- nicusor_sef89
- OP
- 268 mesaje
- din 02 Mai 2012
- Vectra 1992 c16nz
- Valcea
nicusor_sef89
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2012
- Mesaj Privat
buna ziua. am o vectra a c16nz iar de ceva timp nu vrea deloc sa stea la relanti cum o scot pe liber in cateva secunde moare motorul .pana acum 3 zile mai statea cat de cat cu foarte mari oscilatii dar acum la fiecare semafor trebuie sa o tin numai in sprituri ca moare iimediat.am fost pe la service si mi sa zis ca e dus motorasul pas cu pas .zis si facut aveam inca un motoras acasa l-am curatat bine de tot si l-am montat.parca un pic s-a schimbat mersul la inceput in sensul ca tragea un pic mai bine sau poate doar mi se parea mie dar relantiul tot inexact.as vrea sa stiu o metoda de a regla acest lucru caci e inimaginabil de greu sa stai numai cu mana pe cheie la semafor ca sa o pornesc sau in intersesctii cand schumb directia si dau prioritate la pietoni in momentul cand calc ambreajul moare instantaneu.am incercat si sa misc delcoul in sus sau in jos dar parca merge numai mai rau indiferent in ce directie l-as muta. STIMA
DACA MA POATE AJUTA CINEVA CU UN SFAT VA ROG SUNATI LA 0769656419 SAU DATI APEL CA SUN EU
DACA MA POATE AJUTA CINEVA CU UN SFAT VA ROG SUNATI LA 0769656419 SAU DATI APEL CA SUN EU
Dany94ro
- Mesaje scrise: 97
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2012
- Mesaj Privat
- nicusor_sef89
- OP
- 268 mesaje
- din 02 Mai 2012
- Vectra 1992 c16nz
- Valcea
nicusor_sef89
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2012
- Mesaj Privat
aer nu trage ca aam schimbat toate furtunasele ca in trecut erau crapate.motorasul e bun c l-am incercat si merge cum trebuie singura problema e de la pozitia delcoului ca m-am luat ca un dobitoc dupa cineva si l-am miscat in sus si in jos si l-am ametit de toto iar acum cu toate ca e la acelasi semn nu mai merge deloc adica si in sarcina chiar azi dimineata chiuar si in treapta 1 de viteza zguduie de o ia dracii trebuie sa merg numai turat cu ea ca la relanti pe liber moare iar in sarcina zguduie rau si am observat ca miroase si urat afara de la esapament adica amestecul nu se face cum trebuie
Dany94ro
- Mesaje scrise: 97
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2012
- Mesaj Privat
- nicusor_sef89
- OP
- 268 mesaje
- din 02 Mai 2012
- Vectra 1992 c16nz
- Valcea
nicusor_sef89
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2012
- Mesaj Privat
nu as crede ca ea e de vina pentru ca de ieri de cand am rasucit de delcou in sus si in jos zguduie si in treptele 1 2 3 , iar inainte facea asa doar in 1 si de aia tind sa cred ca e de acolo dar nu stiu cum sa il pun exact cum trebuie si de aia am intrebat ca am vazut pe forum ca exista o lampa stroboscopica (sper sa nu gresesc) cu ajutorul careia se regleaza axact relantiul ca scanteia sa fie data exact atu7nci cand trebuie si unde trebuie ca la mine assta e nu se face arderea corect
- MCL2k6
- **
- 172 mesaje
- din 04 Jul 2006
- Insignia 2018 Z18XE
- Brasov
MCL2k6
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2018 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jul 2006
- Mesaj Privat
Nicusor, vezi sa nu rasucesti de delcou prea mult. O diferenta de cativa milimetri fata de reglajul optim deja se simte f. f. mult.
Uite cum este la mine acum:
Totusi, vreau sa fac un reglaj cu stroboscopul, cand o sa am un pic de timp.
Daca dai prea mult de delcou, o sa vezi, ca la un moment dat motorul va tinde sa moara.
De asemenea, ce am observat eu, cand umblam la delcou pt. avans: daca l-am invartit prea mult, si dadeam "sprituri" de la cablul de acceleratie, motorul tindea sa intre in vibratie cand dadeam drumul brusc, si parca un pic se si auzeau detonatii de la esapament - ceea ce nu e de bine.
Prima oara vezi ca delcoul sa fie pus unde trebuie, sa nu fie dat prea mult in stanga sau in dreapta (spre parbriz, daca stai in fata masinii).
Am mai intrebat pe forum, cum se regleaza avansul cu stroboscop, pentru acest tip de motor (C16NZ), dar am primit un raspuns, ca sa mai citesc si eu un pic, daca vreau sa ma bag la asa ceva (reglaj de acolo). Asta mi se pare ca este normal, atata vreme, cat se umbla la un parametru al motorului, unde, in mod normal, un laic nu ar trebui sa umble fara cunostinte cat de cat exhaustive (adica in constiinta de cauza).
Totusi, rog pe cei care au facut manevra asta, sa descrie in detaliu operatiunea, ca nah... ne e lene - si avem nevoie sa ni se dea mura-n-gura
Vezi, te rog: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=85809
Ultima modificare făcută de MCL2k6 la Lun 08 Apr, 2013 7:59 pm, modificat de 2 ori în total
Uite cum este la mine acum:
Totusi, vreau sa fac un reglaj cu stroboscopul, cand o sa am un pic de timp.
Daca dai prea mult de delcou, o sa vezi, ca la un moment dat motorul va tinde sa moara.
De asemenea, ce am observat eu, cand umblam la delcou pt. avans: daca l-am invartit prea mult, si dadeam "sprituri" de la cablul de acceleratie, motorul tindea sa intre in vibratie cand dadeam drumul brusc, si parca un pic se si auzeau detonatii de la esapament - ceea ce nu e de bine.
Prima oara vezi ca delcoul sa fie pus unde trebuie, sa nu fie dat prea mult in stanga sau in dreapta (spre parbriz, daca stai in fata masinii).
Am mai intrebat pe forum, cum se regleaza avansul cu stroboscop, pentru acest tip de motor (C16NZ), dar am primit un raspuns, ca sa mai citesc si eu un pic, daca vreau sa ma bag la asa ceva (reglaj de acolo). Asta mi se pare ca este normal, atata vreme, cat se umbla la un parametru al motorului, unde, in mod normal, un laic nu ar trebui sa umble fara cunostinte cat de cat exhaustive (adica in constiinta de cauza).
Totusi, rog pe cei care au facut manevra asta, sa descrie in detaliu operatiunea, ca nah... ne e lene - si avem nevoie sa ni se dea mura-n-gura
Vezi, te rog: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=85809
Ultima modificare făcută de MCL2k6 la Lun 08 Apr, 2013 7:59 pm, modificat de 2 ori în total
- MCL2k6
- **
- 172 mesaje
- din 04 Jul 2006
- Insignia 2018 Z18XE
- Brasov
MCL2k6
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2018 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jul 2006
- Mesaj Privat
Dany94ro a scris:Poate fi si sonda lambda daca zici ca miroase urat de la esapament
.. si/sau catalizatorul dus! Dar astea numai cand motorul deja e incalzit. Dimineata, cu motorul rece, pute un pic mai tare a benzina
Daca ii pute a benzina chiar si cu motorul cald, inseamna ca are amestecul prea bogat, ceea ce imi zice ca are combustibil nears, ce ce scapa pe esapament. Asta pe termen nu asa de lung distruge si catalizatorul.
- nicusor_sef89
- OP
- 268 mesaje
- din 02 Mai 2012
- Vectra 1992 c16nz
- Valcea
nicusor_sef89
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2012
- Mesaj Privat
acum 2 saptamani am fost sa scot ceramica din catalizator caci mi se parea ca suna cam sugrumat si spre uimirea mea si a celor de acolo in catalizator nu era nimic si nici nu se vedea a se fi umblat pe acolo vreodata iar fostul proprietar a zis ca nu a schimbat niciodata catalizatorul.referitor la lampa strobo am totcautat prin valcea dar nu am gasit. pana atunci l-am reglat asa "dupa ureche" si e mai bine ca inainte (in ultimul an) dar nu e asa ca atunci cand am luat-o
- nicusor_sef89
- OP
- 268 mesaje
- din 02 Mai 2012
- Vectra 1992 c16nz
- Valcea
nicusor_sef89
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2012
- Mesaj Privat