- PunctAlbastru
- OP
- 293 mesaje
- din 05 Jul 2013
- Corsa 2002 Z12XE
- Bucuresti
PunctAlbastru
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2013
- Mesaj Privat
Salut!
Nu m-am lamurit si mai am intrebari fata de ce am gasit deja pe forum, deci voi indrazni sa spun povestea cap-coada in topic nou, daca nu-i cu suparare:
Veneam de la serviciu in seara asta si vroiam sa parchez Corsa C cu Z12XE din dotare, cand am zarit o licarire rosie in bord. Nu am observat din prima ce era, asa ca am tras o tura de bloc sa vad daca mai face.
E vorba de martorul presiune ulei. Clipea neregulat, stand aprins intervale de timp aleatoare ca durata. Comportamentul becului parea sa fie dependent de miscarile intregii masini. Nu am gasit insa legea de dependenta. De asemenea, pe loc, la relanti, inainte de oprire, becul parea ca s-a hotarat pe aprins. Deci s-a intamplat cu motorul cald si la turatii mici.
Mentionez ca nivelul uleiului e la maxim inca de la ultimul schimb, de acum aprox 2 saptamani, cand am avut probleme cu ganiturnitura capacului de distributie care era rupta, iar antigelul patrundea in motor. Care motorul a avut spuma in el, inca mai are putina. Presupun, sper ca din cea veche. Nivelul acum nu mai creste, deci problema garniturii pare a fi rezolvata. Antigelul nu mai scade. Au pus 0w30 Dexos2 parca, ceva ulei original GM. Si antigel nou. Desi verde si nu rosu. Ca asa avea si inainte.
Mai mentionez ca motorul va avea nevoie de distributie noua in curand, intrucat tacane destul de talentat.
La pornirea rece (atat de rece cat permite vara), primele 2-3 secunde tacane mai rau, dupa care se amelioreaza, pentru ca la 80-90 de grade, iar sa tacane mai tarisor, dar regulat si frumos, diferit de zgomotul de la pornire.
De asemenea, uneori in primele 2-3 secunde reci, parca se chinuie putin sa-si ia turatie de relanti.
Uneori dupa ce se incalzeste, parca sta la relanti putin cam jos. Dupa ceas, vreo 600 de ture. Stabil, dar ideea e ca la un semafor am 750 sa zicem. La altul am 600 samd. (Presupun EGR si clapeta de acceleratie murdare, dar acuma de cand cu becul, ma gandesc sa nu aibe ceva frecari mari).
Evident, mi-ar conveni sa se fi stricat senzorul de presiune ulei, ca e varianta cea mai simpla...
Sau sa fie toate de la distributia uzata, ca oricum trebuie schimbata.
Totusi, intrebarile mele:
-Presupunand ca senzorul e bun, este posibil sa-mi fi picat pompa de ulei? Adica... pica pompa de ulei?
-Presupun ca motorul asta are si el un regulator de presiune ulei. Stie cineva unde se afla? Sau daca se defecteaza?
-Daca, sa zicem, am depuneri mari pe circuitul de ungere, unde anume s-ar afla ele, sau pe unde s-ar infunda ceva prima data?
-Ce cauzeaza tacaneala mai hotarata din primele 2-3 secunde dupa pornirea rece, si de ce uneori se chinuie sa-si ia turatie in timpul ala? Si de ce se chinuie numai uneori si nu mereu? (In fanteziile mele imi imaginam ca tachetii bat mai tare pana se umplu cu ulei... dar acum au ulei nou... de ce sa mai bata?)
Se zice ca masina ar avea 100.000 km. Dupa stare generala si acte. E la mine de o luna.
Multumesc anticipat!
Nu m-am lamurit si mai am intrebari fata de ce am gasit deja pe forum, deci voi indrazni sa spun povestea cap-coada in topic nou, daca nu-i cu suparare:
Veneam de la serviciu in seara asta si vroiam sa parchez Corsa C cu Z12XE din dotare, cand am zarit o licarire rosie in bord. Nu am observat din prima ce era, asa ca am tras o tura de bloc sa vad daca mai face.
E vorba de martorul presiune ulei. Clipea neregulat, stand aprins intervale de timp aleatoare ca durata. Comportamentul becului parea sa fie dependent de miscarile intregii masini. Nu am gasit insa legea de dependenta. De asemenea, pe loc, la relanti, inainte de oprire, becul parea ca s-a hotarat pe aprins. Deci s-a intamplat cu motorul cald si la turatii mici.
Mentionez ca nivelul uleiului e la maxim inca de la ultimul schimb, de acum aprox 2 saptamani, cand am avut probleme cu ganiturnitura capacului de distributie care era rupta, iar antigelul patrundea in motor. Care motorul a avut spuma in el, inca mai are putina. Presupun, sper ca din cea veche. Nivelul acum nu mai creste, deci problema garniturii pare a fi rezolvata. Antigelul nu mai scade. Au pus 0w30 Dexos2 parca, ceva ulei original GM. Si antigel nou. Desi verde si nu rosu. Ca asa avea si inainte.
Mai mentionez ca motorul va avea nevoie de distributie noua in curand, intrucat tacane destul de talentat.
La pornirea rece (atat de rece cat permite vara), primele 2-3 secunde tacane mai rau, dupa care se amelioreaza, pentru ca la 80-90 de grade, iar sa tacane mai tarisor, dar regulat si frumos, diferit de zgomotul de la pornire.
De asemenea, uneori in primele 2-3 secunde reci, parca se chinuie putin sa-si ia turatie de relanti.
Uneori dupa ce se incalzeste, parca sta la relanti putin cam jos. Dupa ceas, vreo 600 de ture. Stabil, dar ideea e ca la un semafor am 750 sa zicem. La altul am 600 samd. (Presupun EGR si clapeta de acceleratie murdare, dar acuma de cand cu becul, ma gandesc sa nu aibe ceva frecari mari).
Evident, mi-ar conveni sa se fi stricat senzorul de presiune ulei, ca e varianta cea mai simpla...
Sau sa fie toate de la distributia uzata, ca oricum trebuie schimbata.
Totusi, intrebarile mele:
-Presupunand ca senzorul e bun, este posibil sa-mi fi picat pompa de ulei? Adica... pica pompa de ulei?
-Presupun ca motorul asta are si el un regulator de presiune ulei. Stie cineva unde se afla? Sau daca se defecteaza?
-Daca, sa zicem, am depuneri mari pe circuitul de ungere, unde anume s-ar afla ele, sau pe unde s-ar infunda ceva prima data?
-Ce cauzeaza tacaneala mai hotarata din primele 2-3 secunde dupa pornirea rece, si de ce uneori se chinuie sa-si ia turatie in timpul ala? Si de ce se chinuie numai uneori si nu mereu? (In fanteziile mele imi imaginam ca tachetii bat mai tare pana se umplu cu ulei... dar acum au ulei nou... de ce sa mai bata?)
Se zice ca masina ar avea 100.000 km. Dupa stare generala si acte. E la mine de o luna.
Multumesc anticipat!
- mariustintea
- ***
- 628 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
1 Regulator presiune ulei este in capac distributie, daca se defecteaza nu stiu dar se poate bloca din cauza mizeriei .2 Depuneri pot fi in baia de ulei si pe sita sorbului.3 Tacaneala apare pana se amorseaza tacheti si are mai multe cauze( filtru ulei prost,sorb infundat , supapa corp filtru) Pentru inceput sfatul meu ar fi curatarea sorbului
- PunctAlbastru
- OP
- 293 mesaje
- din 05 Jul 2013
- Corsa 2002 Z12XE
- Bucuresti
PunctAlbastru
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2013
- Mesaj Privat
- PunctAlbastru
- OP
- 293 mesaje
- din 05 Jul 2013
- Corsa 2002 Z12XE
- Bucuresti
PunctAlbastru
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2013
- Mesaj Privat
- PunctAlbastru
- OP
- 293 mesaje
- din 05 Jul 2013
- Corsa 2002 Z12XE
- Bucuresti
PunctAlbastru
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2013
- Mesaj Privat
- Vergy
- **
- 133 mesaje
- din 18 Feb 2011
- Astra 2001 Z12XE
- Gorj
Vergy
- Mesaje scrise: 133
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2011
- Mesaj Privat