pillif12
- Mesaje scrise: 93
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Oct 2011
- Mesaj Privat
Salut,scuzati-ma daca pun o problema care s-a mai discutat deja,dar eu nu am reusit sa gasesc ce ma intereseaza!Veneam de la bucuresti pe autostrada si la 120km/h masina s-a oprit si nu a mai vrut sa porneasca neam!e posibil sa se fi rupt distributia daca e pe lant?inainte sa se opreasca mi-a dat 2 socuri, si usor,usor s-a oprit...precizez ca electromotorul invarte,dar degeaba...m-a disperat masina asta...am bagat in 3 luni de cand o am inca jumatate din cat am dat pe ea...
Ultima modificare făcută de pillif12 la Vin 16 Dec, 2011 7:07 am
Ultima modificare făcută de pillif12 la Vin 16 Dec, 2011 7:07 am
pillif12
- Mesaje scrise: 93
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Oct 2011
- Mesaj Privat
pillif12
- Mesaje scrise: 93
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Oct 2011
- Mesaj Privat
salut! iar am probleme cu gandacu...mi se oprea in mers si am bagat-o acum pe tester si mi-a dat 2 erori : P0683(am o bujie arsa de tot si una pe duca-asta stiam deja) si a doua a fost P0090 - ceva legat de reductorul de presiune...mecanicul mi-a zis ca poate fi si pompa de inalta presiune...e posibil asa ceva?daca ar fi reductorul ma duc si cumpar unu nou si nu mai am probleme,dar daca e pompa de inalta cu banii care ii dau pe reductor(presupunand ca e bun) mai bine o repar...am uitat sa precizez ca atunci cand am scos mufa de la reductor,era imbibata cu motorina... ajutati-ma si pe mine va rog...
- mishu88
- **
- 399 mesaje
- din 05 Nov 2011
- Corsa 2006 Z13DT
- Suceava
mishu88
- Mesaje scrise: 399
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2011
- Mesaj Privat
pillif12
- Mesaje scrise: 93
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Oct 2011
- Mesaj Privat
- mishu88
- **
- 399 mesaje
- din 05 Nov 2011
- Corsa 2006 Z13DT
- Suceava
mishu88
- Mesaje scrise: 399
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2011
- Mesaj Privat
Mãcar te poți mișca cu ea... Eu n-am mai mișcat-o de 2 luni. Am trimis calculatorul la verificat la București ( www . ecu . ro ). Dar mã cam amânã de pe o zi pe alta, ei spun cã încã nu s-au apucat de el, deși l-am trimis de 5 zile. Am sã mai aștept, însã încep sã mã gândesc s-o dau la dezmembrãri...
La mine nu pornește, nu face presiune în rampã (doar 70-80 de bar în rampã și 180-190 de bari la pompa de înaltã), deși am schimbat 3 pompe de înaltã, conducte, regulatoare, rampe, senzori, tot ce vrei... Când mã duc la service îmi spune cã ”- Cum dom`le, trebuia sã porneascã!”...
A rãmas ca ultimã soluție calculatorul, pentru cã am eroare P0090 cu orice fel de regulator aș monta pe rampã (care, și aia, schimbatã).
La mine nu pornește, nu face presiune în rampã (doar 70-80 de bar în rampã și 180-190 de bari la pompa de înaltã), deși am schimbat 3 pompe de înaltã, conducte, regulatoare, rampe, senzori, tot ce vrei... Când mã duc la service îmi spune cã ”- Cum dom`le, trebuia sã porneascã!”...
A rãmas ca ultimã soluție calculatorul, pentru cã am eroare P0090 cu orice fel de regulator aș monta pe rampã (care, și aia, schimbatã).
- BV19MAX
- ****
- 2,559 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,559
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
- mishu88
- **
- 399 mesaje
- din 05 Nov 2011
- Corsa 2006 Z13DT
- Suceava
mishu88
- Mesaje scrise: 399
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2011
- Mesaj Privat
- BV19MAX
- ****
- 2,559 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,559
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
Fiecare decide unde vrea sa-l trimita. Alegerea a fost a ta, ai ales sa-l trimiti la ecu.ro, acum asteapta dupa ei.
Sper sa nu mai faca tiganii cum faceau in trecut.
David Drobeta Turnu-Severin
Am trimis ecu de la opel corsa 1.2,exact dupa 3 saptamani l-am primit inapoi nereparat cu motivul ca nu are nimic.Verificarea a costat 0 lei cum spune pe site,dar "reparatia" 3 saptamani.Domnul Mihai spunea ca ma suna si tot eu trebuia sa sun.Sunt curios daca o sa aprobe acest mesaj pe site,deoarece am vazut numai mesaje de bine cand am trimis ECU,deci ma gandesc ca au existat si proaste ,dar nu s-au postat aici sa le vada lumea.
Vad ca asta a ramas singurul mesaj "negativ" pe situl lui, desi acum cateva luni erau cu zecile
Sper sa nu mai faca tiganii cum faceau in trecut.
David Drobeta Turnu-Severin
Am trimis ecu de la opel corsa 1.2,exact dupa 3 saptamani l-am primit inapoi nereparat cu motivul ca nu are nimic.Verificarea a costat 0 lei cum spune pe site,dar "reparatia" 3 saptamani.Domnul Mihai spunea ca ma suna si tot eu trebuia sa sun.Sunt curios daca o sa aprobe acest mesaj pe site,deoarece am vazut numai mesaje de bine cand am trimis ECU,deci ma gandesc ca au existat si proaste ,dar nu s-au postat aici sa le vada lumea.
Vad ca asta a ramas singurul mesaj "negativ" pe situl lui, desi acum cateva luni erau cu zecile
- mishu88
- **
- 399 mesaje
- din 05 Nov 2011
- Corsa 2006 Z13DT
- Suceava
mishu88
- Mesaje scrise: 399
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2011
- Mesaj Privat
Dapãi am întrebat pe topicul de ECU unde sã trimit un calculator la reparat, dar au sãrit ”toți” sã-mi dea sfaturi... (adicã nimeni, noroc de Dan Ciucureanu care m-a mai edificat în unele privințe).
Acu sper sã nu iau vreo țeapã de la ei și sper într-o colaborare bunã (adicã sã-mi primesc calculatorul diagnosticat/reparat corect).
Acu sper sã nu iau vreo țeapã de la ei și sper într-o colaborare bunã (adicã sã-mi primesc calculatorul diagnosticat/reparat corect).
pillif12
- Mesaje scrise: 93
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Oct 2011
- Mesaj Privat
parerea mea este sa o duci la maiandrei si o lasi o sapt sau 2 si ti-o rezolva cu siguranta...asta cred ca o sa fac si eu ca alta solutie nu am...a inceput sa imi porneasca din ce in ce mai greu dupa drumuri lungi(la cald)....vb cu el ca e de treaba si sper sa te rezolve...pentru mine, inca mai reprezinta o enigma motorul z13dt...nici o eroare stocata si nu porneste nici cu slujbe....''e grele''
- mishu88
- **
- 399 mesaje
- din 05 Nov 2011
- Corsa 2006 Z13DT
- Suceava
mishu88
- Mesaje scrise: 399
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2011
- Mesaj Privat
Da, aș duce-o la maiandrei, dar sunt la 450 de km de București...
Ai încercat sã pui tester pe mașinã, sã verifici presiunea din rampã atunci când dai la automat și pornește greu? Existã acea informație: ”Common Rail Pressure” care poate fi cititã cu orice Op-Com, te uiți și vezi câți MPa face... 1, 5, 10, 15. La pornire scrie cã trebuie sã facã 25-30-35 MPa. În cazul meu, abia face o presiune de 7 MPa (1 MPa = 10 bar) în rampa comunã.
De asemenea, am mai citit cã dacã ai regulatorul de presiune de pe rampã bun, ar trebui ca dupã ce dai la automat (și nu pornește), presiunea din rampã sã scadã lent, și nu dintr-o datã. Dacã scade dintr-o datã, înseamnã cã valva solenoid a regulatorului de presiune comandã întoarcerea combustibilului în rezervor (deci, de aici insuficientã presiune în rampã, calculatorul nu permite combustibilului sã fie pulverizat în camera de ardere).
Pãrerea mea este sã faci un test și sã observi acești parametri, eventual sã faci rost de un manometru și sã-l pui la pompa de înaltã sã vezi ce presiune face, iar apoi sã-l pui la una dintre cele 4 mufe care ies din rampa comunã spre injectoare și sã vezi acolo ce presiune ai.
Eu asta am fãcut la Corsa mea și am valori insuficiente și care nu corespund cu condițiile realizãrii pornirii mașinii: 18-19 MPa la ieșire din pompã și 6-7 MPa la ieșirea din rampã spre injectoare. Încã nu am gãsit un rãspuns la întrebarea: ”Ce presiune trebuie sã scoatã pompa?” Am 2 pompe acasã care fac, ambele, câte 18-19 MPa. Sunând la Suceava la un specialist în injecție, îmi spune cã o pompã de înaltã trebuie sã facã cel puțin 100 MPa. Da, este adevãrat, face 100 MPa și ajunge și pânã la 140-150 MPa (asta la turație înaltã). Însã la pornire, ce presiune trebuie sã realizeze o pompã de înaltã presiune de Z13DT? Într-un tutorial gãsit aici scrie 50 MPa. Mi se pare ”fair enough”.
Acum dilema mea este: ”De ce pompele mele realizeazã doar 18-19 MPa?”, ”De ce am eroare permanentã P0090 cu orice regulator de presiune aș monta pe mașinã?”, ”De ce îmi scade rapid presiunea din rampã dupã ce motorul nu mai învârte?”
Bãnuiesc un triunghi al bermudelor care o sã mã sece, din nou, de bani (pompã de injecție nouã, regulator de presiune nou, calculator reparat/schimbat). Când naibii puteam sã-mi pun 3000 E ãia deoparte cât am dat pe mașinã, mai fãceam economie un an și-mi luam un Logan de 1.2 și mã durea în paișpe de regulatoare de presiune, de manometre, de taxe de poluare, de înmatriculãri și de Op-Com-uri...
Ai încercat sã pui tester pe mașinã, sã verifici presiunea din rampã atunci când dai la automat și pornește greu? Existã acea informație: ”Common Rail Pressure” care poate fi cititã cu orice Op-Com, te uiți și vezi câți MPa face... 1, 5, 10, 15. La pornire scrie cã trebuie sã facã 25-30-35 MPa. În cazul meu, abia face o presiune de 7 MPa (1 MPa = 10 bar) în rampa comunã.
De asemenea, am mai citit cã dacã ai regulatorul de presiune de pe rampã bun, ar trebui ca dupã ce dai la automat (și nu pornește), presiunea din rampã sã scadã lent, și nu dintr-o datã. Dacã scade dintr-o datã, înseamnã cã valva solenoid a regulatorului de presiune comandã întoarcerea combustibilului în rezervor (deci, de aici insuficientã presiune în rampã, calculatorul nu permite combustibilului sã fie pulverizat în camera de ardere).
Pãrerea mea este sã faci un test și sã observi acești parametri, eventual sã faci rost de un manometru și sã-l pui la pompa de înaltã sã vezi ce presiune face, iar apoi sã-l pui la una dintre cele 4 mufe care ies din rampa comunã spre injectoare și sã vezi acolo ce presiune ai.
Eu asta am fãcut la Corsa mea și am valori insuficiente și care nu corespund cu condițiile realizãrii pornirii mașinii: 18-19 MPa la ieșire din pompã și 6-7 MPa la ieșirea din rampã spre injectoare. Încã nu am gãsit un rãspuns la întrebarea: ”Ce presiune trebuie sã scoatã pompa?” Am 2 pompe acasã care fac, ambele, câte 18-19 MPa. Sunând la Suceava la un specialist în injecție, îmi spune cã o pompã de înaltã trebuie sã facã cel puțin 100 MPa. Da, este adevãrat, face 100 MPa și ajunge și pânã la 140-150 MPa (asta la turație înaltã). Însã la pornire, ce presiune trebuie sã realizeze o pompã de înaltã presiune de Z13DT? Într-un tutorial gãsit aici scrie 50 MPa. Mi se pare ”fair enough”.
Acum dilema mea este: ”De ce pompele mele realizeazã doar 18-19 MPa?”, ”De ce am eroare permanentã P0090 cu orice regulator de presiune aș monta pe mașinã?”, ”De ce îmi scade rapid presiunea din rampã dupã ce motorul nu mai învârte?”
Bãnuiesc un triunghi al bermudelor care o sã mã sece, din nou, de bani (pompã de injecție nouã, regulator de presiune nou, calculator reparat/schimbat). Când naibii puteam sã-mi pun 3000 E ãia deoparte cât am dat pe mașinã, mai fãceam economie un an și-mi luam un Logan de 1.2 și mã durea în paișpe de regulatoare de presiune, de manometre, de taxe de poluare, de înmatriculãri și de Op-Com-uri...
Tiaz- Suspendat
- 1,053 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,053
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
- mishu88
- **
- 399 mesaje
- din 05 Nov 2011
- Corsa 2006 Z13DT
- Suceava
mishu88
- Mesaje scrise: 399
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2011
- Mesaj Privat
Tiaz- Suspendat
- 1,053 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,053
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
Daca faci testul cu borcansele in 2 min de mers in ralanti ar trebuii sa dea intre 20 - 40 ml de carburant pe retur.Ce trece peste ca valoare sau sub nu este ok.
Totusi,cu riscul de a ma repeta apeleaza la un service specializat pe asa ceva, de preferat reprezenta Bosch. Sunt singurii care au testere si aparate de calibrat pentru injectoarele produse de ei.
Totusi,cu riscul de a ma repeta apeleaza la un service specializat pe asa ceva, de preferat reprezenta Bosch. Sunt singurii care au testere si aparate de calibrat pentru injectoarele produse de ei.
- mishu88
- **
- 399 mesaje
- din 05 Nov 2011
- Corsa 2006 Z13DT
- Suceava
mishu88
- Mesaje scrise: 399
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2011
- Mesaj Privat
Am fãcut și acest test ”bãbește” acasã, și când mergea mașina și puteam sã fac testul dinamic la 7-800 rpm, dar și când dau la automat cu 2-300 rpm. Borcãnașele nu acumulau combustibil mai deloc. (20-25 ml)
Nu pișã niciun injector, repet, au fost testate în douã service-uri specializate pe injecție.
Da, sunt de acord cu testarea la centre Bosch, dar handicapul meu este cã sunt din provincie, nu-mi permit sã ajung prea curând în capitalã sã merg la Bosch sã-mi fie testate, ca la carte, pompa de injecție și injectoarele cu comandã electronicã. Deși testarea Bosch este cea mai corectã, sã nu uitãm cã salariile în România abia îți permit sã trãiești și sã fii la zi cu toate taxele. Astfel cã alegi soluții din astea ”bãbești” sau pe la specialiști mioritici care, uneori, te ajutã, dar uneori te induc într-o crasã și usturãtoare eroare.
Nu pișã niciun injector, repet, au fost testate în douã service-uri specializate pe injecție.
Da, sunt de acord cu testarea la centre Bosch, dar handicapul meu este cã sunt din provincie, nu-mi permit sã ajung prea curând în capitalã sã merg la Bosch sã-mi fie testate, ca la carte, pompa de injecție și injectoarele cu comandã electronicã. Deși testarea Bosch este cea mai corectã, sã nu uitãm cã salariile în România abia îți permit sã trãiești și sã fii la zi cu toate taxele. Astfel cã alegi soluții din astea ”bãbești” sau pe la specialiști mioritici care, uneori, te ajutã, dar uneori te induc într-o crasã și usturãtoare eroare.
- kinderasu
- ****
- 1,606 mesaje
- din 07 Jun 2011
- Suceava
kinderasu
- Mesaje scrise: 1,606
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2011
- Mesaj Privat
Tiaz- Suspendat
- 1,053 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,053
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
Ma manat curiozitatea si am dat o geana in TIS. In cazul P 0090 zic sa verifici regulatorul de presiune si cablajul verificand diferite valori cu multimetru. Cred ca cel mai ok pentru tine ar fi sa urmazi pasii descrisi acolo. Mai mult ca sigur o sa-i dai de cap.
Ca si componente defecte nu pot fi decat doua: REGULATORUL sau ECU.
Ca si componente defecte nu pot fi decat doua: REGULATORUL sau ECU.
- mishu88
- **
- 399 mesaje
- din 05 Nov 2011
- Corsa 2006 Z13DT
- Suceava
mishu88
- Mesaje scrise: 399
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2011
- Mesaj Privat
Nu știu dacã ai urmãrit mesajele mele din topicul Opel Corsa C...
La aceeași concluzie am ajuns și eu dupã ce:
- am verificat rezistența pe firul 2 din regulator și pinul 34 din mufa care intrã în ECU: 0.2-0.3 Ohmi. (continuitate fir -> Ok!)
- am verificat funcționalitatea valvei prin mãsurarea tensiunii dintre firul 2 al mufei regulatorului cu borna (-) de la baterie: Tensiune Ok! (>12 V)
- am schimbat 3! regulatoare, am resetat erorile și îmi rãmânea eroare P0090. În plus, observam dispariția subitã a presiunii din rampã dupã ce încetam sã dau la automat -> valva solenoid era controlatã eronat și lãsatã pe deschis, nepermițând combustibilului sã rãmânã în rampã și sã facã presiune.
Înainte de a nu mai reuși sã o pornesc, mașina pornea DOAR cu spray, scotea fum, motorul nu funcționa rotund, murea la turații joase (trebuia acceleratã la viteze sub 10 km/h). Probabil cã i-am dat peste cap circuitele din calculator.
Vina tuturor problemelor mele și la prezența mea pe acest forum: cumpãrarea unei mașini de la un samsar care a echipat-o cu jante de 15” și gume de 185/65, lucru care a fost fatal mașinii: cauciucul prea lat a ros din conducta bușon-rezervor din dreapta-spate a mașinii, permițând ca mizerii/apã sã se infiltreze în sistemul de alimentare și sã schimb 7 injectoare, 2 pompe de înaltã și 2 rampe comune. Plus reparația calculatorului, plus 3 luni de indisponibilitate a mașinii, nervi, umblãturã, telefoane, stres etc.
Am zis cã gata, ECU este declarat DEFECT și are nevoie de un ”refresh”. Acum aștept sã fie reparat/diagnosticat/trimis înapoi de cãtre cei de la ECU . ro.
Dacã ECU este declarat CONFORM, atunci nu-mi rãmâne decât sã chem o platformã și s-o dau la RABLA!
La aceeași concluzie am ajuns și eu dupã ce:
- am verificat rezistența pe firul 2 din regulator și pinul 34 din mufa care intrã în ECU: 0.2-0.3 Ohmi. (continuitate fir -> Ok!)
- am verificat funcționalitatea valvei prin mãsurarea tensiunii dintre firul 2 al mufei regulatorului cu borna (-) de la baterie: Tensiune Ok! (>12 V)
- am schimbat 3! regulatoare, am resetat erorile și îmi rãmânea eroare P0090. În plus, observam dispariția subitã a presiunii din rampã dupã ce încetam sã dau la automat -> valva solenoid era controlatã eronat și lãsatã pe deschis, nepermițând combustibilului sã rãmânã în rampã și sã facã presiune.
Înainte de a nu mai reuși sã o pornesc, mașina pornea DOAR cu spray, scotea fum, motorul nu funcționa rotund, murea la turații joase (trebuia acceleratã la viteze sub 10 km/h). Probabil cã i-am dat peste cap circuitele din calculator.
Vina tuturor problemelor mele și la prezența mea pe acest forum: cumpãrarea unei mașini de la un samsar care a echipat-o cu jante de 15” și gume de 185/65, lucru care a fost fatal mașinii: cauciucul prea lat a ros din conducta bușon-rezervor din dreapta-spate a mașinii, permițând ca mizerii/apã sã se infiltreze în sistemul de alimentare și sã schimb 7 injectoare, 2 pompe de înaltã și 2 rampe comune. Plus reparația calculatorului, plus 3 luni de indisponibilitate a mașinii, nervi, umblãturã, telefoane, stres etc.
Am zis cã gata, ECU este declarat DEFECT și are nevoie de un ”refresh”. Acum aștept sã fie reparat/diagnosticat/trimis înapoi de cãtre cei de la ECU . ro.
Dacã ECU este declarat CONFORM, atunci nu-mi rãmâne decât sã chem o platformã și s-o dau la RABLA!
- kinderasu
- ****
- 1,606 mesaje
- din 07 Jun 2011
- Suceava
kinderasu
- Mesaje scrise: 1,606
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2011
- Mesaj Privat
Totusi poate scapi cu ecu si gata! te bucuri de ea! si la rabla se ia 1500 euro nu ? si din ce stiam eu minim 1 an in proprietate personala si trebuie sa mearga si minim 10 ani vechime... acu nusht poate s-au mai schimbat... astia schimba buletinele de pe o zi pe alta .. bacu la fel ... ce sa mai zic de altele! hai bafta nea misu!