- alex16bell
- OP
- 4 mesaje
- din 19 Mai 2013
- Astra 2009 1.4
- Arad
alex16bell
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2009 1.4
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2013
- Mesaj Privat
Va salut,
Azi am decis sa schimb antigelul(stiu e duminica si nu e cu noroc pentru mine ). Am un opel astra j cu motor 1.4 non turbo(pe benzina).
Am urmat instructiunile de aici: http://vauxhall.workshop-ma...index.php?id=1632 (poza : Cooling System Draining doar)
Am scurs tot lichidul. Am umplut cu apa curata si ulterior am scos iar lichidul(repetat de 4 ori pana apa ce se scurgea era curata). Pana aici totul perfect. Acuma vine partea cu probleme. La magazin a zis ca am nevoie de 3L antigel rosu si de 3L de apa distilata. Am reusit sa umplu doar cu . 1,5 L de antigel si cu 1.5L de apa distilata. Am lasat desfacut capacul de la vasul de antigel si am pornit motorul. L-am lasat sa mearga circa 10 min pana a ajuns la 90 de grade si s-a mentinut acolo(am inteles ca asa se aeriseste nivelul). Apoi am completat cu inca 100 ml de antigel(de aici incep problemele). Dupa 2 min a inceput sa vina lichid cu presiune(apa clocotea) si a dat pe afara(circa 200 ml). Am oprit motorul si am pus capacul la loc(dupa ce am completat iar cu 100 ml de antigel). Am mers cu masina 3 km si se pare ca nivelul e constant.
Acuma intrebarea mea este de ce a intrat 3L de lichid in sistem doar(adica 1.5 L antigel , respectiv 1,5L de apa distilata) sa zicem si nu 6 L. Si daca am facut o treaba buna , sau risc sa stric sistemul de racire.
Azi am decis sa schimb antigelul(stiu e duminica si nu e cu noroc pentru mine ). Am un opel astra j cu motor 1.4 non turbo(pe benzina).
Am urmat instructiunile de aici: http://vauxhall.workshop-ma...index.php?id=1632 (poza : Cooling System Draining doar)
Am scurs tot lichidul. Am umplut cu apa curata si ulterior am scos iar lichidul(repetat de 4 ori pana apa ce se scurgea era curata). Pana aici totul perfect. Acuma vine partea cu probleme. La magazin a zis ca am nevoie de 3L antigel rosu si de 3L de apa distilata. Am reusit sa umplu doar cu . 1,5 L de antigel si cu 1.5L de apa distilata. Am lasat desfacut capacul de la vasul de antigel si am pornit motorul. L-am lasat sa mearga circa 10 min pana a ajuns la 90 de grade si s-a mentinut acolo(am inteles ca asa se aeriseste nivelul). Apoi am completat cu inca 100 ml de antigel(de aici incep problemele). Dupa 2 min a inceput sa vina lichid cu presiune(apa clocotea) si a dat pe afara(circa 200 ml). Am oprit motorul si am pus capacul la loc(dupa ce am completat iar cu 100 ml de antigel). Am mers cu masina 3 km si se pare ca nivelul e constant.
Acuma intrebarea mea este de ce a intrat 3L de lichid in sistem doar(adica 1.5 L antigel , respectiv 1,5L de apa distilata) sa zicem si nu 6 L. Si daca am facut o treaba buna , sau risc sa stric sistemul de racire.
andi_cimpean- Suspendat
- 398 mesaje
- din 07 Aug 2007
- Astra 2002 Z14XE
- Calarasi
andi_cimpean- Mesaje scrise: 398
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2002 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2007
- Mesaj Privat
- alex16bell
- OP
- 4 mesaje
- din 19 Mai 2013
- Astra 2009 1.4
- Arad
alex16bell
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2009 1.4
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2013
- Mesaj Privat
- lucio85
- ******
- 4,964 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,964
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
daca vrei sa repeti operatia, procedezi la fel ca si pana acum doar ca pe sus pe la vasul de expansiune cu ajutorul unei pompe( compresor ) si un dop bagi presiune nu foarte mult sa scoti cat mai mult din antigel, si pentru a vedea exact cat antigel ai in instalatie cand ii dai drumul pe la radiator recupereaza-l intr-un vas, dupa care faci amestecul de antigel cu apa distilata si pui in vas, bafta
- alex16bell
- OP
- 4 mesaje
- din 19 Mai 2013
- Astra 2009 1.4
- Arad
alex16bell
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2009 1.4
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2013
- Mesaj Privat
Eu nu inteles. Am repetat operatiunea(cu mentiunea ca am facut si pasul de la poza 2). Si aproape la fel ca si cantitate. Cum verific daca am termostatul blocat pe deschis sau inchis? Sau sunt sanse ca cei de la magazin sa-mi fi dat o cantitate mai mare decat necesar?
Care este cantitatea de solutie de racire MAX ce poate sa intre in astra j cu motor de 1.4 benzina? Sigur 6L nu.
Care este cantitatea de solutie de racire MAX ce poate sa intre in astra j cu motor de 1.4 benzina? Sigur 6L nu.
- lucio85
- ******
- 4,964 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,964
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
- alex16bell
- OP
- 4 mesaje
- din 19 Mai 2013
- Astra 2009 1.4
- Arad
alex16bell
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2009 1.4
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2013
- Mesaj Privat
- lucio85
- ******
- 4,964 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,964
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
@alex16bell
ti-am spus si mai sus, nu o sa poti scoate absolut tot, eu in toamna trecuta am schimbat la g din semnatura, am desfacut acel robinet de la calorifer, am deschis si capacul de la vasul de expansiune si la fel ca in cazul tau a curs doar jumatate din lichidul de racire, deoarece termostatul ramane inchis, dupa care cu ajutorul unui compresor si un dop am bagat aer in vasul de expansiune pentru a forta lichidul din caloriferul masini sa iasa, dupa ce am scos aproape tot(bagam aer pe sus si nu mai curgea nimic jos) am inchis acel robinet de la radiator si am compelat cu antigel si apa distilata, pormit masina lasat in relanti pana a deschis termostatul, si dupa inchis capacul la vas,
bafta
ti-am spus si mai sus, nu o sa poti scoate absolut tot, eu in toamna trecuta am schimbat la g din semnatura, am desfacut acel robinet de la calorifer, am deschis si capacul de la vasul de expansiune si la fel ca in cazul tau a curs doar jumatate din lichidul de racire, deoarece termostatul ramane inchis, dupa care cu ajutorul unui compresor si un dop am bagat aer in vasul de expansiune pentru a forta lichidul din caloriferul masini sa iasa, dupa ce am scos aproape tot(bagam aer pe sus si nu mai curgea nimic jos) am inchis acel robinet de la radiator si am compelat cu antigel si apa distilata, pormit masina lasat in relanti pana a deschis termostatul, si dupa inchis capacul la vas,
bafta