Bethlen
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2013
- Mesaj Privat
Va salut, sunt nou pe forum si in ale condusului, iar astazi s-a ivit o problema la masina - pedala de acceleratie s-a inmuiat dintr-o data, astfel incat a trebuit s-o apas serios ca sa o turez si sa pot pleca de pe loc, la semafoare, intersectii, etc, ca si cum s-ar fi slabit vreun cablu ceva; concomitent cu acest lucru martorul cu cheia de pe bord s-a aprins. Din ce am reusit cu pedala de acceleratie si pedala de frana sa vad ce erori imi semnalizeaza, mi-am notat urmatoarele coduri:1230, 1122, 1550. Va rog sa-mi spuneti la ce sa ma astept si cam cat ar costa rezolvarea problemei. Va multumesc
suspended-9452- Suspendat
- 2,446 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Astra 2016 B14XER
- Prahova
suspended-9452- Mesaje scrise: 2,446
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
Bethlen
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2013
- Mesaj Privat
- cotocgeorge
- **
- 74 mesaje
- din 28 Nov 2008
- Vectra 2001 Z16XE
- Bistrita-Nasaud
cotocgeorge
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2008
- Mesaj Privat
Bethlen
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2013
- Mesaj Privat
- cotocgeorge
- **
- 74 mesaje
- din 28 Nov 2008
- Vectra 2001 Z16XE
- Bistrita-Nasaud
cotocgeorge
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2008
- Mesaj Privat
incearca la pedala iar daca tot asa e problema incearca si la clapeta. fiecare componenta are 6 cabluri de intrare. doua de masa (0 volti) doua de comanda (tensiunea oscileaza intre 0 si 5 volti in functie de cat e de apasata acceleratia) si doua de 5 volti. pe cele de 5 volti trebuie sa te axezi, de obicei la ele se deterioreaza lipiturile din ecu. daca unul are un timp extrem de scurt de intrerupere, il ajuta celalat cu care ai facut strap. eu am mers 3 luni cu problema asta iar de 6 luni de cand am rezolvat-o nu am mai avut probleme.
alin2770
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2012
- Mesaj Privat
problema asta o am si eu. un mecanic mi-a spus ca poate fi senzorul de la axele cu came sau ecu. tin sa cred din ce am mai citit pe aici ca ecu ar fi de vina. vad din postarile voastre ca ati gasit o solutie fara a repara ecu. imi puteti detalia va rog, cum sa fac aceasta operatie? daca s-ar putea si cu unele imagini, ar fi excelent. uitasem sa va spun: am gpl montat pe masina, iar cand se aprinde martorul cu cheita, trece de la sine pe benzina.
Bethlen
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2013
- Mesaj Privat
Salut, eu sunt cu masina in stand-by acum pana dupa sarbatori, cand voi incerca sa-i dau de cap, ar fi bine daca george sau alt user ne-ar ajuta si cu niste poze sau un tutorial, nici eu nu ma pricep la mecanica dar incerc sa caut pe cineva de pe forum care sta in bucuresti si stie sa faca aceste lucruri, pana sa ajung la reconditionarea ECU. Tie ce erori iti da masina?
Bethlen
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2013
- Mesaj Privat
Astazi am facut un test cu Op com-ul iar codurile pe care reusisem sa le citesc cu metoda agrafa erau corecte. Astfel, am urmatoarele erori:
Numãrul codurilor: 3
P1230 - Releu principal blocat pe deschis
(0A) - Nu este prezent
P1122 - Senzor 2 pedala de acceleraþie - tensiune prea micã
(02) - Nu este prezent
P1550 - Regim limitat - avarie E-gas
(0A) - Nu este prezent
La apasarea pedalei de acceleratie, pe la 1400 rpm, au iesit urmatoarele valori: Senzor 1 pedalã acceleraþie, 1.20 V;
Senzor 2 pedala acceleratie 0,5 V (ramane undeva in jurul acestei valori)
Mai este vreun dubiu ca problema mea este ECU? Care ar fi pinii responsabili cu aceste erori si functionarea in parametrii anormali a pedalei? Exista vreo solutie mai putin costisitoare decat o reconditionare ECU sau merge si varianta propusa de cotocgeorge? Va multumesc pentru eventualele raspunsuri si propuneri de solutionare a problemei
Numãrul codurilor: 3
P1230 - Releu principal blocat pe deschis
(0A) - Nu este prezent
P1122 - Senzor 2 pedala de acceleraþie - tensiune prea micã
(02) - Nu este prezent
P1550 - Regim limitat - avarie E-gas
(0A) - Nu este prezent
La apasarea pedalei de acceleratie, pe la 1400 rpm, au iesit urmatoarele valori: Senzor 1 pedalã acceleraþie, 1.20 V;
Senzor 2 pedala acceleratie 0,5 V (ramane undeva in jurul acestei valori)
Mai este vreun dubiu ca problema mea este ECU? Care ar fi pinii responsabili cu aceste erori si functionarea in parametrii anormali a pedalei? Exista vreo solutie mai putin costisitoare decat o reconditionare ECU sau merge si varianta propusa de cotocgeorge? Va multumesc pentru eventualele raspunsuri si propuneri de solutionare a problemei
- cotocgeorge
- **
- 74 mesaje
- din 28 Nov 2008
- Vectra 2001 Z16XE
- Bistrita-Nasaud
cotocgeorge
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2008
- Mesaj Privat
Bethlen
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2013
- Mesaj Privat
- aquagen
- **
- 498 mesaje
- din 25 Feb 2008
- Insignia 2014
- Timis
aquagen
- Mesaje scrise: 498
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2008
- Mesaj Privat
Erorile tale arata ca si cum mufa de la pedala nu ar fi conectata.
Daca nu rezolvi problema prin metoda lui George, incearca sa cureti potentiomentrul din interiorul pedalei, demontatand capacul care e prins cu suruburi.
Acolo mai sunt niste contacte, unii au avut probleme cu ele, le-au rezolvat lipind cu cositor placuta de contactele mufei.
Recent am avut si eu probleme cu pedala si am vazut ce e pe acolo.
Succes.
Daca nu rezolvi problema prin metoda lui George, incearca sa cureti potentiomentrul din interiorul pedalei, demontatand capacul care e prins cu suruburi.
Acolo mai sunt niste contacte, unii au avut probleme cu ele, le-au rezolvat lipind cu cositor placuta de contactele mufei.
Recent am avut si eu probleme cu pedala si am vazut ce e pe acolo.
Succes.
- cotocgeorge
- **
- 74 mesaje
- din 28 Nov 2008
- Vectra 2001 Z16XE
- Bistrita-Nasaud
cotocgeorge
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2008
- Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=114000 am facut un mic tutorial. Sper sa te ajute si in problema ta. Bafta!
Bethlen
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2013
- Mesaj Privat
- cotocgeorge
- **
- 74 mesaje
- din 28 Nov 2008
- Vectra 2001 Z16XE
- Bistrita-Nasaud
cotocgeorge
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2008
- Mesaj Privat
Bethlen
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2013
- Mesaj Privat
Revin la topic, cu mentiunea ca problema nu am rezolvat-o inca. Desi aveam rezerve pentru un diagnostic clar, fara o diagnoza, intrucat procentul ca ECU sa fie cauza 'este de 99%', asa cum un coleg de forum spunea (marius napcori daca nu ma inseala memoria), m-am pus pe demontat calculatorul de motor, l-am ambalat frumos si l-am trimis la userul cristi_ bv. Cert este ca s-a lucrat la el, am platit cat a cerut omul, insa azi cand am luat masina si am facut cativa km, dupa ce apa trece de 90 grade, pedala este la fel, se slabeste si cursa devine mult mai lunga pentru a accelera. Acum sunt mai multe situatii:
- problema este ECU, insa pinul cu problema a ramas;
- problema nu era din ECU, desi ma gandesc ca nu s-au facut niste lipituri degeaba prin el;
in cazul asta au ramas celelalte variante.
Asa ca, inainte de sfaturile pe care le primiti aici, nu va zgarciti si faceti o diagnoza mai intai, mai ales daca o problema poate avea mai multe cauze. Solutiile indicate de aquagen si cotocgeorge nu le-am incercat inca, sperand sa scap de problema prin reconditionarea ECU. Nu a fost sa fie. Va tin la curent, sfaturile sunt binevenite.
- problema este ECU, insa pinul cu problema a ramas;
- problema nu era din ECU, desi ma gandesc ca nu s-au facut niste lipituri degeaba prin el;
in cazul asta au ramas celelalte variante.
Asa ca, inainte de sfaturile pe care le primiti aici, nu va zgarciti si faceti o diagnoza mai intai, mai ales daca o problema poate avea mai multe cauze. Solutiile indicate de aquagen si cotocgeorge nu le-am incercat inca, sperand sa scap de problema prin reconditionarea ECU. Nu a fost sa fie. Va tin la curent, sfaturile sunt binevenite.
catalinpav66- Suspendat
- 759 mesaje
- din 29 Oct 2008
- Vectra 2006 z30dt
- Bucuresti
catalinpav66- Mesaje scrise: 759
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 z30dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2008
- Mesaj Privat
Nu mai reparati masinile dupa ureche. Pentru fiecare din codurile pe care le-ai enumerat , conform TIS, trebuie facute cate un set de masuratori in urma carora se poate determina ce piesa este defecta. De exemplu 1122 si 1550, p1550 apare din cauza lui 1122 care spune ca tensiunea masurata de calculator corespunzator potentiometrului respectiv este prea mica. In acest caz testul se face impreuna cu un instrument de diagnoza( merge si opcom). Se face strap pe cate doi pini , indicati de tis, din mufa de la corpul clapeta si se urmareste indicatia de pe aparatul de diagnoza. Valorile trebuie sa fie prima data 0v, a doaa oara 5v. Daca nu este asa este calculatorul sau cablaj, daca este asa potentiometrele din corpul clapeta. Nu este simplu, este chiar mai mult,eu am spus pe scurt, dar numai asa poti sa dai un verdict la o defectiune care are cod de eroare. Asta este cazul fericit cand ai o baza de plecare, ce te faci cand ai o masina care nu porneste si nu are cod de eroare desi nu are semnal de turatie. Dar asta este o alta poveste, va povestesc maine la polivalenta. PS. daca ai nevoie de ajutor ai mesaj privat.
- cotocgeorge
- **
- 74 mesaje
- din 28 Nov 2008
- Vectra 2001 Z16XE
- Bistrita-Nasaud
cotocgeorge
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2008
- Mesaj Privat
Bethlen a scris:Revin la topic, cu mentiunea ca problema nu am rezolvat-o inca. Desi aveam rezerve pentru un diagnostic clar, fara o diagnoza, intrucat procentul ca ECU sa fie cauza 'este de 99%', asa cum un coleg de forum spunea (marius napcori daca nu ma inseala memoria), m-am pus pe demontat calculatorul de motor, l-am ambalat frumos si l-am trimis la userul cristi_ bv. Cert este ca s-a lucrat la el, am platit cat a cerut omul, insa azi cand am luat masina si am facut cativa km, dupa ce apa trece de 90 grade, pedala este la fel, se slabeste si cursa devine mult mai lunga pentru a accelera. Acum sunt mai multe situatii:
- problema este ECU, insa pinul cu problema a ramas;
- problema nu era din ECU, desi ma gandesc ca nu s-au facut niste lipituri degeaba prin el;
in cazul asta au ramas celelalte variante.
Asa ca, inainte de sfaturile pe care le primiti aici, nu va zgarciti si faceti o diagnoza mai intai, mai ales daca o problema poate avea mai multe cauze. Solutiile indicate de aquagen si cotocgeorge nu le-am incercat inca, sperand sa scap de problema prin reconditionarea ECU. Nu a fost sa fie. Va tin la curent, sfaturile sunt binevenite.
- problema este ECU, insa pinul cu problema a ramas;
- problema nu era din ECU, desi ma gandesc ca nu s-au facut niste lipituri degeaba prin el;
in cazul asta au ramas celelalte variante.
Asa ca, inainte de sfaturile pe care le primiti aici, nu va zgarciti si faceti o diagnoza mai intai, mai ales daca o problema poate avea mai multe cauze. Solutiile indicate de aquagen si cotocgeorge nu le-am incercat inca, sperand sa scap de problema prin reconditionarea ECU. Nu a fost sa fie. Va tin la curent, sfaturile sunt binevenite.
Imi pare rau ca dupa atata timp nu ai incercat sa faci ceea ce am scris in tutorial sau macar sa-mi ceri ajutorul in privat. Chiar ti-am facut un tutorial cu o posibila rezolvare la problema ta la o zi dupa ce l-ai cerut, iar tu, dupa atata timp nu ai luat in considerare. Te costa exact 10 minute de munca si 0 RON. Ai ales sa faci ultimul pas in locul primului pas, dupa parerea mea. In fine, ai trimis ECU la "reparat", ai "cinstit" bine degeaba, iar acum tin sa-ti rescriu ca eu nu am incredere deloc in medodele de depanare ECU de aici de pe forum. Eu unul nu stiu exact cu ce aparat se pot reface lipiturile reci plus ca acel aparat costa pe masura! Daca unul din cei care repara ECU si citesc acest mesaj si posteaza o poza cu aparatul de lipit langa un ECU de Opel si o doza de bere, promit sa le trimit un bax de bere prin curierat, impreuna cu stima, respectele mele si scuzele de rigoare! Lucrez cat de cat in domeniu, am un prieten electronist extrem de bun cu care am desfacut ECU-ul meu dar chiar nu am putut sa facem nimic altceva decat sa ii punem capacul la loc! In zona unde locuiesc nu exista un aparat cu ultrasunete cu care, din cate am auzit, se pot reface lipiturile reci cu o garantie ca in urmatorii cativa ani sa nu mai apara probleme. Si inca ceva, in cazul meu nu au mai apartut problemele de ECU. Bafta!
Bethlen
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2013
- Mesaj Privat
Nu am incercat varianta ta george, intrucat nu am stiut la ce riscuri ma supun prin metoda respectiva, iar acum imi pare rau; asta e, faptul e consumat, nu mai e loc de intoarcere, trebuie sa gasesc o solutie; m-am incapatanat sa fac diagnoza pe forum si naivitatea m-a costat, greseala e doar a mea; sper sa ii dau de cap cat de curand
- cotocgeorge
- **
- 74 mesaje
- din 28 Nov 2008
- Vectra 2001 Z16XE
- Bistrita-Nasaud
cotocgeorge
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2008
- Mesaj Privat
Ok am inteles! Acum ca ma gandesc mai bine, singurul risc pe care il poti avea e acela ca daca se mai defecteaza si ultimul pin bun care a mai ramas (el fiind mai solicitat) e posibil sa moara de tot acceleratia. Conectand 2 pini care emit exact acelasi semnal catre aceeasi componenta nu e un risc mare! Masina nu ia foc din cauza asta 100 %, numai ca, daca cedeaza si celalalt posibil sa ramai cu masina in drum...daca vrei sa incerci, mare atentie unde faci strap. Mult succes si sper sa ne spui si noua rezolvarea ta!