In urma cautarilor pe acest site , nu am gasit nimic concludent in privinta remedierii electrovalvelor de vacum la motorul y20dth.
La masina mea , Vectra B y20dth din 2001 am avut acest defect, dar care nu a fost identificat cu un cod e eroare.
Masina nu tragea suficient de bine in treptele inferioare pana in 2300 ture si scotea destul de mult fum negru in sarcina dar fara a fi accelerata in exces(talpa).
Pe forum am gasit informatii precum ca aceste probleme pot fi de la sistemul de vacum al masinii inclusiv electrovalvele.
In urma verificarii sistemului de vacum am gasit electrovalva egr cu un mic defect.
Aceasta functiona dar nu in parametri corecti.
La verificare am constatat ca aceasta in momentul in care era alimentata scapa aer pe vacum dar nu mult incat sa fie sesizat de catre ecu.
Bun ... zic eu ....
Am trecut la partea grea .
1=Desfacere:
Am desfacut electrovalva astfel.
-am incalzit capacul de plastic cu feonul astfel incat sa poata fi scos fara a rupe piciorusele de prindere.
-am fortat un pic cu un patent lat , pana a iesit capacul
-aici am gasit 2 arculete , o supapa de cauciuc si un capac de cauciuc care acoperea centrul supapei.
2=Identificare
Am identificat defectul:
-capacul de cauciuc pe care calca centrul supapei era imbatrinit si avea crapaturi, urme clare ca avea scapari.
-supapa de cauciuc era in stare buna si nu a necesitat interventie.
3=Remediere
-am cumparat o pereche de manusi de cauciuc rezistente la substante chimice.
-am cumparat un tub de picatura
-am slefuit putin capacul de cauciuc pe un smilghel fin (400)
-am taiat o bucatica de cauciuc cat sa acopere capacul.
-am lipit acea bucatica de cauciuc pe suprafata capacului astfel incat sa acopar cauciucul uzat.
-am taiat surplusul de cauciuc
-am intarit putin arculetele
-am montat totul la loc si am trecut la verificari.
4=Verificare.
-am alimentat electrovalva la 9v si 300mah(suficient cat sa functioneze pistonasul)
-am creeat vacum pe iesire(OUT) si acesta tinea perfect.
-daca nu este alimentata nu se creeaza vacum , se aude doar cum se misca pistonasul.
Bun.... pana aici este ok.
Am montat electrovalva pe masina si am trecut la test drive.
-masina a pornit fara probleme
- se accelereaza mai usor in treptele inferioare
-nu mai scoate fum negru decat la talpa serioasa.
Acum ma gandesc sa verific si celelalte 2 electrovalve , de la turbina si aceea care actioneaza voletii de la admisie.
Reparatia a fost facuta in urma cu 2 zile .
Concluzie : am scutit cel putin 200 lei (electrovalva sh).
masina merge foarte bine acum.
P.S. Daca am gresit ceva in postarea acestui tutorial, imi cer scuze anticipat si va rog sa ma corectati.
Poze cu electrovalva desfacuta aveti mai jos:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)