chiuariu
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2012
- Mesaj Privat
acum o saptamana nu mia mai pornit masina dadeam la automat si degeaba invartea dar nu o luat am inceput sa ferific tot pana cand am ajuns sa schimb modulul de aprindere dupa care a pornit am schimbat si EGR ..de atunci masina porneste merge dar imi da rateuri usoare si dese si in mers cand o calc nu plaeca cum pleca parca o tine ceva ,la deal trebuie so acelerez usor alfel itrerupe ca o secunda si dupa smunceste si se accelereaza usor
precizez sa am schimbat filtru de benzina, bujii ,modulul de aprindere bosch EGR si nu stiu de unde problema asta
precizez sa am schimbat filtru de benzina, bujii ,modulul de aprindere bosch EGR si nu stiu de unde problema asta
chiuariu
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2012
- Mesaj Privat
am folosit functia cautare am schimbat ce e de schimbat si tot am o problema ...cand o calc de pe loc nu pleca parca o tine cv in toate treptele de viteze la fel la deal daca am sub 2000 ture si sunt in viteza a 4a si trebuie so calc nu pleaca in turatie cum pleca intarzie nu are demaraj parca o tine ceva...in rest merge bine porneste bine
- marius_f
- ***
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
salut
Si eu am avut o problema asemanatoare cu a ta, pana la urma schimband modulul si problema se rezolvase.
Ulterior a inceput sa aiba aceleasi simptome pe care le are si masina ta.
Eu insa am si instalatie de gaz pe ea si vad ca pe gaz nu prezinta astfel de simptome .
Am citit pe undeva pe aici pe forum cum ca ar putea fi pe duca bobina de inductie, insa nu am schimbat-o deocamdata.
Este posibil ca bobina sa nu mai trimita un curent atat de ''bun'' spre delcou, de unde ar putea aparea o scanteie mai slaba, ineficienta, catre bujii.
Posibil ca gazului nu ii trebuie o scanteie atat de puternica ca benzinei.
Este insa posibil sa se datoreze si fiselor de bujii, chiar daca ai scos cate una pe rand si ai vazut ca masina incepe sa trepideze la relanti.
Fisele, de obicei se degradeaza in timp si incep sa nu mai lucreze atat de bine, chiar daca nu sunt intrerupte complet.
Oricum, la fise sa nu te zgarcesti si sa iei unele noi, chiar daca sunt un pic mai scumpe.
Bobina o poti lua si SH dar sa cauti sa o iei cu proba
Si eu am avut o problema asemanatoare cu a ta, pana la urma schimband modulul si problema se rezolvase.
Ulterior a inceput sa aiba aceleasi simptome pe care le are si masina ta.
Eu insa am si instalatie de gaz pe ea si vad ca pe gaz nu prezinta astfel de simptome .
Am citit pe undeva pe aici pe forum cum ca ar putea fi pe duca bobina de inductie, insa nu am schimbat-o deocamdata.
Este posibil ca bobina sa nu mai trimita un curent atat de ''bun'' spre delcou, de unde ar putea aparea o scanteie mai slaba, ineficienta, catre bujii.
Posibil ca gazului nu ii trebuie o scanteie atat de puternica ca benzinei.
Este insa posibil sa se datoreze si fiselor de bujii, chiar daca ai scos cate una pe rand si ai vazut ca masina incepe sa trepideze la relanti.
Fisele, de obicei se degradeaza in timp si incep sa nu mai lucreze atat de bine, chiar daca nu sunt intrerupte complet.
Oricum, la fise sa nu te zgarcesti si sa iei unele noi, chiar daca sunt un pic mai scumpe.
Bobina o poti lua si SH dar sa cauti sa o iei cu proba
chiuariu
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2012
- Mesaj Privat
- marius_f
- ***
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
salut
Bujii poti sa schimbi cate vrei, asa am facut si eu initial (vreo 3 seturi cred).
Egr-ul nu cred sa dea astfel de simptome, dar oricum este destul de simplu de verificat daca functioneaza
Egr-ul il ai vacuumatic, da ?
Pornesti masina, deschizi capota, bagi mana usor sub el si turezi motorul. Are o membrana care ar trebui sa culiseze atunci cand turezi mai tare motorul.In cazul in care nu culiseaza inseamna ca fie membrana este sparta fie egr-ul in sine este infundat, plin de mizerie.
Oricum egr-ul are rol de a recircula gazele nearse pentru un consum mai redus al motorului
Nu cred ca afecteaza buna functionare a motorului, facand referinta la ceea ce ai descris tu mai sus in primul post.
Incearca sa schimbi fisele mai bine, sau cel putin sa iei cu imprumut de la o masin care stii sigur ca sunt bune
Bujii poti sa schimbi cate vrei, asa am facut si eu initial (vreo 3 seturi cred).
Egr-ul nu cred sa dea astfel de simptome, dar oricum este destul de simplu de verificat daca functioneaza
Egr-ul il ai vacuumatic, da ?
Pornesti masina, deschizi capota, bagi mana usor sub el si turezi motorul. Are o membrana care ar trebui sa culiseze atunci cand turezi mai tare motorul.In cazul in care nu culiseaza inseamna ca fie membrana este sparta fie egr-ul in sine este infundat, plin de mizerie.
Oricum egr-ul are rol de a recircula gazele nearse pentru un consum mai redus al motorului
Nu cred ca afecteaza buna functionare a motorului, facand referinta la ceea ce ai descris tu mai sus in primul post.
Incearca sa schimbi fisele mai bine, sau cel putin sa iei cu imprumut de la o masin care stii sigur ca sunt bune
Sky
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2009
- Mesaj Privat
si eu am aceeasi problema, cred... in fiecare treapta, daca schimb in mai putin de 2000 de ture, parca se ineaca, iar dupa 2500 merge aproxmativ ok. in fine, sunt mai multe variante care trebuie verificate in afara de ce ai zis tu.incearca si spune-ne si noua:
- daca bujiile sunt ude, trebuie schimbata garnitura de la capacul de la culbutori
-poate fi bobina de inductie sau fisele care nu mai functioneaza la parametri normali
-poate fi pompa de combustibil care consta intre 300 si 700 de ron aproximativ (aici mi-a zis mecanicul ca se potriveste de la logan care e cam 100 de ron)
ps nu sunt mecanic deci scuze pentru eventualele greseli
ps2 asteptam feedback din partea ta, daca rezolv eu inainte, va anunt
- daca bujiile sunt ude, trebuie schimbata garnitura de la capacul de la culbutori
-poate fi bobina de inductie sau fisele care nu mai functioneaza la parametri normali
-poate fi pompa de combustibil care consta intre 300 si 700 de ron aproximativ (aici mi-a zis mecanicul ca se potriveste de la logan care e cam 100 de ron)
ps nu sunt mecanic deci scuze pentru eventualele greseli
ps2 asteptam feedback din partea ta, daca rezolv eu inainte, va anunt
- marius_f
- ***
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
1. garnitura de la capacul de culbutori nu are nici o legatura cu bujiile ude ! cine ti-a spus asta ?
2.bobina de inductie sau fisele - intra-adevar pot fi o cauza a acestor manifestari. de adaugat si modulul de aprindere ...
3 pompa de combustibil nu vad de ce ai cumpara-o de noua sau sa pui una de logan ! posibil sa se potriveasca, dar ...
Ia sa intrebi mecanicul, stie ce presiune trebuie sa scoata aia de logan si ce presiune trebuie sa scoata aia de opel ?
Pariez ca nu stie ! Asa ''ochiometric'' se pot potrivi multe .
Cel mai simplu cumperi una SH dar sa fie de opel astra ca al tau, si ai rezolvat problema . O iei cu proba. Ori merge, ori nu merge.
Sa nu uitati sa verificat si furtunelele alea de pe acolo de pe langa throttle body sa nu care cumva sa fie vreunul rupt/fisurat ... sa aspire aer fals sau alte bazaconii
Dar cel mai sigur eu cred ca este tot din aprindere, adica : modul aprindere / bobina / fise bujii / capac delcou / bujii (in ultimul rand). Pt modul si bobin, sfatul meu este sa va duceti la un electrician mai priceput sa vi le verifice, nu la orice ''neica'' , sunt banii vostri in fond. Un aparat de masura si o lampa de control au foarte multi, dar ... Sie eu am asa ceva, dar asta nu inseamna ca sunt electrician
Incepeti cu ce credeti voi ca este mai ''aproape de adevar'' si mai ieftin/rentabil .
2.bobina de inductie sau fisele - intra-adevar pot fi o cauza a acestor manifestari. de adaugat si modulul de aprindere ...
3 pompa de combustibil nu vad de ce ai cumpara-o de noua sau sa pui una de logan ! posibil sa se potriveasca, dar ...
Ia sa intrebi mecanicul, stie ce presiune trebuie sa scoata aia de logan si ce presiune trebuie sa scoata aia de opel ?
Pariez ca nu stie ! Asa ''ochiometric'' se pot potrivi multe .
Cel mai simplu cumperi una SH dar sa fie de opel astra ca al tau, si ai rezolvat problema . O iei cu proba. Ori merge, ori nu merge.
Sa nu uitati sa verificat si furtunelele alea de pe acolo de pe langa throttle body sa nu care cumva sa fie vreunul rupt/fisurat ... sa aspire aer fals sau alte bazaconii
Dar cel mai sigur eu cred ca este tot din aprindere, adica : modul aprindere / bobina / fise bujii / capac delcou / bujii (in ultimul rand). Pt modul si bobin, sfatul meu este sa va duceti la un electrician mai priceput sa vi le verifice, nu la orice ''neica'' , sunt banii vostri in fond. Un aparat de masura si o lampa de control au foarte multi, dar ... Sie eu am asa ceva, dar asta nu inseamna ca sunt electrician
Incepeti cu ce credeti voi ca este mai ''aproape de adevar'' si mai ieftin/rentabil .
- mariustintea
- ***
- 628 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
Este pe forum un tutorial despre curatarea throtle body la c14 nz sauc16 nz nu mai stiu exact dar sant la fel motoarele. incearca lucrul acesta....simtomele acestea sant si de la calitatea benzinei....eu la astra f .c14nz am rotit putin delcoul si merge foarte bine . In manualul de reparatie spune ca prin rotirea delcoului in sensul acelor de ceas se creste avansul de scanteie si invers se scade. Slabeste prinderea delcoului si rotestel foarte putin pentru-a creste avansul si vezi cum se comporta motorul
- marius_f
- ***
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
posibil sa fie si de la throttle body (infundat / murdar) - dat jos si curatat in mod excesiv cu spray de curatat carburatoare (exista tutorial destul de amanuntit despre asa ceva)
delcoul ... - este posibl ca el sa il aiba fix, adica prins in 3 suruburi, fara sa fie vreodata nevoie de reglare prealabila
delcoul ... - este posibl ca el sa il aiba fix, adica prins in 3 suruburi, fara sa fie vreodata nevoie de reglare prealabila
chiuariu
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2012
- Mesaj Privat
Am uitat sa mentionez faptul ca, cu motorul pornit la relanti sau mers mi se aprinde martorul baterie intro lumina mai slaba dar dupa pornire ventilator faruri dezaburizare lunetasi recirculare se aprinde ontr-o lumina ma puternina si se tureaza un pic la pornirea celor spuse posibil sa fie alternatorul si trenuratul sa fie din cauza incarcarii proaste a lui?
- marius_f
- ***
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
salut
problema cu becul de la baterie o ai fie din :
- cureaua de la alternator - mai putin probabil, dar este posibil sa fie slabita
- releul de incarcare din alternator si / sau puntea de diode - mai mult ca sigur
Am avut si eu acum cativa ani o problema cu incarcarea bateriei (bec aprins slab spre puternic) si s-a rezolvat prin schimbarea decat a releului de incarcare. Unii zic ca ar fi si puntea de diode (daca nu gresesc) insa eu unul l-am dat jos de pe masina si l-am dus la un electrician, care mi-a spus ca trebuie schimbat releul alternatorului si asta a fost tot. De atunci nu am mai avut probleme cu el.
Referitor la cealalalta problema cu tremuratul motorului, iti garantez ca nu este de acolo.
Pe mine m-a lasase alternatorul definitiv, undeva in afara localitatii, negasind nici piesa de schimb, consumandu-mi totodata si bateria.
Am fost nevoit sa caut un redresor, am incarcat bateria timp de vreo 2 ore dupa care am plecat cu masina bine mersi.
Pot sa iti spun ca am mers doar pe baterie cu masina, fara sa incarce alternatorul, distanta de vreo 30 de km, timp in care nu am avut nici un fel de problema, de genul tremurat motor.
Ai incercat sa schimbi ce ti-am scris mai sus ?
problema cu becul de la baterie o ai fie din :
- cureaua de la alternator - mai putin probabil, dar este posibil sa fie slabita
- releul de incarcare din alternator si / sau puntea de diode - mai mult ca sigur
Am avut si eu acum cativa ani o problema cu incarcarea bateriei (bec aprins slab spre puternic) si s-a rezolvat prin schimbarea decat a releului de incarcare. Unii zic ca ar fi si puntea de diode (daca nu gresesc) insa eu unul l-am dat jos de pe masina si l-am dus la un electrician, care mi-a spus ca trebuie schimbat releul alternatorului si asta a fost tot. De atunci nu am mai avut probleme cu el.
Referitor la cealalalta problema cu tremuratul motorului, iti garantez ca nu este de acolo.
Pe mine m-a lasase alternatorul definitiv, undeva in afara localitatii, negasind nici piesa de schimb, consumandu-mi totodata si bateria.
Am fost nevoit sa caut un redresor, am incarcat bateria timp de vreo 2 ore dupa care am plecat cu masina bine mersi.
Pot sa iti spun ca am mers doar pe baterie cu masina, fara sa incarce alternatorul, distanta de vreo 30 de km, timp in care nu am avut nici un fel de problema, de genul tremurat motor.
Ai incercat sa schimbi ce ti-am scris mai sus ?
Sky
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2009
- Mesaj Privat
am revenit cu o veste buna pentru cei carora li se "inneaca" motorul in timp ce accelereaza. azi am scos pompa de benzina si am curatat sita aia din capat care avea infundati porii.mentionez ca nu erau gunoaie mari ci doar depuneri. acum se accelereaza si se decelereaza fluent.am scapat fara sa schimb pompa sau alte chestii. reply daca are cineva nevoie de detalii
- Cipicao
- **
- 285 mesaje
- din 16 Nov 2009
- Brasov
Cipicao
- Mesaje scrise: 285
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2009
- Mesaj Privat
Sky
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2009
- Mesaj Privat
chiuariu
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2012
- Mesaj Privat
- unicooll
- **
- 145 mesaje
- din 06 Apr 2009
- Astra 1995 X16XEL
- Iasi
unicooll
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2009
- Mesaj Privat
- marius_f
- ***
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
Ai incercat macar sa verifici si sa schimbi eventual ceea ce ti-am scris mai sus, in primul meu post ?
modul de aprindere / bobina / fise bujii / capac delcou si lulea / egr (putin probabil) .
IAC - ul poti sa il cureti cat vrei, poti sa ii dai si cu aquafres in 3 culori, sigur nu este de la el . Simptomele pe care le da un iac defect sunt fie nu tine deloc relanti-ul, fie sta mai turata decat deobicei .
Atentie la curatarea lui pt ca poti sa il strici iremediabil daca nu ti se indemana sa il cureti asa cum ar trebui deobicei.
Eu am patit-o, stiu ce vorbesc . Ulterior stricarii lui, l-am desfacut pt a vedea ce are in el si cum de s-a stricat .
Am si scris pe undeva pe aici pe forum
Oricum sa nu bagi spray de curatare in el, vei risac sa il gripezi definitiv . Daca tot ai de gand sa il cureti, curata decat arculetul acela si respectiv cuiul . Insa este putin probabil sa se gripeze acel arculet vreodata, de la mizerie.
De obicei iac-urile se strica de la sine, pt ca au si ele o durata de viata .
In fine, incearca sa verifici si eventual sa schimbi ce ti-am scris mai sus, in primul meu post . Dar verificarea fa-o la un electrician priceput, nu la unul care stie el ca este electrician pt ca a schimbat vreo 2 becuri si a lipit cu ciocanul de lipit.
In felul asta, doar scriind aici, masina nu se va repara de la sine ...
bafta
modul de aprindere / bobina / fise bujii / capac delcou si lulea / egr (putin probabil) .
IAC - ul poti sa il cureti cat vrei, poti sa ii dai si cu aquafres in 3 culori, sigur nu este de la el . Simptomele pe care le da un iac defect sunt fie nu tine deloc relanti-ul, fie sta mai turata decat deobicei .
Atentie la curatarea lui pt ca poti sa il strici iremediabil daca nu ti se indemana sa il cureti asa cum ar trebui deobicei.
Eu am patit-o, stiu ce vorbesc . Ulterior stricarii lui, l-am desfacut pt a vedea ce are in el si cum de s-a stricat .
Am si scris pe undeva pe aici pe forum
Oricum sa nu bagi spray de curatare in el, vei risac sa il gripezi definitiv . Daca tot ai de gand sa il cureti, curata decat arculetul acela si respectiv cuiul . Insa este putin probabil sa se gripeze acel arculet vreodata, de la mizerie.
De obicei iac-urile se strica de la sine, pt ca au si ele o durata de viata .
In fine, incearca sa verifici si eventual sa schimbi ce ti-am scris mai sus, in primul meu post . Dar verificarea fa-o la un electrician priceput, nu la unul care stie el ca este electrician pt ca a schimbat vreo 2 becuri si a lipit cu ciocanul de lipit.
In felul asta, doar scriind aici, masina nu se va repara de la sine ...
bafta
- unicooll
- **
- 145 mesaje
- din 06 Apr 2009
- Astra 1995 X16XEL
- Iasi
unicooll
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2009
- Mesaj Privat
Buna marius_f, nu stiu daca raspunsul tau e pentru mine, sau pentru colegul nostru, chiuariu... eu personal pot spune ca la masina asta i-am schimbat mai de toate: bobina, fise, bujii, ECU, filtru benzina, filtru aer, senzor temperatura lichid racire, senzor MAP, pompa secundara de aer, EGR si intr-un final motorul... toate mai degeaba. Cei drept la bobina veche si senzor MAP aveam probleme... Acum singurul lucru la care ma mai gandesc e pompa de benzina, dar pana si aceea a iesit ok la presiunea masurata in rampa. X16XEL-ul (Ecotec - 101 C.P.) e un motor foarte "scarbos" daca apuca sa se defecteze... in schimb, e un motor exceptional in zilele lui bune... cand functiona normal, era un motor silentios si puternic... preferatul meu la depasiri si plecare de pe loc in intersectii aglomerate...nu mai zic de faptul ca in vremurile lui bune chiar din treapta a treia sau a patra daca il acceleram, fugea imediat de pe loc... mai am prieteni care au X16XEL, dar banuiesc ca datorita caroseriei masinii putin mai grea decat a mea nu este asa cum ma asteptam eu... banuiesc ca la mine era influentat si de lipsa catalizatorului...
- marius_f
- ***
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
salut
raspunsul era pentru colegul chiuariu
pt motorul tau nu stiu ce sa zic, nu ma pricep la x16xel
compresia ai incercat sa o verifici ? (imi dau si eu cu presupusul)
eu am masina (c18nz) atat pe benzina dar si pe gaz
pot sa iti spun ca si la mine se manifesta la fel pe benzina, parca ''ingeneaza'' cateva secunde dupa care zvacneste si merge normal . Dar la mine se manifesta astfel pe benzina, deoarece i-am obturat admisia de aer, cu un plastic, pt a nu mai trage atat de mult aer, intrucat mergand 99% cu ea pe gaz, gazul nu are nevoie de atat de mult aer pt a arde, precum benzina.
Deindata ce ii scot acel plastic, masina se comporta absolut normal pe benzina, dar risc sa se opreasca atunci cand va functiona pe gaz deoarece va aspira prea mult aer .
De aici si gandul ca ar putea fi ceva probleme pe partea cu admisia aerului (una din cauzele problemei pt colegul) - dar mai putin probabil.
Cauza cea mai probabila pe care o suspectez este tot din aprindere
Ce am observat la masina mea (la relanti , nu am probat si in mers pt ca imi este teama) :
- i-am scos o fisa de la bujii (indiferent care) si am observat imediat ca motorul a inceput sa trepideze, la relanti (lucru absolut norma)
Imediat ce am inceput sa turez motorul ceva mai tare, trepidatiile au disparut, motorul mergea ca si cand nu ar fi fost nici o fisa scoasa . Il lasam la relanti, incepea iar sa trepideze.
De aici am tras si concluzia ca una din cauzele cele mai frecvente ar putea sa se datoreze si fiselor de bujii, chiar daca scoatem cate una pe rand si ai constatam ca masina incepe sa trepideze la relanti.
Fisele, de obicei se degradeaza in timp si incep sa nu mai lucreze atat de bine, chiar daca nu sunt intrerupte complet.
Nu mai luati ca termen de comparatie vechea dacie, unde scoateam o fisa si motorul fuctiona in trepidatii, atat la relanti cat si in mers .
Motoarele astea sunt ceva mai bune, probabil ca au o compresie net mai buna, astfel incat este suplinita nefunctionarea unei bujii, la turatii mai mari .
De aici si sfatul meu pt colegul, ca ar fi indicat sa verifice toata aprinderea, incepand chiar cu bujiile.
raspunsul era pentru colegul chiuariu
pt motorul tau nu stiu ce sa zic, nu ma pricep la x16xel
compresia ai incercat sa o verifici ? (imi dau si eu cu presupusul)
eu am masina (c18nz) atat pe benzina dar si pe gaz
pot sa iti spun ca si la mine se manifesta la fel pe benzina, parca ''ingeneaza'' cateva secunde dupa care zvacneste si merge normal . Dar la mine se manifesta astfel pe benzina, deoarece i-am obturat admisia de aer, cu un plastic, pt a nu mai trage atat de mult aer, intrucat mergand 99% cu ea pe gaz, gazul nu are nevoie de atat de mult aer pt a arde, precum benzina.
Deindata ce ii scot acel plastic, masina se comporta absolut normal pe benzina, dar risc sa se opreasca atunci cand va functiona pe gaz deoarece va aspira prea mult aer .
De aici si gandul ca ar putea fi ceva probleme pe partea cu admisia aerului (una din cauzele problemei pt colegul) - dar mai putin probabil.
Cauza cea mai probabila pe care o suspectez este tot din aprindere
Ce am observat la masina mea (la relanti , nu am probat si in mers pt ca imi este teama) :
- i-am scos o fisa de la bujii (indiferent care) si am observat imediat ca motorul a inceput sa trepideze, la relanti (lucru absolut norma)
Imediat ce am inceput sa turez motorul ceva mai tare, trepidatiile au disparut, motorul mergea ca si cand nu ar fi fost nici o fisa scoasa . Il lasam la relanti, incepea iar sa trepideze.
De aici am tras si concluzia ca una din cauzele cele mai frecvente ar putea sa se datoreze si fiselor de bujii, chiar daca scoatem cate una pe rand si ai constatam ca masina incepe sa trepideze la relanti.
Fisele, de obicei se degradeaza in timp si incep sa nu mai lucreze atat de bine, chiar daca nu sunt intrerupte complet.
Nu mai luati ca termen de comparatie vechea dacie, unde scoateam o fisa si motorul fuctiona in trepidatii, atat la relanti cat si in mers .
Motoarele astea sunt ceva mai bune, probabil ca au o compresie net mai buna, astfel incat este suplinita nefunctionarea unei bujii, la turatii mai mari .
De aici si sfatul meu pt colegul, ca ar fi indicat sa verifice toata aprinderea, incepand chiar cu bujiile.
- unicooll
- **
- 145 mesaje
- din 06 Apr 2009
- Astra 1995 X16XEL
- Iasi
unicooll
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2009
- Mesaj Privat
Compresia pe acest motor a fost verificatã în urmã cu 7 luni, în momentul când l- am pus pe maºinã. Intradevar pe un piston aveam compresie variabilã: când era în limite normale, când era prea micã, dar mecanicul a pus acest lucru pe seama cã motorul stãtuse o perioada pânã a fost pus pe maºinã mea, si atunci mi-a recomandat sã o calc si sã circul presupunând cã isi va reveni. Problema care ºtiu sigur cã o am acum este cã nu pãstreazã benzina în rampã de injectoare. La un momentdat am observat benzinã în capul rampei de injectoare, si mi-am dat seama cã am probleme la ventil. Nu am reuºit sa-l schimb pânã în momentul de faþã dar nu ºtiu daca de la el ar trebui sã meargã atât de defectuos. Pentru a nu-mi mai aruncã benzinã în mers pe acolo, i-am strâns un pic mai mult capacelul din cap. Ce mã mirã pe mine este cã uneori mã trezesc în rezervor cu presiune si alteori cu vid...