- dodo_13
- OP
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
- Slick
- ****
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- dodo_13
- OP
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
Sincer, nu am nici o idee ce-mi trebuie, si asta e motivul pentru care am pornit topicul asta.
Intercooler-ul meu e stock si, chiar daca nu s-a gasit nimic la verificare, cred ca are o gaurica pe undeva. De ce spun asta? Dupa ce a fost verificat cu spray-ul, suieratul mi-a disparul cu totul, incepand sa apara din nou din ce in ce mai tare pana a revenit la nivelul dinainte. De unde si ideea mea ca suieratul e de la intercooler. E singurul lucru care a mai ramas, dupa ce s-a verificat turbina vizual si prin diagnoza computer, s-au schimbat garniturile turbinei, s-au strans colierele, s-a curatat EGR si s-au verificat toate furtunasele de aer. La diagnoza a aparut totusi o diferenta intre presiunea ceruta (112psi) si presiunea obtinuta (108psi). E drept, nu sunt sigur ca e de la intercooler, dar oricum cochetam de mult cu ideea de a monta un intercooler mai mare, iar sueratul e un motiv bun .
Dupa cate am citit, intercoolerul stock de pe Z19DTH e acelasi cu cel de pe Z20LEH, deci nu cred ca un intercooler de Z20LET ar fi mai mare. Mai degraba m-ar interesa ceva de genul:
Intercooler-ul meu e stock si, chiar daca nu s-a gasit nimic la verificare, cred ca are o gaurica pe undeva. De ce spun asta? Dupa ce a fost verificat cu spray-ul, suieratul mi-a disparul cu totul, incepand sa apara din nou din ce in ce mai tare pana a revenit la nivelul dinainte. De unde si ideea mea ca suieratul e de la intercooler. E singurul lucru care a mai ramas, dupa ce s-a verificat turbina vizual si prin diagnoza computer, s-au schimbat garniturile turbinei, s-au strans colierele, s-a curatat EGR si s-au verificat toate furtunasele de aer. La diagnoza a aparut totusi o diferenta intre presiunea ceruta (112psi) si presiunea obtinuta (108psi). E drept, nu sunt sigur ca e de la intercooler, dar oricum cochetam de mult cu ideea de a monta un intercooler mai mare, iar sueratul e un motiv bun .
Dupa cate am citit, intercoolerul stock de pe Z19DTH e acelasi cu cel de pe Z20LEH, deci nu cred ca un intercooler de Z20LET ar fi mai mare. Mai degraba m-ar interesa ceva de genul:
radud5
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2009
- Mesaj Privat
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
Ca sa o luam cu inceputul ... ceea ce ai pus in poza e un fmic (front mounted intercooler). Performantele intercoolerului descresc pe masura ce imbatraneste si de aici si o pierde in timp a puterii initiale (se depunde mazga pe interior iar transferul termic este incetinit). Ca sa stii exact ce iti trebuie si ce performante adaugi printr-un fmic ar trebui sa stii ce temperatura au gazele care intra si ce temp au gazele care ies. asta se poate masura exact sau se poate calcula aproximativ dupa aria intercoolerului si alti cativa parametrii. Ca si in alte cazuri si aici se aplica regula the bigger the better. La temperaturi mai joase aerul are o densitate mai mare deci mai mult oxigen care intra in motor => mai multa putere ...
Ca o regula generala pentru fiecare 3 grade scazute la iesirea din intercooler se castiga 1cp. Ca sfat alege ceva care se ventileaza bine, care intra bine in spatiul de acolo, si care f important nu iti lungeste cu mult traseul de aer. Nu ai facut nici o afacere daca ai caderi mari de presiune.
Ca o regula generala pentru fiecare 3 grade scazute la iesirea din intercooler se castiga 1cp. Ca sfat alege ceva care se ventileaza bine, care intra bine in spatiul de acolo, si care f important nu iti lungeste cu mult traseul de aer. Nu ai facut nici o afacere daca ai caderi mari de presiune.
- elegance
- *****
- 3,083 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Astra 2000 Y 17 DT
- Cluj
elegance
- Mesaje scrise: 3,083
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y 17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
- andrei_sebi18
- **
- 338 mesaje
- din 10 Jan 2010
- Vectra 1997 x17dt
- Brasov
andrei_sebi18
- Mesaje scrise: 338
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1997 x17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2010
- Mesaj Privat
- gabonne
- ****
- 1,293 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Vectra 1993 1.7TD
- braila
gabonne
- Mesaje scrise: 1,293
- Locatie: braila
- Masina: Vectra 1993 1.7TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
- andrei_sebi18
- **
- 338 mesaje
- din 10 Jan 2010
- Vectra 1997 x17dt
- Brasov
andrei_sebi18
- Mesaje scrise: 338
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1997 x17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2010
- Mesaj Privat
- gabonne
- ****
- 1,293 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Vectra 1993 1.7TD
- braila
gabonne
- Mesaje scrise: 1,293
- Locatie: braila
- Masina: Vectra 1993 1.7TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
e pozitionat in spatele radiatorului de racire, spre farul din stanga, pozitionat vertical; intrarea vine de la turbina si iesirea duce spre admisie; are rolul de a raci aerul ce vine din turbina incins, inainte de a ajunge in camera de ardere; cu cat e mai rece aerul cu atat e mai bogat in oxigen; mai departe e deductie logica; pentru mai multe informatii te poti documneta si aici:
http://en.wikipedia.org/wiki/Intercooler
http://en.wikipedia.org/wiki/Intercooler
- andrei_sebi18
- **
- 338 mesaje
- din 10 Jan 2010
- Vectra 1997 x17dt
- Brasov
andrei_sebi18
- Mesaje scrise: 338
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1997 x17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2010
- Mesaj Privat
- deleted-21456
- **
- 106 mesaje
- din 09 Aug 2008
deleted-21456
- Mesaje scrise: 106
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2008
- Mesaj Privat
O cantitate de aer cald ocupa un volum mai mare versus aceasi cantitate de aer rece, care ocupa un volum mai mic. Deci daca aerul care intra in admisie este mai rece, acupa un volum mai mic, deci o cantitate (sa zicem greutate) mai mare, implicit oxigen mai mult intra in admisie si de aici o ardere mai buna (completa a motorinei, fara fum) rezultand un randament mai bun al motorului. In concluzie, rolul intercoolerului este de a raci aerul care iese din turbosuflanta cu o anumita temperatura; prin racire ii scade volumul si cantitatea de aer care intra in cilindrii este mai mare.
- andrei_sebi18
- **
- 338 mesaje
- din 10 Jan 2010
- Vectra 1997 x17dt
- Brasov
andrei_sebi18
- Mesaje scrise: 338
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1997 x17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2010
- Mesaj Privat
- claudiu-cld
- *******
- 6,515 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 2000 y17dt
- Constanta
claudiu-cld
- Mesaje scrise: 6,515
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
am si eu o intrebare ,care pentru uni s-ar putea sa para prosteasca,
la y17dt intercoolerul este montat vertical in partea dreapta in fata radiatorului de apa si a ventilatorului[care raceste in acelasi timp si radiatorul de apa si intercoolerul,(atunci cand porneste,si nu porneste foarte des)],presupun ca daca se monteaza un fmic,adica se monteaza orizontal in fata radiatorului,racirea v-a fi la fel de eficienta?
sa tinem cont ca daca se monteaza orizontal este exact in spatele grilelor din bara pe unde intra destul aer sa il raceasca.
dece pun aceasta intrebare ,pentru ca vreau sa imi montez un intercooler orizontal cu doar 1L mai mare decat cel stock.
astept un raspuns de la cei avizati care stiu despre ce vorbesc.
multumesc.
la y17dt intercoolerul este montat vertical in partea dreapta in fata radiatorului de apa si a ventilatorului[care raceste in acelasi timp si radiatorul de apa si intercoolerul,(atunci cand porneste,si nu porneste foarte des)],presupun ca daca se monteaza un fmic,adica se monteaza orizontal in fata radiatorului,racirea v-a fi la fel de eficienta?
sa tinem cont ca daca se monteaza orizontal este exact in spatele grilelor din bara pe unde intra destul aer sa il raceasca.
dece pun aceasta intrebare ,pentru ca vreau sa imi montez un intercooler orizontal cu doar 1L mai mare decat cel stock.
astept un raspuns de la cei avizati care stiu despre ce vorbesc.
multumesc.
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
Claudiu, un "Front mounted intercooler" indiferent cum il montezi fara turbo schimbat nu are nici un efect, sau efectul e aproape de zero. Ideea e ca la schimbarea turbo din cauza comprimarii gazelor rezulta un debit mai mare de aer si o temperatura mai mare. In acel caz este nevoie sa racesti acel debit marit si cu o temperatura mai mare pana la temperatura optima pentru a fi introdus in motor. Trebuie luat in calcul ca intercoolerul actual e calculat astfel incat sa raceasca debitul de aer provenit de la turbina stock. Racirea prea mult a aerului care intra in motor nu este benefica. Daca vrei mai multe date despre calculele exacte discutam pe privat si iti trimit ceva carti legate de asta. Sfatul meu e sa te indrepti catre un turbo mai mare daca vrei mai mult de la acest motor. Limita cu turbo stock astfel incat sa nu ai fum este pe la 105 cai (testat de mine)
- MadCow
- **
- 286 mesaje
- din 29 Mai 2004
- Astra 2006 Z20LEH
- Iasi
MadCow
- Mesaje scrise: 286
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z20LEH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2004
- Mesaj Privat
dodo_13 a scris:Sincer, nu am nici o idee ce-mi trebuie, si asta e motivul pentru care am pornit topicul asta.
Intercooler-ul meu e stock si, chiar daca nu s-a gasit nimic la verificare, cred ca are o gaurica pe undeva. De ce spun asta? Dupa ce a fost verificat cu spray-ul, suieratul mi-a disparul cu totul, incepand sa apara din nou din ce in ce mai tare pana a revenit la nivelul dinainte. De unde si ideea mea ca suieratul e de la intercooler. E singurul lucru care a mai ramas, dupa ce s-a verificat turbina vizual si prin diagnoza computer, s-au schimbat garniturile turbinei, s-au strans colierele, s-a curatat EGR si s-au verificat toate furtunasele de aer. La diagnoza a aparut totusi o diferenta intre presiunea ceruta (112psi) si presiunea obtinuta (108psi). E drept, nu sunt sigur ca e de la intercooler, dar oricum cochetam de mult cu ideea de a monta un intercooler mai mare, iar sueratul e un motiv bun .
Dupa cate am citit, intercoolerul stock de pe Z19DTH e acelasi cu cel de pe Z20LEH, deci nu cred ca un intercooler de Z20LET ar fi mai mare. Mai degraba m-ar interesa ceva de genul:
Intercooler-ul meu e stock si, chiar daca nu s-a gasit nimic la verificare, cred ca are o gaurica pe undeva. De ce spun asta? Dupa ce a fost verificat cu spray-ul, suieratul mi-a disparul cu totul, incepand sa apara din nou din ce in ce mai tare pana a revenit la nivelul dinainte. De unde si ideea mea ca suieratul e de la intercooler. E singurul lucru care a mai ramas, dupa ce s-a verificat turbina vizual si prin diagnoza computer, s-au schimbat garniturile turbinei, s-au strans colierele, s-a curatat EGR si s-au verificat toate furtunasele de aer. La diagnoza a aparut totusi o diferenta intre presiunea ceruta (112psi) si presiunea obtinuta (108psi). E drept, nu sunt sigur ca e de la intercooler, dar oricum cochetam de mult cu ideea de a monta un intercooler mai mare, iar sueratul e un motiv bun .
Dupa cate am citit, intercoolerul stock de pe Z19DTH e acelasi cu cel de pe Z20LEH, deci nu cred ca un intercooler de Z20LET ar fi mai mare. Mai degraba m-ar interesa ceva de genul:
intercoolerele sunt identice pe 1,9 diesel si 2.0 benzina turbo
intercooler ca cel din poza aduc eu la un pret de 100 E - problema e ca mai trebuie si traseul de facut, iar in Iasi nu ai unde...inca.
am inteles ca aduc scule pt asa ceva in 2-3 saptamani la un service care va face evacuari, trasee intercooler, etc
- claudiu-cld
- *******
- 6,515 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 2000 y17dt
- Constanta
claudiu-cld
- Mesaje scrise: 6,515
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
bazare a scris:Claudiu, un "Front mounted intercooler" indiferent cum il montezi fara turbo schimbat nu are nici un efect, sau efectul e aproape de zero. Ideea e ca la schimbarea turbo din cauza comprimarii gazelor rezulta un debit mai mare de aer si o temperatura mai mare. In acel caz este nevoie sa racesti acel debit marit si cu o temperatura mai mare pana la temperatura optima pentru a fi introdus in motor. Trebuie luat in calcul ca intercoolerul actual e calculat astfel incat sa raceasca debitul de aer provenit de la turbina stock. Racirea prea mult a aerului care intra in motor nu este benefica. Daca vrei mai multe date despre calculele exacte discutam pe privat si iti trimit ceva carti legate de asta. Sfatul meu e sa te indrepti catre un turbo mai mare daca vrei mai mult de la acest motor. Limita cu turbo stock astfel incat sa nu ai fum este pe la 105 cai (testat de mine)
pai si eu daca am deja remapul nu este de ajuns ca sa montez un intercooler mai mare cu 1L decat cel stock.
nu stiu daca se merita sa schimb turbina la acest motor pentru ca mai mult de 105 cp asa cum ai zis tu nu merita.doar cine stie sa schimbi si ceva interne ,si eu nu am bani pt asa ceva
ma gandeam ca am deja acest intercooler orizontal si am zis sa incerc ,nu am nimic de pierdut(decat max 100 lei cat costa furtunele ).
daca nu merge revin la cel stock pe care oricum trebuie sa il schimb ca este terminat(a suferit o lovitura mai demult si acum incepe sa isi dea duhul,supureaza)
- Decebalus
- **
- 399 mesaje
- din 11 Nov 2008
- Astra 2007 Z17DTL
- Bucuresti
Decebalus
- Mesaje scrise: 399
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2008
- Mesaj Privat
Si eu am mai postat.. aveam ocazia sa iau un intercooler de pe un z20let(benzina ) si sa-l pun pe z17dtl-diesel.
Nu am mai facut pasul deoarece din ce am citit o sa am parte de lag turbo.. posibile erori.
Mentionez ca am deja modificare de putere din soft de la 80cp la 104cp.
Nici finante nu am avut, mai trebuia sa cumpar si tubulatura.
Spor !
Nu am mai facut pasul deoarece din ce am citit o sa am parte de lag turbo.. posibile erori.
Mentionez ca am deja modificare de putere din soft de la 80cp la 104cp.
Nici finante nu am avut, mai trebuia sa cumpar si tubulatura.
Spor !