Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire
  • florin1974

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Salutare,

Spuneti-mi si mie va rog, in special cei care au z16xe, AC si ECM, daca e normal sa "plece" amandoua ventilatoarele (cel de pe apa si cel de pe AC) in acelasi timp? Mentionez ca la mine "pleaca" la 98 grade (temp masurata cu OP-COM) in bord arata 93 de grade. Si daca pornesc separat aprox la ce temperatura. Unii spun ca e normal - altii ca e prea fierbinte (dil lectura de 5 zile pe forum) - mecanicul nu stie - poate ma luminati voi
in aceasta privinta. Mentionez ca a fost un timp de 2ani si 6luni cand acu intepenea la 90 grade. Schimbat termostat - senzor temp - ECM - la fel.
O fi din ECU ? (asa spunea altu) !
Multumesc si bafta la toti si km curati !
Skip ads

  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Nu stiu cum e normal, dar la mine pleaca la fel, ambele ventilatoare cand e temp in bord pe la 91 grade.
  • florin1974

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Nirolf1986 a scris:Nu stiu cum e normal, dar la mine pleaca la fel, ambele ventilatoare cand e temp in bord pe la 91 grade.


Multumesc de raspuns.
  • catalinpav66

  • Mesaje scrise: 759
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 z30dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2008

  • Mesaj Privat
daca ai 2 ventilatoare inseamna ca ai engine coolant module(calculator racire). Acesta porneste ventilatoarele la 98 grade cel din fata la turatie nominala iar cel dinspre motor la aprox jumatate din turatia nominala aceasta reprezentand stage 1.
  • florin1974

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2011

  • Mesaj Privat
catalinpav66 a scris:daca ai 2 ventilatoare inseamna ca ai engine coolant module(calculator racire). Acesta porneste ventilatoarele la 98 grade cel din fata la turatie nominala iar cel dinspre motor la aprox jumatate din turatia nominala aceasta reprezentand stage 1.


Inseamna ca nu am de ce sa-mi fac griji. Multumesc mult.

Bafta la toti!
  • florin1974

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Nimeni nu mai stie nimic ?
Multumesc.
  • bogdanbdl

  • Mesaje scrise: 214
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Asa am si eu si pornesc amandoua! Ai o racire mai buna! Bafta!
  • CRISTIetz

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2011

  • Mesaj Privat
asa fac si la mine. In schimb eu chiar am o problema... nu imi pornesc electroventilatoarele daca motorul este oprit si temperatura sare de 90 grade C. Stiu ca inainte sa schimb radiatorul, ventilatoarele porneau sau ,dupa caz, ramaneau pornite si dupa oprirea motorului pt a-l raci. Acum daca e foarte cald afara si opresc motorul cand temp este undeva la 90 de grade apoi repornesc dupa cateva minute...gasesc temperatura apei undeva la 95 aproape 100 de grade.
Aveti idee care ar fi cauza?
  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Asa face si la mine. Nu am prea bagat in seama pana acum, credeam ca e normal...
  • florin1974

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Asa face si la mine. Poate e normal... Daca ventilatoarele nu racesc cat nu are contact pus, e normal sa creasca temperatura.
  • CRISTIetz

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Dupa cum ma mai spus, acum ceva timp racirea era ok, ma trezeam ca revin la masina dupa un minut si ventilatoarele isi faceau treaba cu motorul oprit. Parerea mea e ca nu e deloc normal sa nu mearga, ba chiar daunator
  • florin1974

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2011

  • Mesaj Privat
De cand am masina, 4ani, niciodata nu au mers ventilatoarele dupa ce am luat contactul. Am luat si un alt cooling module si la fel functioneaza. Am tras concluzia ca asa trebuie sa fie.
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Eu am motor Z16SE, am si eu un ventiltor in fata si inca unul ,acela din interior care sufla spre motor, este asemanator sistemul cu Z16XE.
Ce am observat in caldurile astea, este ca dupa ce acul de la temperatura apei trece cu aproximativ 1 mm de 90 grade, adica dungulita de pe centrul ceasului intre 80 | 100, porneste ventilatorul mare, iar apoi scade temperatura cu putin sub 90, adica dupa | dungulita cu 1 mm.
Problema mea este ca atunci cand porneste ventilatorul, simt o mica vibratie in volan, un fel de ___-----____------____, foarte constant si egal, pana cand se opreste.
Toata perioada asta dureaza cam 20 secunde, iar dupa vre-o 30 secunde porneste din nou.
Am deschis capota, m-am uitat la ventiltor, dar nu pare sa fie avariat sau stramb.
Stie cineva ce poate fi, se ma iintampla la cineva treaba asta.

Totul merge perfect, sunt doar nedumerit de acea mica vibratie, intra intr-o rezonanta, sau ce poate fi ?
  • rider1

  • Mesaje scrise: 719
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Salut. Cu riscul de a supara administratorii, voi posta si aici. Z16XE, benzina, 2001, AC. Deci. la mine pleaca ventilatoarele la 97-98 de grade. Problema este ca pleca incet, turatie mica pentru racirea motorului. ECM-ul inca nu l-am verificat, rezistentele de la ventilatorul care raceste motorul sunt bune, am schimbat senzor temperatura antigel.
Totusi motorul se incinge un pic si ventilatorul nu-si face treaba cum trebuie. Ce as putea sa mai verific ? Multumesc
  • cristian.capra

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Buna ziua
Ventilatoarele "trebuie" sa mearga si atunci cand motorul este oprit si cheia scoasa din contact.
Daca ridicati capota si va uitati in fata scrie in diverse limbi straine sa aveti grija ca ventilatoarele pot sa porneasca in orice moment.
Problema ar putea fi ca senzorul nu este "lipit" cum trebuie de radiator ca sa detecteze temperatura corecta a acestuia.
Daca nu e "lipit", detecteaza o oarecare temperatura, mai mica decat e in realitate si NU porneste ventilatorul decat atunci cand este la temperatura "senzorului" de 97-98 grade, DAR temperatura in sistem este mai mare.
Rezistentele sunt pentru limitarea curentului ce trece prin motorul ventilatorului la diferite trepte de "temperatura", facand acesta sa se invarta mai repede sau mai incet in functie pe ce treapta de temperatura s-a detectat.
Un pic de documentatie.
Daca gresesc in ceea ce am spus, rog sa fiu corectat.

O zi buna, si drum intins!
  • rider1

  • Mesaje scrise: 719
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Nu am senzor pe radiator. M-am documentat, a mai ramas sa verific sau sa schimb ECM-ul.
  • rider1

  • Mesaje scrise: 719
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2012

  • Mesaj Privat
La mine ventilatoare nu mai merg dupa ce am oprit motorul indiferent cit este de incins. Daca pun contactul se invart.
  • cristian.capra

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Cred ca este o problema de conectica ceva.
Si cred ca ai senzor pe radiator, altfel de unde stie cand a crescut temperatura "in radiator" ca sa porneasca ventilatoarele?
La mine, in 2009 cand am schimbat antigelul, am facut si spalare cu apa mai inainte.
Si lasam motorul sa mearge pana cand pornea ventilatorul si apoi dupa un timp normal se oprea.
Dar, la una din spalari (4 am facut HA HA HA), nu am mai lasat sa se opreasca de la sine, am oprit motorul, am dat drumul la apa, si in timp ce desfaceam busonul de scurgere a pornit ventilatorul. M-am speriat putin crezand ca cineva a pus cheia in contact sau altele de astea.
Inainte (si nici dupa) nu am observat ca sa mearga ventilatorul, asa de unul singur.
Aveam probleme la termostat si cred ca si asta conta.
Oricum acum de cand am terminat RK si am reinceput sa merg cu ea, da cateva ori am auzit ventilatorul mergand(sau ventilatoarele) si dupa ce am coborat din masina "cu cheia masinii scoasa din contact si pusa in buzunar bineinteles".
La mine pornesc ambele ventilatoare cam in acelasi moment, iar cel de AC se invarte mai lent.

O zi buna, si drum intins!
  • rider1

  • Mesaje scrise: 719
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Am senzor, dar pe termostat si este bun.
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Nu e ca la alte masini, trebuie sa pui cheia in contact ca sa raceasca ventilatoarele.
Si la mine este la fel.
Am facut drumuri lungi zilele astea, in caldura, in total 2000 km si nu e nimic in neregula daca nu se invart ventilatoarele atunci cand cheia este scoasa.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR