neamar
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Olt
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2013
- Mesaj Privat
In primul rand Salut toti Opel-istii care participa activ la acest forum care pentru mine este foarte folositor!
De curand am achizitionat o Agiluta din 2001 de 1L, am schimbat pe la ea brate bucsi etc., dar ce ma nelinisteste este motorul care nu prea functioneaza corect. Am demontat sondele lambda 1 si 2 si am constatat ca prima(cea de pe galerie) era destul de curata si fara fum sau funingine, insa a doua era aproape de 100% infundata cu funingine, (am sa pun si pozele) dupa aceasta operatiune a urmat galeria de admisie, inauntru mizerie mare si anume ulei cu probabil praf = namol . conducta care vine de la recirculare gaze 85-90% astupata cu mizerie(funingine), clapeta acceleratie incarcata in partea de jos cu acelasi tip de mizerie. Mai adaug faptul ca filtrul de ulei era mulat(supt) pe acel "suport" de metal iar in baia de ulei am curatat sorbul si am si gasit ceva ce nu stiu de unde ar veni si sper sa ma ajutati sa-l identific(sper sa nu fie ceva grav)! Sa fi fost acestea cauzele ca motorul sa nu mearga cum trebuie? De unde poate veni aceasta mizerie depusa peste tot? A, sa nu uit, fumul care iese pe teava de esapament miroase a benzina si la turatii mai mari in gol scoate fum si in mers cand motorul este mai rece, ulei am observat ca nu consuma, cel putin nu vizibil(tinand cont ca pierde foarte putin si pe la sonda)! Cred ca si distributia tre sa o schimb ca se aude acel tacanit de diesel si nici intinzatorul se para ca nu mai mere! Astept sfaturi cu ce ar trebui facut la acest motor(in afara de a-l schimba )!
De curand am achizitionat o Agiluta din 2001 de 1L, am schimbat pe la ea brate bucsi etc., dar ce ma nelinisteste este motorul care nu prea functioneaza corect. Am demontat sondele lambda 1 si 2 si am constatat ca prima(cea de pe galerie) era destul de curata si fara fum sau funingine, insa a doua era aproape de 100% infundata cu funingine, (am sa pun si pozele) dupa aceasta operatiune a urmat galeria de admisie, inauntru mizerie mare si anume ulei cu probabil praf = namol . conducta care vine de la recirculare gaze 85-90% astupata cu mizerie(funingine), clapeta acceleratie incarcata in partea de jos cu acelasi tip de mizerie. Mai adaug faptul ca filtrul de ulei era mulat(supt) pe acel "suport" de metal iar in baia de ulei am curatat sorbul si am si gasit ceva ce nu stiu de unde ar veni si sper sa ma ajutati sa-l identific(sper sa nu fie ceva grav)! Sa fi fost acestea cauzele ca motorul sa nu mearga cum trebuie? De unde poate veni aceasta mizerie depusa peste tot? A, sa nu uit, fumul care iese pe teava de esapament miroase a benzina si la turatii mai mari in gol scoate fum si in mers cand motorul este mai rece, ulei am observat ca nu consuma, cel putin nu vizibil(tinand cont ca pierde foarte putin si pe la sonda)! Cred ca si distributia tre sa o schimb ca se aude acel tacanit de diesel si nici intinzatorul se para ca nu mai mere! Astept sfaturi cu ce ar trebui facut la acest motor(in afara de a-l schimba )!
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Piesa e de la distributie, lantul a facut bucla si a reusit sa o scoata, vorbim de idaj patina fixa. Iti comanzi evident distributie completa nu asa numitul kit si acest idaj.
Nu mai porni motorul, poti sa indoi supape !
Daca ai esapament afumat scimbi sementi, restul cam rezista dar e bine si ieftin de scimbat simerinuri+iduri supape.
In rest spor la citit ca info cam ai.
Nu mai porni motorul, poti sa indoi supape !
Daca ai esapament afumat scimbi sementi, restul cam rezista dar e bine si ieftin de scimbat simerinuri+iduri supape.
In rest spor la citit ca info cam ai.
neamar
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Olt
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2013
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Curatare cu solventi gen carbusolv, decarburol, penson, periuta de dinti, lemn. Ce ramane va fi curatat de ulei, poti pune unul de curatare gen flush/clean/high mileage si mai cureti sorbul ca toata mizeria acolo ajunge. Un engine flush nu strica dar nici minuni nu face. Atentie ca uleiul de curatare e de obicei 10W40 si merge doar vara sau peste 10grdC afara.
neamar
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Olt
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2013
- Mesaj Privat
neamar
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Olt
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2013
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
neamar
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Olt
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2013
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Dupa reconditionarea unui motor si cheltuielile de rigoare un aditiv este cireasa de pe tort ....adica se va depune pe canalele segmentilor,gauri de ungere,in tacheti...si incepe distractia din nou.Opelul nu prea inghite surogatele astea .
P.S. Am vazut ca era vorba de curatare....nici asta nici cel de marire presiune ori tratament motor nu e recomandat.
P.S. Am vazut ca era vorba de curatare....nici asta nici cel de marire presiune ori tratament motor nu e recomandat.
neamar
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Olt
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2013
- Mesaj Privat
neamar
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Olt
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2013
- Mesaj Privat
neamar
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Olt
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2013
- Mesaj Privat
- lcsongor
- **
- 158 mesaje
- din 26 Nov 2007
- Agila 2001 X12E
- Cluj
lcsongor
- Mesaje scrise: 158
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001 X12E
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2007
- Mesaj Privat
Buna ziua,
Scriu aici de disperare.
Este vorba despe un Ticozaur.
Istoria completa:
- am avunt o afacere cu un tinichigiu, care i-a facut tablaria la masina. Intre timp, am zis ca desfac motorul, sa vad daca trebuie facut ceva si pe acolo.
- i-am demontat chiuloasa, distributia, chiuloasa am dus-o la reparat, unde i-au pus semeringuri de supapa noi si au inlocuit trei supape (de admisie), au rectificat supapele de evacuare
- am montat distributia si chiloasa la loc, totul fain si frumos
- masina a fost inclinata intr-o parte ca se faca izolatia. ( a stat cam 2 zile asa )
- Dupa ce i-a fost facuta izolatia antifonica, masina a fost pusa pe picioare,
- daca o pornesc, scoate un fum gros de fum, si la rece, si la cald, dar mai ales in sarcina
- fumul are un miros ciudat (un coleg spune ca miroase a cauciuc ars)
- esapamentul este ud de ulei
- am sunat la firma care a reconditionat chiuloasa, si au zis ca au cedat segmentii ca e prea mare compresia acum ca au reparat chiuloasa. Asa o fi? Mi se pare absurda explicatia lor.
- un prieten spune ca trebuie sa se aseze semeringule de supapa, si apoi va disparea fumul
- un alt prieten spune, ca o fi curs uleiul in una dintre galerii si acum trebuie sa se arda
- masina are catalizator
Scriu aici de disperare.
Este vorba despe un Ticozaur.
Istoria completa:
- am avunt o afacere cu un tinichigiu, care i-a facut tablaria la masina. Intre timp, am zis ca desfac motorul, sa vad daca trebuie facut ceva si pe acolo.
- i-am demontat chiuloasa, distributia, chiuloasa am dus-o la reparat, unde i-au pus semeringuri de supapa noi si au inlocuit trei supape (de admisie), au rectificat supapele de evacuare
- am montat distributia si chiloasa la loc, totul fain si frumos
- masina a fost inclinata intr-o parte ca se faca izolatia. ( a stat cam 2 zile asa )
- Dupa ce i-a fost facuta izolatia antifonica, masina a fost pusa pe picioare,
- daca o pornesc, scoate un fum gros de fum, si la rece, si la cald, dar mai ales in sarcina
- fumul are un miros ciudat (un coleg spune ca miroase a cauciuc ars)
- esapamentul este ud de ulei
- am sunat la firma care a reconditionat chiuloasa, si au zis ca au cedat segmentii ca e prea mare compresia acum ca au reparat chiuloasa. Asa o fi? Mi se pare absurda explicatia lor.
- un prieten spune ca trebuie sa se aseze semeringule de supapa, si apoi va disparea fumul
- un alt prieten spune, ca o fi curs uleiul in una dintre galerii si acum trebuie sa se arda
- masina are catalizator
VALI 78
- Mesaje scrise: 83
- Locatie: Ialomita
- Masina: Agila 2000 12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2011
- Mesaj Privat
Daca ar fi sa facem o paralela cu batrana dacie la care majoritatea eram si soferi si mecanici fumul de care vorbesti ar fi putea fi de la semeringuri supape montate necorespunzator sau rectificat supape si lasate aceleasi semeringuri daca am inteles eu bine ca inainte de interventie nu aveai aceasta problema concluzia mesterilor ca peste noapte ti-au cedat segmentii din cauza ca ca ei au facut o lucrare mai buna decat fabrica eu nu am auzit pana acum ,exista si varianta prietenului tau cu asezatul semeringurilor pe noile supape asta in cel mai fericit caz Icsongor.
neamar
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Olt
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2013
- Mesaj Privat
Am citit pe bord la masina cu cheita aceste coduri, primul poate fi de la distributia sau intinzatorul lantului?
EGR- ul l-am mai curatat putin cand am luat masina(atunci nu prea stiam metoda), daca este blocat mai poate fi deblocat si sa si mearga cum trebuie?
Ma gandeam, poate fi consumul de ulei de la distributie?
P0340 Camshaft position sensor circuit malfunction
P1405 Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve Voltage High
P1405 Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve Voltage Low
P1405 Feedbacksensor Exhaust Gas Recirculation
P1405 Exhaust Gas Recirculation System Fault
EGR- ul l-am mai curatat putin cand am luat masina(atunci nu prea stiam metoda), daca este blocat mai poate fi deblocat si sa si mearga cum trebuie?
Ma gandeam, poate fi consumul de ulei de la distributie?
P0340 Camshaft position sensor circuit malfunction
P1405 Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve Voltage High
P1405 Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve Voltage Low
P1405 Feedbacksensor Exhaust Gas Recirculation
P1405 Exhaust Gas Recirculation System Fault
neamar
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Olt
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2013
- Mesaj Privat
neamar
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Olt
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2013
- Mesaj Privat
- lcsongor
- **
- 158 mesaje
- din 26 Nov 2007
- Agila 2001 X12E
- Cluj
lcsongor
- Mesaje scrise: 158
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001 X12E
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2007
- Mesaj Privat
Salutare,
S-a rezolvat. Problema era tare banala.
Mi-au placut variantele voastre mai ales faza cu diluantul. Si cu supapele mai bune ca in fabrica.
Niciuna dintre variante insa nu au fost sa fie.
Intr-adevar, baietii au facut o treaba buna cu chiuloasa, se prezinta foarte bine. Segmentii nu-s uzati foarte rau, compresie in motor este garla (abia poti sa intorci motorul cu o cheie pusa pe fulia arborelui cotit, se simte foarte bine ca opune rezistenta, la toti 3 cilindri.
Problema este urmatoarea:
- cand a fost inclinata masina pentru aplicarea antifonului, in chiuloasa, sub capac a curs uleiul intr-o parte, si a ajuns in labirintul acela unde vin gazele de carter
- dupa prima pornire, s-a incalzit uleiul din labirint, si s-a ars acolo, inpotmolind iesirea gazelor de carter
- s-a creat presiune, in urma careia uleiul era fortat sa ramana in camera de ardere si s-a ars.
- a ajuns foarte mult ulei in teava de esapament
Am scos dopul de la ulei, si s-a diminuat foarte mult cantitatea de fum care iesea din esapament.
Multumesc lui Tibi bácsi, ca m-a ajutat. A rezolvat misterul in 3 minute.
Rezolvare: trebuie sa spal cu diluant capacul de la culbutori unde-i ciotul de la gazele de carter si problema s-a eradicat complet pana la urmatoarea antifonare.
Va multumesc tuturor pentru sfaturi.
S-a rezolvat. Problema era tare banala.
Mi-au placut variantele voastre mai ales faza cu diluantul. Si cu supapele mai bune ca in fabrica.
Niciuna dintre variante insa nu au fost sa fie.
Intr-adevar, baietii au facut o treaba buna cu chiuloasa, se prezinta foarte bine. Segmentii nu-s uzati foarte rau, compresie in motor este garla (abia poti sa intorci motorul cu o cheie pusa pe fulia arborelui cotit, se simte foarte bine ca opune rezistenta, la toti 3 cilindri.
Problema este urmatoarea:
- cand a fost inclinata masina pentru aplicarea antifonului, in chiuloasa, sub capac a curs uleiul intr-o parte, si a ajuns in labirintul acela unde vin gazele de carter
- dupa prima pornire, s-a incalzit uleiul din labirint, si s-a ars acolo, inpotmolind iesirea gazelor de carter
- s-a creat presiune, in urma careia uleiul era fortat sa ramana in camera de ardere si s-a ars.
- a ajuns foarte mult ulei in teava de esapament
Am scos dopul de la ulei, si s-a diminuat foarte mult cantitatea de fum care iesea din esapament.
Multumesc lui Tibi bácsi, ca m-a ajutat. A rezolvat misterul in 3 minute.
Rezolvare: trebuie sa spal cu diluant capacul de la culbutori unde-i ciotul de la gazele de carter si problema s-a eradicat complet pana la urmatoarea antifonare.
Va multumesc tuturor pentru sfaturi.