Turta
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2012
- Mesaj Privat
Salutare . Am un opel astra caravan 1.7dti 75 caluti. Mentionez ca masina are 250.000 km si mergea ceas pana acum . Daca depasesc 110 km/h mi se aprinde masina cu cheita. Am schimbat uleiul si toate filtrele ( aer , ulei , motorina ) Chiar daca merg si prin oras si depasesc 3.000 rpm si atunci se aprinde , dar nu'mi pot da seama . Care ar fi explicatia ?
- tase
- ****
- 1,970 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,970
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
- insignia
- ***
- 690 mesaje
- din 26 Nov 2009
- Signum 2005 Z19dt
- Prahova
insignia
- Mesaje scrise: 690
- Locatie: Prahova
- Masina: Signum 2005 Z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2009
- Mesaj Privat
Turta
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2012
- Mesaj Privat
momentan stau cam prost cu banii Multi spun ca ar fi debitmetru , masina trage bine pana la 3.000 , nu scoate fum , nimic nimic , mai are momente cand porneste greu , dau la automat chiar si 2-3 chei si dupa ce porneste scoate fum albastru , dar dupa ce elimina acel fum albastru masina merge normal , trage bine , nu scoate fum deloc , nu are martori in bord , se comporta absolut normal , dar nu'mi pot da seama de la ce poate fi , vara trecuta am schmbat electromotoru , dar tot la fel porneste
Turta
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2012
- Mesaj Privat
- insignia
- ***
- 690 mesaje
- din 26 Nov 2009
- Signum 2005 Z19dt
- Prahova
insignia
- Mesaje scrise: 690
- Locatie: Prahova
- Masina: Signum 2005 Z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2009
- Mesaj Privat
Turta
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2012
- Mesaj Privat
Momentan da. Nici mie nu'mi place sa o las asa. Chiar m-a prins intr'un moment foarte rau. Sper sa o rezolv cat mai repede sa nu intru in iarna cu ea asa. Masina la rece porneste bine , dar dupa un drum lung , da din nas , porneste cam greu , uneori chiar si la a 2-3 a cheie. Masina o am din 2008 si avea 145.000 km si singura problema grava a fost pompa de injectie , in rest minoritati , termostat , incarcarea , electromotor si diferite consumabile , atat , in rest a mers ceas
- S.Andrei
- **
- 200 mesaje
- din 27 Mai 2008
- Astra 2002 y17td
- Hunedoara
S.Andrei
- Mesaje scrise: 200
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2002 y17td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2008
- Mesaj Privat
Daca ai masina cu cheita aprinsa poti sa faci un test "pseudo-agrafa" ca sa vezi exact eroarea https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=24014 . Eu cred ca vei avea eroarea P1125. Daca este aceasta eroare, este legata de traseul turbo si pot fi mai multe variante: electrovalva turbo nu lucreaza bine, vre-un furtun crapat ( s-ar auzi si un fluierat in acceleratii in acest caz , daca nu este crapat de tot ), turbo nu mai lucreaza cum trebuie, furtun de vacum crapat, etc. Oricum, fiecare din acestea trebuie sa fie verificate manual, nu vor aparea nici pe tester.
Momentan te rog sa faci testul cu pedalele si sa ne spui ce erori iti apar.
Momentan te rog sa faci testul cu pedalele si sa ne spui ce erori iti apar.
Turta
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2012
- Mesaj Privat
Turta
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2012
- Mesaj Privat
- S.Andrei
- **
- 200 mesaje
- din 27 Mai 2008
- Astra 2002 y17td
- Hunedoara
S.Andrei
- Mesaje scrise: 200
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2002 y17td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2008
- Mesaj Privat
Turta
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2012
- Mesaj Privat
Da , martorul cu cheita este aprins , dupa ce porneste motoru se stinge. Nu am putut citi niciun cod de eroare Am facut testu si dupa cum am zis si mai sus , se stinge si se aprinde cu o pauza intre ele si la un moment dat dispare , daca iau picioarele de pe pedale apare din nou si nu'mi apare niciun cod de eroare in bord.
- BV19MAX
- ****
- 2,559 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,559
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
- marin70
- ***
- 517 mesaje
- din 11 Aug 2009
- Astra 2002 y17dti
- Bacau
marin70
- Mesaje scrise: 517
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2002 y17dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2009
- Mesaj Privat
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
Probabil e vorba de eroare P1125 , un cosmar pentru y17dti. Am avut si eu problema asta dar s-a rezolvat prin curatarea temeinica a senzorului MAP din galeria admisie. Cum atingeam 130 km/h ( 3000 ture) , cum aparea masinutza cu cheita si masina intra in delir. Pot fi insa destul de multe alte cauze ...... asa ca poti incepe cu cele ,,home made,, - reparatii de fata blocului-
- curatat EGR ( la mine era super imbacsit EGR si galeria cu o pasta neagra lipicioasa)
- curatat senzorul MAP
- ar fi bine si galeria admisie prin demontare dar presupune indemanare, cunostinte si scule
- circuit vacum
- electrovalve ( EGR si turbina)
- etanseitate conducte/furtune aer ( turbina- intercooler ; intercooler-EGR )
- turbina ( aici povestea se complica)
Evident, totul presupune sa incepi totusi cu o diagnoza service - e cam 50-60 lei la orice service si te scuteste de eforturi si ganduri aiurea
Destul de des intalnita e si eroarea P400 ce in general e generata de intrarea in visare a debitmetrului - incearca sa rulezi o zi-doua cu mufa scoasa de la debitmetru si vezi cum se comporta masina ( se va aprinde acelasi martor dar ignora-l) La fel am procedat si eu dar m-am prins repede dupa 5 km ca masina merge precum o roaba asa ca l-am lasat in pace. Bine, mie mi-a dat si la testul cu pedale P1125, confirmata ulterior de tester.
- curatat EGR ( la mine era super imbacsit EGR si galeria cu o pasta neagra lipicioasa)
- curatat senzorul MAP
- ar fi bine si galeria admisie prin demontare dar presupune indemanare, cunostinte si scule
- circuit vacum
- electrovalve ( EGR si turbina)
- etanseitate conducte/furtune aer ( turbina- intercooler ; intercooler-EGR )
- turbina ( aici povestea se complica)
Evident, totul presupune sa incepi totusi cu o diagnoza service - e cam 50-60 lei la orice service si te scuteste de eforturi si ganduri aiurea
Destul de des intalnita e si eroarea P400 ce in general e generata de intrarea in visare a debitmetrului - incearca sa rulezi o zi-doua cu mufa scoasa de la debitmetru si vezi cum se comporta masina ( se va aprinde acelasi martor dar ignora-l) La fel am procedat si eu dar m-am prins repede dupa 5 km ca masina merge precum o roaba asa ca l-am lasat in pace. Bine, mie mi-a dat si la testul cu pedale P1125, confirmata ulterior de tester.
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
marin70 a scris:arde-o la drum lung cu a 3a, a 4a, cu pedala la fund...pana isi da drumul, o sa simti o zvacnire si se va stinge si martorul. la mine asa am rezolvat.
---lasa Marine ca i-am dat eu in freza de-am zis ca scot pistoanele afara prin capota si degeaba ! Dupa ce am demontat EGR-ul mi-am dat seama ca fostul proprietar a mers subturat si batraneste multa vreme si ca degeaba chinuiam eu motorul la cata ,,smoala,, s-a adunat acolo.
Turta
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2012
- Mesaj Privat
Am facut acel test cu ,, pseudo agrafa '' si degeaba . L-am facut de 10000 de ori si degeaba. Nu'mi da nici'o eroare. EGR-ul a fost curatat acum vreo 2 ani , si sincer sa fiu , tata merge batraneste frate , adica in oras daca atinge 2.000 rpm inseamna ca se grabeste , in ultima vreme masina a mers doar inafara orasului si a fost condusa numai de mine , eu schimb numai la 3.000 si cred ca e curatata toata masina , acum nu stiu ce sa mai zic , chiar asa de tare sa fie infundata ? Totusi cand merg cu ea nu scoate fum negru cand o iau la fugarit unpic , dar o curat tot timpu cand ies cu ea inafara orasului. Pe la intercooler scapa ulei , radiatoru e unpic fisurat si ventilatoarele de racire nu merg , adica vara cand mergeam cu la drum lung si mergeam cu 150-160 km/h nu intrau in functiune ventilatoarele si totusi , la caldura care era , multe masini le auzeam cu ventilatoarele pornite , dar la mine nu functionau. Are vreo legatura si asta ?
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
Eu am cumparat masina fix acum un an ..... proprietarul imi dadea indicatii cu mersul turat , curatare in frana de motor, motorina buna , etc ...io ma uitam ca bou' la el avand doar benzinare pana atunci. Si cu toate astea, la 1 luna a dat peste mine minunea cu masinuta cu cheitza. EGR-ul , in principiu, e bine de verificat odata la 2 ani. Adica in cazul tau ar cam fi cazul de o vizita. N-am chef acum sa caut pozele postate pe site cu EGR-ul meu .....mai era loc prin ,,smoala,, aia cam de grosimea unui deget pe unde avea loc admisia ......
Testul cu pseudo-agrafa n-am avut curajul sa-l fac niciodata ...m-am rezumat doar la testul cu pedale ....si asta , initial, era neconcludent , adica becul clipea aiurea de-mi dadea doar 2 sau 3 cifre sau se stingea aiurea ...ulterior a fost ceva mai hotarat si mi-a prezentat clar 1125.
Faptul ca nu-ti merg ventilatoarele ....nu stiu ce sa spun. Sincer, nu cred ca nu-ti merg ! O fi dieselul mai racoros, poate ca se incalzeste mai greu dar tot are nevoie de racire , mai ales vara. Sincer , nici eu n-am reusit vreodata sa-mi surprind ventilatoarele mergand , nici nu le aud dar banuiesc ca totusi functioneaza din moment ce ,,apa,, nu trece de 87 grade.
Continuand ideea , si eu merg sportiv si turat cu schimburi de trepte la 3000 ture , adica nu dorm pe drum ....dar pana n-am curatat EGR si cit am putut din galerie + senzor MAP , mi-a dat de furca masinuta cu cheita.
Bine, eu nu sustin ca asta ar fi problema si in cazul tau ...... poate fi cu totul altceva ....dar totusi e importanta o diagnoza pe tester.
Si cu testerele am avut de lucru ....... primele 3 , conform interpretarilor mecanicilor, spuneau ceva de diferente de presiune de aer in admisie ...ca cica turbina nu baga suficient ....si io gata mort , de unde frate sa scot bani de turbina cand abia luase-m masina ? ...pana am nimerit un nene mai profi' care mi-a povestit el ceva ca ECU e informat prost de catre senzorul MAP de nivelul de presiune din admisie si acest ECU , ca atare, inselat fiind , dicta o anume cantitate de motorina ...insuficienta de altfel pentru vitezele peste 130 km/h respectiv 3000 ture.
Faptul ca intercoolerul scapa ulei ...ce sa zic , cam nasol ! Intercoolerul are rolul de a racii gazele fierbinti impinse de turbina spre EGR ...uleiul in el nu provine decat de la cat a scapat turbina pe la ax ...in mod teoretic n-ar trebui sa existe ulei in intercooler dar orice diesel scapa macar vapori de ulei pe la turbina. Oricum, orice scapari de aer (presiune) pe la intercooler sau racorduri duce la afectarea performantelor motorului si aparitia de ,,minuni,, cum intampini tu. O verificare ,,la botul calului,, ar fi ca la accelerare pe loc , furtunul de la intercooler la EGR sa se intareasca simtitor dar , in ansamblu, e ceva totusi neconcludent.
Apoi mai poti verifica jocul de la axul turbinei demontand furtunul si varandu-ti degetele acolo incercand sa invarti de ax ...cica se admite un oarecare joc de vreo 1- 1,5 mm. Se urmareste ca axul cu pale sa se invarta usor si silentios. Faza cu turbina la y17dti e cam nasoala. Ca sa o demontezi de pe motor trebuie sa desfaci toata fatza masinii ( bara, traversa , faruri, radiatoare, etc)...si nici nu se poate reconditiona oricat s-ar lauda unii ca pot .
Nici masina mea nu scotea si nici nu scoate nici un fel de fum ...poate la forja si la scimbarea treptelor dar eu cel putin n-am sesizat in oglinzi. Turata pe loc nu scoate de nici o culoare.
Mai poti incepe sa verifici circuitul de vacum ....pornind de la pompa de vacum situata in ,,coada,, alternatorului si urmarind fiecare circuit de vacum ....vezi imbinari , furtune crapate sau imbatranite , roase de la trepidatii, etc ...
Apoi ar mai fi faza cu motorina in ECU - boala de y17 dti ......vezi ce e pe acolo pe la mufele M si K..... se mai poate discuta despre lipiturile reci din ECU ...nah, un cosmar adica simptomul asta cu intrare in limp-mode la 3000 ture.
...asta evident, fara sa scoatem din discutie turbina ca atare ...adica sa nu mai bage presiunea necesara ..... de aceea ti s-a sugerat bine pe forum , tester, tester, tester !
Eu cel putin eram pregatit sufleteste la sugestia userilor de pe site si pentru verificarea catalizatorului sa nu fie infundat, a calculatorului pompei injectie (EDU), a repararii senzorului y33 de la pompa injectie, cel responsabil cu ,,urcarea,, motorinei prin fire la ECU, ( asta pentru ca am mufa M de la ECU umeda cu motorina ) ...noroc ca n-a mai fost cazul si am scapat cu senzorul MAP.
Hai ca vad ca m-am intins la scris .... Bafta !
Testul cu pseudo-agrafa n-am avut curajul sa-l fac niciodata ...m-am rezumat doar la testul cu pedale ....si asta , initial, era neconcludent , adica becul clipea aiurea de-mi dadea doar 2 sau 3 cifre sau se stingea aiurea ...ulterior a fost ceva mai hotarat si mi-a prezentat clar 1125.
Faptul ca nu-ti merg ventilatoarele ....nu stiu ce sa spun. Sincer, nu cred ca nu-ti merg ! O fi dieselul mai racoros, poate ca se incalzeste mai greu dar tot are nevoie de racire , mai ales vara. Sincer , nici eu n-am reusit vreodata sa-mi surprind ventilatoarele mergand , nici nu le aud dar banuiesc ca totusi functioneaza din moment ce ,,apa,, nu trece de 87 grade.
Continuand ideea , si eu merg sportiv si turat cu schimburi de trepte la 3000 ture , adica nu dorm pe drum ....dar pana n-am curatat EGR si cit am putut din galerie + senzor MAP , mi-a dat de furca masinuta cu cheita.
Bine, eu nu sustin ca asta ar fi problema si in cazul tau ...... poate fi cu totul altceva ....dar totusi e importanta o diagnoza pe tester.
Si cu testerele am avut de lucru ....... primele 3 , conform interpretarilor mecanicilor, spuneau ceva de diferente de presiune de aer in admisie ...ca cica turbina nu baga suficient ....si io gata mort , de unde frate sa scot bani de turbina cand abia luase-m masina ? ...pana am nimerit un nene mai profi' care mi-a povestit el ceva ca ECU e informat prost de catre senzorul MAP de nivelul de presiune din admisie si acest ECU , ca atare, inselat fiind , dicta o anume cantitate de motorina ...insuficienta de altfel pentru vitezele peste 130 km/h respectiv 3000 ture.
Faptul ca intercoolerul scapa ulei ...ce sa zic , cam nasol ! Intercoolerul are rolul de a racii gazele fierbinti impinse de turbina spre EGR ...uleiul in el nu provine decat de la cat a scapat turbina pe la ax ...in mod teoretic n-ar trebui sa existe ulei in intercooler dar orice diesel scapa macar vapori de ulei pe la turbina. Oricum, orice scapari de aer (presiune) pe la intercooler sau racorduri duce la afectarea performantelor motorului si aparitia de ,,minuni,, cum intampini tu. O verificare ,,la botul calului,, ar fi ca la accelerare pe loc , furtunul de la intercooler la EGR sa se intareasca simtitor dar , in ansamblu, e ceva totusi neconcludent.
Apoi mai poti verifica jocul de la axul turbinei demontand furtunul si varandu-ti degetele acolo incercand sa invarti de ax ...cica se admite un oarecare joc de vreo 1- 1,5 mm. Se urmareste ca axul cu pale sa se invarta usor si silentios. Faza cu turbina la y17dti e cam nasoala. Ca sa o demontezi de pe motor trebuie sa desfaci toata fatza masinii ( bara, traversa , faruri, radiatoare, etc)...si nici nu se poate reconditiona oricat s-ar lauda unii ca pot .
Nici masina mea nu scotea si nici nu scoate nici un fel de fum ...poate la forja si la scimbarea treptelor dar eu cel putin n-am sesizat in oglinzi. Turata pe loc nu scoate de nici o culoare.
Mai poti incepe sa verifici circuitul de vacum ....pornind de la pompa de vacum situata in ,,coada,, alternatorului si urmarind fiecare circuit de vacum ....vezi imbinari , furtune crapate sau imbatranite , roase de la trepidatii, etc ...
Apoi ar mai fi faza cu motorina in ECU - boala de y17 dti ......vezi ce e pe acolo pe la mufele M si K..... se mai poate discuta despre lipiturile reci din ECU ...nah, un cosmar adica simptomul asta cu intrare in limp-mode la 3000 ture.
...asta evident, fara sa scoatem din discutie turbina ca atare ...adica sa nu mai bage presiunea necesara ..... de aceea ti s-a sugerat bine pe forum , tester, tester, tester !
Eu cel putin eram pregatit sufleteste la sugestia userilor de pe site si pentru verificarea catalizatorului sa nu fie infundat, a calculatorului pompei injectie (EDU), a repararii senzorului y33 de la pompa injectie, cel responsabil cu ,,urcarea,, motorinei prin fire la ECU, ( asta pentru ca am mufa M de la ECU umeda cu motorina ) ...noroc ca n-a mai fost cazul si am scapat cu senzorul MAP.
Hai ca vad ca m-am intins la scris .... Bafta !
Turta
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2012
- Mesaj Privat
- marin70
- ***
- 517 mesaje
- din 11 Aug 2009
- Astra 2002 y17dti
- Bacau
marin70
- Mesaje scrise: 517
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2002 y17dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2009
- Mesaj Privat