Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira A
  • revelation77

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Va salut...am si eu o problema...imi tremura masina cand pun frana...cred ca sunt discurile de frana ovalizate...intrebarea mea este...pot cumva sa schimb discurile de pe spate cu alea pe fata? vreau sa vada daca mai tremura asa...mi a zis cineva ca s ar putea sa nu fie din discuri si de asta...imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie..
Skip ads

  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,208
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Ai postat bine ,dar.... nu vei putea schimba discurile intre ele (fata-spate ) pentru ca cele de pe fata sunt ventilate si sunt mult mai groase iar cele de pe spate sunt simple si destul de subtiri
Ai putea sa dai discurile jos si sa te duci la un strungar si sa le rectifice daca sunt ovalizate , acum depinde si cat de multa carne au pe ele
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Daca tremura masina pot fi discurile fata sau cele spate,daca tremura doar volanul sunt doar cele de pe fata ....ca sa te convingi ridica fiecare roata si pune pe cineva sa apese foarte incet pedala de frana la un moment dat o sa agate din loc in loc acolo unde discul are abatere de grosime si se poate rectifica ,dar este lucrare de finete si ideal ar fi sa fie facuta pe masina speciala de rectificat discuri care rectifica pe ambele fete simultan.Se mai poate verifica grosimea discului cu micrometrul (daca ai) de jur imprejur nu trebuie abatere mai mare de 0,05mm.
  • revelation77

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2012

  • Mesaj Privat
revin cu amanunte....am schimbat discurile fata sh este adevarat si tot tremura masina cand pun frana...acum o sa le schimb si pe cele spate sa vad
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
discurile pe spate se ovaliveaza mai greu,din cauza ca forta de franare este mai mica
cand se schimba discurile noi sau sh se curata suprafata de contact intre disc si butucu rotii,de rugina depusa
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,208
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Sau mai ai grija sa nu ai cauciucurile deformate sau jantele ,am avut 2 cazuri la prieteni care au schimbat discurile ( degeaba) din cauza jantelor
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Daca sunt cauciucurile sau jantele deformate oscilatia caroseriei este mai mare cand se ruleaza foarte incet inainte de oprire dar nu are legatura cu frana.De aceea este bine sa se suspende fiecare roata si sa se verifice bine ,sansele sa schimbi piese degeaba sunt minime numai in situatia asta.
  • revelation77

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2012

  • Mesaj Privat
am 2 perechi de jante...unele cu cauciucuri de iarna...si tot la fel face si cu alea...nu stiu ce sa mai fac
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
revelation77 o intrebare,mergi zilnic cu masina? sau mai mult sta in parcare/curte?pentru ca la o masina care mai mult sta ,intre discuri si placute apare rugina care da acel tremurat in momentu franari,dar dupa cativa km discurile se curata si totu revine la normal
  • revelation77

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2012

  • Mesaj Privat
zilnic merg cu masina...nu este zi sa stea...nu stiu ce sa mai fac
  • revelation77

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2012

  • Mesaj Privat
o intrebare..poate sa fie de la ABS? Masina imi tremura doar cand pun frana..si mai ales la viteze mari....
  • Adrian Cosma

  • Mesaje scrise: 272
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2012

  • Mesaj Privat
discurile sunt. am stat si eu cu ea iarna asta pe dreapta si discul dreapta fata a stat sub o streasina a picat apa pe langa roata aia a stropit de a zapacito. (jante aliaj in 5 spite subtirele) abia am reusit sa o deblochez. am facut 500 km de atunci si tot imi bate pedala. cand am 50 kmh si apasa pedala bine nu se simte, dar daca am 100 kmh si ciupesc frana bate in pedala si tremura. si difera multe de abs.
  • revelation77

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2012

  • Mesaj Privat
tu cum ti ai dat seama care din disc este?
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Exista doua metode 100% sigure
1. Daca exista micrometru si rabdare se suspenda fiecare roata si se verifica pe toata circumferinta discului sa nu fie abateri de grosime a discului mai mare de aprox 0,05mm.
2. Mai simplu si la fel de eficient se suspenda fiecare roata si pui pe cineva sa calce frana foarte lin pana cand placutele ating discul fara sa blocheze invarti roata si care se invarte in hopuri aia e....metoda folosita si in service-uri destul de des Very Happy
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
asta chiar no stiam,cu calcatu usor frana,unde lucrez folosim comparatoru si subleru de discuri,si apoi masina de rectificat discuri,daca mai permite grosimea discului
am intalnit discuri strambe si masurate cu micrometru aveau aceeasi grosime doar ca aveau,,bataie,,,deci comparatoru este de baza
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Metoda de langa bordura ...crede-ma ca nu da gres niciodata,dureaza cel mai putin deoarece in max 5 min. stie omu' imediat care-i buba ,misto e atunci cand te descurci cu ceea ce ai .....metoda subler,micrometru ,comparator e adevarat face niste facturi frumoase nu-i asa? Very Happy
De curiozitate sa vedem primul posesor de masina fara mari pretentii dar care tine la banii lui si vrea sa-si rezolve singur problemele care varianta o alege?
  • Adrian Cosma

  • Mesaje scrise: 272
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Da am ridicat-o pe cric si era chiar roata pe care o banuiam ce a stat sub streasina. Am invartit de ea jumate de tura mergea binisor jumate greu cu un punct in care se cam bloca. asta fara sa apas pedala, Se blocase si pistonasele alea cred.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
La Vectra ta parca ai niste culise foarte masive protejate de burdufe care se mai gauresc si patrunde apa,muncesti cam 30min la fiecare roata dar merita setul de garnituri costa cam35lei si daca lustruiesti perfect piesele cilindrice ,scoti acel Oring si-l inlocuiesti FARA SA PUI VASELINA se schimba treaba.Asta am facut la masina mea acu 3 zile .
  • Adrian Cosma

  • Mesaje scrise: 272
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc mult de idee, citisem eu ceva prin manual dar nu am inteles prea bine. Ai idee unde pot gasii un imbus de 7 ? ca ala imi trebuie. si seturile mele de imbusuri nu-l au niciunu.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Hornbach gasesti acolo la bucata tubulare cu patrat de antrenare de 1/2 cel uzual la trusele de scule la capat imbus de 7 aici e asa ceva,sau varianta targuri si din asta am in zona .... Very Happy Acele glisiere sunt de belea le-au mostenit si DAEWOO de la GM de-am tras de ele de-am innebunit ca fusesera montate cu vaselina ,se inmuiase acel Oring din interior si-a blocat impreuna cu rugina la ambele roti,ce este prost este ca nici frana nu tine bine cand merg greu,se duc rulmentii ,placute si discuri nu mai zic,eu am tot amanat sa repar pana cand am schimbat discurile,placute,rulmenti si toate astea cu ambele seturi de garnituri deja cumparate de 3 luni in portbagaj.Sa nu pui vaselina in nici un caz,la inceput merg vorba aia ca unse apoi ataca burdufele de cauciuc se usuca se betoneaza si te intorci de la drum cu rotile in flacari...eu folosesc o vaselina siliconica speciala de la Ate facuta pentru montaj etriere e acelasi lucru care se vede pe glisierele de noi ramane ceva albicios si atat ....
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira A

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR