Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • DVid

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2024

  • Mesaj Privat
Salut, știe cineva cum se numește această piesă și care ar fi simptomele mașinii dacă se defectează piesa respectivă?



MODEL: Opel Astra h 2005
MOTOR: 1.7 dth
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Piesa la care faci referire se numeste actuator vacuumatic si actioneaza asupra ,,ciupercii,, vacumatice care comanda clapetele din admisie. Atunci cand pornesti motorul: clapetele sunt pe pozitia inchis pentru a produce efectul de turbulenta a aerului aspirat in cilindrii motor, iar in functie de turatia curenta a motorului clapetele din admisie se deschid tot mai mult... pâna ce începând cu o anumita turatie (nu sunt sigur, presupun doar ca de la turatia la care intra turbina la boost) acestea ramân deschise complet pâna ce motorul ajunge la turatia maxim admisa. In momentul in care turatia motorului scade clapetele incep sa se inchida, si tot asa.. clapetele lucreaza în strânsa legatura cu necesarul de aer aspirat de catre motorul masinii, la regime diferite de turatie, dupa cum este stabilit de fabricantul masinii in managementul de motor.

Daca clapetele nu-ti lucreaza corect (nu fac cursa completa la accelerare) atunci cauza cea mai probabila este imbacsirea admisiei cu calamina, rezultata in urma depunerii de reziduuri ca produs secundar al arderii incomplete a motorinei, in amestec cu ceva ulei de motor prezent sub forma de vapori). O cauza secundara, dar care merita luata in considerare este comanda vacuumatica a clapetelor, de vina fiind ,,lipsa vacuumului,, inainte de capsula vacuumatica pe care ai incercuit-o in poza (ex. furtun spart, sau pompa de vacuum defecta) ori actuator vacuumatic defect sau chiar ciuperca vacuumatica defecta (primeste comanda.. dar pierde din vacuum pentru ca membrana ei este sparta, sau are un defect fizic ex. ti-a sarit saiba de fixare a bratului clapetei pe tija ce comanda clapetele din admisie).

Vezi in care dintre situatiile descrise de mine te afli, ia-le la rând pe toate si verifica.

L.E:
Poti comanda clapetele din admisie folosing un laptop cu Op-Com, sau direct din pedala: o persoana accelereaza motorul pâna dincolo de 3.000rpm si o alta urmareste bratul care comanda cursa clapetelor din admisie (sa faca o cursa completa la fiecare accelerare). Daca bratul se trage doar putin, clapetele din admisie nu mai lucreaza corect si in functie de pozitia pe care sunt ele blocate (ex. partial dechis) sau pe plaja mica in care ele iti mai lucreaza.. o sa ai o pornire mai greoaie (cu fum) sau chiar putere motor mai redusa la turatii motor mai mari care necesita aer mai mult in admisie decat primeste motorul tau la turatia respectiva.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR