isi intra in rol alternatorul...deci cred ca acolo e buba...