Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • raduradu

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2006

  • Mesaj Privat
este noral ca pe furtunul mai gros(sageata rosie) sa fie ulei? aierul care iese din capacul axelor cu came prin acest furtun este inbibat cu ulei mai ales dupa ce motorul se incalzeste!(este normala inbibatia asta a areului cu ulei?). am scos furtunul in tinpul functipnarii motorului si am pus mana in dreptorul orificiului si am constatat ca pe degete s-a depus un strat subtire de ulei din aerul care iesea de acolo. am pus la capetele furtunului doua carpe si am mers 5 km mai forja si am constatat ca panza era inbibata cu ulei si din nou era ulei pe peretii furtunului.
precuzez ca la drum intins masina imi consuma cam 400 ml ulei la 1000 km desi nu scoate fum si trage f bine. daca scot joja in timpul functionarii motorului pe acolo nu iese presiune de loc deci cred ca segmentii nu sunt problema. axul cu came care se poate observa prin capacul pe unde se adauga ulei nu prezinta semne de uzura deci cred ca motorul nu poate fi uzat desi consuma mult ulei
furtunul mai subtire cel cu sageata verde este aproape complet obturat cu spuma de la ulei! acest furtun nu stiu ce rol are pt ca in timpul functionarii motorului pe aici nu trec nici un fel de gaze
cu carpele astfel atajsate voi efectua un drum de 500 km ca sa vad cum se prezinta ele dupa o distanta lunga
precizez ca dimineata tachetii cam bat desi am ulei 5w 40
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Imi pare bine ca ai pus poza ca sa discutam la obiect. De ar face toti la fel....
Sunt foarte ocupat dar am raspuns la problema ta. Am vazut un capac ca al tau, de fapt motorul desfacut la o Astra care are tot Z12XE.
Pina diseara cind iti voi raspunde astept sa .... si altii Laughing
  • raduradu

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2006

  • Mesaj Privat
mersi si astept Very Happy . sa stii ca buna treaba cu sony ericsson-urile astea noi fac niste poze super Very Happy
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu uita sa spui citi km are masina
Citeste atent, inclusiv trimiterile aici :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11466

In 2005 cind am vreut sa cumpar Agila m-am interesat si la mecanici. Unul facea distributia la o Astra, care cica avea 130,000km. Mecanicul a zis : s-o creada mutu asta, are peste 200,000km. Motorul era plin de o crusta, in unele locuri o jale de 1cm, stalactite si stalagmite nu alta. Clientul nu era ca el venise cu 2l motorina de curatat dar asta cind a vazut ce are l-a trimis dupa o canistra ! plus alte piese de comandat inclusiv garnitura chiulasa.
Baga degetul pe unde pui ulei si vezi ce gasesti.
Daca simti crusta treci la pasul 2.
Scoti inductia vezi aici :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9845
Capacul colbutori se da jos, vezi ca are n suruburi ! Si nu uita de cel ascuns care este lateral stinga la pompa de apa, scoti mufele de la senzori si plasticul ala de protectie. Suruburile au un manson de plastic-cauciuc care ar cam trebui sa-l comanzi dar merge si cel vechi. Capacul are un labirint in el care preia vaporii, ii invirte pe acolo si pe urma ai stuturile de iesire. Daca e cum spui e clar ca la tine sunt infundate. In labirintul ala vaporii ar trebui sa condenseze cica si sa se scurga inapoi. Capacul care l-am vazut eu era jalnic si cred ca si al tau e la fel. Garnitura de la el se poate schimba dar merge si cea veche. Se curata cu motorina si detergent si il pui la loc.
Mizeria este datorata timpitilor de nemti care au pus 10W mineral sau semisintetic si slab calitativ, asta citesti la bibia uleiurilor...
Mai incolo iti mai spun si restul ca mai este Laughing Laughing
  • raduradu

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2006

  • Mesaj Privat
dane crezi ca de aici poate sa fie consumul asta de ulei? si inca ceva imediat ce pornesc masina cu motorul rece parca aerul ala nu e asa de umectat cu ulei!
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@raduradu: ..."precizez ca dimineata tachetii cam bat desi am ulei 5w 40". Dupa cate stiu eu, daca bat tachetii, bat si la motor rece si la motor cald. Daca motorul are zgomot la pornire la rece si dispare dupa un timp, nu e bataie de tacheti, ci bataie de fusta la unul sau mai multe pistoane. Bataia e mai estompata cu cat uleiul e mai gros, deci la 5w40 se aude mai bine.
  • raduradu

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2006

  • Mesaj Privat
tacanitul e clar de la tachetii ca se se aude fff clar dac pui urechia pe capacul negru. am reusit sa dau jos capacul da fff mare atentie daca il strangeti ca mie mi-a pocnit un surub si greu l-am scos. am curatat labirintul cu benzia da oricum era destul de curat! acum se pare ca pe furtunul cel gros (din poza initiala) nu mai iese asa mult aer si oricum e cu mai putin ulei! oricum axele cu came aratau inpecabil . nu se simtea nici o denivelare pe suprafata lor de lucru. si distributia parea ok. totusi am remarcat ca garnitura fusese prinsa prost pe undeva in interiorul capacului. sper ca de aici e consumul asta de ulei! astept si alte pareri



stie cineva ce sunt gaurile incercuite? in jurul lor garnitura nu era bine pusa(motorul pare mai murdar de cat era dat fapt ca era noapte)
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cind am hotarit sa cumapar AGILA la nevasta am fost la un SUPERMECANIC sa intreb cum verific una alta ca pe atunci nu stiam prea multe despre motoarele astea. Printre altele (unele le mai stiam) a spus sa ma uit daca are un talon ptr. ulei, in plus sa scot busonul si sa bag degetul pe sus in carterul superior si sa vad ce are (depuneri).
Pina la urma tot cea scumpa adusa de un amic am cumparat dar am vazut destule...
Am cautat si se pare ca suruburile de la carter superior au deja un manson pe ele posibil sa fie din aluminiu. Sus se parte ca au o saiba-garnitura de cauciuc ca sa nu scape ulei, poate o sa ai tu ceva poze...
Pe a mea am tratat-o numai cu sintetic de Castrol si Pennzoil si vad ca nu am depuneri, de fiecare data bag degetul sa vad daca am sau nu. Astea doua uleiuri parca tin mai bine in suspensie "componeta nociva" si curata motorul de depuneri ca un detergent.
Daca ai spuma multa (ca o maioneza) ea nu mai este de la condensarea vaporilor de ulei, foarte posibil de la garnitura de chiulasa ciupita. Vezi daca iti scade nivelul de antigel semnificativ. Se pare ca unii colegi au rezolvat problema asta, au mai strins putin chiulasa.
Spuneam ca panarama asta de capac are un labirint. Este pus printre altele ca sa fie cald si sa nu ai prea mult condens.
Dupa ce termini de curatat capacul, daca ai sa gasesti depuneri si tare cred ca ai, ar fi indicat sa dai jos si baia de ulei. Cureti si de acolo milul gasit. Dupa asta "speli" motorul, vezi ca scrie in biblia uleiurilor. Pe viitor sa folosesti numai ulei sintetic de calitate.

Astept sa vad ce faci, dar mai ales poze, poate iese un post, am sa te sprijin cit pot.
Curata si throttle body vezi ca am un post la Agila. Eu nu l-am desfacut total dar am sa o fac la primavara. Acum o luna am intilnit la furnizorul meu o "clienta" de la un service Opel. Vroia sa comande un throttle body la el ca sa scape mai ieftin. Am intrebat si eu de ce ? Ca revine greu ! Auzi tu sa dai o gramada de bani degeaba, cind poti sa il desfaci si sa cureti. Am tacut, nu am spus nimic, sa plateasca daca nu are ce face si merge la hotii astia care nu stiu decit sa schimbe piese.
Citeste aici :
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
stie cineva ce sunt gaurile incercuite? in jurul lor garnitura nu era bine pusa(motorul pare mai murdar de cat era dat fapt ca era noapte)

Gaurile alea sunt ptr aerisirea carterului. Pe acolo cred ca urca gazele in labirintul din capac si se duc la cele 2 iesiri ptr. furtun.
De ce sunt 2 nu stiu dar ldivora cred ca stie...
  • cruger

  • Mesaje scrise: 230
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Din ce stiu eu daca cumva scoate fum pe la culbutori, e semn de segmentare.
  • raduradu

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2006

  • Mesaj Privat
pe furtul ala mai gros e normal sa circule ceva aer pt ca daca nu nu era acolo furtunul. problema era ca inainte circula prea mult aer si era inbiatat cu ulei pt ca garnitura nu era bine pusa(parerea mea Laughing ).regret ca nu mai am poze da le-am pierdut da mare lucru nu se vedea in poze pt ca totul era destul de curat . oricum nu cred ca segmentii sa fie uzati si axele cu came nu!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR