Depanelu
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Teleorman
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Dec 2013
- Mesaj Privat
Masina e din 2007.Problema a aparut brusc,acum o saptamana:a inceput sa scoata mult fum alb.Am verificat uleiul la motor si joja nu mai arata nimic.Am completat 0,7l (atat am avut) a ajuns la capatul jojei dar dupa 10 km iar nu mai ajungea la joja.La bord nu am nicio avarie.Am facut toate schimburile in aceasta vara.Am sunat la un service de Opel si mi-au spus ca ar fi turbosuflanta. Se poate asa ceva?Sau e din alta parte?
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- bezart
- **
- 187 mesaje
- din 05 Nov 2012
- Corsa 2012 12 XER
- Bucuresti
bezart
- Mesaje scrise: 187
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2012 12 XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2012
- Mesaj Privat
De la consum ulei fumul este albastru nu alb. Fumul alb provine de la apa in cilindri (garnitura chiulasa dusa) sau injectoare decalibrate (albul este dat de un anumit diametru al particulelor de motorina nearsa). Fum albastru poate fi si de la injectoare decalibrate (alt diametru al particulelor nearse de motorina), dar fumul miroase a motorina.
Este posibil ca acel consum de ulei sa existe de mai mult timp (o neetanseitate) si fumul sa apara datorita faptului ca tocmai s-a ars garnitura de chiulasa....
Oricum jocul axului trebuie verificat...eu am vazut motoare care au luat-o pe ulei si care s-au oprit abia cand s-au facut zdrente (biele, arbore si bloc zob).
Se pare totusi ca daca uleiul de la turbina ajunge direct in evacuare...deci nu mai trece prin cilindri fumul sa fie mai spre albicios si nu asa albastru.
Poti sa mirosi fumul...ar trebui sa puta puternic a ulei ars la asemenea consum...vezi si cum arata vasul de expansiune...cine stie poate se duce ulei in lichidul de racire si acesta in cilindri...cand garnitura chiulasa e arsa...datorita dilatarilor...au loc tot felul de chestii ciudate...ba intra apa in ulei..ba viceversa...ba intra apa in cilindri...la anumite regimuri nu mai intra..etc
PS. Iti recomand sa verifici jocul turbinei in parcare si daca este mare sa duci masina pe platforma...pentru ca daca se face zob si motorul aspira zdrente...se face si el zob...
Daca nu e joc la turbina si provine de la garnitura de chiulasa nu e asa critic, poti merge pana la service..
Ultima modificare făcută de bezart la Joi 26 Dec, 2013 11:44 am
Este posibil ca acel consum de ulei sa existe de mai mult timp (o neetanseitate) si fumul sa apara datorita faptului ca tocmai s-a ars garnitura de chiulasa....
Oricum jocul axului trebuie verificat...eu am vazut motoare care au luat-o pe ulei si care s-au oprit abia cand s-au facut zdrente (biele, arbore si bloc zob).
Se pare totusi ca daca uleiul de la turbina ajunge direct in evacuare...deci nu mai trece prin cilindri fumul sa fie mai spre albicios si nu asa albastru.
Poti sa mirosi fumul...ar trebui sa puta puternic a ulei ars la asemenea consum...vezi si cum arata vasul de expansiune...cine stie poate se duce ulei in lichidul de racire si acesta in cilindri...cand garnitura chiulasa e arsa...datorita dilatarilor...au loc tot felul de chestii ciudate...ba intra apa in ulei..ba viceversa...ba intra apa in cilindri...la anumite regimuri nu mai intra..etc
PS. Iti recomand sa verifici jocul turbinei in parcare si daca este mare sa duci masina pe platforma...pentru ca daca se face zob si motorul aspira zdrente...se face si el zob...
Daca nu e joc la turbina si provine de la garnitura de chiulasa nu e asa critic, poti merge pana la service..
Ultima modificare făcută de bezart la Joi 26 Dec, 2013 11:44 am
- cuculica
- ****
- 1,235 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2011 z17 dtj
- Bacau
cuculica
- Mesaje scrise: 1,235
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2011 z17 dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
Bune sfaturile, insa atentie e frig afara. Fumul fie el de ulei ars e un pic mai albicios pt ca se face condens, mai ales dupa pornire. Verifica asa cum spunea un coleg turbina si pe urma vezi. Tu ai pus 0,7 litri si ai vazut pe joja. Dupa 10 kilometri daca ai verificat imediat dupa oprirea motorului nu ai ce sa vezi ca uleiul inca nu e scurs daca e putina cantitate. Fa verificarea la 10 minute dupa oprire si completeaza cat trebuie.
Depanelu
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Teleorman
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Dec 2013
- Mesaj Privat
Multumesc mult pentru raspunsuri si revin cu precizari:masina este a unui bun prieten care e paralel cu netul si vreau sa-i dau o mana de ajutor mai ales ca a avut multe belele cu masina asta (penultima- i s-a rupt un ax de plastic la tulumba de climatizare si a trebuit sa o schimbe cu totul-2000 de lei). Masina a fost cumparata de noua,are 52000 km la bord si ceea ce ne spuneti ne apuca damblaua.Proprietarul nu a fortat-o in niciun fel,a mers numai pe asfalt distante si viteze rezonabile.
Azi mi-a spus ca lichidul de racire este ok atat ca nivel cat si ca aspect. Sub masina s-a uitat si nu e nimic suspect-urme de ulei pe jos sau pe fieratanii.Cei de la service unde a dat telefon i-au spus ca o turbina noua costa 5500 lei! Putem verifica noi jocul turbinei,e ceva simplu de facut ?Avem ceva cunostinte de mecanica auto, la nivelul daciei 1300.
Azi mi-a spus ca lichidul de racire este ok atat ca nivel cat si ca aspect. Sub masina s-a uitat si nu e nimic suspect-urme de ulei pe jos sau pe fieratanii.Cei de la service unde a dat telefon i-au spus ca o turbina noua costa 5500 lei! Putem verifica noi jocul turbinei,e ceva simplu de facut ?Avem ceva cunostinte de mecanica auto, la nivelul daciei 1300.