- mihaiadrian
- OP
- 629 mesaje
- din 26 Aug 2010
- Vectra 2001 z16xe
- Galati
mihaiadrian
- Mesaje scrise: 629
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2010
- Mesaj Privat
Acest topic se adreseaza tuturor posesorilor nervosi de masini care inteleg notiunea de cuplu insa nu desprea ea vreau sa vb direct. Am tot observat ca motoarele noi pe benzina, facute dupa 2007, incep sa aibe cuplu maxim la turatii mai mari decat motoarele mai vechi. Si am sa dau exemple:
clasicul z16xe-: cuplu de ~150 la 3600 de ture
BMW 2.0i intre 2005 si 2007 cod motor N46 B20: cuplu de ~200 la 3600 de ture
BMW 2.0i dupa 2008: cuplu de ~210 la 4250 de ture
Fiat 500, motor 1.4, ~2008: cuplu de 130 NM la 4250 ture.
Insignia 1.8 16v - 175nm la 3800 de ture
Intrebarea este: in ce zona preferati sa fie cuplu maxim ? la 2000,3600, 3800,4250 ? De ce ? Ati cumpara o masina care sa aibe cuplu tocmai la 4250 de ture ? Este vreo diferenta intre cuplu la 3600 si 4250 ( inafara de valoare, pot fi valorile intermediare la alte turatii mai mici/mai mari) ? Am tot cautat grafice dar nu prea se gasesc. Preferati cuplu sa fie mare si concentrat intr-o anumita zona de turatii ( cum e la diesel ) sau mai mic dar distribuit mai mult si pe alte plaje de turatii ( cum e la benzina ) ?
Mie de exemplu mi se pare prea mare turatia de 4250 pt cuplu maxim. Asta inseamna ca pt un demaraj maxim, trebuie schimbat undeva la 4800 de ture. Nu mi se pare ok un cuplu la 4250 datorita uzurii, apoi faptul ca se ajunge mai greu asa de sus, apoi zgomorul motorului e destul de mare la asa turatie. Cel mai ok mi se pare clasicul z16e cu 3600 de ture.
Singurul avantaj e ca fiind cuplu foarte sus, de obicei la turatii mici motoru nu are cuplu mare, implicit uzura si consum o idee mai mici la mers la turatii mici.
Ultima modificare făcută de mihaiadrian la Dum 09 Jun, 2013 12:28 pm
clasicul z16xe-: cuplu de ~150 la 3600 de ture
BMW 2.0i intre 2005 si 2007 cod motor N46 B20: cuplu de ~200 la 3600 de ture
BMW 2.0i dupa 2008: cuplu de ~210 la 4250 de ture
Fiat 500, motor 1.4, ~2008: cuplu de 130 NM la 4250 ture.
Insignia 1.8 16v - 175nm la 3800 de ture
Intrebarea este: in ce zona preferati sa fie cuplu maxim ? la 2000,3600, 3800,4250 ? De ce ? Ati cumpara o masina care sa aibe cuplu tocmai la 4250 de ture ? Este vreo diferenta intre cuplu la 3600 si 4250 ( inafara de valoare, pot fi valorile intermediare la alte turatii mai mici/mai mari) ? Am tot cautat grafice dar nu prea se gasesc. Preferati cuplu sa fie mare si concentrat intr-o anumita zona de turatii ( cum e la diesel ) sau mai mic dar distribuit mai mult si pe alte plaje de turatii ( cum e la benzina ) ?
Mie de exemplu mi se pare prea mare turatia de 4250 pt cuplu maxim. Asta inseamna ca pt un demaraj maxim, trebuie schimbat undeva la 4800 de ture. Nu mi se pare ok un cuplu la 4250 datorita uzurii, apoi faptul ca se ajunge mai greu asa de sus, apoi zgomorul motorului e destul de mare la asa turatie. Cel mai ok mi se pare clasicul z16e cu 3600 de ture.
Singurul avantaj e ca fiind cuplu foarte sus, de obicei la turatii mici motoru nu are cuplu mare, implicit uzura si consum o idee mai mici la mers la turatii mici.
Ultima modificare făcută de mihaiadrian la Dum 09 Jun, 2013 12:28 pm
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
- deleted-5946
- ****
- 1,737 mesaje
- din 13 Mai 2007
deleted-5946
- Mesaje scrise: 1,737
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2007
- Mesaj Privat
mihaiadrian a scris:Singurul avantaj e ca fiind cuplu foarte sus, de obicei la turatii mici motoru nu are cuplu mare, implicit uzura si consum o idee mai mici la mers la turatii mici.
Consumul scade cand cuplu se apropie de plaja utila de turatii.
Daca vrei viteza ai nevoie de cuplu sus in ture, daca vrei sa mergi linistit ai nevoie de cuplu jos iar daca te intereseaza cat de cat amandoua mergi pe setarile de fabrica.