- kinderasu
- OP
- 1,606 mesaje
- din 07 Jun 2011
- Suceava
kinderasu
- Mesaje scrise: 1,606
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2011
- Mesaj Privat
- kinderasu
- OP
- 1,606 mesaje
- din 07 Jun 2011
- Suceava
kinderasu
- Mesaje scrise: 1,606
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2011
- Mesaj Privat
Complicat .. ar fi ideal pt voi daca at-ti avea aces la o rampa ... daca nu ... cam nasol ..
1. Incepem prin scoaterea tobei insclusiv de la mijloc unde este prinsa in masoanele de cauciuc.
2 Desfacem carcasa ambreiajului are 4 suruburi de 13, pe langa cutie si carcasa lateral se gasesc 3 suruburi torx de 14 si 1 de 16 . parca asa
3 aici recomand atentie mare de tot: se desface carcasa la filtru, apoi se trag cablurile de la bujii pt un aces mai usor .. apoi se desface acel suport de motor si protectia de alumiuniu de la turbo, dupa asta sunt 2 suruburi care sustin turbo si galeria de admisie (eu unu nu am reusit sa dau jos galeria de admisie sau catalizator ce o fi bulumacu ala mare de fier ruginit ) apoi se va impinge usor turbo in jos lasand un joc de 3 4 cm aprox nu fortati sunt furtune si cabluri prinse intre turbo si bloc motor unele care nu se vad!
4 dupa aceasta avem aces complet la baie .. desfacecem toate suruburile cred ca 14 16 si cele 2 piulite sunt de 10.
! Eu am folosit o dalta de lemn 2 surubelniti si un ciocanel .. de 300g cap.
Incercati sa bagat surubelnitele prin bataie intre baie si bloc motor cu atentie se bate usor pentru dezlipirea baii este plina de mastic de f buna calitate.
Lasad un gol de 5 6 cm puteti baga un obiect lat si subtire (dalta) si sa incercati treptat prin miscari sus jos sa indepartati baia de bloc motor. nu trageti tare puteti indoi baia sau mai rau.
Dupa indepartarea baii curatati bine de mastic si bloc motor si baia inclusiv.
Atentie la remontarea baii dupa ce ati curatat ati rezolvat problema incercati sa va faceti o idee cum se repune baia cu cat mai multa usurinta . aici recomand 2 oameni sa faca 1 se uita sa nu atinga cu mastic sau victor reinz parca asa ii zice pentrut a face etansarea baii corespunzator.
Eu am pus acel victor reinz si pe bloc motor pt siguranta in caz de ating si sa imi asigur o etansietate buna a baii cu blocul motor sa evit scurgerile.
Daca aveti nelamuriri va stau la dispozitie! poze nu am sorry am lucrat pe coate in garaj pus pe 2 butuci si chin mare. 1 zi intreaga
si atentie cand repuneti turbo .. la suruburi eu era sa stric filetu la unu .. mare atentie ... cu grija si cat mai mica forta de strangere!
1. Incepem prin scoaterea tobei insclusiv de la mijloc unde este prinsa in masoanele de cauciuc.
2 Desfacem carcasa ambreiajului are 4 suruburi de 13, pe langa cutie si carcasa lateral se gasesc 3 suruburi torx de 14 si 1 de 16 . parca asa
3 aici recomand atentie mare de tot: se desface carcasa la filtru, apoi se trag cablurile de la bujii pt un aces mai usor .. apoi se desface acel suport de motor si protectia de alumiuniu de la turbo, dupa asta sunt 2 suruburi care sustin turbo si galeria de admisie (eu unu nu am reusit sa dau jos galeria de admisie sau catalizator ce o fi bulumacu ala mare de fier ruginit ) apoi se va impinge usor turbo in jos lasand un joc de 3 4 cm aprox nu fortati sunt furtune si cabluri prinse intre turbo si bloc motor unele care nu se vad!
4 dupa aceasta avem aces complet la baie .. desfacecem toate suruburile cred ca 14 16 si cele 2 piulite sunt de 10.
! Eu am folosit o dalta de lemn 2 surubelniti si un ciocanel .. de 300g cap.
Incercati sa bagat surubelnitele prin bataie intre baie si bloc motor cu atentie se bate usor pentru dezlipirea baii este plina de mastic de f buna calitate.
Lasad un gol de 5 6 cm puteti baga un obiect lat si subtire (dalta) si sa incercati treptat prin miscari sus jos sa indepartati baia de bloc motor. nu trageti tare puteti indoi baia sau mai rau.
Dupa indepartarea baii curatati bine de mastic si bloc motor si baia inclusiv.
Atentie la remontarea baii dupa ce ati curatat ati rezolvat problema incercati sa va faceti o idee cum se repune baia cu cat mai multa usurinta . aici recomand 2 oameni sa faca 1 se uita sa nu atinga cu mastic sau victor reinz parca asa ii zice pentrut a face etansarea baii corespunzator.
Eu am pus acel victor reinz si pe bloc motor pt siguranta in caz de ating si sa imi asigur o etansietate buna a baii cu blocul motor sa evit scurgerile.
Daca aveti nelamuriri va stau la dispozitie! poze nu am sorry am lucrat pe coate in garaj pus pe 2 butuci si chin mare. 1 zi intreaga
si atentie cand repuneti turbo .. la suruburi eu era sa stric filetu la unu .. mare atentie ... cu grija si cat mai mica forta de strangere!
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
Dumnezeule dar de ce tre sa demontezi toata masina sa dai baia de ulei jos? banuiesc ca vrei sa schimbi distributia... nu e atat de muuult de munca, n-ai treaba decat cu toba. pune mana si cauta haynes masina cu motorul tau, se gaseste pe net... si ai acolo pas cu pas cum se face orice operatiune. eu tin minte ca am dat toba jos si apoi direct baia cu o surubelnita si un ciocanel de cauciuc. a fost crima si pedeapsa ca e lipita urat de tot... dar nu tin minte sa fi atins turbina, ambreajul sau cutia de viteze... stiu ca am dat jos parca niste suporti dar nimic mai mult.
uite asta e cartea, e in engleza insa merita chiar cumparata... http://www.haynes.co.uk/web...353&langId=-1
uite asta e cartea, e in engleza insa merita chiar cumparata... http://www.haynes.co.uk/web...353&langId=-1
- kinderasu
- OP
- 1,606 mesaje
- din 07 Jun 2011
- Suceava
kinderasu
- Mesaje scrise: 1,606
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2011
- Mesaj Privat
la mine era atinsa baia ca aproape ajungea in sorb si nu tragea ulei la tacheti ... distributia e ok nu stiu ce motor ai desfacut .. iar in haynes mia aratat doar capacude la carcasa de ambreiaj .. unde sunt si 3 suruburi de la baie si nu aveam acces . iar la toba ma incurca nu puteam demonta catalizatorul pur si simplu nu am loc si ca sa imi fac loc sa bag baia fara sa ating masticu
da stiu ca e lipita mai ceva dar e ok e bine asa etanseaza perfect
da stiu ca e lipita mai ceva dar e ok e bine asa etanseaza perfect
- kinderasu
- OP
- 1,606 mesaje
- din 07 Jun 2011
- Suceava
kinderasu
- Mesaje scrise: 1,606
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2011
- Mesaj Privat
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
toba se da jos, dar turbina ce ai cu ea? sau admisia? sau bujiile. eu am dat toba jos, suportul, m-am luat de toate suruburile si apoi cu multi draci am dat jos si baia. era lipita de nu-mi venea sa cred... apoi am luat o bormasina cu perie rotativa si am facut luna masticul si am pus altul.
vezi ca la motorul tau se schimba distributia chiar daca e pe lant, cauta pe forum si ai sa vezi
si ca sa o schimbi iti trebuie scos sorbu din baie si e mai simplu sa dai baia jos decat sa scoti sorbu de pe capacul distributiei si sa il legi sa stea afara.
E adevarat ca am avut elevator si girafa sa tin motorul (ca trebuie scos un suport de la motor).
vezi ca la motorul tau se schimba distributia chiar daca e pe lant, cauta pe forum si ai sa vezi
si ca sa o schimbi iti trebuie scos sorbu din baie si e mai simplu sa dai baia jos decat sa scoti sorbu de pe capacul distributiei si sa il legi sa stea afara.
E adevarat ca am avut elevator si girafa sa tin motorul (ca trebuie scos un suport de la motor).
- kinderasu
- OP
- 1,606 mesaje
- din 07 Jun 2011
- Suceava
kinderasu
- Mesaje scrise: 1,606
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2011
- Mesaj Privat
zici bine dar eu aveam de indreptat baia de ulei ... nu puteam bate baia prin distributie si sorb
da exista kid de distributie ala se schimba cand incepi sa auzi lantu ca se uzeaza! asta e alta discutie
toba la mine nu o pot da jos am un loc de 3 cm e mult nu pot demonta. iar toba e prinsa de turbina iar turbina de bloc motor si era singura alternativa de slabire pt spatiu!
motoru e maricel spatiu e mic daca pierzi o cheie ... nasol greu o gasesti!
da exista kid de distributie ala se schimba cand incepi sa auzi lantu ca se uzeaza! asta e alta discutie
toba la mine nu o pot da jos am un loc de 3 cm e mult nu pot demonta. iar toba e prinsa de turbina iar turbina de bloc motor si era singura alternativa de slabire pt spatiu!
motoru e maricel spatiu e mic daca pierzi o cheie ... nasol greu o gasesti!
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
- kinderasu
- OP
- 1,606 mesaje
- din 07 Jun 2011
- Suceava
kinderasu
- Mesaje scrise: 1,606
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2011
- Mesaj Privat
- mishu88
- **
- 399 mesaje
- din 05 Nov 2011
- Corsa 2006 Z13DT
- Suceava
mishu88
- Mesaje scrise: 399
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2011
- Mesaj Privat
Cred cã aceeași problemã am și eu. Dupã ce am schimbat motorul, bãieții de la service au montat o baie lovitã, îndoitã etc. Dupã 15-20 de km de mers, se aprinde becul galben de nivel ulei. Joja aratã bine (MAX), dar fundul jojei atinge fundul bãii de ulei sau ce atinge el? Existã vreo schemã care sã prezinte geometria jojei în baia de ulei? Motorul se încãlzește foarte repede (în 5 minute ajunge la 82 de grade).
Încep sã se audã sunete ciudate la relanti și mi-e cam teamã cã o sã fãrm și motorul ãsta...
Încep sã se audã sunete ciudate la relanti și mi-e cam teamã cã o sã fãrm și motorul ãsta...
- kinderasu
- OP
- 1,606 mesaje
- din 07 Jun 2011
- Suceava
kinderasu
- Mesaje scrise: 1,606
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2011
- Mesaj Privat
- mishu88
- **
- 399 mesaje
- din 05 Nov 2011
- Corsa 2006 Z13DT
- Suceava
mishu88
- Mesaje scrise: 399
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2011
- Mesaj Privat
- kinderasu
- OP
- 1,606 mesaje
- din 07 Jun 2011
- Suceava
kinderasu
- Mesaje scrise: 1,606
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2011
- Mesaj Privat
Ar mai fi o solutie dar sunt cam in dubii de ce se poate intampla
in sectiile de tinigigerie sunt niste scule de tras tabla dar alea se sudeaza si se trag prin bataie . Ori faci gaura la punctul de sudare ori fisurezi baia ori scapi cu baia indreptata bine.
Acuma decizia iti apartine dar poti discuta cu un tinighigiu. Baia mea e metalica .
in sectiile de tinigigerie sunt niste scule de tras tabla dar alea se sudeaza si se trag prin bataie . Ori faci gaura la punctul de sudare ori fisurezi baia ori scapi cu baia indreptata bine.
Acuma decizia iti apartine dar poti discuta cu un tinighigiu. Baia mea e metalica .
- mishu88
- **
- 399 mesaje
- din 05 Nov 2011
- Corsa 2006 Z13DT
- Suceava
mishu88
- Mesaje scrise: 399
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2011
- Mesaj Privat
Am fost la service cu mașinuța mea sã remediez problema apariției martorului de culoare galbenã ”nivel scãzut ulei”. Precizez cã la același service am schimbat un motor (de pe Fiat Doblo 1.3 pe Corsa mea) acum o lunã. Problema era cã dupã fix 10-11 km, se aprindea acest martor, deși joja îmi arãta prezența uleiului la liniuța de MAX.
Ei bine, dupã ce am ridicat-o pe elevator, mare mi-a fost mirarea când am vãzut senzorul ”agãțat” cu colier nemontat nicãieri (atârna liber). Bine bã bãieți, mãcar puteați sã-mi ziceți cã ați lãsat senzorul atârnat... Acel motor de pe Doblo avea baie de ulei fãrã senzor nivel ulei.
Caut repede o baie de ulei cu senzor și o montez în locul celei vechi (și-așa acea baie era toatã zgâriatã, deformatã). Cu ocazia asta am vãzut și sorbul de ulei (care era curat, sita era curatã), am verificat jocul bielelor (joc axial), totul era lubrifiat și în ordine. NUMAI CÃ pentru a da baia de ulei jos trebuie sã demontezi: catalizatorul, iar ca sã dai jos catalizatorul ai un acces tâmpit rãu de tot la șuruburile prinderii lui cu turbina. Și ca sã ai totuși acces, dai jos și schimbãtorul de cãldurã, filtrul de ulei și gâtul de alimentare cu ulei. 5 ore și 150 ron ca sã desfaci și sã pui la loc o baie de ulei.
Acum pot circula liniștit, nu mi se mai aprinde niciun beculeț pe bord... Bãieții de la service mi-au zis cã ”degeaba te-ai speriat”, dar ca șofer am dreptul sã-mi pun probleme: ”de ce se aprinde martorul x?”, nu?
E normal ca atunci când desfaci filtrul de ulei ca uleiul sã rãmânã în suportul filtrului? Nu trebuie ca el sã se ducã în baie? La mine era blocat, dar am apãsat cu o șurubelnițã și abia apoi a coborât în baie...
SFAT: când vã apare becul galben nivel scãzut ulei, confruntați cu nivelul arãtat pe jojã. Credeți pe cuvânt joja și ignorați, eventual schimbați senzorul de nivel scãzut ulei.
Ei bine, dupã ce am ridicat-o pe elevator, mare mi-a fost mirarea când am vãzut senzorul ”agãțat” cu colier nemontat nicãieri (atârna liber). Bine bã bãieți, mãcar puteați sã-mi ziceți cã ați lãsat senzorul atârnat... Acel motor de pe Doblo avea baie de ulei fãrã senzor nivel ulei.
Caut repede o baie de ulei cu senzor și o montez în locul celei vechi (și-așa acea baie era toatã zgâriatã, deformatã). Cu ocazia asta am vãzut și sorbul de ulei (care era curat, sita era curatã), am verificat jocul bielelor (joc axial), totul era lubrifiat și în ordine. NUMAI CÃ pentru a da baia de ulei jos trebuie sã demontezi: catalizatorul, iar ca sã dai jos catalizatorul ai un acces tâmpit rãu de tot la șuruburile prinderii lui cu turbina. Și ca sã ai totuși acces, dai jos și schimbãtorul de cãldurã, filtrul de ulei și gâtul de alimentare cu ulei. 5 ore și 150 ron ca sã desfaci și sã pui la loc o baie de ulei.
Acum pot circula liniștit, nu mi se mai aprinde niciun beculeț pe bord... Bãieții de la service mi-au zis cã ”degeaba te-ai speriat”, dar ca șofer am dreptul sã-mi pun probleme: ”de ce se aprinde martorul x?”, nu?
E normal ca atunci când desfaci filtrul de ulei ca uleiul sã rãmânã în suportul filtrului? Nu trebuie ca el sã se ducã în baie? La mine era blocat, dar am apãsat cu o șurubelnițã și abia apoi a coborât în baie...
SFAT: când vã apare becul galben nivel scãzut ulei, confruntați cu nivelul arãtat pe jojã. Credeți pe cuvânt joja și ignorați, eventual schimbați senzorul de nivel scãzut ulei.