Tudor.P
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Arad
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2013
- Mesaj Privat
dmsorin
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Constanta
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2013
- Mesaj Privat
- crybabyro
- ***
- 696 mesaje
- din 02 Jun 2010
- Insignia 2010 A2DT
- Sibiu
crybabyro
- Mesaje scrise: 696
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2010 A2DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2010
- Mesaj Privat
dmsorin
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Constanta
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2013
- Mesaj Privat
- stemi
- **
- 118 mesaje
- din 03 Sep 2010
- Insignia 2011 A20DTH
- Bucuresti
stemi
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2010
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
Incep sa se duca vremurile cind vedeai juniori de 20ani ce tapetau in singe stilpi si copaci cu masini ce aveau motoare de 2,7-3,0L+ si care plateau la fel ca cei care aveau carnet de 20ani+ si multi km la bord in spate. Incepe cumva sistemul de asigurari din RO sa ajunga la maturitate? Inca nu si am sa va spun si dece.
Zilele trecute mi'am facut RCA la Astra si am platit 540Ron pe tot anul, in mod normal avind in vedere vechimea la volan ar fi trebuit sa platesc mai putin dar pentru ca am "prostul" obicei sa schimb masina la fiecare 2-3ani nu reusesc sa trec de bonus B2. Legea in RO difera pe partea de bonus'uri fata de cea din EU, abia daca ai o masina de'o varsta cu carnetul de conducere treci in zona rerefiata a bonusurilor serioase.
Spre exemplu in fata mea era un pensionar cu o dacie care a platit pe un an 230Ron, avea masina odata cu carnetul. Foarte bine ca a platit putin dar ce treaba are faptul ca schimbi masina, ca doar nu se conduce singura iar asigurarea RCA se refera strict la riscurile/problemele ce le poate produce conducatorul auto in sine!? Probabil odata cu alinierea la preturile mult mai mari din EU se vor mai aseza treburile si pe la noi.
Zilele trecute mi'am facut RCA la Astra si am platit 540Ron pe tot anul, in mod normal avind in vedere vechimea la volan ar fi trebuit sa platesc mai putin dar pentru ca am "prostul" obicei sa schimb masina la fiecare 2-3ani nu reusesc sa trec de bonus B2. Legea in RO difera pe partea de bonus'uri fata de cea din EU, abia daca ai o masina de'o varsta cu carnetul de conducere treci in zona rerefiata a bonusurilor serioase.
Spre exemplu in fata mea era un pensionar cu o dacie care a platit pe un an 230Ron, avea masina odata cu carnetul. Foarte bine ca a platit putin dar ce treaba are faptul ca schimbi masina, ca doar nu se conduce singura iar asigurarea RCA se refera strict la riscurile/problemele ce le poate produce conducatorul auto in sine!? Probabil odata cu alinierea la preturile mult mai mari din EU se vor mai aseza treburile si pe la noi.
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
moshu
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2007 1.4
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2008
- Mesaj Privat
- 34KLA
- ******
- 4,360 mesaje
- din 08 Sep 2004
- Corsa 2008 Z13DTJ
- Dolj
34KLA
- Mesaje scrise: 4,360
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2004
- Mesaj Privat
- stemi
- **
- 118 mesaje
- din 03 Sep 2010
- Insignia 2011 A20DTH
- Bucuresti
stemi
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2010
- Mesaj Privat
moshu
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2007 1.4
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2008
- Mesaj Privat
Tudor.P
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Arad
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2013
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
- 34KLA
- ******
- 4,360 mesaje
- din 08 Sep 2004
- Corsa 2008 Z13DTJ
- Dolj
34KLA
- Mesaje scrise: 4,360
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2004
- Mesaj Privat
- stemi
- **
- 118 mesaje
- din 03 Sep 2010
- Insignia 2011 A20DTH
- Bucuresti
stemi
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2010
- Mesaj Privat
Legat de testul de noxe..
Acum cateva zile un coleg a vrut sa plateasca timbrul de mediu care avea o valoare de ~4000€.
In plus, din cine stie ce motive, a deci sa se duca la RAR sa-si faca testul de noxe.
Masinile noi, mai ales Insignia, au filtru de particule, care se umple cu "mizerie". In timp, emisiile de noxe cresc la masini.
Producatorul elibereaza o fisa tehnica a masinii in care trece si emisiile de noxe. Aceasta valoare este cea mai mica pe care masina o va avea in timp (asta daca nu i s-au adus modificari).
Masina colegului meu avea...sa zicem...de la producator 160g/km. RAR a gasit 190 g/km. MULT. In plus, RAR a trecut aceasta valoare si in CIV si in baza de date.
Pe scurt, colegul meu a sarit de la 4000 la 6500€! F.U.C.K. Si asta doar timbrul de mediu pentru o masina din 2006 si 1997cm3.
Recomandarea mea de a NU FACE TESTUL DE NOXE era mai mult un avertisment sa nu ajungeti din lac in ocean precum colegul meu. O lasati "neverificata" si sa treaca valoarea standard.
Pentru a sari in ajutorul colegului, am decis sa ma interesez sa-i schimb unitatea catalitica. Economic vb, era mai avantajos. Cumparam una de 2000€, faceam masina din Euro3 in Euro5 si mai plateam 800€ la timbrul de mediu.
Din pacate in Romania nu se poate. RAR nu recunoaste decat unitatea catalitica (sau specificatiile tehnice) trecute de producator pentru autovehiculul in cauza. In Germania, nu numai ca este recunoscuta aceasta "imbunatatire" adusa masinii, dar o parte din suma este si dedusa de statul german. La noi....NU.
In alta ordine de idei, eu ma gandeam sa dau jos DPF-ul de pe masina si sa-l pun doar la ITP sau alte inspectii. Mai castig si niste caluti si nu-mi creste valoarea noxelor.
Acum cateva zile un coleg a vrut sa plateasca timbrul de mediu care avea o valoare de ~4000€.
In plus, din cine stie ce motive, a deci sa se duca la RAR sa-si faca testul de noxe.
Masinile noi, mai ales Insignia, au filtru de particule, care se umple cu "mizerie". In timp, emisiile de noxe cresc la masini.
Producatorul elibereaza o fisa tehnica a masinii in care trece si emisiile de noxe. Aceasta valoare este cea mai mica pe care masina o va avea in timp (asta daca nu i s-au adus modificari).
Masina colegului meu avea...sa zicem...de la producator 160g/km. RAR a gasit 190 g/km. MULT. In plus, RAR a trecut aceasta valoare si in CIV si in baza de date.
Pe scurt, colegul meu a sarit de la 4000 la 6500€! F.U.C.K. Si asta doar timbrul de mediu pentru o masina din 2006 si 1997cm3.
Recomandarea mea de a NU FACE TESTUL DE NOXE era mai mult un avertisment sa nu ajungeti din lac in ocean precum colegul meu. O lasati "neverificata" si sa treaca valoarea standard.
Pentru a sari in ajutorul colegului, am decis sa ma interesez sa-i schimb unitatea catalitica. Economic vb, era mai avantajos. Cumparam una de 2000€, faceam masina din Euro3 in Euro5 si mai plateam 800€ la timbrul de mediu.
Din pacate in Romania nu se poate. RAR nu recunoaste decat unitatea catalitica (sau specificatiile tehnice) trecute de producator pentru autovehiculul in cauza. In Germania, nu numai ca este recunoscuta aceasta "imbunatatire" adusa masinii, dar o parte din suma este si dedusa de statul german. La noi....NU.
In alta ordine de idei, eu ma gandeam sa dau jos DPF-ul de pe masina si sa-l pun doar la ITP sau alte inspectii. Mai castig si niste caluti si nu-mi creste valoarea noxelor.
Tudor.P
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Arad
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2013
- Mesaj Privat
4000euro ?! okay, nu cred ca se aplica la o insignia care e fabricata in 2010, ma gandesc ca prietenul tau si-a luat un x5 din 2003 pe benzina cu motor urias. Sincer niciodata nu mi-a trecut prin cap sa merg la rar si sa cer sa-mi faca testul.....dar e bine de stiut sa continui sa fac acelasi lucru si in continuare
- stemi
- **
- 118 mesaje
- din 03 Sep 2010
- Insignia 2011 A20DTH
- Bucuresti
stemi
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2010
- Mesaj Privat
Eu am relatat un caz legat de timbrul de mediu intamplat foarte recent. Pentru Insignia, dupa calculatorul timbrului de mediu, este ~300 EUR taxa.
Si nu era vb de un X5 cu motor foarte mare. Era vb de un X3 cu DOAR 1997 cmc din 2006. Insignia are 1998 cmc...
Nici nu conteaza marca autovehiculului la calcul, conteaza doar ce norma Euro are, anul inmatricularii, cilindree si eventual noxe.
Si nu era vb de un X5 cu motor foarte mare. Era vb de un X3 cu DOAR 1997 cmc din 2006. Insignia are 1998 cmc...
Nici nu conteaza marca autovehiculului la calcul, conteaza doar ce norma Euro are, anul inmatricularii, cilindree si eventual noxe.
- guliver
- ***
- 554 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
guliver
- Mesaje scrise: 554
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
- stemi
- **
- 118 mesaje
- din 03 Sep 2010
- Insignia 2011 A20DTH
- Bucuresti
stemi
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2010
- Mesaj Privat
LuciUCI
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Cluj
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2013
- Mesaj Privat
@ Tudor.P
Salutari, sunt proaspãt posesor de Insignia 2.0 - 160 cp , fabr. 2010, proveniențã Germania, taxe RAR - 425, 10 lei (27.03.2013) + 60lei taxa de înmatriculare primãrie + 896lei taxa timbrul verde (01.04.2013, vorbim de masina Euro 5)... am inteles ca taxa de talon este 37lei (CEC sau BCR) + plãcuțe înmatriculare + asigurare pe 6 luni...
Cazul tau... daca a fost plãtitã taxa de înmatriculare, va trebui sa-i faci doar o identificare la RAR, plãcuțe, in cazul in care nu le pastrezi cele vechi, taxa talon si asigurarea...
Toate bune!
Salutari, sunt proaspãt posesor de Insignia 2.0 - 160 cp , fabr. 2010, proveniențã Germania, taxe RAR - 425, 10 lei (27.03.2013) + 60lei taxa de înmatriculare primãrie + 896lei taxa timbrul verde (01.04.2013, vorbim de masina Euro 5)... am inteles ca taxa de talon este 37lei (CEC sau BCR) + plãcuțe înmatriculare + asigurare pe 6 luni...
Cazul tau... daca a fost plãtitã taxa de înmatriculare, va trebui sa-i faci doar o identificare la RAR, plãcuțe, in cazul in care nu le pastrezi cele vechi, taxa talon si asigurarea...
Toate bune!