Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • mosu90

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Salut,

Am patit-o rau cu motorul meu care mergea ca ceasul....

Am imprumutat masina unui prieten, a mers in afara orasului, nu a bagat in seama "Coolant Level" caci stia ca imi mai apare din cand in cand, un furtun se sparsese si asa a mers fara apa pana cand motorul a inceput sa piarda putere si s-a oprit. (asta s-a intamplat in decurs de 100m - nu mai tragea cand a dat din a 3-a -> a 2-a, a franat si cand a vrut sa plece de pe loc cu a 1-a s-a oprit).
Nu poate deloc sa isi dea seama cat a mers fara apa pana sa se opreasca.

Uleiul este la nivel si curat lacrima, fara spuma galbena etc.

Nu mai porneste, se aude un sunet putin ascutit cand dau la automat, un mecanic mi-a zis ca nu mai are compresie si trebuie sa iau alt motor.

Vreau sa fiu sigur ca e terminat inainte de a lua alt motor, mai ales ca mergea foarte bine, iar acum nu stiu ce nimeresc... Va intreb pentru ca am impresia ca abia asteapta sa schimbe un motor, cum l-am sunat si i-am zis ca a mers fara apa mi-a zis direct sa ma gandesc la alt motor fara prea multe intrebari.

Intrebarea este, lipsa de compresie si faptul ca nu porneste poate fi pentru ca e doar garnitura dusa? (sper)

Cod de eroare am :
ECN 189554 -> P1895
P1895 - Limp home - Limited Performance:
- Mechanical engine problem
or
- Overheating of the system caused by overload
Effect:
- The fuel injection quantity is reduced.
Note:
- This trouble code is set when an engine protection function is activated


Am gasit si urmatoarea explicatie pe un forum :
Seems that there is an issue with the cooling fans on the vehicle, and the ECU is going into limp mode to prevent the engine overheating, or because the coolant temp is getting too high.

Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Mai intai verifica ce compresie ai.
E posibil sa fie mai costisitoare reparatia decat inlocuirea cu un motor S.H.
  • catalinpav66

  • Mesaje scrise: 759
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 z30dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Eu cred ca daca stergi codurile porneste . Motorul si-a taiat singur alimentarea cu motorina.
  • Geo89

  • Mesaje scrise: 621
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Motor calat.Iti zic eu ca am patit la fel si a trebuit sa schimb iar motorul dupa ce il schimbasem cu 2 luni innainte.nju iti opreste nimeni motorina,asta ma mir si eu cum de nu au facut cei de la opel,un sistem sa opreasca motorul cand se supraincalzeste.maine am sa revin si cu poze sa vedeti ce fel au ajuns pistoanele si blocul.motorul ala este compromis,nu ai ce sa mai scoti din el.
  • mosu90

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2009

  • Mesaj Privat
O sa incerc sa gasesc maine pe cineva in Timisoara sa vina sa imi verifice compresia si o sa va mai tin la curent. Daca stiti in Timisoara pe cineva care poate sa faca asta v-as fi recunoscator daca mi-ati zice.
Daca nu ar avea compresie nu ar trebui sa invarta mai usor/repede cand dau la automat?

De asemenea o sa schimb si furtunul spart, sterg eroarea, bag apa si incerc. As fi cel mai norocos om Smile.

PS. Geo si tie iti dadea la automat?


Ultima modificare făcută de mosu90 la Joi 21 Mar, 2013 7:55 pm
  • Geo89

  • Mesaje scrise: 621
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
dar cand invarti acum la automat,nu ti se pare ca electromotorul invarte cam in gol?adica motorul nu mai opune asa multa rezistenta?incearca sa il invarti la mana de la fulie vibrochen,si vezi daca opune rezistenta mare!
  • mosu90

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Acum modificasem postarea anterioara si chiar asta precizasem.

Motorul invarte normal, singurul simptom ciudat este un sunet ciudat, putin ascutit, nu foarte accentuat. Poate o sa postez o inregistrare.
  • Geo89

  • Mesaje scrise: 621
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
dupa ce s-a oprit din mers,am incercat sa o pornesc si ziceai ca nici nu am curent in baterie.nu invartea deloc,doar cloncanea putin electromotorul.apoi am incercat sa o imping si s-a pus in nas,apoi motorul si-a dat drumu abia dupa ce am luat-o la remorca,si am incercat sa o pornesc.
  • Geo89

  • Mesaje scrise: 621
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
din cate imi zici,asta este spre bine pentru tine.daca totusi invarte ca innainte inseamna ca inca mai are compresie.sunetul poate sa-l ia din mai multe parti.iti dai seama ca s-au dilatat toate componentele extrem,daca el a lucrat fara apa.
  • mosu90

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Ghinioanele se tin lant de mine. DUpa ce m-am chinuit 3 luni sa strang bani de motor, toata porcaria m-a ajuns 4200 ron, cand au incercat sa-l porneasca se aude ca naiba, nu prea stiu ce e :

http://www.trilulilu.ro/muzica-acustica/sound2 (de afara)

http://www.trilulilu.ro/muz...acustica/sound1-3 (din masina)

Turbo next ? Sad
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,964
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
dupa cum se aude, ai probleme si cu turbina.Sad
  • nanutza

  • Mesaje scrise: 341
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2012

  • Mesaj Privat
garantat iti pica tubina .Am auzit acelasi sunet la z17dth si dupa o luna (intre timp a fost vanduta masina ) am aflat ca a picat turbina.
  • mosu90

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2009

  • Mesaj Privat
cine naiba a cumparat masina aia? Smile) si eu as vinde-o,dar dupa ce o fac , o sa ma orientez spre un mitsubishi.

Ciudat este ca inainte de a imi fierbe motoru, turbo in niciun caz nu facea asa, acum dupa ce a stat in service, de-odata incepe sa faca ca toate cele. Nu stiu ce s-a intamplat in service, dar faptul ca m-au asteptat cu o mufa de la egr partial scoasa, mod in care nu scotea niciun sunet ciudat ma face sa ma gandesc ca s-au intamplat alte lucruri cat a stat masina pe la ei.

Asta este, m-am lamurit ce e de service-urile de cartier. Ce e mai dureros e ca acolo sunt trimise tot felul de masini scumpe de cineva de la un magazin de piese auto si oamenii isi lasa masinile pe mana unor oameni de nimic.
Nu am avut experienta pana acum cu lasatul masinii in service, in afara de ulei, placute nu am schimbat nimic la ea, o masina foarte buna ajunsa pe mana cui nu trebuie.

Poate ma insel eu si turbina a patit ceva cand a fiert motoru...
  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,184
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Foarte trist cele intamplate! Parerea mea e ca daca nu aveai nimic la turbo, cat a stat in service, s-a intamplat ceva, probabil a ajuns o turbina rupta pe masina ta! Asta e romanica, oameni de nimic mai peste tot, eu am lasat-o in service pentru volanta, cand s-o ridic, deja platisem tot, am observat ca s-au parcurs vreo 30-40 km, lipsea motorina, plina de praf inauntru, directia varza, viram si nu se intampla nimic, carcasa dis spatele volanului desfacuta, sistemul de reglare volan stricat, vaselina pe volan, semnalizator..

Intrebarea mea este, daca raman si eu fara lichid de racire, nu exista senzor ce se aprinde in bord, nu se opreste masina singura, chiar se ajunge sa se strice motorul? Eu am cam jos nivelul de antigel, si nu am ecran mare cu check control, am disply-ul cel mai mic..
  • mosu90

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Asa ma gandec si eu ? Sa ma cert cu ei ? Cel mai probabil o sa ma cert degeaba, plus ca mie nu-mi place sa acuz oameni fara sa am dovada clara... Daca ei chiar nu au facut nimic ? Stiu, putin probabil, dar exista probabilitatea asta. Daca o duceam pornita puteam sa le zic, dar asa....
Problema cea mai mare e ca te duci la service-uri "recomandate" de anumite persoane, si de masina lor poate chiar s-au ocupat cum trebuie, dar cand nu te stie personal, de cele mai multe ori isi baga picioarele in masina ta.
Ii mai auzeam cum ziceau de unu si de altu dupa ce plecau oamenii si lasau masina acolo. Cel mai probabil asa ziceau si de mine, da am zis ca na imi schimba motoru' si scap de ei.
Abia astept sa termin studiile sa plec, imi pare rau, e tara mea, o iubesc, sunt o minoritate de oameni foarte ok aici (un ex utilizatori de pe forum care m-au ajutat foarte mult cu motorul "[editat]" care mi-a gasit motor, "cip007" care mi l-a adus), dar eu unul sunt tepuit din mai toate partile in frunte cu statul si unii "prieteni".

Eu am display-ul mare, problema e ca imi mai aparea "Check coolant level" uneori, dar cred ca atunci cand a fiert a aparut insistent (Stiu pentru ca am mai patit sa mi se sparga un furtun, dar am observat la timp si completam cu apa cand scadea -cam din 20 in 20 km opream Very Happy - pana am ajuns acasa). Si eu m-am gandit de ce nu se opreste masina singura... dar gandeste-te ca esti intr-o depasire si ti se opreste masina sau alte situatii la fel de periculoase Very Happy
  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,184
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Da, te inteleg, dar in bord chiar nu apare nimic, semncu check engine, un bipait ceva? Presupun ca esti student, eu am terminat si am plecat, dar de fiecare data abia astept sa ma intorc acasa..
  • mosu90

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Au aparut ceva erori, mai ales ca era mufa de la debitmetru scoasa (sa nu porneasca turbo probabil) de aia am si gasit ca nu era mufa buna, ca m-am uitat eu la testu cu pedala cat ei aveau treaba si am vazut ca era eroare acolo.Am impins mufa. Dupaia a sters codurile a pornit si a inceput sa faca urat (nu mai apare nimic in bord). Nu am mai apucat sa fac din nou testul cu pedalele ca era agitatie pe acolo si nu m-am mai bagat eu...

O sa ma orientez de un turbo e clar ca asta era ideea....
  • mosu90

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Imi cer scuze daca este considerat double-post, dar am ceva vesti noi si as vrea sa stiu si parerea voastra.

In primul rand vreau sa corectez, nu cu mufa de la debitmetru bagata facea urat ci cu cea de la clapeta de acceleratie bagaat.

Azi-dimineata m-am dus sa o iau cu gandul sa merg si la altcineva sa-si dea cu parerea, surpriza, masina nu mai face urat.

Beculetele se sting normal, am P0380 care am inteles ca are de-a face cu bujiile incandescente, probabil e vreuna stricata la motorul nou.

Cand i-am intrebat ce au facut, mustaceau pe acolo, zambeau unu la altu', parca nu vroiau sa spuna, apoi unul zice ca a umblat pe la nu stiu ce garnitura de la racitor. Nu stiu daca are treaba racitorul cu turbo dar in fine. Asta ma pune putin pe ganduri ca au facut pe acolo ceva "hackuri" sa mearga.

Masina merge bine, trage.

Probleme ce le-am sesizat ulterior :
1. Nu imi porneste compresorul de AC
2. Senzorul de temperatura cred ca arata aiurea, mi-e frica sa mai merg cu ea sa nu fiarba naiba si motoru asta. Cand ii iau contactul arata direct 73 grade, iar cand il pun intre 87 - 90. De asemenea dupa 2-3 km ajunge imediat la 90, chiar depaseste, nu am mers foarte mult cu ea ca mi-e frica (10km).

1. E posibil sa ma fi asteptat cu motorul cald si sa nu se mai manifeste sunetul ala la cald ? (Ei stiau ca vin sa iau masina).
2. Cum as putea sa verific daca senzorul ala imi arata bine temperatura?

O sa merg sa fac si o diagnoza la CristianTM, dar deocamdata am ramas lefter Very Happy.
  • Heb65

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Apr 2009

  • Mesaj Privat
1.Compresorul de ac nu porneste pentru ca probabil nu ti-au mai incarcat instalatia cu freon...Du-te la un frigotehnist sa iti verifice asta...
2. 73 grade arata cam la majjoritatea masinilor temperatura cand iei contactul...si la mine arata tot asa. si retine faptul ca prima treapta de la ventilatorul de racire porneste la 98 grade si a doua pe la 105. Cum spunea cineva pe forum...Tu daca erai oisnuit sa mergi cu ac pornit ventilatorul statea meru pornit si astfel motorul probabail statea undeva la 88grade. Acum daca nu iti merge ac-ul probabil fluctueaza undeva intre 98 si 92-93...deci daca nu iti depaseste 98 grade stai linistit...
p.s. Antigerul iti fierbe undeva pe la 110-115 pentru ca sub presiune...
  • mosu90

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Mersi mult pentru raspuns.

Atunci nu mersesem prea mult si nu am lasat sa ajunga la 98, plus ca nu stiam exact cat fusese la pornire temperatura si imi era frica ca e senzorul defect.
A doua zi dimineata am vazut dupa ce am pornit ca apa era cam la temperatura de afara asa ca m-am convins ca senzorul merge bine. Astazi am mers mai mult, intr-adevar la 98 pornea imediat ajungea la 93-94 unde se oprea. Cand mergeam mai intins scadea la 93, 94.

Si o surpriza, poze dupa ce am desfacut motorul vechi Laughing :


Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR