- andrei1990
- OP
- 1 mesaje
- din 31 Mar 2013
- Astra 2008 Z13DTH
- Sibiu
andrei1990
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2013
- Mesaj Privat
Am un opel astra H din 04.2008 motor 1,3 CDTI tip motor Z13DTH, km 126000.
Problema: regenerarea filtrului se face deficitar adica procesul intra foarte tarziu cand filtru este aproape in intregime colmatat (martorul cheie aprins , masina nu mai trage, turatie nu trece de 3000 rot/min)
Din informatiile scrise pe net privind modul de functionare a regenerarii se pare ca sant de vina una din cele doua sonde: de temperatura sau de presiune ...
, sau poate fi si ECU (calculatorul ce comanda intregul proces)
Din pacate cei de la Opel nu au reusit sa ma ajute deoarece pana am ajuns la servis regenerarea a pornit si nu au gasit nimic defect, dar mi-au confirmat ca defectul aflat in memoria masinii era de la filtru de particule care arta o infundare de 99 %
Procesul se repeta cam la 550 - 600 km.
Ce sa fac, ma puteti ajuta ? A-si cumpara un nou filtru dar nu cred ca s-ar rezolva problema cu comanda de regenerare care intra foarte tarziu. A-si schimba si sondele dar nu sant sigur daca ele sant de vina.
Astept un sfat o sugestie
Va multumesc.
Problema: regenerarea filtrului se face deficitar adica procesul intra foarte tarziu cand filtru este aproape in intregime colmatat (martorul cheie aprins , masina nu mai trage, turatie nu trece de 3000 rot/min)
Din informatiile scrise pe net privind modul de functionare a regenerarii se pare ca sant de vina una din cele doua sonde: de temperatura sau de presiune ...
, sau poate fi si ECU (calculatorul ce comanda intregul proces)
Din pacate cei de la Opel nu au reusit sa ma ajute deoarece pana am ajuns la servis regenerarea a pornit si nu au gasit nimic defect, dar mi-au confirmat ca defectul aflat in memoria masinii era de la filtru de particule care arta o infundare de 99 %
Procesul se repeta cam la 550 - 600 km.
Ce sa fac, ma puteti ajuta ? A-si cumpara un nou filtru dar nu cred ca s-ar rezolva problema cu comanda de regenerare care intra foarte tarziu. A-si schimba si sondele dar nu sant sigur daca ele sant de vina.
Astept un sfat o sugestie
Va multumesc.
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
Tiaz- Suspendat
- 1,053 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,053
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
Pune-i pe desteptii din service sa-ti verifice furtunasele de la senzorii de pe DPF. In timp ele se crapa si de aici apar si erorile, regenerari tardive etc. ECU putin probabil sa se duca, cred ca ai fi primul pe care l-as auzi cu aceasta patanie, iar senzorii sunt consumabile.
Eu mai degraba cred ca ai oprit masina decateva ori cand ea isi facea regenerarea si de aici e posibil sa-ti apara erori. In alta ordine de idei cand DPF-ul ajunge sa se colmateze destul de mult in general datorita reenerarilor ratate, iti palpaie in bord martorul de bujii incandescente. Atunci e indicat sa mergi cu ea in afara cativa km-trii si cu o turatie a motorului constanta(peste 2000 rpm).
Poate sti sau nu, dar e bine tot timpul sa te uiti la BC si atunci cand vezi ca ai un consum instantaneu mai mare decat normal, sa stii ca DPF-ul isi face regenerarea.
O regenerare la 500-600 km e ok, mai ales daca mergi in ciclu urban.
Cum ti-a sugerat si colegul @iulian1971 ca sa scapi de toate bataile de cap date de acest filtru cred ca cel mai bine ar fi sa renunti la el. Costurile de anulare a acestuia fizica si din soft variaza intre 150 - 250 euro.
Bafta
Eu mai degraba cred ca ai oprit masina decateva ori cand ea isi facea regenerarea si de aici e posibil sa-ti apara erori. In alta ordine de idei cand DPF-ul ajunge sa se colmateze destul de mult in general datorita reenerarilor ratate, iti palpaie in bord martorul de bujii incandescente. Atunci e indicat sa mergi cu ea in afara cativa km-trii si cu o turatie a motorului constanta(peste 2000 rpm).
Poate sti sau nu, dar e bine tot timpul sa te uiti la BC si atunci cand vezi ca ai un consum instantaneu mai mare decat normal, sa stii ca DPF-ul isi face regenerarea.
O regenerare la 500-600 km e ok, mai ales daca mergi in ciclu urban.
Cum ti-a sugerat si colegul @iulian1971 ca sa scapi de toate bataile de cap date de acest filtru cred ca cel mai bine ar fi sa renunti la el. Costurile de anulare a acestuia fizica si din soft variaza intre 150 - 250 euro.
Bafta