Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • cosminonofrei

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2011

  • Mesaj Privat
salutare domnilor!
am un opel vectra c din 2003 motor 1.8 benzina
nu sunt prea bun cunoscator al masinilor, de aceea apelez la voi.
am urmatoarele simptome care ma ingrijoreaza:
1. dupa ce pornesc masina...(o las sa-si faca damblaua, sa scada la turatia normala undeva sub 1.000 de turatii) in urmatorii 5 km max 10, imi da niste rateuri adik dau sa accelerez si nu raspunde...cred k e similar cu clasicul ''imi da in nas'' iar dupa acesti 5-10 km totul e ok
2. in timp ce rulez cu ea de ex la un drum de constanta-bucuresti, pe drum se intampla sa vreau sa accelerez dar ea doar se tureaza....k si cum stau cu ea pe loc si o accelerez.... creste in turatii dar nu cupleaza....
sper sa fi fost destul de explicit cu problema mea si totodata sper sa gasesc si cateva raspunsuri!
va multumesc!
Skip ads

  • Silviu1393

  • Mesaje scrise: 407
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2013 A17dte
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2013

  • Mesaj Privat
In ceea ce priveste a doua problema ambreiajul e pe duca.
  • Op3l

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Pentru problema numarul 2 , este destul de clara situatie. Patineaza ambreiajul , mai pe scurt discul de ambreiaj a ramas fara ferodo pe el. Solutia: inlocuire cel putin disc de ambreiaj , dar de obicei daca vrei sa mai tii masina se inlocuireste tot.In mod sigur fenomenul este insotit si de un miros "ca de varza acra" datorita mersului patinat.
Pentru problema numarul 1 sta putin diferit situatia. Poti sa o iei pe bajbaite ca la Dacie , sau poti sa apelezi la un tester pentru verificare parametri + eventualele erori (daca exista) si sa inlocuiesti doar ce e defect.
Cand da in nas la rece se verifica urmatoarele daca nu vrei sa te duci la tester:
-bujiile (vizual).
-sonda lambda 1 (se scoate mufa si se observa mersul motorului)
-sonda temperatura .
Eu mizez ori pe senzor de temperatura ori sonda lambda... sunt simtome ca merge inecata daca nu reactioneaza la pedala de accelerarie.Ambele influenteaza amestecul decisiv.
Etc Etc...
  • cosminonofrei

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2011

  • Mesaj Privat
va multumesc foarte mult! ati fost de un real ajutor.
  • Phantom

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Mie mi se pare a fi senzorul de turatie.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Op3l a scris:
-sonda lambda 1 (se scoate mufa si se observa mersul motorului)
Colosal...! Data viitoare o sa recomanzi scoaterea cuplei la calculatorul motorului si observarea functionarii in aceste conditii...
  • kartush45

  • Mesaje scrise: 209
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Vectra 2005 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2011

  • Mesaj Privat
am avut problema 1 la un 2.2..ghici ce dupa ce am inlocuit bujiile nu am mai avut probleme..incearca sa le scoti pe cele care le ai si sa le cureti bine si sa vezi daca mai ai o perioada problema asta...se curata arzand filetul si electrozii la flacara apoi ai cureti cu o perie de sarma. Inca ceva vezi cand le scoti daca sunt ude de benzina.
  • Op3l

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2013

  • Mesaj Privat
big_electro61 a scris:
Op3l a scris:
-sonda lambda 1 (se scoate mufa si se observa mersul motorului)
Colosal...! Data viitoare o sa recomanzi scoaterea cuplei la calculatorul motorului si observarea functionarii in aceste conditii...

Observa faptul ca am mentionat in cazul in care nu vrea sa mearga la tester sa faca lucrul asta. Scoaterea mufei lambda 1 obliga bineinteles ECU sa mearga in bucla deschisa fata de lambda 1 .
ECU in conditiile astea stabileste punctul de echilibru intre amestec bogat-sarac (lambda valoare 450 mV) fapt ce va duce la o lipsa de putere( amestec putin sarac) datorita factorului lambda dar totodata va preveni si detonatiile(amestec putin bogat) . Este un compromis al ECU pentru o functionare regulata a motorului .
Daca lambda 1 este lenta, sau ramane blocata pe lean sau rich la scoaterea mufei motorul va incepe sa mearga rotund.
ECU este capabil sa mearga si fara lambda facand ametescul in functie de debitmetru ( flow-ul de air) temperatura aerului admis, presiune in galerie (MAP) si nu in ultimul rand knock control acesta regland avansul per fiecare cilindru.
Bineinteles un tester este de un real ajutor intotdeauna.
Chiar daca ai tester ... lambda poate da eroare de amestec dar cauza pentru eroare poate fi din amestec, debitmetru, map , kock control , bujii ....
Hai sa nu le luam la misto....
O zi buna.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR