Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  3. Opel vs ...
  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,751
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Deschid acest topic pentru a vedea si alte pareri pro sau contra in vederea stabilirii unei ierarhii privind o eventuala achizitie a vreunui coleg a uneia din marcile din titlul discutiei.
Din punctul meu de vedere,detin in proprietate toate aceste masini:
- Opel Insignia,2,0cdti,130CP,2009,achizitionata SH,115000km;
- VW Passat B6,1,9tdi,bluemotion,105CP,2008,achizitionata de noua din RO,momentan 205.000km;
- BMW seria 3,E91,2,0tdi,116CP,2012,achizitionat de nou din RO,actualmente 45.000km.
In momentul de fata pot afirma,avand in vedere pretul de achizitie si fiabilitatea,BMW-ul este superior celorlalte doua,urmeaza Passat-ul si apoi Insignia.

Voi cam ce parere aveti?
Skip ads

  • Teodor_900

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Nu stiu, probabil ca ai avut 1.9 tdi, dar la 2.0 tdi 140 cai care mai costa si o gramada de banii sunt probleme mari de tot cu acea masina pe care am avut de la 0 km si am mers decent cu ea....injectoare,buji, pompa de combustibil, coloana de directie,bucse pe fata(care surpriza mare made in turkey) Surpriza mare la fix 60.000 km toate problemele respective,imediat am luat atitudine si am scapat de ea la un pret mai mult decat ridicol dupa 4 ani de exploatare si nr. de kilmoteri.O masina care a costat peste 20.000 eur si a fost intretinuta la timp cu reviziile. Nu zic ca Insignia este etalon la fiabilitate hai totusi sa nu exageram cu passat b6 (am prietenii destui care le-au avut de noi si numai probleme au avut toate) nu a scapat nici una de ''boliile copilariei'' inclusiv masina de 2008. La bmw e alta discutie acolo , vorbim de alte preturi de achizitie probabil si calitatea este mai superioara......
Si cel mai dureros la masina cu ''injectoare de lut'' (passat b6) esti intr-o depasire si deodata ti-a taiat puterea la motor, nu stiu cat de placut este la o asemenea masina cu asemenea pretentii da ma rog tu esti foarte multumit...
Dupa mine pe primul loc e bmw, Insignia si Passat la fel de multe ''probleme ale copilariei''

P.S:Masiniile care se faceau cu multi ani in urma erau mai de calitate decat ce este acum pe piata. O simpla parere !
  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,751
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2011

  • Mesaj Privat
DA ,asa este ,motor de 1,9tdi,common rail,nu am avut probleme cu injectoarele,cele din 2007,sunt pompe diuze si au avut probleme destul de mari,care in momentul de fata se schimba printr-o campanie destul de ampla,VW si-au recunoscut greselile inclusiv cele legate de pompa de alimentare montata pe rezervorul de motorina.
  • mad2max

  • Mesaje scrise: 793
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2007

  • Mesaj Privat
E interesant subiectul
Dar poate dai mai multe detalii si argumente in ceea ce priveste clasamentul facut de tine....adica ce anume a picat la Insignia, si ce la celelalte doua + preturi de intretinere

Parerea mea e ca deocamdata BMW e prea "tanar" sa-ti dai cu parerea despre fiabilitate...dupa 100k km mai vb
  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
insignia e luata SH, probabil asta face diferenta in cazul asta. care din voi isi vinde masina luata noua dupa 1-2 ani fara sa fi avut vreun eveniment, ori sute de mii km, ori vreun "lemon car " ?
ca fapt divers, exact passatul asta (SH) l-a avut o nepoata de a mea, i-a sarit roata in mers dupa ce s-a rupt cu tot cu brat, l-a schimbat intre timp cu un santaFe.

LE: la bmw exista celebrul N47 ( pe 318/320 ,distributie rupta).
  • cont-sters-27243

  • Mesaje scrise: 1,320
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Parerea mea, ati omis din acesta comparatie un concurent de luat in seama: Ford Mondeo.
Ca posesor de Mondeo 1.8TDCI 125 CP, cumparat nou in 2008, actualmente 112.000km, va spun sincer nu am schimbat absolut nimic la masina asta pana acum. Masina nu a vazut pana acum service-ul decat pentru reviziile periodice. De cateva saptamani a aparut un zgomot pe dreata cand virez, trebuiesc schimbate flansa si rulmentul de la amortizor. Cam asta ar fi singura problema pana acum.
La ora actuala, daca ar fi sa aleg din nou, greu as alege altceva. Imi place Insignia, am urmarit-o aici pe forum inca de cand a aparut, faceliftul imi pare si mai reusit dar cred ca mi-ar tremura mana rau de tot daca ar trebui sa o cumpar.
Sunt si eu pe punctul de a schimba masina, exact aceste marci din versus le am in vedere, mai putin BMW. Daca ar fi sa aleg din clasa lux, mai repede m-as orienta spre Volvo. Oricum, astept pana iese Mondeo MK5, sper sa merite banii. Si ca sa scap de tot stresul legat de injectoare, DPF, pompa inalta presiune, etc..., viitoarea masina va fi 90% sigur benzina turbo.
  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
@forbiden, Mondeo au fost masinile primite noi cu ocazia sumitului NATO de la bucuresti din 2009 parca. fratele meu a fost unul dintre soferii detasati temporar, mi-a spus ca majoritatea masinilor aveau probleme electrice si au fost remediate noaptea in parcare de electricienii de la service-ul autorizat. daca ne luam dupa topuri mondeo sta mai prost ca insignia la fiabilitate. mie personal nu imi place interiorul, am avut in vedere o kuga dar si eu si sotia am coborat repede din masina, e hilar Sony-ul ala pus pe ford.
  • cont-sters-27243

  • Mesaje scrise: 1,320
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Iulian, masinile alea de la summit au fost noi-noute si aveau doar cateva sute de km cand au fost vandute. Chiar m-am ofticat rau de tot cand eu am cumparat Mondeo Trend cu 24.000 euro si dupa summit s-au vandut Titanium cu 18-20.000 euro.
Pe clubford sunt colegi care au cumparat masini de la summit si au fost impecabile. Tu chiar crezi ca astia de la Ford erau asa tampiti sa trimita niste masini stricate gata sa care toate oficialitatile inalte ale lumii? Hai sa gandim ca niste oameni mature si sa nu aplecam urechea la ce spun toti habarnistii. Ca au fost cercetate, scanate si alte alea, sunt total de acord.
In afara de asta, gusturile nu se discuta. Nici mie nu imi place interiorul de la Insignia, ma simt inghesuit in masina aia, ma scoate din minti multitudinea de butoane si butonase cum vedeai doar la casetofoanele chinezesti. Vad ca la facelift au remediat asta, bordul este aerisit, seaman a masina acum, chiar imi place.
Despre fiabilitate, sa fim seriosi. Clasamentele ma lasa rece. Intra pe form la ford Mondeo MK4, vezi problemele de acolo si fa o comparatie cu cele de pe sectiunea Insignia.
  • Mr.Opel

  • Mesaje scrise: 2,374
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2004

  • Mesaj Privat
sever iulian a scris:[...]

LE: la bmw exista celebrul N47 ( pe 318/320 ,distributie rupta).


Exact la asta m-am gandit cand am citit primul post.

Si ca sa raspund la intrebarea initiala.
N-am detinut nici unul din cele trei modele pe care le-ai mentionat dar, din tot ce-am citit pe alte forumuri (ro, uk, usa), am ajuns la concluzia ca Bimmer ia trofeul, in ciuda problemei la distributie.
Iar Insignia si Passat le-as pune pe acelasi loc, la distanta mica de Seria 3, daca analizam lucrurile pe termen mai lung de ownership (4+ ani).

Aici vorbesc de fiabilitate si costuri de intretinere per total.
De estetica si experienta la volan nu ma ating pentru ca astea sunt preferinte si difera de la om la om.

Cred ca discutia s-ar invarti mai bine in jurul costului de achizitie (bmw mid-spec vs insignia/passat/avensis/etc. cu multe dotari) decat in jurul fiabilitatii.

LE: Postul initial este usor ambiguu....
Despre ce seria 3 vorbim, e90 sau f30?
Despre ce masini vorbim, noi sau second-hand?
Daca sunt SH, vorbim de masini pe picior de egal varsta+km sau pret de achizitie similar?
Daca sunt noi, vorbim de pret de achizitie similar, adica un seria 3 cu dotari de baza versus Insignia/Passat bine dotat sau nu?
  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
""urechea la ce spun toti habarnistii..""

fratele meu e sofer profesionist si lucreaza la MI(ofiter) de peste 10 ani. cand a fost selectionat au fost vizitate toate rudele de gradul 1,are in prezent o octavia si un accent ambele luate noi, deci are un pic habar de masini.
printre problemele avute imi amintesc doar de semnalizari, per total fratele a fost dezamagit de masina.
cat despre clubford intru de ani buni pe acolo, e ca in Nirvana(gen Honda fan) iar la probleme nu poti intra daca nu esti inregistrat pe forum Smile va place sa tineti gunoiul sub pres.
la ca si tine cu mondeo, eu am avut 2 insignia in +4 ani(din iulie 2009), total multumit de masini fara probleme majore. utlima e tunata la aproape 200 cai, deci masina e peste limita(+ 80 NM la ambreaj), daca voi avea probleme cu ea o sa postez si aici si pe unde mai am jurnal de bord(softpedia).
@Mr Opel, bmw e in alta liga , nu are ce cauta alaturi de vw si opel. pana la urma ai masina de cati bani dai pentru ea.insigniile mele luate cu 24 k respectiv 18,5 k + 3 tichete(ambele cosmo, bixenon, etc) si-au justificat pe deplin banii investiti. un passat(poate per total mai calitativ) cu dotari similare era cu 10 k mai scump cand cautam eu masina .
nu as ezita sa mai cumpar si a 3-a insignia, dar nevoile mele s-au schimbat intre timp, am nevoie de un 4x4 ca o sa ma mut la tara cand termin casa si iarna cateodata mai stam cate 1-2 zile fara sa dezapezeasca soseaua.

LE: @forbiden intra te rog pe bmwclub.ro si vezi pe topicul probleme cate subiecte gasesti!
  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,751
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Vad ca s-a animat putin discutia,asa ca am sa mai detaliez putin anumite aspecte pentru a justifica aceasta ierarhie.
BMW-ul este un 316,E91 Touring,motor de 2,0l cu doar 116CP care a fost achizitionat de nou cu 18.800Euro+TVA,iar ca dotari este destul de slabut(minimul necesar,dpmdv):pachet lumini,bixenon,pilot automat,PDC spate,senzor de ploaie si control automat al farurilor,oglinda retrovizoare cu functii antiorbire,jante aliaj,recuperarea energiei de franare,volan multifunctional din piele,geamuri electrice fata/spate,functie Start/Stop si BMW service inclusive 5 ani/100k.
Passat-ul achizitionat de nou,model B6,motor BLS,1,9tdi,105CP,common rail,bluemotion,pret de achizitie 20.500Euro+TVA,dotari destul de slabute:faruri cu lupa,jante aliaj,climatronic cu reglaj pe doua zone,proiectoare ceata,frana electrica cu buton,geamuri electrice fata /spate si cam atat.
Este adevarat ca spatiul interior din BMW este mult mai mic decat in Insignia si Passat,dpdv al intretinerii,la BMW reviziile se fac din 30k in 30k(cost aprox 1200lei,dupa cum v-am spus 5 ani/100k sunt platiti deja),la Insignia se stie ca o revizie costa undeva la 500-550 lei si se efectueaza la fiecare 15k sau un an,iar la Passat revizia este undeva la 650 lei si interval 15k,deci din acest punct de vedere lucrurile sunt lamurite(sper).
Problema cu motoarele N47 este foarte bine cunoscuta pe bmwforum insa aceasta se manifesta la modele din 2008-2009(cred ca sunt anii cei mai "problematici" in industria autovehiculelor,modele noi,probleme noi,marketing...,planuri de vanzari,etc),din ce afirma reprezentantii BMW aceasta problema a fost remediata, nu am auzit pe cineva cu masini mai noi ,din 2011sau 2012 sa se mai planga de acest defect.
In ceea ce priveste consumul de carburant(aici e aici):
Insignia,consum urban 9-10%,extraurban 5,8-6,2%
Passat,consum urban 7-8%,extraurban 5,5-6%
BMW,consum urban 6,2-7%,extraurban 4,5-5,5%.
Probleme intampinate:
BMW,este mult prea devreme(45k),absolut niciuna.
Passat,in 200k am schimbat urmatoarele 2 seturi de placute de frana,un set de bucsi bascula inferioara fata ,un set de bujii incandescente(la 180k,doar 2 erau arse,insa le-am inlocuit pe toate) ,un kit de ambreiaj complet(la 160k),de masina s-a tras zi de zi fara menajamente.
Insignia,discuri spate,senzor AFL fata,buton portbagaj reparat,furtun intercooler,rola ghidaj curea accesorii,baterie,electrovalva turbo,insa nu acestea sunt adevaratele probleme ci faptul ca mai mereu se mai aprinde in bord cate un mator ba de la asistenta la parcare ba de la AFL,mers neregulat dimineata la pornire pana se incalzeste,greieri in bord,si toate acestea in doar 35k parcursi de cand am achizitionat-o(avea 81k,reali cu certificat de la reprezentanta din Germania).

Aveam sperante ca noul soft aparut de curand va rezolva o serie de probleme mentionate si de ceilalti colegi cu care am mai discutat insa se pare ca la unii a facut mai mult rau decat bine(din ce au spus ei),ramane de vazut. Am sa incerc sa "ascund" aceste mici neplaceri cu un upgrade de putere prin resoftare,idem cu a colegului Iulian,poate cine stie....

Nu vreau sa influentez pe absolut nimeni in a lua o decizie, ci doar am expus anumite aspecte care m-au facut pe mine sa efectuez aceasta ierarhie.
Daca deranjeaza pe cineva acest topic,am sa rog un moderator sa-l inchida.

O zi buna,
  • S.Andrei

  • Mesaje scrise: 200
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 y17td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2008

  • Mesaj Privat
BMW-ul a costat doar 18.800 euro cu tot cu TVA ? Eu doar ce am intrat pe site-ul lor si am configurat o masina asemanatoare cu a ta si pretul a iesit dublu...
Daca nu a fost o greseala cand ai scris, ai prins o oferta foarte buna.
  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,751
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Pretul a fost de 18.800+TVA.
Este adevarat ca fiind capat de serie(din luna mai nu s-a mai produs acest model ci F30),pretul a fost redus cu aproximativ 14.123 Euro+TVA,nu au fost decat 60 de masini in toata Europa si s-au vandut ca "painea calda".
Normal ca acum daca configurezi o masina cu aceleasi dotari te ia capul.
Dupa achizitie, m-am intalnit cu un prieten care si-a cumparat acelasi model,cam cu doua luni inainte de a-l cumpara eu si l-a costat "numai" 35.700Euro cu TVA inclus,a inebunit,nici nu mai vorbeste cu mine,de ce,nu stiu...
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Este 'excelent' consumul la BMW. In ultimii ani de zile au avansat foarte mult pe tehnologia diesel, motorul de BMW diesel este cel mai econom motor si au ajuns chiar sa motorizeze Toyota cu motoare diesel de BMW. Mr. Green

Long live BMW, HAIL TO THE KING.
  • darius_x

  • Mesaje scrise: 187
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Dec 2009

  • Mesaj Privat
econom sau nu, bmw de 116cp, cea mai slaba motorizare posibila....mai bine nu, de fapt toate cele 3 variante sunt submotorizate...
  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,751
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Submotorizate sau nu,toate cele trei,se misca destul de bine,acum depinde de ce-ti doresti sa faci cu acele masini,avand in vedere ca nu mai am 20 de ani,pot efectua remap-uri la toate si atunci se schimba putin situatia...
  • darius_x

  • Mesaje scrise: 187
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Dec 2009

  • Mesaj Privat
passat 1.9tdi 105cp 2007, km reali 270,000...schimbat pana acum, pompa motorina, egr, kit ambreiaj + volanta, probleme la frana de mana electronica mai tot timpul, astea au fost schimbate in ultimul an de cand o are un prieten....zgomotos si puturos...per ansamblu o masina buna de oras, consumul undeva la 8,5%

opel insignia 130cp, am condus odata, pot sa mi dau cu parerea doar de performante care sunt f apropiate cu cele de la passatul de 105cp, doar ca au cam exagerat producatorii cu datele oficiale la consum

bmw e91 316d nu am condus, eu detin un 320d de 163cp.....dar cred ca suspenisa foarte rigida se aplica si la e91, spatiu interior limitat, la e46 aveam mai multe locuri de depozitat, lipseste roata de rezerza si totodata spatiul pt ea....si cel mai grav nu ai indicator la apa, pentru asta trebuie sa intri in meniul secret.....de tras trage foarte bine, dar in topicul asta e vb de 316d...

Passatul are nu atu in plus, NU are DPF...cu volanta au toate probleme deci nu stiu daca se renteaza remaparea
  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,751
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2011

  • Mesaj Privat
La Passat,am schimbat chiar zilele trecute butonul pentru frana electrica(145 lei),si mai am inlocuit odata kit-ul de ambreiaj,insa in 220.000km,pot spune ca aceste lucruri sunt minore,al meu are DPF insa nu-mi face probleme in oras,iar consumul urban este destul de ok,adica undeva la 7-8%,zic eu multumitor.
La E91,spatiul interior este intradevar destul de mic,in comparatie cu Insignia,insa suficient incat sa nu creeze disconfort(am avut un 118d cam o luna si pot spune ca nu prea am incaput in el).Eu sunt foarte multumit de E91,din toate punctele de vedere,despre roata de rezerva nu-mi fac probleme atat timp cat am runflat-uri,pentru siguranta, mi-am achizitionat un compresor auto si un kit profesional,insa sper sa nu-l folosesc curand...,astept sa se termine perioada de garatie si apoi vad daca efectuez un remap,insa mai am de asteptat...
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Am un prieten ce a avut seria 3 si nu ii placea deloc spatiul care il avea la volan. Indiferent cum isi aseza scaunul nu avea deloc o pozitie confortabila, si de fiecare data cand se urca in masina se lovea. Pana la urma l-a vandut si si-a luat un seria 5. Ca si comfort e mult mai multumit dar nu si pe partea mecanica.
  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
forbidden27 a scris:, Si ca sa scap de tot stresul legat de injectoare, DPF, pompa inalta presiune, etc..., viitoarea masina va fi 90% sigur benzina turbo.

Benzinara fiind turbo nu este echipata cu pompa inalta presiune, injectoare, filtru de particule si nu poate sa aiba probleme cu turbina la fel ca un diesel?
Multumesc frumos pentru raspuns.
PS:Nu esti atras de marcile Honda, Toyota, Mazda sau Hyundai?Crezi ca sunt mai putin fiabile decat marcile auto occidentale sau este de vina pretul de achizitie, mai ales in cazul Hondei care se apropie de o marca premium? Smile


Ultima modificare făcută de florin71 la Dum 16 Mar, 2014 6:54 pm
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale
  3. Opel vs ...

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR