- iulian1971
- OP
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
Salut,
Am cateva intrebari:
1) Motorul y20dth este motor cu injectie directa?
2) In principiu este mai economica injectia directa decat injectia cu camera de turbulenta?
3) Motorul y20dth are 16 valve sau numai 8 valve?
4) Ce tip de ulei se recomanda pentru acest motor, tinand cont de faptul
ca pentru motoarele cu injectie directa se fabrica ulei tip B4?
5) La acest motor valva EGR este actionata electric?
6) Debitmetrul este hot film? Se curata periodic? Se sufla aer cu presiune, numai in sensul dinspre filtrul de aer sau numai dinspre motor?
7) Bujiile se schimba dupa un anumit nr. de kilometri? Model, preturi recomandate?
Multumesc anticipat. Sarbatori fericite.
Opel Vectra 2.0 dti, y20dth, 2001
Am cateva intrebari:
1) Motorul y20dth este motor cu injectie directa?
2) In principiu este mai economica injectia directa decat injectia cu camera de turbulenta?
3) Motorul y20dth are 16 valve sau numai 8 valve?
4) Ce tip de ulei se recomanda pentru acest motor, tinand cont de faptul
ca pentru motoarele cu injectie directa se fabrica ulei tip B4?
5) La acest motor valva EGR este actionata electric?
6) Debitmetrul este hot film? Se curata periodic? Se sufla aer cu presiune, numai in sensul dinspre filtrul de aer sau numai dinspre motor?
7) Bujiile se schimba dupa un anumit nr. de kilometri? Model, preturi recomandate?
Multumesc anticipat. Sarbatori fericite.
Opel Vectra 2.0 dti, y20dth, 2001
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
Salutare si bine ai venit.
1) Din cate stiu eu nu.Motoarele cu rampa de injectie directa sunt modele noi peste 2004 si au ca indicativ CDTI.
2) Depinde.Fiecare are parerea lui.
3) 16V. Motoarele de 2000 pe motorina au toate 16V.
4) In principiu tre sa corespunda normelor ACEA A3/B3.Cauta ca sunt o gramada de topicuri cu ce ulei sa folosesti special pentru tipul asta de motor.
5) Din cate stiu eu este pneumatica.Nu am vazut pana acum electrica la DTH, dar cine stie
6) Este hot film. Nu se curata, se considera consumabila.Daca incerci sa sufli cu aer nu prea foloseste la nimik pentru ca depunerile acelea raman. Se poate curata cu spray fara depuneri-> cauta la Opel Agila Curatare debitmetru cu Hot-Film.
7) De obicei se schimba cand cedeaza una, nu mai porneste cum trebuie....nu stiu daca e neaparat un numar de kilometri. Bosch, se gasesc cam la 70 roni bucata.
Sanatate multa si sarbatori fericite si tie!!!
1) Din cate stiu eu nu.Motoarele cu rampa de injectie directa sunt modele noi peste 2004 si au ca indicativ CDTI.
2) Depinde.Fiecare are parerea lui.
3) 16V. Motoarele de 2000 pe motorina au toate 16V.
4) In principiu tre sa corespunda normelor ACEA A3/B3.Cauta ca sunt o gramada de topicuri cu ce ulei sa folosesti special pentru tipul asta de motor.
5) Din cate stiu eu este pneumatica.Nu am vazut pana acum electrica la DTH, dar cine stie
6) Este hot film. Nu se curata, se considera consumabila.Daca incerci sa sufli cu aer nu prea foloseste la nimik pentru ca depunerile acelea raman. Se poate curata cu spray fara depuneri-> cauta la Opel Agila Curatare debitmetru cu Hot-Film.
7) De obicei se schimba cand cedeaza una, nu mai porneste cum trebuie....nu stiu daca e neaparat un numar de kilometri. Bosch, se gasesc cam la 70 roni bucata.
Sanatate multa si sarbatori fericite si tie!!!
- iulian1971
- OP
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
1),3) In manualul de intretinere sunt prezentate astfel:
- 2.0 DI 16V - X20DTL - motor injectie directa (1994 cm) fabricat in per. 1996 - 2000
- 2.0 DTI 16V - X20DTH - motor injectie directa (1994 cm) fabricat in per. 1997 - 2000
- 2.0 DTI 16V - Y20DTH - motor injectie ? (1994 cm) fabricat in per. 2000 -
- 2.2 DTI 16V - Y22DTR - motor injectie ? (2171 cm) fabricat in per. 2000 -
De aceea sunt nelamurit.
Multumesc pt. raspuns.
- 2.0 DI 16V - X20DTL - motor injectie directa (1994 cm) fabricat in per. 1996 - 2000
- 2.0 DTI 16V - X20DTH - motor injectie directa (1994 cm) fabricat in per. 1997 - 2000
- 2.0 DTI 16V - Y20DTH - motor injectie ? (1994 cm) fabricat in per. 2000 -
- 2.2 DTI 16V - Y22DTR - motor injectie ? (2171 cm) fabricat in per. 2000 -
De aceea sunt nelamurit.
Multumesc pt. raspuns.
- vali zak
- **
- 378 mesaje
- din 26 Nov 2005
- Astra 2004 Y20DTH
- Bucuresti
vali zak
- Mesaje scrise: 378
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2005
- Mesaj Privat
1-da
2-nu neaparat mai economica,dar mult mai performanta
3-16 v
4-eu fol aral bluetronic 10 w40 dar nu stiu ce norma e
5-la cele pana in 2002 e vacumatica,dupa 2002 e electrovacumatica;daca masina e cea din semnatura,e vacumatica,desfaci capacul din plastic de pe motor si ai acces la valva,are 2 suruburi torx ,o scoti,o cureti si rezultatele nu vor intarzia sa apara
6-stiu ca se schimba,nu am avut pana acum probleme
7-se schimba cand se arde;originale sunt beru GN992-augsburg~60ron
2-nu neaparat mai economica,dar mult mai performanta
3-16 v
4-eu fol aral bluetronic 10 w40 dar nu stiu ce norma e
5-la cele pana in 2002 e vacumatica,dupa 2002 e electrovacumatica;daca masina e cea din semnatura,e vacumatica,desfaci capacul din plastic de pe motor si ai acces la valva,are 2 suruburi torx ,o scoti,o cureti si rezultatele nu vor intarzia sa apara
6-stiu ca se schimba,nu am avut pana acum probleme
7-se schimba cand se arde;originale sunt beru GN992-augsburg~60ron
silman
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2006
- Mesaj Privat
1. Cred ca se produce o usoara confuzie. Se incurca tipul de injectie: clasic, pump duse (VW), common rail cu locul de injectie: direct in cilindru sau in camera de precombustie.
Y20DTH este motor cu injectie directa clasic (fara common rail).
5. La Y20DTH montat pe Vectra C, valva EGR este electrica.
Ca supozitii, unii spun ca e motor pas cu pas dar eu inclin sa cred ca e ceva electromagnet pentru ca executa doar o miscare de rotatie de maxim 90 grade. (eu am vazut-o doar in trei pozitii: 0, 45 si 90 grade).
Y20DTH este motor cu injectie directa clasic (fara common rail).
5. La Y20DTH montat pe Vectra C, valva EGR este electrica.
Ca supozitii, unii spun ca e motor pas cu pas dar eu inclin sa cred ca e ceva electromagnet pentru ca executa doar o miscare de rotatie de maxim 90 grade. (eu am vazut-o doar in trei pozitii: 0, 45 si 90 grade).
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
La celelalte intrebari s-a cam raspuns, asa ca ma limitez la 5: eu am pe motor Y20DTH, valva EGR Wahler cu motor pas cu pas. Nu conteaza pentru motorul pas cu pas daca face n ture sau numai 90grd, problema e de finetea pasului. Este vorba de discretizarea intervalului in pasi marunti pentru o reglare cat mai aproape de optim. Un motor pas cu pas care are 1500pasi/rot, va avea in 90grd, 375pasi. Ce sa-i faci, cu cat mai multa electronica, cu atat mai multe complicatii. Iata doua tipuri de valve (cea de a doua este Wahler):
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- ROBERTby2000
- **
- 244 mesaje
- din 01 Aug 2006
- Astra 2001 y17dt
- Vrancea
ROBERTby2000
- Mesaje scrise: 244
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2006
- Mesaj Privat
ldivora a scris:... eu am pe motor Y20DTH, valva EGR Wahler cu motor pas cu pas...
esti sigur ca este pas cu pas?
de ce te intreb:
-rotorul este un magnet
-statorul are o singura bobina
-are un senzor de pozitie(electromagnetic...un magnet in campul unei bobine)
concluzie: nu cred ca acel senzor reuseste sa-mi ofere o acuratete...mai mica de 45 de grade . deci oare sa fie motor pas cu pas?
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Vezi http://www.wahler.de/34.0.html?&L=2
"Exhaust gas return rotary valve
Regulates the amount of exhaust gas recirculated by opening or closing the valve with a torque motor. Available with control electronics or position sensor only. For high exhaust gas flow rates; also suitable for use in heavy goods vehicles. Valve is rotary and therefore is not affected by pressure differential".
Considerand ca gresesc eu, cum traduci "torque motor" in cele doua situatii de mai jos:
1. "with control electronics" (eu zic motor pas cu pas). In acest caz sunt necesare 5 borne (o masa si 4 comenzi pentru cele 4 bobine ale statorului motorului);
2. "position sensor only" (in acest caz sunt de acord cu tine ca poate fi motor-reductor de cc cu rotor magnet permanent, iar senzorul este o bobina integrata intr-un oscilator, urmat de un convertor frecventa-tensiune, nivelul de tensiune continua 0-5V sau 0-12V putand da o informatie foarte precisa asupra pozitiei valvei). In acest caz sunt necesare numai 4 borne (o masa si o comanda pentru motor si 2 borne pentru bobina). Chiar si in cazul in care oscilatorul si convertorul sunt in carcasa motorului tot 4 borne sunt necesare;
Dupa cate stiu la mine are 5 fire pe cupla motorului.
"Exhaust gas return rotary valve
Regulates the amount of exhaust gas recirculated by opening or closing the valve with a torque motor. Available with control electronics or position sensor only. For high exhaust gas flow rates; also suitable for use in heavy goods vehicles. Valve is rotary and therefore is not affected by pressure differential".
Considerand ca gresesc eu, cum traduci "torque motor" in cele doua situatii de mai jos:
1. "with control electronics" (eu zic motor pas cu pas). In acest caz sunt necesare 5 borne (o masa si 4 comenzi pentru cele 4 bobine ale statorului motorului);
2. "position sensor only" (in acest caz sunt de acord cu tine ca poate fi motor-reductor de cc cu rotor magnet permanent, iar senzorul este o bobina integrata intr-un oscilator, urmat de un convertor frecventa-tensiune, nivelul de tensiune continua 0-5V sau 0-12V putand da o informatie foarte precisa asupra pozitiei valvei). In acest caz sunt necesare numai 4 borne (o masa si o comanda pentru motor si 2 borne pentru bobina). Chiar si in cazul in care oscilatorul si convertorul sunt in carcasa motorului tot 4 borne sunt necesare;
Dupa cate stiu la mine are 5 fire pe cupla motorului.
- love4cars
- ****
- 1,440 mesaje
- din 24 Sep 2005
- Astra Z14XEP
- Bucuresti
love4cars
- Mesaje scrise: 1,440
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2005
- Mesaj Privat
Dar v-ati lungit nu gluma!
Cum dieselul este cu ceva ani mai avansat decat benzinarul, putem spune ca da, are injectie directa. Adica, nu se face amestecul undeva (in carburator, galerie de admisie) ci combustibilul este pulverizat direct in camera de ardere. La cdti este usor diferita treaba dar respecta acelasi principiu.
Cum dieselul este cu ceva ani mai avansat decat benzinarul, putem spune ca da, are injectie directa. Adica, nu se face amestecul undeva (in carburator, galerie de admisie) ci combustibilul este pulverizat direct in camera de ardere. La cdti este usor diferita treaba dar respecta acelasi principiu.
- vladb
- **
- 321 mesaje
- din 21 Nov 2006
- Zafira 2005 Y20DTH
- Bucuresti
vladb
- Mesaje scrise: 321
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2005 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2006
- Mesaj Privat
- Operabilus
- ***
- 786 mesaje
- din 20 Sep 2006
- Cluj
Operabilus
- Mesaje scrise: 786
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Sep 2006
- Mesaj Privat
Da, se poate.
https://www.clubopel.com/vie...ight=curatare+egr
LE: ah, sorry, cred ca vorbeati de alt tip de EGR. Eu am tot Y20DTH si am EGR-ul din turorialu de mai sus.
https://www.clubopel.com/vie...ight=curatare+egr
LE: ah, sorry, cred ca vorbeati de alt tip de EGR. Eu am tot Y20DTH si am EGR-ul din turorialu de mai sus.
- vladb
- **
- 321 mesaje
- din 21 Nov 2006
- Zafira 2005 Y20DTH
- Bucuresti
vladb
- Mesaje scrise: 321
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2005 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2006
- Mesaj Privat