Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • smartxro

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Va salut din toata inima prieteni posesori de opel!

In urma cautarilor pe acest site , nu am gasit nimic concludent in privinta remedierii electrovalvelor de vacum la motorul y20dth.
La masina mea , Vectra B y20dth din 2001 am avut acest defect, dar care nu a fost identificat cu un cod e eroare.
Masina nu tragea suficient de bine in treptele inferioare pana in 2300 ture si scotea destul de mult fum negru in sarcina dar fara a fi accelerata in exces(talpa).
Pe forum am gasit informatii precum ca aceste probleme pot fi de la sistemul de vacum al masinii inclusiv electrovalvele.
In urma verificarii sistemului de vacum am gasit electrovalva egr cu un mic defect.
Aceasta functiona dar nu in parametri corecti.
La verificare am constatat ca aceasta in momentul in care era alimentata scapa aer pe vacum dar nu mult incat sa fie sesizat de catre ecu.
Bun ... zic eu ....
Am trecut la partea grea .
1=Desfacere:
Am desfacut electrovalva astfel.
-am incalzit capacul de plastic cu feonul astfel incat sa poata fi scos fara a rupe piciorusele de prindere.
-am fortat un pic cu un patent lat , pana a iesit capacul
-aici am gasit 2 arculete , o supapa de cauciuc si un capac de cauciuc care acoperea centrul supapei.
2=Identificare
Am identificat defectul:
-capacul de cauciuc pe care calca centrul supapei era imbatrinit si avea crapaturi, urme clare ca avea scapari.
-supapa de cauciuc era in stare buna si nu a necesitat interventie.
3=Remediere
-am cumparat o pereche de manusi de cauciuc rezistente la substante chimice.
-am cumparat un tub de picatura
-am slefuit putin capacul de cauciuc pe un smilghel fin (400)
-am taiat o bucatica de cauciuc cat sa acopere capacul.
-am lipit acea bucatica de cauciuc pe suprafata capacului astfel incat sa acopar cauciucul uzat.
-am taiat surplusul de cauciuc
-am intarit putin arculetele
-am montat totul la loc si am trecut la verificari.
4=Verificare.
-am alimentat electrovalva la 9v si 300mah(suficient cat sa functioneze pistonasul)
-am creeat vacum pe iesire(OUT) si acesta tinea perfect.
-daca nu este alimentata nu se creeaza vacum , se aude doar cum se misca pistonasul.

Bun.... pana aici este ok.
Am montat electrovalva pe masina si am trecut la test drive.
-masina a pornit fara probleme
- se accelereaza mai usor in treptele inferioare
-nu mai scoate fum negru decat la talpa serioasa.

Acum ma gandesc sa verific si celelalte 2 electrovalve , de la turbina si aceea care actioneaza voletii de la admisie.
Reparatia a fost facuta in urma cu 2 zile .

Concluzie : am scutit cel putin 200 lei (electrovalva sh).
masina merge foarte bine acum.

P.S. Daca am gresit ceva in postarea acestui tutorial, imi cer scuze anticipat si va rog sa ma corectati.

Poze cu electrovalva desfacuta aveti mai jos:

Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
felicitari pentru tutorial, foarte explicit si util pentru multi. sarbatori fericite.
  • alexz.style

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Felicitari pt tutorial! Smile
Eu am 2 electrovalve defecte (vacuumatic) in garaj, m-am chinuit odata sa scot capacul la flacara de la aragaz, dar nu am reusit. Plasticul fiind copt nu se mai modeleaza. Am sa mai incerc odata, macar sa le repar si sa le am ca piese de schimb. Very Happy
  • smartxro

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc mult!
Acesta este primul tutorial. Sper ca nu va fi si ultimul dar... doar in caz de alte probleme la masina.

Paste fericit tuturor!
  • kostellyno_85

  • Mesaje scrise: 94
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 1998 X2ODTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2012

  • Mesaj Privat
felicitari pentru tutorial sper ca imi va iesi si mie la fel de bine ca tie
  • smartxro

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salut!
Sunt convins ca rezultatul va fi pozitiv.
Mult spor si rabdare.
  • deleted-73258

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Electrovalva este una normal deschisa din cate inteleg eu, iar cand primeste curent, este inchisa in functie de tensiunea comandata de ECU, corect?
Inseamna ca atunci cand nu primeste curent, putem sufla prin ea, iar daca primeste curent, deci e inchisa, nu trebuie sa permita aerului sau vacuumului sa treaca. Imi bat capul de ceva vreme cu electrovalvele astea (am incercat sa le reconditionez, dar inca nu am reusit sa le deschid).
  • Boby-Geo

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2001 Y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Trage fara frica de capac,cu un patent( usor polizat,facut pentru a desface coliere)nu se vor rupe...apoi urmeaza tutorialul facut de SmartxRo(multumesc. -am scutit ceva bani),si verifica in special garnitura aceea mica sa calce perfect pe axul central,eu acolo am gasit uzura,la toate trei electrovalvele...nici eu nu aveam erori stocate...succes !
  • blackscorpion

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Spania
  • Masina: Astra 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2016

  • Mesaj Privat
Salut. Aceeasi problema am si eu...se aprinde becul cand plec de la semafor,stau in aglomeratie si nu trec de treapta a doua sau cand parchez...imi ramane doar sa verific electrovalvele...cand scot masina din atelier. Chestia e ca nu am erori...verificat acasa cu interfata,verificat la atelier. Dar in afara de asta am cateva intrebari...care sunt parametrii de functionare egr...la mine la relanti este deschis 25%, daca accelerez 0%. Am inteles de la mecanic ca normal, la relanti ar trebui sa fie intre 50 si 75%... Si cand accelerez 0%.De aici ar putea fi problema. Furtunase schimbate si reverificate de zeci de ori... Si cea de a doua intrebare...e normal ca prin orificiul de la egr sa fie urme de ulei? La 2-3 saptamani gasesc urme...nu mult,doar cat sa imi murdaresc degetul...nimic mai mult. De pe forumuri am inteles ca e destul de normal masina fiind veche si avand anii ce ii are...la atelier mi s-a spus ca nu e.normal..ca am probleme cu turbo si ca in loc sa bage doar aer baga si ulei...vad umpic de logica in asta dar nu cred ca ar fi cauza problemei mele...ce parere aveti? Egr si supapele de admisie si evacuare curatate impecabil acum cateva luni (1kilogram si ceva de depuneri stranse,undeva la 6-7 mm grosime aveau depunerile in capac si pe supape),garnituri noi si pasta de etansare (gasket rosu)...garantez ca de la ce am facut nu poate veni problema,am fost atent la fiecare pas facut...
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
ai probleme cu pompa de vacum. Are uzura cam mare si nu mai face suficient vacum plus ca pierde ulei care il regasesti pe furunasele de vacum.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1757352
aici ai toate informatiile necesare Smile succes
  • blackscorpion

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Spania
  • Masina: Astra 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2016

  • Mesaj Privat
Multumesc mult!
  • gicone79

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Salut. Dupã recondiționare,care este ordinea remontãri?
Când am desfãcut electrovalva,au sãrit toate care încotro.
Mulțumesc.
  • truck_mihai

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Spania
  • Masina: Ampera 2013 X30f
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Noroc tuturor !
Recunosc ca nu am citit tot topicul dar daca tot e de reconditionat am reconditionat si eu o electrovalva si m am tot gandit cum sa o probez si iata ce am realizat cu o siringa o baterie de 9 v si o valva de clapeti si fire :


https://youtube.com/watch?v=F0RakA1VnFQ
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR