Michiduta
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2007 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2009
- Mesaj Privat
Vinovatul: uleiul, pompa de ulei sau altceva?
Salutare tuturor,
Am sa expun cat mai pe scurt problema: opel astra (g) classic optima, HB, motor 1.4 twinport 90 CP, productie 2007(polonia) benzina 40.000 km ...de cateva zile la pornire se aude un zgomot ca un "rapait" pina in momentul in care becul de la ulei se stinge. Zgomotul apare mai ales cand uleiul este cald si masina e lasat in repaus de la 30 de minute in sus( este insa totusi inconstant are momente cand becul de la ulei se stinge imediat, in alte momente intarzie cu stingerea 2-3 secunde). La pornire dimineata(motor si ulei rece) zgomotul nu se aude.Nivelul pe joja este la maxim, uleiul este Castrol Magnatec 5w40 are circa 6500 km schimbat anul trecut(2012) in 23 august mers preponderent in oras fara consum de ulei intre schimburi. La testul cu pedalele( am tinul apasata la max frana si acceleratia dupa care am pus contactul martorul cu cheita clipeste non stop fara a face pauze). Dupa cateva disc utii in parcare am fost sfatuit sa schimb uleiul : intrebarea mea este ce poate cauza acest lucru : pompa de ulei ( sa se fi dus asa repede.....?) uleiul de calitate proasta( e totusi castrol ...) sau alte piese din motor care ar putea influenta sistemul de ungere.
Multumesc anticipat celor care ma vor sfatui( pertinent) si care s-au (mai) confruntat cu asa ceva.
De asemenea rog moderatorii sa mute/schimbe topicul daca este necesar,
Cu stima Robert.
Opel Astra Classic Optima Hatchback 1,4 l Twinport Ultra Blue .
Salutare tuturor,
Am sa expun cat mai pe scurt problema: opel astra (g) classic optima, HB, motor 1.4 twinport 90 CP, productie 2007(polonia) benzina 40.000 km ...de cateva zile la pornire se aude un zgomot ca un "rapait" pina in momentul in care becul de la ulei se stinge. Zgomotul apare mai ales cand uleiul este cald si masina e lasat in repaus de la 30 de minute in sus( este insa totusi inconstant are momente cand becul de la ulei se stinge imediat, in alte momente intarzie cu stingerea 2-3 secunde). La pornire dimineata(motor si ulei rece) zgomotul nu se aude.Nivelul pe joja este la maxim, uleiul este Castrol Magnatec 5w40 are circa 6500 km schimbat anul trecut(2012) in 23 august mers preponderent in oras fara consum de ulei intre schimburi. La testul cu pedalele( am tinul apasata la max frana si acceleratia dupa care am pus contactul martorul cu cheita clipeste non stop fara a face pauze). Dupa cateva disc utii in parcare am fost sfatuit sa schimb uleiul : intrebarea mea este ce poate cauza acest lucru : pompa de ulei ( sa se fi dus asa repede.....?) uleiul de calitate proasta( e totusi castrol ...) sau alte piese din motor care ar putea influenta sistemul de ungere.
Multumesc anticipat celor care ma vor sfatui( pertinent) si care s-au (mai) confruntat cu asa ceva.
De asemenea rog moderatorii sa mute/schimbe topicul daca este necesar,
Cu stima Robert.
Opel Astra Classic Optima Hatchback 1,4 l Twinport Ultra Blue .
- cuibusel
- **
- 380 mesaje
- din 14 Apr 2013
- Corsa 2005 Z10XEP
- Cluj
cuibusel
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2005 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2013
- Mesaj Privat
Michiduta
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2007 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2009
- Mesaj Privat
Salutare,
@cuibusel,
Merci de raspuns. 1. cum aratta regulatorul asta de presiune?
2. Unde e localizat.
3. De ce face doar cat timp becul la ulei este aprins si apoi merge absolut normal?
Daca acest regulator de presiune( senzor electric cred) nu ar functiona corect nu ar da vreo eroare care sa aoapar la testul pseudo agrafa sau sa-mi aprinda vreun martor in bord?
Toate aceste intrebari au scopul de a reduce cat mai mult numarul de cauze posible fara a schimba sau stresa inutil un(eventual)mecanic si fara a cumpara piese de schimb care sa nu fie imperativ de schimbat in acest moment.
Mentionez ca motorul este Z14XEP.
Pina acum a mers numai pe Castrol dupa sfarsitul perioadei de garantie de 2 ani cand a primit ulei GM 5w30 de la Rucom Craiova( si din"Greseala LOR" cu intentie evident la 18000 de km ulei GM 10w40).
Oricum multumiri anticipate tuturor celor care vin cu idei sfaturi opinii in ajutorul meu.
@cuibusel,
Merci de raspuns. 1. cum aratta regulatorul asta de presiune?
2. Unde e localizat.
3. De ce face doar cat timp becul la ulei este aprins si apoi merge absolut normal?
Daca acest regulator de presiune( senzor electric cred) nu ar functiona corect nu ar da vreo eroare care sa aoapar la testul pseudo agrafa sau sa-mi aprinda vreun martor in bord?
Toate aceste intrebari au scopul de a reduce cat mai mult numarul de cauze posible fara a schimba sau stresa inutil un(eventual)mecanic si fara a cumpara piese de schimb care sa nu fie imperativ de schimbat in acest moment.
Mentionez ca motorul este Z14XEP.
Pina acum a mers numai pe Castrol dupa sfarsitul perioadei de garantie de 2 ani cand a primit ulei GM 5w30 de la Rucom Craiova( si din"Greseala LOR" cu intentie evident la 18000 de km ulei GM 10w40).
Oricum multumiri anticipate tuturor celor care vin cu idei sfaturi opinii in ajutorul meu.
- cuibusel
- **
- 380 mesaje
- din 14 Apr 2013
- Corsa 2005 Z10XEP
- Cluj
cuibusel
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2005 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2013
- Mesaj Privat
Deci,
1. e in capacul de la distributie http://postimg.org/image/xhv2qyxd7/
poza e de aici: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1285890
regulatorul nu este electric.
2. becul in bord ti se aprinde ca si o posbila consecinta a nefunctionarii regulatorului. Adica becu se aprinde deoarece nu ai presiune la ulei corespunzatoare (probabil datorita regulatorului, care se pare ca ba merge ba nu). de aia iti ziceam sa masori cu compresmetru sa vezi cata presiune ai exact
Eroare nu stiu daca in cazul presiunii scazute (doar se aprinde bec in bord), dar ar trebui ca cineva care cunoste diagnoza auto sa ti-o puna pe testar sa iti vada parametrii motorului in functionare.
1. e in capacul de la distributie http://postimg.org/image/xhv2qyxd7/
poza e de aici: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1285890
regulatorul nu este electric.
2. becul in bord ti se aprinde ca si o posbila consecinta a nefunctionarii regulatorului. Adica becu se aprinde deoarece nu ai presiune la ulei corespunzatoare (probabil datorita regulatorului, care se pare ca ba merge ba nu). de aia iti ziceam sa masori cu compresmetru sa vezi cata presiune ai exact
Eroare nu stiu daca in cazul presiunii scazute (doar se aprinde bec in bord), dar ar trebui ca cineva care cunoste diagnoza auto sa ti-o puna pe testar sa iti vada parametrii motorului in functionare.
Michiduta
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2007 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2009
- Mesaj Privat
Sal,
@cuibusel,
Merci frummos de explicatii. Deci sa inteleg ca "dracovenia" cu pricina ar intarzia sa regleze presiunea in sistemul de ungere(nefunctionand normal).
. Sper ca la tester sa aflu exact care e problema sa nu mai bajbai.
Becul din bord nu se aprinde DELOC in timpul mersului ci numai la punerea contactului si dupa pornirea motorului uneori se stinge mai repede(caz in care "rapaiala" nu se aude si alteori mai intarzie aprins 2 max3 secunde caz in care zgomotul se aude dar dupa stingerea becului nu se mai aude nimic anormal si motrul merge bina(zic eu).
Daca cineva mai are alte opini idei experiente similare rog frumos sa ma lumineze( cat mai exact: simptomul si rezolvarea).
Merci anticipat .
@cuibusel,
Merci frummos de explicatii. Deci sa inteleg ca "dracovenia" cu pricina ar intarzia sa regleze presiunea in sistemul de ungere(nefunctionand normal).
. Sper ca la tester sa aflu exact care e problema sa nu mai bajbai.
Becul din bord nu se aprinde DELOC in timpul mersului ci numai la punerea contactului si dupa pornirea motorului uneori se stinge mai repede(caz in care "rapaiala" nu se aude si alteori mai intarzie aprins 2 max3 secunde caz in care zgomotul se aude dar dupa stingerea becului nu se mai aude nimic anormal si motrul merge bina(zic eu).
Daca cineva mai are alte opini idei experiente similare rog frumos sa ma lumineze( cat mai exact: simptomul si rezolvarea).
Merci anticipat .
- cuibusel
- **
- 380 mesaje
- din 14 Apr 2013
- Corsa 2005 Z10XEP
- Cluj
cuibusel
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2005 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2013
- Mesaj Privat
Oricum eu ti-am spus doar ce mi se pare mie, e o varianta. Trebui sa vada cineva specializat si pe viu problema. Dar ai grija ca la noi sunt multi care cred mecanici dar habar nu au de capul lor. Iti recomand sa te duci la cineva recomandat de cineva de pe forum, care sa fie in zona ta. Altfel o sa dai o gramada de bani pe tot ce va exclude ala, nestiind sa interpreteze niste simptome si atunci mai bine te pune pe tine sa schimbi pana nimereste baiu.
Michiduta
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2007 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2009
- Mesaj Privat
Merci de raspuns. da e o idee.Bun azi am schimbat uleiul si filtrul( castrol magnatec 5w40 si filtrul Mann) Mecanicul a descoperit ca ungerea pe axele cu came era deficitara si ceea ce a fost CIUDAT ----------------> filtrul vechide ulei era indoit ( si aici ma refer la hartia filtranta care facea cute peste tot ca niste "V"-uri ori ea trebuia sa aiba cutele paralele ca la filtrul de aer.) mecanicul a verificat daca uleiul ajunge in rampa sus pornind motorul cu capacul de la tacheti desfacut si pe undeva pe la lantul distributiei a iesit un jet de ulei de murdarit totul imprejur fiid pornita cateva secunde.A verificat de asemenea si supapa din interiorul locasului filtrului de ulei si mergea usor nu era blocata.(explicatia dupa mecanic era ca o posibila varianta uleiul totusi slab calitativ si/sau filtrulde ulei care bagat aiurea ar fi tinut supapa aia deschisa si uleiul se ducea tot in baie.) Uleiul avea 11 luni in masina si aproape 7000 km majoritatea preponderent urban( cel putin 5000 km zic eu).
Acum o voi urmari sa vad daca la urmatoarele porniri la caldsi/sau rece se va mai auzi vreun zgomot "patologic" supra adaugat.
In final daca va mai face voi incerca sa fac un filmulet cu pornirea motorului...
Sper sa nu mai fie nevoie. Va voi tine la curent cu evolutia faptelor.
Numai bine drumuri bune la toata lumea.
Acum o voi urmari sa vad daca la urmatoarele porniri la caldsi/sau rece se va mai auzi vreun zgomot "patologic" supra adaugat.
In final daca va mai face voi incerca sa fac un filmulet cu pornirea motorului...
Sper sa nu mai fie nevoie. Va voi tine la curent cu evolutia faptelor.
Numai bine drumuri bune la toata lumea.
- cuibusel
- **
- 380 mesaje
- din 14 Apr 2013
- Corsa 2005 Z10XEP
- Cluj
cuibusel
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2005 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2013
- Mesaj Privat
S-ar putea ca problema sa fi venit de la supapa din filtru blocata.
varianta pe care a ales-o mecanicul tau spune totul despre el, varinata mioritica clara. Acum te rogi ca uleiul imprastiat pe toti senzorii si cablurile din compartimentul motor sa nu fie afectati in viitorul apropiat generand alte probleme. De aia se masoara cu scule dedicate, nu la ochi ca si ciobanii. Treaba cu filtrul indoit e incompetenta des intalnita a celui care l-a schimbat anterior, folosind un filtru gresit (adica mai mare). Cauta pe forum ca sunt n cazuri sa vezi cu ochii tai. Ai grija s-ar putea ca si tu sa fi cumparat tot gresit. Cauta pe forum exact modelul care ti se potriveste.
Succes. asteptam filmuletul
varianta pe care a ales-o mecanicul tau spune totul despre el, varinata mioritica clara. Acum te rogi ca uleiul imprastiat pe toti senzorii si cablurile din compartimentul motor sa nu fie afectati in viitorul apropiat generand alte probleme. De aia se masoara cu scule dedicate, nu la ochi ca si ciobanii. Treaba cu filtrul indoit e incompetenta des intalnita a celui care l-a schimbat anterior, folosind un filtru gresit (adica mai mare). Cauta pe forum ca sunt n cazuri sa vezi cu ochii tai. Ai grija s-ar putea ca si tu sa fi cumparat tot gresit. Cauta pe forum exact modelul care ti se potriveste.
Succes. asteptam filmuletul
Michiduta
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2007 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2009
- Mesaj Privat
Salutare,
@cuibusel
Filtrul de ulei anterior a fost cumparat si montat de un "BAIAT" ce lucra la un magazin de piese auto de cartier. Filtrul a fost cautat pe baza seriilor din certificatul de inmatriculare pe calculator iar acum mecanicul a sters uleiul de pest tot cu niste spray-uri de curatare si abia dupa aia am pornit motorul cum trebuie . Nu mi-a lasat ulei peste tot chiar ca la unele "dacii" vechi. (tipul e o cunostiinta de-a mea). Am mai cumparat filtre de ulei de la acelasi magazin dar nu mai avusesem probleme, adica acelasi filtru cu acelasi codiar cel scos inaitea astuia indoit era in regula( murdar negru dar nu indoit).Cred ca l-a pozitionat gresit altfel nu cred ca s-ar deforma singur. Daca si de data asta filtrul iese cu indoituri inseamna ca idiotul ( cel care mi-a schimbat uleiul si filtrul in 2009 cand masina a iesit din garantie) nu a ales bine filtrul si codul
Codul de la filtru este: HU712/8X sper ca este cel corect. motor 1.4 seria :Z14XEP
filtrul de aer: C30130 filtrul polen: CU2757
@cuibusel
Filtrul de ulei anterior a fost cumparat si montat de un "BAIAT" ce lucra la un magazin de piese auto de cartier. Filtrul a fost cautat pe baza seriilor din certificatul de inmatriculare pe calculator iar acum mecanicul a sters uleiul de pest tot cu niste spray-uri de curatare si abia dupa aia am pornit motorul cum trebuie . Nu mi-a lasat ulei peste tot chiar ca la unele "dacii" vechi. (tipul e o cunostiinta de-a mea). Am mai cumparat filtre de ulei de la acelasi magazin dar nu mai avusesem probleme, adica acelasi filtru cu acelasi codiar cel scos inaitea astuia indoit era in regula( murdar negru dar nu indoit).Cred ca l-a pozitionat gresit altfel nu cred ca s-ar deforma singur. Daca si de data asta filtrul iese cu indoituri inseamna ca idiotul ( cel care mi-a schimbat uleiul si filtrul in 2009 cand masina a iesit din garantie) nu a ales bine filtrul si codul
Codul de la filtru este: HU712/8X sper ca este cel corect. motor 1.4 seria :Z14XEP
filtrul de aer: C30130 filtrul polen: CU2757
Michiduta
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2007 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2009
- Mesaj Privat
Michiduta
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2007 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2009
- Mesaj Privat
Salutare tuturor,
Revin dupa cateva zile de supraveghere a masinii. Dupa schimbare ulei( castrol magnatec 5w40 ) si a filtrului de ulei atat la pornirile la rece cat si la cald la diverse intervale de timp dupa oprirea motorului zgomotul patologic supraadaugat(rapaiala) nu se mai aude. Eu trag concluzia ca vinovat a fost filtrul de ulei prot asezat de "MECANIC" si bineinteles cocolosit (probail apasa supapa din locasul cu pricina) si uleiul care era destul de negru dupa aproape 70000 km majoritatea facuti in oras( cu fataiala de rigoare).
Multumesc celor care au incercat sa ma ajute cu diverse opinii ,idei si asa mai departe.
Sper sa nu mai am probleme.
Numai bine drumuri cat mai bune tuturor.
Topicul se poate inchide.( sper sa nu-l mai redeschid vreodata).
PA!
Revin dupa cateva zile de supraveghere a masinii. Dupa schimbare ulei( castrol magnatec 5w40 ) si a filtrului de ulei atat la pornirile la rece cat si la cald la diverse intervale de timp dupa oprirea motorului zgomotul patologic supraadaugat(rapaiala) nu se mai aude. Eu trag concluzia ca vinovat a fost filtrul de ulei prot asezat de "MECANIC" si bineinteles cocolosit (probail apasa supapa din locasul cu pricina) si uleiul care era destul de negru dupa aproape 70000 km majoritatea facuti in oras( cu fataiala de rigoare).
Multumesc celor care au incercat sa ma ajute cu diverse opinii ,idei si asa mai departe.
Sper sa nu mai am probleme.
Numai bine drumuri cat mai bune tuturor.
Topicul se poate inchide.( sper sa nu-l mai redeschid vreodata).
PA!
- mircea neicu
- **
- 344 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2008 Z14XEP
- Galati
mircea neicu
- Mesaje scrise: 344
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
Michiduta
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2007 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2009
- Mesaj Privat
Salutare,
@mircea neicu,
Ms de raspuns. Sincer nu stiu ce locas ai pt. filtru: la mine e un fel de cilindru metalic oblic atasat pe motor spre zona de legatura cu cutia de viteze (catre baterie cum privesti motorul din fata) cu un capac de plastic negru in capat ce se poate infileta/desfileta folosind o cheie de 20 zeci si ceva. Codul l-am primit de la magazinul de piese auto de cartier( unde asa-zis-ul "BAIAT" schimba gratuit uleiul si filtrele), ( cumparate de la ei , normal) pe baza certificatului de inmatriculare cautat in calculator.
NU am urmarit pe cutia filtrului daca e scris codul si nici daca exista filtre compatibilede la altifurnizori/alte marci.Am mers pe mann cu codul respectiv si acum e prima data cand e scos "cocolosit" din locasul lui. Cel dinaitea lui(schimbul de ulei din 2012) era murdar dar nu indoit cocolosit, etc. Acum :
1) ori l-a montat gresit(pozitionandu-l gresit),
ori
2) agresit tembelul filtrul luand din raft altceva care semana si l-a bagat fortat(las' ca merge si asa)
Oricum nu mai calc pe acolo decat sa iau piese . Montajul il fac la un service specializat ca la magazinele de cartier orice "neica-nimeni" face si desface fara a raspunde( moral civic sau penal daca e cazul ) pentru calitatea lucrarii si pentru eventualele pagube produse din neglijenta si/sau prostie.
Drumuri cat mai bune tuturor.
PA_PA!
@mircea neicu,
Ms de raspuns. Sincer nu stiu ce locas ai pt. filtru: la mine e un fel de cilindru metalic oblic atasat pe motor spre zona de legatura cu cutia de viteze (catre baterie cum privesti motorul din fata) cu un capac de plastic negru in capat ce se poate infileta/desfileta folosind o cheie de 20 zeci si ceva. Codul l-am primit de la magazinul de piese auto de cartier( unde asa-zis-ul "BAIAT" schimba gratuit uleiul si filtrele), ( cumparate de la ei , normal) pe baza certificatului de inmatriculare cautat in calculator.
NU am urmarit pe cutia filtrului daca e scris codul si nici daca exista filtre compatibilede la altifurnizori/alte marci.Am mers pe mann cu codul respectiv si acum e prima data cand e scos "cocolosit" din locasul lui. Cel dinaitea lui(schimbul de ulei din 2012) era murdar dar nu indoit cocolosit, etc. Acum :
1) ori l-a montat gresit(pozitionandu-l gresit),
ori
2) agresit tembelul filtrul luand din raft altceva care semana si l-a bagat fortat(las' ca merge si asa)
Oricum nu mai calc pe acolo decat sa iau piese . Montajul il fac la un service specializat ca la magazinele de cartier orice "neica-nimeni" face si desface fara a raspunde( moral civic sau penal daca e cazul ) pentru calitatea lucrarii si pentru eventualele pagube produse din neglijenta si/sau prostie.
Drumuri cat mai bune tuturor.
PA_PA!