- iulius
- OP
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
gangxta
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Targoviste
- Masina: Astra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2004
- Mesaj Privat
Sincer sa fiu nu cred ca e vorba de delcou! In primul rand tu nu ai un delcou...E o chestie electronica despre care pot spune ca repartizeaza ea scanteia la cele 4 fise! Ai incercat sa verifici fisele?! Nu stiu, da cunosc un tip care are o vectra 16i din 92 si nu prea ii pornea! Toata chestia era din fise...
- ron
- **
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
sigur problema e in delcou, am avut-o si eu la acelasi tip de motor (la mine s-a rezolvat definitiv cu schimbarea modulului). mai incearca sa mai inlocuiesti o data modulul, si eventual si bobina, sau macar s-o masori sa vezi ce rezistenta are. daca nu ai termen de comparatie, o s-o masor eu la mine. problema cu acele module electronice, ca si su ecu, la modelele astea am inteles ca exista doar la un lot facut in malaezia, sau ceva de genu'asta.
ar trebui sa gasesti la dezmembrari delcoul cu totul.
ar trebui sa gasesti la dezmembrari delcoul cu totul.
- alin_dorobantu
- *
- 8 mesaje
- din 27 Nov 2004
alin_dorobantu
- Mesaje scrise: 8
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2004
- Mesaj Privat
Ai gasit solutia? Intmplator am si eu aceeasi problema la un Vectra C16NZ 92. Am schimbat vreo 3 module si tot la fel. In ultima vreme nu prea am mai folosit masina si acum se pare ca porneste ..
In mod cert nu e din modul. Am remarcat ca porneste impinsa. Cineva sugera ca senzorul de temperatura ar fi problema .....
nu stiu ce sa mai cred.
Daca gasesti solutia te rog sa scrii pe forum poate ma ajuta si pe mine
Alin
In mod cert nu e din modul. Am remarcat ca porneste impinsa. Cineva sugera ca senzorul de temperatura ar fi problema .....
nu stiu ce sa mai cred.
Daca gasesti solutia te rog sa scrii pe forum poate ma ajuta si pe mine
Alin
- ron
- **
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
- iulius
- OP
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
Am schimbat modulul de aprindere(o chestie neagra cu 7 picioare)
si din pacate se manifesta la fel.de fiecare data cind umblu acolo merge apoi dupa un timp nedefinit revine defectul.
Am inteles de la un mecanic ca de vina ar fi bobina din interior care da defecte de genul acesta(cred ca din cauza caldurii materialul din care este facuta nu mai are aceleasi proprietati) problema este ca costa 1.5 mil si daca nu este de acolo defectul ramin cu banii dati si problema nerezolvata am sa incerc sa curat si contactele doarece par oxidate.
Daca nu rezolv, cumpar bobina si mai vedem.De la desmembrari nu prea merita sa cumperi genul asta de piese ca nu stii cit te tine.
si din pacate se manifesta la fel.de fiecare data cind umblu acolo merge apoi dupa un timp nedefinit revine defectul.
Am inteles de la un mecanic ca de vina ar fi bobina din interior care da defecte de genul acesta(cred ca din cauza caldurii materialul din care este facuta nu mai are aceleasi proprietati) problema este ca costa 1.5 mil si daca nu este de acolo defectul ramin cu banii dati si problema nerezolvata am sa incerc sa curat si contactele doarece par oxidate.
Daca nu rezolv, cumpar bobina si mai vedem.De la desmembrari nu prea merita sa cumperi genul asta de piese ca nu stii cit te tine.
- alin_dorobantu
- *
- 8 mesaje
- din 27 Nov 2004
alin_dorobantu
- Mesaje scrise: 8
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2004
- Mesaj Privat
crin
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Dec 2004
- Mesaj Privat
Din cate stiu eu modulul de aprindere sau functioneaza sau nu. Deci daca uneori porneste nu e din el problema. Merita sa observi atent bobina din delcou, sa verifici daca mufa care iese din ea e ferma si daca nu sunt oxidate contactele. Eu am schimbat bobina in urma unor rateuri de toata frumusetea si acum merge ca nou. Insa am citit codul de eroare 42. Daca ai observat becul galben (check engine) aprins, merita sa strici o agrafa si sa citesti codul. Acolo ar putea fi raspunsul. Succes!
- ron
- **
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
crin, in principiu ai dreptate, modulul sau functioneaza sau nu. dar eu iti spun practic ca mi s-a intamplat sa nu mai vrea sa mai porneasca decat dupa un numar aleator de incercari, cateodata pornea la prima cheie, uneori pornea dupa 5-6 incercari, alteori poate incercam de 20 de ori si pana la urma renuntam... am schimbat modulul si s-a rezolvat, de mai bine de un an n-am mai avut probleme.
si sigur nu au fost contactele, si nici cod de eroare nu aveam.
si sigur nu au fost contactele, si nici cod de eroare nu aveam.
- iulius
- OP
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
am cumparat bobina si nici acum nu vrea.
sa am ambele module de aprindere defecte putin probabil (am mai avut un modul de aprindere de la alt delcou luat de la cineva, delcou care functiona la momentul cumpararii lui.
Sa fie cumva de la calculator?
Care e chestia cu codul de eroare, cu agrafa ?cum se face?
in timp ce scriu acest mesaj am fost sunat ca masina a pornit(este a lui tata)dupa ce a stat nemiscata de vineri pina luni, cind ia pus bateria din nou ca fusese descarcata,a luat-o la prima cheie.ce sa mai cred ,mai am curaj sa merg undeva cu ea pina nu ii dau de cap?
sa am ambele module de aprindere defecte putin probabil (am mai avut un modul de aprindere de la alt delcou luat de la cineva, delcou care functiona la momentul cumpararii lui.
Sa fie cumva de la calculator?
Care e chestia cu codul de eroare, cu agrafa ?cum se face?
in timp ce scriu acest mesaj am fost sunat ca masina a pornit(este a lui tata)dupa ce a stat nemiscata de vineri pina luni, cind ia pus bateria din nou ca fusese descarcata,a luat-o la prima cheie.ce sa mai cred ,mai am curaj sa merg undeva cu ea pina nu ii dau de cap?
- horheus
- **
- 115 mesaje
- din 10 Dec 2004
- Astra 2004 Z17DTH
- Iasi
horheus
- Mesaje scrise: 115
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2004
- Mesaj Privat
din cate se pare poate sa fi fost din vina bateriei (desi tu nu ai spus daca electromoturul invarte ca lumea motorul sau nu cupleaza). daca bateria este slaba nu prea are curent sa si invarta electomotorul si sa si incarce bobina aia de inductie pt scanteie, poate fi de aici. acest lucru poate fi confirmat si de faptul ca masina pornea impinsa.
verifica alternatorul, cureaua lui, puntea de diode si regulatorul de tensiune.
verifica alternatorul, cureaua lui, puntea de diode si regulatorul de tensiune.
- iulius
- OP
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
- iulius
- OP
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
crin
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Dec 2004
- Mesaj Privat
- iulius
- OP
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
pt Alin
daca masina porneste impinsa inseamna ca aprinderea e ok.
se poate verifica daca aprinderea este buna prin scoaterea fisei centrale si apropierea de o masa iar cineva sa dea la automat .daca ai scinteie nu e de acolo(sau prin scoaterea unei fise de la bujii acelasi procedeu)
daca electromotorul nu are putere sa invirta motorul ori ai bateria moarta ori electromotorul cu probleme(se uzeaza bucsele din capete si se gripeaza ),din acest motiv iti omoara si bateria,iar daca nu clinteste deloc cind pui contactul poate sa fie de la startar(ala mic de pe electromotor)
poate ai o pana de contact si cind misti masina se rezolva, vezi cuplele
daca masina porneste impinsa inseamna ca aprinderea e ok.
se poate verifica daca aprinderea este buna prin scoaterea fisei centrale si apropierea de o masa iar cineva sa dea la automat .daca ai scinteie nu e de acolo(sau prin scoaterea unei fise de la bujii acelasi procedeu)
daca electromotorul nu are putere sa invirta motorul ori ai bateria moarta ori electromotorul cu probleme(se uzeaza bucsele din capete si se gripeaza ),din acest motiv iti omoara si bateria,iar daca nu clinteste deloc cind pui contactul poate sa fie de la startar(ala mic de pe electromotor)
poate ai o pana de contact si cind misti masina se rezolva, vezi cuplele
- CatalinE
- **
- 449 mesaje
- din 14 Jun 2004
CatalinE
- Mesaje scrise: 449
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2004
- Mesaj Privat
- ron
- **
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
- alin_dorobantu
- *
- 8 mesaje
- din 27 Nov 2004
alin_dorobantu
- Mesaje scrise: 8
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2004
- Mesaj Privat
Din pacate nu este chiar asa de simplu ..... daca aprinderea ar fi ok atunci ar da scanteie ... mai mult chiar invarte al dracu' de bine bateriz si electromotorul .... am o rezerva ca poate totusi fura curent pe undeva si la modul ii trebuie mai mult ca sa porneasca - aici ar fi singura logica sa nu o ia la cheie si sa o ia impinsa.
Sincer sunt simptomele de mai sus insa modulul "rezolva" problema "TEMPORAR" - nu stiu ce poate fi asta. Il schimbi si dupa o vreme face din nou .... inclin sa cred ca este totusi bobina
Iulius tu o mai ai pe aia de ai cumparat-o? 2.5 mil ai dat pe ea? Ce marca este ?
De ce cuple zici tu ?
Alin
Sincer sunt simptomele de mai sus insa modulul "rezolva" problema "TEMPORAR" - nu stiu ce poate fi asta. Il schimbi si dupa o vreme face din nou .... inclin sa cred ca este totusi bobina
Iulius tu o mai ai pe aia de ai cumparat-o? 2.5 mil ai dat pe ea? Ce marca este ?
De ce cuple zici tu ?
Alin
iulius a scris:pt Alin
daca masina porneste impinsa inseamna ca aprinderea e ok.
se poate verifica daca aprinderea este buna prin scoaterea fisei centrale si apropierea de o masa iar cineva sa dea la automat .daca ai scinteie nu e de acolo(sau prin scoaterea unei fise de la bujii acelasi procedeu)
daca electromotorul nu are putere sa invirta motorul ori ai bateria moarta ori electromotorul cu probleme(se uzeaza bucsele din capete si se gripeaza ),din acest motiv iti omoara si bateria,iar daca nu clinteste deloc cind pui contactul poate sa fie de la startar(ala mic de pe electromotor)
poate ai o pana de contact si cind misti masina se rezolva, vezi cuplele
daca masina porneste impinsa inseamna ca aprinderea e ok.
se poate verifica daca aprinderea este buna prin scoaterea fisei centrale si apropierea de o masa iar cineva sa dea la automat .daca ai scinteie nu e de acolo(sau prin scoaterea unei fise de la bujii acelasi procedeu)
daca electromotorul nu are putere sa invirta motorul ori ai bateria moarta ori electromotorul cu probleme(se uzeaza bucsele din capete si se gripeaza ),din acest motiv iti omoara si bateria,iar daca nu clinteste deloc cind pui contactul poate sa fie de la startar(ala mic de pe electromotor)
poate ai o pana de contact si cind misti masina se rezolva, vezi cuplele
- iulius
- OP
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
din pacate problema a reaparut chiar cind au fost zilele ploioase.
nu mai stiu ce sa mai cred.
dupa schimbarea modulului de aprindere n-au mai fost probleme.
in fiecare dimineata o pornea taicamiu (ca masina este a lui ,eu am un OMEGA) si nu a dat rateuri de loc pina intr-o zi cind am luat-o eu si dupa ce am mers prin oras cind sa plec de la serviciu a mers cam 5 minute si a inceput sa se comporte ca o masina care nu mai are benzina( a tusit de citeva ori am reponit-o si in final a murit pret de vreo jumate de ora.
am cautat benzina am pus 2 litri(crezind ca indicatorul o fi defect) nu a luat-o.apoi am desfacut bateria ca sa se reseteze calculatorul.nici atunci nu avrut apoi am desfacut capacul de la delcou si am miscat de cuple.a luat-o si nu am mai avut probleme.
bobina de care ziceam este un element HALL un sezor de miscare.este o chestie de metal cu 2 fire care se duce la primele 2 picioruse de la modul
poate sa dea probleme de genul acesta dar daca este noua nu mai este cazul.
se gaseste la orice magazin de piese straine si costa 1.5 mil lei(pe VIITORULUI) linga LIZEANU de exemplu.iar un modul de aprindere costa 1mil lei.
revenind la problema mea cred ca este o pana de contact undeva intr-o cupla poate chiar si la calculator, care nu mai face contact doar pe vreme umeda(am remarcat treaba asta)
MAI ARE CINEVA VREO PARERE?
nu mai stiu ce sa mai cred.
dupa schimbarea modulului de aprindere n-au mai fost probleme.
in fiecare dimineata o pornea taicamiu (ca masina este a lui ,eu am un OMEGA) si nu a dat rateuri de loc pina intr-o zi cind am luat-o eu si dupa ce am mers prin oras cind sa plec de la serviciu a mers cam 5 minute si a inceput sa se comporte ca o masina care nu mai are benzina( a tusit de citeva ori am reponit-o si in final a murit pret de vreo jumate de ora.
am cautat benzina am pus 2 litri(crezind ca indicatorul o fi defect) nu a luat-o.apoi am desfacut bateria ca sa se reseteze calculatorul.nici atunci nu avrut apoi am desfacut capacul de la delcou si am miscat de cuple.a luat-o si nu am mai avut probleme.
bobina de care ziceam este un element HALL un sezor de miscare.este o chestie de metal cu 2 fire care se duce la primele 2 picioruse de la modul
poate sa dea probleme de genul acesta dar daca este noua nu mai este cazul.
se gaseste la orice magazin de piese straine si costa 1.5 mil lei(pe VIITORULUI) linga LIZEANU de exemplu.iar un modul de aprindere costa 1mil lei.
revenind la problema mea cred ca este o pana de contact undeva intr-o cupla poate chiar si la calculator, care nu mai face contact doar pe vreme umeda(am remarcat treaba asta)
MAI ARE CINEVA VREO PARERE?
- ron
- **
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
bobina nu este senzor cu efect hall. bobina e doar bobina. senzorul hall este un dispozitiv semiconductor, are cam aceeasi functie, sesizeaza prezenta unui camp magnetic, dar merge pe alt principiu, nu pe inductie electromagnetica, asa cum face bobina !
p.s. senzorul hall are 3 pini: masa, alimentare si iesire
p.s. senzorul hall are 3 pini: masa, alimentare si iesire