- bpinsignia
- OP
- 69 mesaje
- din 22 Apr 2013
- Insignia 2010
- Vaslui
bpinsignia
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Vaslui
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2013
- Mesaj Privat
Salut,
Vreau sa-mi inlocuiesc cauciucurile de pe fata cu unele noi si am o dilema:
Roata de rezerva are un cauciuc Michelin PRIMACY HP 225/55 R17 97W nefolosit si e din 2010 de cand este cumparata masina iar pretul unui astfel de cauciuc e de ~ 800ron.
Bugetul meu este de ~ 900 ron si nu stiu daca sa-i cumpar un frate geaman sau sa cumpar doua cauciucuri mai ieftine la ~ 450ron bucata.
Ma gandesc ca daca cel de pe rezerva e fabricat in 2010 si cel nou va fi din 2012-2013 vor avea o uzura diferita iar cel vechi e putin imbatrinit chiar daca nu a fost folosit niciodata.
Voi ce ma sfatuiti sa fac?
Multumesc frumos!
Vreau sa-mi inlocuiesc cauciucurile de pe fata cu unele noi si am o dilema:
Roata de rezerva are un cauciuc Michelin PRIMACY HP 225/55 R17 97W nefolosit si e din 2010 de cand este cumparata masina iar pretul unui astfel de cauciuc e de ~ 800ron.
Bugetul meu este de ~ 900 ron si nu stiu daca sa-i cumpar un frate geaman sau sa cumpar doua cauciucuri mai ieftine la ~ 450ron bucata.
Ma gandesc ca daca cel de pe rezerva e fabricat in 2010 si cel nou va fi din 2012-2013 vor avea o uzura diferita iar cel vechi e putin imbatrinit chiar daca nu a fost folosit niciodata.
Voi ce ma sfatuiti sa fac?
Multumesc frumos!
- lucio85
- ******
- 4,964 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,964
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
- cont-sters-27243
- ****
- 1,320 mesaje
- din 21 Dec 2008
cont-sters-27243
- Mesaje scrise: 1,320
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2008
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
Poti sa consideri ca (,) cauciucul care a fost rezerva este aproape nou. Imbatrinirea cauciucului este conditionata de temperatura si lumina la care este depozitat, astfel tempearatura nu trebuie sa depaseasca 35C si nu trebuie sa stea in soare sau in lumina tuburilor fluorescente cu continut ridicat de ultraviolete. Cauciucul "imbatrineste" adica polimerizeaza in principal datorita celor doi factori degradanti.
Producatorii de gume premium gen Michelin recomanda inspectia cauciucurilor la 5-6ani si inlocuirea obligatorie la 10ani. Totusi dupa 5-6ani cauciucul isi pierde din aderenta si elasticitate iar uzura se accelereaza.
In ceea ce te priveste cel mai bine ar fi sa iei un cauciuc identic cu rezerva si sa le folosesti in pereche fara frica, nu se vor uza disproportionat.
Producatorii de gume premium gen Michelin recomanda inspectia cauciucurilor la 5-6ani si inlocuirea obligatorie la 10ani. Totusi dupa 5-6ani cauciucul isi pierde din aderenta si elasticitate iar uzura se accelereaza.
In ceea ce te priveste cel mai bine ar fi sa iei un cauciuc identic cu rezerva si sa le folosesti in pereche fara frica, nu se vor uza disproportionat.
- bpinsignia
- OP
- 69 mesaje
- din 22 Apr 2013
- Insignia 2010
- Vaslui
bpinsignia
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Vaslui
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2013
- Mesaj Privat
accesori
- Mesaje scrise: 0
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2012
- Mesaj Privat
cosminST
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Constanta
- Masina: Insignia 2010 A20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2013
- Mesaj Privat
mystyk67
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Alta tara
- Masina: Insignia 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2013
- Mesaj Privat