- Negreanu
- OP
- 940 mesaje
- din 07 Mai 2010
- Vectra 2004 Z19DT
- Olt
Negreanu
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2004 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2010
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- wud
- **
- 210 mesaje
- din 15 Jul 2007
- Corsa 2015 B14XEL
- Bucuresti
wud
- Mesaje scrise: 210
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2015 B14XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2007
- Mesaj Privat
Nu inteleg sensul intrebarii. Cred ca e destul de clar ca ORICE fel de cutie automata e de preferat piesei de muzeu numita cutie manuala. Adica de ce ai da de 1000 de ori pe zi de o maneta si de o pedala, cand poti sa nu faci asta?
Daca insa intrebarea ta se referea de fapt la cutia tip CVT fata de celelalte tipuri de cutii automate, din punctul meu de vedere, caracterul cutiilor automate ar putea fi clasificat asa: cutiile CVT sunt cele mai economice, cutiile DSG sunt cele mai sport, cutiile automate clasice cu trepte sunt calea de mijloc intre primele 2, adica imbina economie si performante, iar cutiile robotizate gen EasyTronic sunt cele mai accesibile la achizitie.
Daca e sa alegem un tip de cutie, fiecare alege dupa preferintele personale. Mai exista si un alt aspect, anume implementarea specifica fiecarei marci, pentru diversele tipuri de cutii. Adica de exemplu poti intalni cutii automate clasice cu trepte care pot fi mai rapide si mai performante fata de unele dublu-ambreiaj, cum e cazul la BMW de exemplu fata de DSG-ul Volkawagen.
Personal, prefer (chiar daca nu posed acum asa ceva, datorita faptului ca nu mi-am permis) cutiile CVT cuplate la motoare pe benzina si daca se poate si un sistem hybrid. Aceste cutii de pe hybridele Toyota de exemplu, sunt cele mai fiabile cutii automate, atat dintre CVT-uri cat si in general. Explicatia consta in faptul ca solutia constructiva este cu angrenaje planetare nu cu acea curea metalica specifica celorlalte CVT-uri. Ar mai exista cateva tipuri de cutii cu variatie continua, dar sunt foarte rar intalnite, asa ca nu are rost sa le pomenim aici.
Atasez si doua videoclipuri cu Multitronic:
http://www.youtube.com/watch?v=rvjcfTo1A2M
http://www.youtube.com/watch?v=jPwI9g3Wn10
Chiar 3:
http://www.youtube.com/watch?v=TmHERQ_i12U
Daca insa intrebarea ta se referea de fapt la cutia tip CVT fata de celelalte tipuri de cutii automate, din punctul meu de vedere, caracterul cutiilor automate ar putea fi clasificat asa: cutiile CVT sunt cele mai economice, cutiile DSG sunt cele mai sport, cutiile automate clasice cu trepte sunt calea de mijloc intre primele 2, adica imbina economie si performante, iar cutiile robotizate gen EasyTronic sunt cele mai accesibile la achizitie.
Daca e sa alegem un tip de cutie, fiecare alege dupa preferintele personale. Mai exista si un alt aspect, anume implementarea specifica fiecarei marci, pentru diversele tipuri de cutii. Adica de exemplu poti intalni cutii automate clasice cu trepte care pot fi mai rapide si mai performante fata de unele dublu-ambreiaj, cum e cazul la BMW de exemplu fata de DSG-ul Volkawagen.
Personal, prefer (chiar daca nu posed acum asa ceva, datorita faptului ca nu mi-am permis) cutiile CVT cuplate la motoare pe benzina si daca se poate si un sistem hybrid. Aceste cutii de pe hybridele Toyota de exemplu, sunt cele mai fiabile cutii automate, atat dintre CVT-uri cat si in general. Explicatia consta in faptul ca solutia constructiva este cu angrenaje planetare nu cu acea curea metalica specifica celorlalte CVT-uri. Ar mai exista cateva tipuri de cutii cu variatie continua, dar sunt foarte rar intalnite, asa ca nu are rost sa le pomenim aici.
Atasez si doua videoclipuri cu Multitronic:
http://www.youtube.com/watch?v=rvjcfTo1A2M
http://www.youtube.com/watch?v=jPwI9g3Wn10
Chiar 3:
http://www.youtube.com/watch?v=TmHERQ_i12U
- Negreanu
- OP
- 940 mesaje
- din 07 Mai 2010
- Vectra 2004 Z19DT
- Olt
Negreanu
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2004 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2010
- Mesaj Privat
Da,intrebarea mea se referea si la tipul de cutie CVT fata de restul automatelor..In legatura cu fiabilitatea,multi zic ca o cutie multitronic cu schimbul de ulei efectuat la 60000km nu ar avea probleme...La o masina sh mai coteaza si norocul..Sincer,nu am condus automate si mi se pare aiurea ca multitronicul nu are rapoarte de viteza (se tureaza ca un scuter ) )
- wud
- **
- 210 mesaje
- din 15 Jul 2007
- Corsa 2015 B14XEL
- Bucuresti
wud
- Mesaje scrise: 210
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2015 B14XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2007
- Mesaj Privat
Sigur, la o masina second-hand conteaza foarte mult cum a fost intretinuta. Daca transmisia se prezinta ok, tot trebuie verificat istoricul de service, daca s-a efectuat intretinerea corespunzatoare la cutie.
Daca masina e prevazuta cu joja pentru cutie, este un mare plus: este foarte important sa poti verifica aspectul si nivelul uleiului de cutie. Nivelul vei vedea ca are 2 repere, la rece si la cald. Cea mai corecta citire este cea la cald. Nu stiu in mod particular cum e la Audi, dar de obicei se verifica cu motorul la relanti si schimatorul in P. Culoarea e si ea foarte importanta, trebuie sa fie clara, transparenta, sa aiba o culoare vie si sa nu prezinte impuritati.
http://www.transmissionrepa...-fluid-colors.png
Despre felul cum schimba, daca ai urmarit videoclipurile, ai observat ca la modelele mai vechi, motorul se tureaza la maxim si ramane acolo, iar la cele mai noi, exista o programare software care face ca la acceleratii usoare sa se comporte ca un CVT clasic, adica se tureaza la o anumita turatie si variaza viteza masinii din demultiplicarea cutiei, dar la acceleratie maxima se comporta ca o transmisie cu trepte, adica emuleaza comportamentul de scadere a turatiei dupa ce "schimba" o asa zisa treapta de viteza cu un raport fix programat din soft.
Urmarind videoclipurile de pe youtube, tind sa cred ca cele din 2010 sunt de acest tip mai nou. E mai usor sa se obisnuiasca cu ele cineva invatat cu transmisiile clasice cu trepte.
http://www.youtube.com/watch?v=5F71erOhvTE
Daca masina e prevazuta cu joja pentru cutie, este un mare plus: este foarte important sa poti verifica aspectul si nivelul uleiului de cutie. Nivelul vei vedea ca are 2 repere, la rece si la cald. Cea mai corecta citire este cea la cald. Nu stiu in mod particular cum e la Audi, dar de obicei se verifica cu motorul la relanti si schimatorul in P. Culoarea e si ea foarte importanta, trebuie sa fie clara, transparenta, sa aiba o culoare vie si sa nu prezinte impuritati.
http://www.transmissionrepa...-fluid-colors.png
Despre felul cum schimba, daca ai urmarit videoclipurile, ai observat ca la modelele mai vechi, motorul se tureaza la maxim si ramane acolo, iar la cele mai noi, exista o programare software care face ca la acceleratii usoare sa se comporte ca un CVT clasic, adica se tureaza la o anumita turatie si variaza viteza masinii din demultiplicarea cutiei, dar la acceleratie maxima se comporta ca o transmisie cu trepte, adica emuleaza comportamentul de scadere a turatiei dupa ce "schimba" o asa zisa treapta de viteza cu un raport fix programat din soft.
Urmarind videoclipurile de pe youtube, tind sa cred ca cele din 2010 sunt de acest tip mai nou. E mai usor sa se obisnuiasca cu ele cineva invatat cu transmisiile clasice cu trepte.
http://www.youtube.com/watch?v=5F71erOhvTE