- mariun nmo
- OP
- 49 mesaje
- din 30 Aug 2012
- Astra 2004 y17dt
- Hunedoara
mariun nmo
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2004 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Aug 2012
- Mesaj Privat
De aproximativ doua saptamani detin o astra g diesel y17dt din 2003.masina arata si functioneaza impecabil dar am o nelamurire in legatura cu zgomotul motorului la rece.la rece(-8<>12grade) in primi 2 km se aude foarte pronuntat momentul in care intra turbo (aprox 2000-2100 rotatii).zgomotul este asemanator unui rontanit,care dispare odata cu incalzirea motorului.ma intereseaza daca este normal acest zgomot.am inteles de la alti posesori ca acest tip de motor este putin mai zgomotos la rece.ulei folosec motul 10w40 si masina ,,are"156000km, dar sigur are mai mult.o zi frumoasa si drumuri bune
- Gyo
- ***
- 611 mesaje
- din 08 Dec 2008
- Astra 2001 Y17DT
- Bacau
Gyo
- Mesaje scrise: 611
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2008
- Mesaj Privat
Pana se incalzeste motorul se schimba mai delicat , dupa spusele unui coleg pe care il citez " pana la atingerea temperaturii de 70 de grade, nu se va sari peste 2500RPM si nu se va abuza pedala de acceleratie ".Si la mine se aude la fel, si in primii km schimb in 1800, dupa care cresc progresiv..
Fiind prima ta masina diesel ,sau poate primul opel diesel, te sfatuiesc sa citesti aici: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=19253
In legatura cu uleiul se poate sa fie putin mai gros si de asta sa se auda mai pronuntat ,personal folosesc numai 5w-40 si nu sunt singurul.
Numai bine
Fiind prima ta masina diesel ,sau poate primul opel diesel, te sfatuiesc sa citesti aici: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=19253
In legatura cu uleiul se poate sa fie putin mai gros si de asta sa se auda mai pronuntat ,personal folosesc numai 5w-40 si nu sunt singurul.
Numai bine
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
Azi am circulat cu un amic cu o Astra ca si a mea si am avut parte de o surpriza tampita ...... pai nu se aud la fel ! G-ul meu fiind prima mea masina diesel , am luat-o ca punct de plecare cam in orice spunandu-mi ...,,poate asa e la diesel..
Concret , la amicul meu , in mers , dupa ce depasea momentul turatiei cind se simte ,,zvacul,, turbinei, motorul continua sa se auda aprox la fel ..... nu sesizam decat ca urca turatia ..... Pai la mine tata DUPA momentul ,,zvac,, ( daca il am, ca mai nou apare cind vrea el) zici ca mi-am schimbat motorul ! Se aude nasol , fieratanie , de zici ca n-am ulei in el .........
De ce se aude asa urat ? ....... el zicea ca EGR-ul nu colaboreaza pe deplin cu turbina .......... eu ma gandesc ca toate mi se trag de la turbina ............ dar parca vad ca daca apuc sa o schimb , nu va disparea fenomenul.
Concret , la amicul meu , in mers , dupa ce depasea momentul turatiei cind se simte ,,zvacul,, turbinei, motorul continua sa se auda aprox la fel ..... nu sesizam decat ca urca turatia ..... Pai la mine tata DUPA momentul ,,zvac,, ( daca il am, ca mai nou apare cind vrea el) zici ca mi-am schimbat motorul ! Se aude nasol , fieratanie , de zici ca n-am ulei in el .........
De ce se aude asa urat ? ....... el zicea ca EGR-ul nu colaboreaza pe deplin cu turbina .......... eu ma gandesc ca toate mi se trag de la turbina ............ dar parca vad ca daca apuc sa o schimb , nu va disparea fenomenul.
alcaffera
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2006
- Mesaj Privat
verifica daca ajunge ulei care sa asigure ungerea turbinei.
daca ai uleiul neschimbat de multa vreme sau prea gros s-ar putea sa ti se fi infundat duza de la intrare in turbina.
sub turbina ai un furtun negru scurt (10cm) prin care iese uleiul inapoi ispre motor. scoate capatul dinspre turbina al furtunului infunda-l cu un dop si porneste motorul.
daca curge mai mult de 50ml de ulei din turbina inseamna ca se face ungerea acesteia, daca nu insemana ca trebuie sa desfaci tevuta de deasupra pe unde intra uleiul si sa cureti duza de intrare.
daca ai uleiul neschimbat de multa vreme sau prea gros s-ar putea sa ti se fi infundat duza de la intrare in turbina.
sub turbina ai un furtun negru scurt (10cm) prin care iese uleiul inapoi ispre motor. scoate capatul dinspre turbina al furtunului infunda-l cu un dop si porneste motorul.
daca curge mai mult de 50ml de ulei din turbina inseamna ca se face ungerea acesteia, daca nu insemana ca trebuie sa desfaci tevuta de deasupra pe unde intra uleiul si sa cureti duza de intrare.
alcaffera
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2006
- Mesaj Privat
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
@alcaffera ..... pai mie imi arunca turbina ulei pe (in) furtune ....... banuiesc ca ajunge ulei la ea din moment ce reuseste si sa impinga mai departe. N-am dat jos intercooler-ul dar banuiesc ca e si ala plin de ulei chit ca pe exterior arata curat.
@ Gyo : "pana la atingerea temperaturii de 70 de grade, nu se va sari peste 2500RPM" = este o mare vrajeala
...mah , nu stiu ce stiu altii ..... eu o las dimineatza sa mearga pe loc 1 minut ( acum ca e cald : iarna 2 ) ...... apoi schimb primele viteze in jur de 1800 ture ..... dupa vreo 2 km incep sa schimb imediat dupa ,,zvac,, ( 2200 aprox) ..... dupa care maresc rapid plaja de schimb pana ajung la mers normal cu schimburi la 2800-3000. Acul la apa oricum e mort inca sau abia da semne de viatza in timpul asta.
@ Gyo : "pana la atingerea temperaturii de 70 de grade, nu se va sari peste 2500RPM" = este o mare vrajeala
...mah , nu stiu ce stiu altii ..... eu o las dimineatza sa mearga pe loc 1 minut ( acum ca e cald : iarna 2 ) ...... apoi schimb primele viteze in jur de 1800 ture ..... dupa vreo 2 km incep sa schimb imediat dupa ,,zvac,, ( 2200 aprox) ..... dupa care maresc rapid plaja de schimb pana ajung la mers normal cu schimburi la 2800-3000. Acul la apa oricum e mort inca sau abia da semne de viatza in timpul asta.