Heb65
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Apr 2009
- Mesaj Privat
Salutare. De vreo saptamana ma confrunt cu urmatoarea problema:
Dupa o poveste mai lunga cu inlocuire motor deoarece la cel vechi al meu s-a rupt o supapa a cazut in camera de ardere si a facut praf pe acolo am schimabt motorul cu unul identic care ar avea 80k km.
Motorul provine de pe un gtc. In urma incidentului cu supapa rupta bucati din chiuloasa/piston sau supapa au ajuns si n avacuare distrugand si geometria variabila. Bun.
S-a facut transplatul cu "noul" motor, s-a cumparat una bucata galeie admisie noua deoarece, cea veche era praf(185k km), reconditionat turbina, kit distributie, revizie(ulei si filtre noi), kit accesorii role si curele noi.
Turbina a fost reconditionata dupa ce s-a facut transplatul deoarece nu am stiut ca a fost afectata si alta distractie demontat recondtionat remontat. Ulei a consumat de la inceput dar am suspectat turbina iar fumul era negricios. Acum dupa reconditionarea turbinei din cand in cand(destul de des) in special la ralanti imi scoate un fum albastrui cu miros de ulei ars. Plecand de la supozitia ca turbina a fost reconditionata cum trebuie care ar fi explicatia pentru fumul scos de masina la ralanti si nu in permanenta. In sarcina nu scoate fum deloc. Adica ma rog in limite normale zic eu si este negru dar avand in vedere ca am evacuare directa inox fara catalizator si dpf(masina nu a avut dpf) un pic de fum este ok si oricum este nesemnificativ. Cum spuneam in sarcina nu mai scoate si doar dupa ce stau pe loc cand plec scoate un nor destul de mare de fum albastru(probabil ce se acumuleaza in evacuare cat sta la ralanti). Masina merge rotund atat la ralanti cat si in sarcina. Egr curatat recent. Am verificat si traseul de admisie al turbinei si nu este ulei pe el. Intercolerul a fost curatat cand a fost reconditionata turbina. Cred ca as putea sa exclud si ulei strans in toba rezonatoare deoarece scoate fum si la 2-3 minute dupa pornire deci nu ar avea cand sa se incinda asa repede daca ar fi ulei strans pe acolo. Ma gandesc iarasi daca ar fi fost o problema la motor ar fi scos fum in permanenta si nu intermitent sau doar la ralanti. De asemenea are momente cand si la ralanti sta fara sa scoata fum. Motorul trage foarte bine, nu are pierderi de putere. Antigerul este la nivel.
Multumesc.
L.E.: am uitat sa mentionez ca am pus si un op-com pe ea. Corectii injectoare sunt sub 1 si la rece si la cald, iar erori semnificative nu sunt. Un bec ars...aiureli...
Ultima modificare făcută de Heb65 la Mar 02 Jul, 2013 1:43 pm, modificat de 2 ori în total
Dupa o poveste mai lunga cu inlocuire motor deoarece la cel vechi al meu s-a rupt o supapa a cazut in camera de ardere si a facut praf pe acolo am schimabt motorul cu unul identic care ar avea 80k km.
Motorul provine de pe un gtc. In urma incidentului cu supapa rupta bucati din chiuloasa/piston sau supapa au ajuns si n avacuare distrugand si geometria variabila. Bun.
S-a facut transplatul cu "noul" motor, s-a cumparat una bucata galeie admisie noua deoarece, cea veche era praf(185k km), reconditionat turbina, kit distributie, revizie(ulei si filtre noi), kit accesorii role si curele noi.
Turbina a fost reconditionata dupa ce s-a facut transplatul deoarece nu am stiut ca a fost afectata si alta distractie demontat recondtionat remontat. Ulei a consumat de la inceput dar am suspectat turbina iar fumul era negricios. Acum dupa reconditionarea turbinei din cand in cand(destul de des) in special la ralanti imi scoate un fum albastrui cu miros de ulei ars. Plecand de la supozitia ca turbina a fost reconditionata cum trebuie care ar fi explicatia pentru fumul scos de masina la ralanti si nu in permanenta. In sarcina nu scoate fum deloc. Adica ma rog in limite normale zic eu si este negru dar avand in vedere ca am evacuare directa inox fara catalizator si dpf(masina nu a avut dpf) un pic de fum este ok si oricum este nesemnificativ. Cum spuneam in sarcina nu mai scoate si doar dupa ce stau pe loc cand plec scoate un nor destul de mare de fum albastru(probabil ce se acumuleaza in evacuare cat sta la ralanti). Masina merge rotund atat la ralanti cat si in sarcina. Egr curatat recent. Am verificat si traseul de admisie al turbinei si nu este ulei pe el. Intercolerul a fost curatat cand a fost reconditionata turbina. Cred ca as putea sa exclud si ulei strans in toba rezonatoare deoarece scoate fum si la 2-3 minute dupa pornire deci nu ar avea cand sa se incinda asa repede daca ar fi ulei strans pe acolo. Ma gandesc iarasi daca ar fi fost o problema la motor ar fi scos fum in permanenta si nu intermitent sau doar la ralanti. De asemenea are momente cand si la ralanti sta fara sa scoata fum. Motorul trage foarte bine, nu are pierderi de putere. Antigerul este la nivel.
Multumesc.
L.E.: am uitat sa mentionez ca am pus si un op-com pe ea. Corectii injectoare sunt sub 1 si la rece si la cald, iar erori semnificative nu sunt. Un bec ars...aiureli...
Ultima modificare făcută de Heb65 la Mar 02 Jul, 2013 1:43 pm, modificat de 2 ori în total
Heb65
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Apr 2009
- Mesaj Privat
Saluare din nou! Nu are nimeni nicio idee?
Revin cu un update: In seara asta am mai descoperit o mica vibratie a motorului cand decelereaza de fapt cand o accelerez pe loc scoasa din viteza iar cand turometrul scade de la 1600 rot/min pana la 900 se simte o vibratie foarte usoara. dar numai de la 1600 in jos.. pana la 1600 merge ok...
Off...Imi da batai de cap motorul asta...mai bine il reparam pe al meu...
Revin cu un update: In seara asta am mai descoperit o mica vibratie a motorului cand decelereaza de fapt cand o accelerez pe loc scoasa din viteza iar cand turometrul scade de la 1600 rot/min pana la 900 se simte o vibratie foarte usoara. dar numai de la 1600 in jos.. pana la 1600 merge ok...
Off...Imi da batai de cap motorul asta...mai bine il reparam pe al meu...
- vladutz24
- **
- 419 mesaje
- din 09 Jul 2010
- Astra 2006 Z17DTH
- Bucuresti
vladutz24
- Mesaje scrise: 419
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jul 2010
- Mesaj Privat
Heb65
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Apr 2009
- Mesaj Privat
- vladutz24
- **
- 419 mesaje
- din 09 Jul 2010
- Astra 2006 Z17DTH
- Bucuresti
vladutz24
- Mesaje scrise: 419
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jul 2010
- Mesaj Privat
Heb65
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Apr 2009
- Mesaj Privat
Heb65
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Apr 2009
- Mesaj Privat
Update:
In continuare am monitorizat nivelul uleiului. de la ultima reparatie(Turbina) am facut aproximativ 1500km si nu am observat un consum exagerat de ulei. Inca nu imi dau seama daca a consumat ulei dar totusi cred ca a papat vre-o 100g dupa joja. In continuare problema se manifesta in felul urmator. Nu mai scoate fum cand motorul este cald. Foarte foarte rar. In ultimii 300km cred ca s-a mai intamplat o singura data. In schimb cand pornesc masina dimineata sau cand motorul este rece am aceasi situatie. Masina scoate un fum albastrui cu miros de ulei ars. Problema persista pana la incalzirea motorului, respectiv pana temperatura apei ajunge aproximativ peste 80 grade. Apoi nu mai scoate. Totusi fumul este in continuare destul de abundent. Chiar daca a mai scazut volumul fumului cred ca tot este destul de mult.
Ma aflu in situatia in care daca ma duc la cel care a reconditionat turbina o sa spuna ca reconditionarea este facuta cum trebuie si ca nu are cum sa fie turbina de vina, iar daca ma duc la persoana de la care am cumparat motorul o sa spuna ca acesta nu are nimic. Nu are cum sa scoata fum turbina nu a fost reconditionata bine. Am cheltuit si asa o gramada de bani si as vrea sa ma ajutati sa identific problema cat mai repede pentru ca la motor am garantie doar 6 luni (la turbina 1 an) si nu as vrea sa fiu nevoit sa il segmentez sau alte lucruri din astea dupa ce iese din garantie.
Un test de compresie ar fi relevant?
Pareri? Multumesc!
In continuare am monitorizat nivelul uleiului. de la ultima reparatie(Turbina) am facut aproximativ 1500km si nu am observat un consum exagerat de ulei. Inca nu imi dau seama daca a consumat ulei dar totusi cred ca a papat vre-o 100g dupa joja. In continuare problema se manifesta in felul urmator. Nu mai scoate fum cand motorul este cald. Foarte foarte rar. In ultimii 300km cred ca s-a mai intamplat o singura data. In schimb cand pornesc masina dimineata sau cand motorul este rece am aceasi situatie. Masina scoate un fum albastrui cu miros de ulei ars. Problema persista pana la incalzirea motorului, respectiv pana temperatura apei ajunge aproximativ peste 80 grade. Apoi nu mai scoate. Totusi fumul este in continuare destul de abundent. Chiar daca a mai scazut volumul fumului cred ca tot este destul de mult.
Ma aflu in situatia in care daca ma duc la cel care a reconditionat turbina o sa spuna ca reconditionarea este facuta cum trebuie si ca nu are cum sa fie turbina de vina, iar daca ma duc la persoana de la care am cumparat motorul o sa spuna ca acesta nu are nimic. Nu are cum sa scoata fum turbina nu a fost reconditionata bine. Am cheltuit si asa o gramada de bani si as vrea sa ma ajutati sa identific problema cat mai repede pentru ca la motor am garantie doar 6 luni (la turbina 1 an) si nu as vrea sa fiu nevoit sa il segmentez sau alte lucruri din astea dupa ce iese din garantie.
Un test de compresie ar fi relevant?
Pareri? Multumesc!
Heb65
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Apr 2009
- Mesaj Privat
HENDRICH
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2012
- Mesaj Privat
Ar mai putea fi doua variante: Prima, distributia sa nu fie pusa corect, sa fie foarte putin decalata si atunci scoate fum pana se incalzeste motorul si a doua varianta, pot fi semeringurile de la supape, atunci cand motorul este oprit ptr o perioada mai indelungata, uleiul fiind fierbinte si foarte subtire, se prelinge pe coada supapei si astfel ajunge in cilindri.
Heb65
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Apr 2009
- Mesaj Privat
Salutare din nou. Revin cu un mic update. Dupa o perioada destul de mare de liniste in care masina a mers impecabil si nu a mai scos gram de fum ieri am avut ghinionul sa mi se rupa fulia de la vibrochen. Cand am scos fulia din copartimentul motor nu am fost atent si am atins mufa de la electrovalva turbo pe care am scos-o fara sa imi dau seama. Initial nu am realizat ca de acolo este buba ca masina nu trage suspectand initial vr-un senzor pe la vibrochen. Dupa ce am schimbat ieri fulia surpriza. Masinuta cu cheie a ramas in continuare aprinsa. Am pus op-com si am gasit ca circuitul electrovalvei este deschis. M-am uitat la ea si intradevar scosem mufa si furtunasele care intra in electrovalva. Dupa ce am bagat mufa la locul ei si furtunasele astazi de dimineata alta surpriza. Masina a inceput sa aiba din nou simptomele prezentate mai sus. Scoate fum ca la balamuc si numai la ralanti. Motorul merge bine trage din toate punctele de vedere.
Intrebare: Electrovalva turbo este bisens sau nu? Adica, conteaza mufarea celor doua furtunase? Este posibil sa le fi inversat? Ciudat ca dupa atata timp cat nu a scos fum acum a inceput din nou sa faca. Mentionez ca am mers fara turbo pana sa realizez ca electrovalva era scoasa din functiunue vreo 20 km.
Multumesc
Intrebare: Electrovalva turbo este bisens sau nu? Adica, conteaza mufarea celor doua furtunase? Este posibil sa le fi inversat? Ciudat ca dupa atata timp cat nu a scos fum acum a inceput din nou sa faca. Mentionez ca am mers fara turbo pana sa realizez ca electrovalva era scoasa din functiunue vreo 20 km.
Multumesc
- Pisboy
- ***
- 705 mesaje
- din 23 Mai 2009
- Astra 2004 Z17DTH
- Bacau
Pisboy
- Mesaje scrise: 705
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2009
- Mesaj Privat