Raul M.
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Astra 2009 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2013
- Mesaj Privat
Salut all,
de curand sunt si eu posesorul unui Astra H 1.6 116 cai din 2009 si sunt foarte incantat de masina . Intrebarea mea pentru voi in legatura cu termometru este urmatoarea: va urca si voua gradele tot din 0,5 in 0,5? Un caz sa fiu mai specific: Afara sunt -9 grade iar eu am oprit motorul cand era -1 grad, cand pornesc iar motorul incepe de la -1 iar pana sa ajunga la -9 grade trebuie sa astept ceva vreme si tot urca din 0,5 in 0,5 in loc sa sara direct la -9 grade. La fel este si la voi sau al meu este defect? Mentionez ca am masina nici de o luna si locuiesc in Danemarca unde in perioada asta temperatura a fost tot cu minus asa ca nu stiu cum reactioneaza la temperaturi cu +. Multumesc anticipat!
de curand sunt si eu posesorul unui Astra H 1.6 116 cai din 2009 si sunt foarte incantat de masina . Intrebarea mea pentru voi in legatura cu termometru este urmatoarea: va urca si voua gradele tot din 0,5 in 0,5? Un caz sa fiu mai specific: Afara sunt -9 grade iar eu am oprit motorul cand era -1 grad, cand pornesc iar motorul incepe de la -1 iar pana sa ajunga la -9 grade trebuie sa astept ceva vreme si tot urca din 0,5 in 0,5 in loc sa sara direct la -9 grade. La fel este si la voi sau al meu este defect? Mentionez ca am masina nici de o luna si locuiesc in Danemarca unde in perioada asta temperatura a fost tot cu minus asa ca nu stiu cum reactioneaza la temperaturi cu +. Multumesc anticipat!
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Salut
Sensorul de temperatura exterioara masoara din 0.5 in 0.5. Adica o sa vezi -1, -1.5, etc. Niciodata nu o sa vezi -1.25, de exemplu
On the other hand, senzorul de temperatura e o termorezistenta, adica o piesa a carei rezistivitate variaza cu temperatura.
La a mea, cand pornesc indica direct tepmeratura de afara, indiferent de ce indica cand am oprit-o, dar a mea e modelul mai vech, or fi introdus astia ceva feature jmecher la facelift?
Sensorul de temperatura exterioara masoara din 0.5 in 0.5. Adica o sa vezi -1, -1.5, etc. Niciodata nu o sa vezi -1.25, de exemplu
On the other hand, senzorul de temperatura e o termorezistenta, adica o piesa a carei rezistivitate variaza cu temperatura.
La a mea, cand pornesc indica direct tepmeratura de afara, indiferent de ce indica cand am oprit-o, dar a mea e modelul mai vech, or fi introdus astia ceva feature jmecher la facelift?
Raul M.
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Astra 2009 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2013
- Mesaj Privat
- vlad-OPC
- ****
- 1,074 mesaje
- din 23 Jan 2011
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
vlad-OPC
- Mesaje scrise: 1,074
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2011
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Raul M.
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Astra 2009 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2013
- Mesaj Privat
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
dupa ce am cautat pe net senzorul, pare sa fie un senzor amarat analog. exact cum ti-a zis si je, eu un senzor care isi modifica rezistenta pe baza temperaturii. cauta pt1000 daca vrei sa vezi unu asemanator.
Ideea insa e in felul urmator, fiind analog poti sa ai erori in citire, si in general se filtreaza citirea, de asemenea fiind si la distanta de ecu (sau cine l-o citi) treci cu el prin multe locuri unde pot aparea interferente. In acelasi timp, temperatura de afara nu se poate modifica instant prea mult. un 0.5grade/minut eu zic ca e deja destul de mult.
ce face opel, face 5 masuratori odata la minut, apoi se uita la ce valoarea avea inainte, si apoi baga un +/- 0.5 in functie de diferenta si cand vede ca diferenta nu e mai mare de 0.5grade nu mai modifica.
Faptul ca el salveaza ultima valoare e perfect ok, caci altfel ar trebui sa inceapa de la o valoare data din burta, si te-ar enerva si mai tare daca tu ai opri masina acum la 20 de grade, si ai porni-o peste 5 minute cand sunt 22 de grade si tie ti-ar arata zero sau ce au scos ei din burta.
Nu pot masura prea des ca sa fie foarte exact caci asta pe ei ii costa cycluri in procesor, in acelasi timp nu pot sa-ti arate direct ce masoara caci s-ar putea sa masoare bazaconii de la interferente si tu sa-i injuri. gandeste-te ca poti trece prin zone scurte unde se schimba brusc si dramatic temperatura (in DK ar fi vara la umbra cu briza).. si ti-ar fi termomentrul din bord peste tot cu citirile.
Nu e cea mai desteapta solutie insa pare destul de ieftina si simplu de implementat. De altfel senzorul ala e vreo 10 pounds.
lasa-l in pace ca sigur daca ajungi pana la masina stii deja ce temperatura e afara, si 5 minute cat iesi din parcare nu mori cu o citire eronata... puteau sa-l faca mai elegant dar asta e.. nu ai solutie soft ieftina sa-l faci si va trebui sa traiesti cu asta, sau sa-ti cumperi un termometru separat.
Ideea insa e in felul urmator, fiind analog poti sa ai erori in citire, si in general se filtreaza citirea, de asemenea fiind si la distanta de ecu (sau cine l-o citi) treci cu el prin multe locuri unde pot aparea interferente. In acelasi timp, temperatura de afara nu se poate modifica instant prea mult. un 0.5grade/minut eu zic ca e deja destul de mult.
ce face opel, face 5 masuratori odata la minut, apoi se uita la ce valoarea avea inainte, si apoi baga un +/- 0.5 in functie de diferenta si cand vede ca diferenta nu e mai mare de 0.5grade nu mai modifica.
Faptul ca el salveaza ultima valoare e perfect ok, caci altfel ar trebui sa inceapa de la o valoare data din burta, si te-ar enerva si mai tare daca tu ai opri masina acum la 20 de grade, si ai porni-o peste 5 minute cand sunt 22 de grade si tie ti-ar arata zero sau ce au scos ei din burta.
Nu pot masura prea des ca sa fie foarte exact caci asta pe ei ii costa cycluri in procesor, in acelasi timp nu pot sa-ti arate direct ce masoara caci s-ar putea sa masoare bazaconii de la interferente si tu sa-i injuri. gandeste-te ca poti trece prin zone scurte unde se schimba brusc si dramatic temperatura (in DK ar fi vara la umbra cu briza).. si ti-ar fi termomentrul din bord peste tot cu citirile.
Nu e cea mai desteapta solutie insa pare destul de ieftina si simplu de implementat. De altfel senzorul ala e vreo 10 pounds.
lasa-l in pace ca sigur daca ajungi pana la masina stii deja ce temperatura e afara, si 5 minute cat iesi din parcare nu mori cu o citire eronata... puteau sa-l faca mai elegant dar asta e.. nu ai solutie soft ieftina sa-l faci si va trebui sa traiesti cu asta, sau sa-ti cumperi un termometru separat.
Raul M.
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Astra 2009 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2013
- Mesaj Privat
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
mie la toate cele 3 masini din grupul GM imi arata exact temperatura de afara (cel putin asa cred si sper, nu ma pasionat niciodata cand m-am suit direct in ea).
Nu prea ai ce-i face, asa au decis unii sa faca, nu stii daca era din lene, din simplitate, din graba sau ca asa a vrut sefu sau pur si simplu atat mai aveau loc in memorie.
Nu prea ai ce-i face, asa au decis unii sa faca, nu stii daca era din lene, din simplitate, din graba sau ca asa a vrut sefu sau pur si simplu atat mai aveau loc in memorie.
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- vlad-OPC
- ****
- 1,074 mesaje
- din 23 Jan 2011
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
vlad-OPC
- Mesaje scrise: 1,074
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2011
- Mesaj Privat
Radu, daca faci schimb de masina cu jE , scapi de problema cu senzor amarat analog
Cu alte cuvinte, nu ai ce sa reglezi la el. Oricum ca timp dureaza maxim 2-3 minute, pentru a afisa temperatura corect. Nu cred ca are rost sa bati capu' cu el pentru 3 minute. La fel si cu acu de la benzina... daca bagi mai putin de 10 litri, zici ca nu ai pus nimic ! Asta sunt niste marunturi, si consider ca atat timp cat merge conform producatorului - e OK !
Cu alte cuvinte, nu ai ce sa reglezi la el. Oricum ca timp dureaza maxim 2-3 minute, pentru a afisa temperatura corect. Nu cred ca are rost sa bati capu' cu el pentru 3 minute. La fel si cu acu de la benzina... daca bagi mai putin de 10 litri, zici ca nu ai pus nimic ! Asta sunt niste marunturi, si consider ca atat timp cat merge conform producatorului - e OK !
Raul M.
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Astra 2009 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2013
- Mesaj Privat