Turta
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2012
- Mesaj Privat
- tase
- ****
- 1,965 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,965
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
- insignia
- ***
- 677 mesaje
- din 26 Nov 2009
- Signum 2005 Z19dt
- Prahova
insignia
- Mesaje scrise: 677
- Locatie: Prahova
- Masina: Signum 2005 Z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2009
- Mesaj Privat
Turta
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2012
- Mesaj Privat
Turta
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2012
- Mesaj Privat
- insignia
- ***
- 677 mesaje
- din 26 Nov 2009
- Signum 2005 Z19dt
- Prahova
insignia
- Mesaje scrise: 677
- Locatie: Prahova
- Masina: Signum 2005 Z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2009
- Mesaj Privat
Turta
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2012
- Mesaj Privat
- S.Andrei
- **
- 200 mesaje
- din 27 Mai 2008
- Astra 2002 y17td
- Hunedoara
S.Andrei
- Mesaje scrise: 200
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2002 y17td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2008
- Mesaj Privat
Momentan te rog sa faci testul cu pedalele si sa ne spui ce erori iti apar.
Turta
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2012
- Mesaj Privat
Turta
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2012
- Mesaj Privat
- S.Andrei
- **
- 200 mesaje
- din 27 Mai 2008
- Astra 2002 y17td
- Hunedoara
S.Andrei
- Mesaje scrise: 200
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2002 y17td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2008
- Mesaj Privat
Turta
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2012
- Mesaj Privat
- BV19MAX
- ****
- 2,547 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,547
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
- marin70
- ***
- 517 mesaje
- din 11 Aug 2009
- Astra 2002 y17dti
- Bacau
marin70
- Mesaje scrise: 517
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2002 y17dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2009
- Mesaj Privat
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
- curatat EGR ( la mine era super imbacsit EGR si galeria cu o pasta neagra lipicioasa)
- curatat senzorul MAP
- ar fi bine si galeria admisie prin demontare dar presupune indemanare, cunostinte si scule
- circuit vacum
- electrovalve ( EGR si turbina)
- etanseitate conducte/furtune aer ( turbina- intercooler ; intercooler-EGR )
- turbina ( aici povestea se complica)
Evident, totul presupune sa incepi totusi cu o diagnoza service - e cam 50-60 lei la orice service si te scuteste de eforturi si ganduri aiurea
Destul de des intalnita e si eroarea P400 ce in general e generata de intrarea in visare a debitmetrului - incearca sa rulezi o zi-doua cu mufa scoasa de la debitmetru si vezi cum se comporta masina ( se va aprinde acelasi martor dar ignora-l) La fel am procedat si eu dar m-am prins repede dupa 5 km ca masina merge precum o roaba asa ca l-am lasat in pace. Bine, mie mi-a dat si la testul cu pedale P1125, confirmata ulterior de tester.
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
---lasa Marine ca i-am dat eu in freza de-am zis ca scot pistoanele afara prin capota si degeaba ! Dupa ce am demontat EGR-ul mi-am dat seama ca fostul proprietar a mers subturat si batraneste multa vreme si ca degeaba chinuiam eu motorul la cata ,,smoala,, s-a adunat acolo.
Turta
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2012
- Mesaj Privat
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
Testul cu pseudo-agrafa n-am avut curajul sa-l fac niciodata ...m-am rezumat doar la testul cu pedale ....si asta , initial, era neconcludent , adica becul clipea aiurea de-mi dadea doar 2 sau 3 cifre sau se stingea aiurea ...ulterior a fost ceva mai hotarat si mi-a prezentat clar 1125.
Faptul ca nu-ti merg ventilatoarele ....nu stiu ce sa spun. Sincer, nu cred ca nu-ti merg ! O fi dieselul mai racoros, poate ca se incalzeste mai greu dar tot are nevoie de racire , mai ales vara. Sincer , nici eu n-am reusit vreodata sa-mi surprind ventilatoarele mergand , nici nu le aud dar banuiesc ca totusi functioneaza din moment ce ,,apa,, nu trece de 87 grade.
Continuand ideea , si eu merg sportiv si turat cu schimburi de trepte la 3000 ture , adica nu dorm pe drum ....dar pana n-am curatat EGR si cit am putut din galerie + senzor MAP , mi-a dat de furca masinuta cu cheita.
Bine, eu nu sustin ca asta ar fi problema si in cazul tau ...... poate fi cu totul altceva ....dar totusi e importanta o diagnoza pe tester.
Si cu testerele am avut de lucru ....... primele 3 , conform interpretarilor mecanicilor, spuneau ceva de diferente de presiune de aer in admisie ...ca cica turbina nu baga suficient ....si io gata mort , de unde frate sa scot bani de turbina cand abia luase-m masina ? ...pana am nimerit un nene mai profi' care mi-a povestit el ceva ca ECU e informat prost de catre senzorul MAP de nivelul de presiune din admisie si acest ECU , ca atare, inselat fiind , dicta o anume cantitate de motorina ...insuficienta de altfel pentru vitezele peste 130 km/h respectiv 3000 ture.
Faptul ca intercoolerul scapa ulei ...ce sa zic , cam nasol ! Intercoolerul are rolul de a racii gazele fierbinti impinse de turbina spre EGR ...uleiul in el nu provine decat de la cat a scapat turbina pe la ax ...in mod teoretic n-ar trebui sa existe ulei in intercooler dar orice diesel scapa macar vapori de ulei pe la turbina. Oricum, orice scapari de aer (presiune) pe la intercooler sau racorduri duce la afectarea performantelor motorului si aparitia de ,,minuni,, cum intampini tu. O verificare ,,la botul calului,, ar fi ca la accelerare pe loc , furtunul de la intercooler la EGR sa se intareasca simtitor dar , in ansamblu, e ceva totusi neconcludent.
Apoi mai poti verifica jocul de la axul turbinei demontand furtunul si varandu-ti degetele acolo incercand sa invarti de ax ...cica se admite un oarecare joc de vreo 1- 1,5 mm. Se urmareste ca axul cu pale sa se invarta usor si silentios. Faza cu turbina la y17dti e cam nasoala. Ca sa o demontezi de pe motor trebuie sa desfaci toata fatza masinii ( bara, traversa , faruri, radiatoare, etc)...si nici nu se poate reconditiona oricat s-ar lauda unii ca pot .
Nici masina mea nu scotea si nici nu scoate nici un fel de fum ...poate la forja si la scimbarea treptelor dar eu cel putin n-am sesizat in oglinzi. Turata pe loc nu scoate de nici o culoare.
Mai poti incepe sa verifici circuitul de vacum ....pornind de la pompa de vacum situata in ,,coada,, alternatorului si urmarind fiecare circuit de vacum ....vezi imbinari , furtune crapate sau imbatranite , roase de la trepidatii, etc ...
Apoi ar mai fi faza cu motorina in ECU - boala de y17 dti ......vezi ce e pe acolo pe la mufele M si K..... se mai poate discuta despre lipiturile reci din ECU ...nah, un cosmar adica simptomul asta cu intrare in limp-mode la 3000 ture.
...asta evident, fara sa scoatem din discutie turbina ca atare ...adica sa nu mai bage presiunea necesara ..... de aceea ti s-a sugerat bine pe forum , tester, tester, tester !
Eu cel putin eram pregatit sufleteste la sugestia userilor de pe site si pentru verificarea catalizatorului sa nu fie infundat, a calculatorului pompei injectie (EDU), a repararii senzorului y33 de la pompa injectie, cel responsabil cu ,,urcarea,, motorinei prin fire la ECU, ( asta pentru ca am mufa M de la ECU umeda cu motorina ) ...noroc ca n-a mai fost cazul si am scapat cu senzorul MAP.
Hai ca vad ca m-am intins la scris .... Bafta !
Turta
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2012
- Mesaj Privat
- marin70
- ***
- 517 mesaje
- din 11 Aug 2009
- Astra 2002 y17dti
- Bacau
marin70
- Mesaje scrise: 517
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2002 y17dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2009
- Mesaj Privat