Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  • Silex

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2005

  • Mesaj Privat
salut
sint user nou, dar vizitator vechi. experienta aproape nula Sad
am un astra g 1,7 dti din 2001 cumparat de vreo 6-7 luni.
se comporta frumos, dar vreau sa-i schimb tot felul ca sa fie si intretinuta frumos Very Happy , adica:

cauciucuri, ca cica-s cam roase (195/65/15); Dunlop ? (din astea am acuma)
suspensii; aici nu-s sigur, in functie de cat costa
frane; fata si spate? apropo, frana de mana prinde bine numai la ultima pozitie.
capete de bara (asta la recomandarea unui mecanic); volanul trage un pic dreapta - capetele de bara?
filtrele
ulei cutie (uneori schimb destul de greu vitezele)

astept recomandari, sugestii noi, preturi daca se poate sau macar unde pot gasi o lista de preturi ca sa stiu la cat ma pot intinde.

eventual si un atelier bun in Cluj care sa nu ma abureasca prea mult.
scuze de postul cam lung.
Skip ads

  • Mircea KDT

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Nu stiu ce rulaj are masina.

Ar trebui s-ai faci o verificare completa inainte sa schimbi ceva, pentru ca s-ar putea sa nu fie nevoie.
Insa sa o luam pe rand.
Frane: maxim un schimb de placutze.
Suspensii!!!! Nu cred ca s-au dus asa de repede amortizoarele. Poate bucsele.

Cauciucuri: aici fara sa le vad nu pot sa-mi dau seama.


Daca volanul trage, poti sa-i faci o echilibrare sau sa-i reglezi unghiul de fuga pentru inceput...


Oricum cand iei o masina SH tre sa-i schimbi: curea distributie si rola intinzatoare, curea de alternator, filtru aer, filtru benzina, schimb ulei si filtru de ulei. eventual buji daca e nevoie....
Ca sa nu ai suprize, pentru ca nu stii cand au fost schimbate inainte.....
  • Silex

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2005

  • Mesaj Privat
rulaj, cand am cumparat-o scria 44mii (posibil reali), acum 51mii

ce am schimbat pana acum la masina:
ulei+filtru
antigel
ceva becuri care s-or ars
si bateria, ca m-o lasat intr-o dimineata si n-o mai vrut nicicum sa porneasca.

cureaua de distributie zicea omu ca o schimbat-o pe la 40mii, si asta o zis-o dupa ce am incheiat targu, asa ca tind sa-l cred.
cand am fost sa-mi schimbe antigelul ziceau astia de capete de bara si placutele de frana, de aia ma gandeam sa le schimb

care ar putea fi cauzele pentru care frana de mana prinde cum trebuie doar la ultima pozitie?

uitasem sa mentionez si faptul ca nu-mi indica deloc cum trebuie nivelul la motorina. tot timpul fac plinul si pun ceasul pe 0 ca sa stiu aproximativ cum stau. cand fac plinul odata imi arata 3/4, odata 1/2, niciodata nu mi-o aratat la fel Sad

de cauciucuri mi-or zis mai multi prieteni, si chiar si dupa umila mea parere ar trebui schimbate (ce am acuma cica ar fi cele cu care a venit masina din fabrica)
  • Corvin

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2005

  • Mesaj Privat
si eu am luat o masina de la un nepot de al meu, stiam masina , omul a plecat definitiv in Canada , deci nu avea de ce sa ma abureasca si stiam ca mai am de facut minim 15-20.000 km cu cureaua de distributie.
S-a rupt, dovedindu-se a fi super mancata de batranete , noroc ca la Astra 1,6 din 1993 nu se intampla nimic la ruperea curelei de distributie !
Poate la mmotorul tau sa fie alta poveste si crede un Stan Patitul, mai bine dai acum 30-80 € decat sa ajungi ca mine sa dai 1000 € si tot sa nu stii daca se rezolva problema
Verifica macar cureaua de distributie , poate sa te coste 300 mii lei verificarea , insa tot asa , te poate scuti de super mari belele!

Corvin
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Cam multe probleme pt. o masina din 2001 cu "numai" 50.000 km. In mod normal n-ar trebui sa ai probleme cu articulatiile si/sau amortizoarele decat in 2 situatii:
- a fost "birjarita"
- are mult mai multi km
In alta ordine de idei, de ce i-a schimbat cureaua la 40k, nu se schimba la 60 ? Iar faptul ca trage dreapta nu e neaparat de la capetele de bara. Urc-o pe o rampa si uite-te sub ea bine, cu un mecanic eventual. Sper sa nu ai surprize...
  • Silex

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2005

  • Mesaj Privat
ai dreptate, corvin
decat s-o patesc mai bine o verific sa stau linistit.
in mod uzual la cati km se schimba?
  • Silex

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2005

  • Mesaj Privat
precum am spus, "experienta aproape nula"

masina este foarte bine ingrijita, in afara unor mici zgarieturi, una din aceasta iarna cand am gasit-o in parcare cu vopsea rosie pe bara spate.
Nu cred sa fi fost "birjarita", dar niciodata nu se stie. Eu am cumparat-o de la un notar din Dej, care o folosea doar prin oras, mici drumuri de Cluj si concedii (asa zicea el).

Sint foarte multumit de masina, sa nu ma intelegeti gresit. Vreau doar sa o intretin cum trebuie. Vorba aia, o ajuti - te ajuta.

Chestia cu capetele de bara, placutele de frana si cu unul din telescoape tocmai ca de la ceva mecanic am aflat-o (cand am fost in ianuarie sa-i schimb antigelul), dar cum nu cunosc mecanicul am zis ca sa mai intreb mai ales aici la opelfani pentru sugestii.
  • Corvin

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Silex, si eu i-am dat Astra mea nevestii mele si dupa 1 luna si un pic am luat-o putin de la ea ca am beleaua cu Frontera ( pe care am expus-o in alt topic) .
Si am ramas mirat ca amortizoarele fata care erau un pic obosite .... nu mai exista deloc . Adik sunt ele acolo , insa doar asa ...la numar ....
Am intrebat-o in cate gropi/zi da cu Opelul si mi-a raspuns ca nu da in ele , ca stie drumul si ca ... a observat si ea ca nu prea are amortizoare
Acum , ti-am mai spus , nu te lua dupa ce zice un ex proprietar , povestea cu nevasta-mea ti-am spsus-o doar asa ca .... ( virgula) comparatie ...
Tu fa cum crezi , insa la 50.000 km o curea se schimba. Daca crezi ca e mare economie sa nu mergi la un service autorizat sau macar la un mecanic recomandat de cunoscuti ... treaba ta !
Dar cum a mai scris cineva pe forum : la un sh se schimba direct : filtre aer , carburant, curele, ulei, filtru ulei si apoi poti sa mergi cu ea linistit !
Costa o carutza de bani, stiu , insa ... in caz de Doamne Fereste ... crede-ma ca ar costa de 20 de ori mai mult !

Corvin
  • Silex

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Nu e vorba de economie de bani, ca vreau sa stiu masina sanatoasa.
La mine e vorba mai mult de timp; nu prea pot sa ies de la serviciu in timpu programului si dupa ora 6 nu prea mai gasesc service deschis (la capitolul asta o sa caut mai insistent acum ca o venit vremea buna)
Oricum, acuma ca ai zis, o sa-i fac verificarea si la cureaua de distributie sa fiu sigur.

despre amortizoare ce zici, la 50mii sa le schimb sau nu?
si frana de mana? care ar fi problema ei?
filtrele si placutele de frana le schimb sigur cand ajung la service.

si inca o intrebare: un scut pentru motor merita sa-i pun? cam cat costa si daca sint asa ceva in comert sau doar la comanda la meseriasi? pret?

P.S. Nevasta-mea inca nu are carnet, dar intentioneaza anul asta. Smile
  • Mircea KDT

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Parerea mea ca amortizoarele nu ar trebui schimbate la o masina asa noua. O proba rudimentara este urmatoarea: te lasi pe coltul masini cu toata greutatea si vezi daca balanseaza. ar trebui sa revina fara sa balanseze ca o barca.

Amortizoarele nu ar trebui sa se uzeze asa repede, decat daca sunt unele proaste si s-a pierdut uleiul din ele. Se poate completa si sa-i prelungesti astfel viata amortizorului.

Scut motor eu zic ca nu are rost, decat daca vrei sa faci off road cu ea. Very Happy
Nu are nici un rost sa te compici aiurea daca mergi cu ea pe sosele cat de cat normale.

In loc sa te gandesti la scut si amortizoare, schimba-i ce ti-am zis: distributia si toate celelalte consumabile......
  • Silex

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Poate intereseaza pe cineva preturi.

Am fost sambata in service si am schimbat urmatoarele chestii:
placute frane - 1,4 mil
cap bara - 1,52 mil (2buc)
bieleta antiruliu - 1,14 mil (2buc)
amortizoare spate - 3,9 mil
verificare saboti frana


Manopera la toate astea 1,12 mil (3,5 ore ca norma, 2,5 ore lucru efectiv)
La ceea ce am avut eu de schimbat in faza asta, mecanicul a lucrat as putea zice excelent, curat, fara bajbaieli. Toate piesele au fost desigilate si montate in prezenta mea.

Am fost la Proton Auto - Cluj. Service serios (nu garaj in curte), curat, piese pe stoc. Eu il recomand celor care eu probleme. www.protonauto.ro


Alte schimbari ce le-am facut la masinuta mea in cele 9 luni de cand o am:
ulei Mobil1+flitru: 2mil
antigel: 1mil
baterie: 1,7mil
filtre aer+motorina+polen (BOSCH): 1,1 mil
anvelope DUNLOP Sport SP01 195/60/R15: 12,8 mil


Dupa spusele mecanicului s-ar putea ca cei 53mii km care ii am acum sa fie reali, iar alte probleme nu mai are.

Scuze de postul cam lung, dar poate foloseste cuiva.
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Bun Exclamation , dar era mai bine daca detaliai (producator si tip)
  • Silex

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Amortizoarele MONROE (garantie 3 ani).
Restul erau BOSCH (cred ca toate), iar tipul habar n-am, ca n-am notat, iar pe factura sau deviz nu scrie si tipul. Seful de la service le-o cautat in magazin dupa ce s-o uitat in talon. Acuma si astia mi-or pus ce aveau ei pe stoc, si cum ei sint reprezentanti BOSCH.....
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,443
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
zi-mi si mie daca simti diferenta fata de cum statea inainte pe drum, vreau si eu sa-mi schimb amortiz. si cei de la Monroe au promotie 3+1 gratis.
Sint cele Reflex?
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
promotia asta (3+1) o au parca de cand e lumea Razz
fa o socotelea ca poate ajungi mai ieftin daca pui altceva (ex. sachs, boge 2 ani garantie).
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,443
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
stiu, ar mai fi Bilstein cu promotie la fel dar nos a intrebat pt el si nu i-au zis nimic... mergeau pe burta desi cu doar 2 zile inainte li se facuse reclama la Antena 1- Roata de rezerva
  • Silex

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Cu amortizoarele noi e ceva mai rigida, probabil ca-s noi; se simte excelent in curbe, e ceva mai sigur, dar aici poate si din cauza capetelor de bara. Tipul zicea ca nu trebuie neaparat schimate, decat daca se scurge uleiul din ele (cum aveam si eu).

Si aici aveau promotia resp, dar pe pliant zicea ca pana la 31 Mai. Mie imi facusera reducere de la 2,45 mil/buc la 2 mil/buc, ca ziceau ca e sambata Smile si ca mai au pe stoc din promotie, si ca le monteaza tot ei. Practic, la mine reducerile de sambata or acoperit toata manopera.

Eu ma declar foarte multumit de lucrare.
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Silex a scris:Tipul zicea ca nu trebuie neaparat schimate, decat daca se scurge uleiul din ele


Interesanta declaratie Rolling Eyes chiar asa e ?
  • Cali...nV6

  • Mesaje scrise: 519
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2004

  • Mesaj Privat
asa am auzit si eu ...
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
chiciuc a scris:
Silex a scris:Tipul zicea ca nu trebuie neaparat schimate, decat daca se scurge uleiul din ele


Interesanta declaratie Rolling Eyes chiar asa e ?

*
Ba chiar mai mult, daca curg se poate da o gaura de 4 filetata pe stanga in capacul de culbutori, se agalizeaza presiunea si nu mai curg...
Chiar... asa o fi Rolling Eyes
Skip ads

  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR