evilbyte
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2013
- Mesaj Privat
Buna,
Prima data sa prezint masina in cauza: Opel Corsa C 1.0, 973 cmc, 58 cp, fabricat in 2001, motor Z10XE, 170.000 km la bord.
Masina o am din iarna trecuta cand am avut o problema cu senzorul de viteza al arborelui cotit care a fost inlocuit.
La momentul respectiv mecanicul a optat sa inlocuiasca si senzorul de ax cu came ca sa fie sigur ca nu apar alte surprize.
Intre timp eu m-am obisnuit mai mult cu masina si am descoperit (in urma testului cu pedale si dupa aia cu un OP-COM cumparat) ca exista o eroare stocata in memoria ECU si anume eroarea P0340 (Camshaft sensor circuit malfunction). Dupa ce am sters eroarea am vazut ca ea a revenit in concluzie ceva nu este in regula.
Ceea ce mi se pare straniu este ca masina merge foarte bine (sau cel putin asa imi pare mie) si martorul MIL nu este aprins/nu ramane aprins (masinuta cu cheia pe ea).
Daca pun contact se aprinde (semn ca exista eroarea care apare la testul cu pedale sau pe testere) dar se stinge la pornirea motorului.
Din ce m-am documentat poate fi eroare la cablaj, lipsa masa, eroare senzor sau lipituri reci la pinii de la ECU (problema la ECU) dar nimeni nu este sigur.
Mie teama ca nu cumva sa ma trezesc cu senzorul mort cand lumea imi este mai draga avand in vedere ca trebuie sa fac niste drumuri mai lungi prin tara (pana acum in masina a fost folosita in mare parte pentru drumuri prin oras). Totodata nu am chef sa dau banii pe un senzor nou numai sa descopar ca nu trebuia inlocuit.
A mai intalnit cineva o aceasta problema? Care ar fi rezolvarea? Pareri?
Va multumesc anticipat ajutor!
In cazul in care se considera discutia dubleaza o alta discutie (sunt destule pe aceasta tema dar nu am gasit nimic specific legat de aceasta problema mai "stranie") rog administratorii sa o mute sau sa ma anunte ca sa o mut.
Multumesc pentru intelegere!
Prima data sa prezint masina in cauza: Opel Corsa C 1.0, 973 cmc, 58 cp, fabricat in 2001, motor Z10XE, 170.000 km la bord.
Masina o am din iarna trecuta cand am avut o problema cu senzorul de viteza al arborelui cotit care a fost inlocuit.
La momentul respectiv mecanicul a optat sa inlocuiasca si senzorul de ax cu came ca sa fie sigur ca nu apar alte surprize.
Intre timp eu m-am obisnuit mai mult cu masina si am descoperit (in urma testului cu pedale si dupa aia cu un OP-COM cumparat) ca exista o eroare stocata in memoria ECU si anume eroarea P0340 (Camshaft sensor circuit malfunction). Dupa ce am sters eroarea am vazut ca ea a revenit in concluzie ceva nu este in regula.
Ceea ce mi se pare straniu este ca masina merge foarte bine (sau cel putin asa imi pare mie) si martorul MIL nu este aprins/nu ramane aprins (masinuta cu cheia pe ea).
Daca pun contact se aprinde (semn ca exista eroarea care apare la testul cu pedale sau pe testere) dar se stinge la pornirea motorului.
Din ce m-am documentat poate fi eroare la cablaj, lipsa masa, eroare senzor sau lipituri reci la pinii de la ECU (problema la ECU) dar nimeni nu este sigur.
Mie teama ca nu cumva sa ma trezesc cu senzorul mort cand lumea imi este mai draga avand in vedere ca trebuie sa fac niste drumuri mai lungi prin tara (pana acum in masina a fost folosita in mare parte pentru drumuri prin oras). Totodata nu am chef sa dau banii pe un senzor nou numai sa descopar ca nu trebuia inlocuit.
A mai intalnit cineva o aceasta problema? Care ar fi rezolvarea? Pareri?
Va multumesc anticipat ajutor!
In cazul in care se considera discutia dubleaza o alta discutie (sunt destule pe aceasta tema dar nu am gasit nimic specific legat de aceasta problema mai "stranie") rog administratorii sa o mute sau sa ma anunte ca sa o mut.
Multumesc pentru intelegere!
- iulian1971
- *******
- 7,067 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,067
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Poti verifica,cu contactul pus,in cupla de pe instalatie a senzorului(decuplata),sa ai intre pinii 1 si 3(exteriori),tensiunea de 5v(maro-masa,galben-plus).Semnalul se verifica dupa montarea cuplei senzorului si decuplarea cuplelor injectoarelor(protejarea catalizatorului),pe firul 2(fata de masa,firul 1), din mijlocul cuplei senzorului ax cu came,folosind un led+rezistenta,ce va emite fleshuri cind senzorul trimite semnal la ECM(se roteste motorul cu electromotorul).Semnalul se poate verifica si la cupla ECM,in ideea de a fi siguri ca ajunge semnal la calculator.Cind s-au facut verificarile de mai sus si exista semnal de intrare,eorarea fiind in continuare prezenta,se va demonta ECM si se va rezolva problema.Plecati de la ideea ca daca problema e pe instalatie sau senzorul defect,ce se repara la ECM?
evilbyte
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2013
- Mesaj Privat
Multumesc pentru raspunsuri.
M-am gandit (in mod naiv) ca poate este o eroarea de contact la cupla si l-am curatat fapt care a avut ca efect, pentru scrut timp (motorul era rece), disparitia erorii.
In acest scurt timp am observat o functionare total diferita a motorului, un sunet mult mai fin, putere mai mare si agilitate (raspundea instantaneu la acceleratie).
Din pacate dupa scurtul test de drum (un km) in care deja eram fericit ca am rezolvat problema si ma bucuram de noul comportament al motorului eroarea a reaparut.
In concluzie voi controla circuitul pana la ECU, voi inlocui senzorul (un amic mi-a oferit pentru test unul nou pe care il pot folosi temporar, operatie mult mai usoara pentru mine decat testarea pe borne ) si daca tot reapare eroarea ma incumet sa demontez ECU-ul cum ati sugerat mai sus si il trimit la reconditionare.
Va rog sa imi spuneti ce probleme (la alte componente electronice sau mecanice ale motorului) ar putea da nastere faptul ca nu se repara ECU-ul sau nu se inlocuieste senzorul (daca au defecte)? Ca sa formulez mai simplu ce pot sa stric in cazul in care ignor problema (fie ECU fie senzor semi stricat) si folosesc masina in starea in care e acum (chiar si pentru un scurt timp)?
Va multumesc!
M-am gandit (in mod naiv) ca poate este o eroarea de contact la cupla si l-am curatat fapt care a avut ca efect, pentru scrut timp (motorul era rece), disparitia erorii.
In acest scurt timp am observat o functionare total diferita a motorului, un sunet mult mai fin, putere mai mare si agilitate (raspundea instantaneu la acceleratie).
Din pacate dupa scurtul test de drum (un km) in care deja eram fericit ca am rezolvat problema si ma bucuram de noul comportament al motorului eroarea a reaparut.
In concluzie voi controla circuitul pana la ECU, voi inlocui senzorul (un amic mi-a oferit pentru test unul nou pe care il pot folosi temporar, operatie mult mai usoara pentru mine decat testarea pe borne ) si daca tot reapare eroarea ma incumet sa demontez ECU-ul cum ati sugerat mai sus si il trimit la reconditionare.
Va rog sa imi spuneti ce probleme (la alte componente electronice sau mecanice ale motorului) ar putea da nastere faptul ca nu se repara ECU-ul sau nu se inlocuieste senzorul (daca au defecte)? Ca sa formulez mai simplu ce pot sa stric in cazul in care ignor problema (fie ECU fie senzor semi stricat) si folosesc masina in starea in care e acum (chiar si pentru un scurt timp)?
Va multumesc!
evilbyte
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2013
- Mesaj Privat
Buna,
Revin cu deznodamantul problemei. Dupa analiza amanuntita (trasare circuit senzor pana in ECU, testare senzor) am ajuns la concluzia ca senzorul este cel defect, functioneaza cand ii vine lui cheful (mai des cand e porneste cu motorul rece). Dupa inlocuirea senzorului eroarea a disparut defintiv iar motorul se comporta foarte bine. Va multumesc pentru sfaturi. Rog pe unul din moderatori sa inchida subiectul. Va multumesc.
Revin cu deznodamantul problemei. Dupa analiza amanuntita (trasare circuit senzor pana in ECU, testare senzor) am ajuns la concluzia ca senzorul este cel defect, functioneaza cand ii vine lui cheful (mai des cand e porneste cu motorul rece). Dupa inlocuirea senzorului eroarea a disparut defintiv iar motorul se comporta foarte bine. Va multumesc pentru sfaturi. Rog pe unul din moderatori sa inchida subiectul. Va multumesc.
petre1981
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2013
- Mesaj Privat
Buna ziua ! Am cumparat de curand Opel astra h benzina 1.4 90 CP an 2007 , va rog sa ma lamuriti si pe mine, cand introduc cheia in contact in bord se aprind mai multe gen abs, frana de mana, usi ,daca am usa deschisa si azi am observat si semnul unei masini cu o cheie pe verticala. Dupa ce pornesc motorul se sting toate beculetele. E normal sa se aprinda si cel cu masina cu cheie sau trebuie sa merg la un service pt diagnoza,?posibil ca zilele trecute sa nu fi observat acest beculet, eu presupun ca doar daca ar ramane aprins ar fi cazul de service. Multumesc anticipat
evilbyte
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2013
- Mesaj Privat
Buna,
In cartea de utilizare a masinii scrie ca nu trebuie sa iti faci probleme numai daca iti ramane aprins martorul MIL dupa pornirea motorului.
Eu, unu la mana fiind mai tipicar de felul meu si doi fiindca am citit ca daca ramane aprins martorul MIL (cheita cu masina) inainte de pornire (la contact) inseamna ca exista ceva eroare stocata (cel putin asa este la masina mea) am investigat in detaliu (mai ales dupa ce am descoperit ca masina functiona altfel cand eroarea era eliminata).
Nu stiu daca merita sa iti faci griji, dar daca vrei sa te linistesti poti face testul cu pedala (asa am descoperit si eu problema mea inainte sa imi cumpar un tester). Nu sunt 100% sigur daca functioneaza si la masina ta (de stricat nu strica) dar procedura ar fi:
cu masina oprita apesi frana si acceleratia pana la fund (concomitent), pui contact, ti se aprinde martorul MIL dupa un pic de timp se stinge si incepe sa palpaie un numar de ori (cu o pauza intre cifrele codului de eroare).
De ex. daca ai codul P0340 stocat (cum aveam eu), prima data iti palpaie de 10 ori, pauza, palpaie de 3 ori, pauza, palpaie de 4 ori, pauza, palpaie de 10 ori.
Daca ai mai multe erori stocate atunci va exista o pauza intre coduri pana in momentul in care se vor prezenta toate (de aceea merita sa astepti cam 10 secunde dupa ce citit primul cod cu pedalele apasate).
Daca nu ai nici o eroare atunci la unele masini am inteles ca nu palpaie, iar la altele palpaie de 40 de ori (adica codul 0000).
Codurile au intotdeauna 4 cifre. Eu aici am gasit lista de coduri si explicatiile aferente precum si metoda de testare cu pedale la adresa . Diagnoza, interfata si coduri eroare; citire si rezolvare Opel Corsa. Bafta!
In cartea de utilizare a masinii scrie ca nu trebuie sa iti faci probleme numai daca iti ramane aprins martorul MIL dupa pornirea motorului.
Eu, unu la mana fiind mai tipicar de felul meu si doi fiindca am citit ca daca ramane aprins martorul MIL (cheita cu masina) inainte de pornire (la contact) inseamna ca exista ceva eroare stocata (cel putin asa este la masina mea) am investigat in detaliu (mai ales dupa ce am descoperit ca masina functiona altfel cand eroarea era eliminata).
Nu stiu daca merita sa iti faci griji, dar daca vrei sa te linistesti poti face testul cu pedala (asa am descoperit si eu problema mea inainte sa imi cumpar un tester). Nu sunt 100% sigur daca functioneaza si la masina ta (de stricat nu strica) dar procedura ar fi:
cu masina oprita apesi frana si acceleratia pana la fund (concomitent), pui contact, ti se aprinde martorul MIL dupa un pic de timp se stinge si incepe sa palpaie un numar de ori (cu o pauza intre cifrele codului de eroare).
De ex. daca ai codul P0340 stocat (cum aveam eu), prima data iti palpaie de 10 ori, pauza, palpaie de 3 ori, pauza, palpaie de 4 ori, pauza, palpaie de 10 ori.
Daca ai mai multe erori stocate atunci va exista o pauza intre coduri pana in momentul in care se vor prezenta toate (de aceea merita sa astepti cam 10 secunde dupa ce citit primul cod cu pedalele apasate).
Daca nu ai nici o eroare atunci la unele masini am inteles ca nu palpaie, iar la altele palpaie de 40 de ori (adica codul 0000).
Codurile au intotdeauna 4 cifre. Eu aici am gasit lista de coduri si explicatiile aferente precum si metoda de testare cu pedale la adresa . Diagnoza, interfata si coduri eroare; citire si rezolvare Opel Corsa. Bafta!
petre1981
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2013
- Mesaj Privat
evilbyte
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2013
- Mesaj Privat
Buna,
Din cate am citit si am inteles codurile apartin de standardului ODB II si sunt valabile la toate masinile a caror sistem de diagnoza implementeaza acest standard (sper sa nu gresesc), deci da, ar trebui sa fie valabil pe toate modelele de OPEL care implementeaza standardul incluzand masina ta (mai ales ca masina ta a fost fabricata in 2007 compratativ cu a mea care a fost fabricata in 2001 si deja are aceasta functionalitate implementata).
Vezi explicatii legate de ODB II aici si aici.
Din cate am citit si am inteles codurile apartin de standardului ODB II si sunt valabile la toate masinile a caror sistem de diagnoza implementeaza acest standard (sper sa nu gresesc), deci da, ar trebui sa fie valabil pe toate modelele de OPEL care implementeaza standardul incluzand masina ta (mai ales ca masina ta a fost fabricata in 2007 compratativ cu a mea care a fost fabricata in 2001 si deja are aceasta functionalitate implementata).
Vezi explicatii legate de ODB II aici si aici.
budy
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 2000 x18xe1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Apr 2008
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,067 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,067
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
budy
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 2000 x18xe1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Apr 2008
- Mesaj Privat
iulian1971 a scris:Ce motor ?
Ce problema ai ?
Ce problema ai ?
Scuze pentru rãspuns întârziat.Corsa c Z12XE.Da mereu erori constante p0340 și p1405 (EGR).Tind sa cred cã este de la ECU pentru cã ele dispar la repornire,apoi reapar doar la drum întins.Azi am mers cu ea cu testerul conectat la laptop.Am observat cã eroarea de la ax came apare prima.Apoi apare și cea cu EGR și se aprinde martorul in bord.Am tras pe dreapta și zic sa fac un test direct la supapa EGR și surpriza,ea deschidea (se simțea la motor),dar cat aș fi apãsat de tare accelerația îmi apãrea Innactive pe tester.Apoi dupã ce reporneam motorul totul era ok.Mentionez cã pe tester aveam urmãtoarele erori
P0340 -present
P1405 - intermitent
Motty14
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mar 2015
- Mesaj Privat
AttilaE
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Timis
- Masina: Meriva 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Sep 2015
- Mesaj Privat
Salutare, am și eu o problema cu mașina (Opel Meriva z16xe), când se încãlzește motorul se aprinde mașina cu cheița și nu se mai tureazã peste 3000-3500 (intra in Limp Mode), am schimbat senzorul ax came, am cumpãrat unul nou, mașina nu vroia sa porneascã, am luat altul second și face la fel ca si cu cel original, am curat EGR, la fel mașina, am curãțat clapeta de acceleratie, mașina aceleași simptome, am primit împrumut o clapeta, am schimbat-o și nimic, ca și erori îmi apare P0340, P0220, P0110 și P1550 , mersi anticipat
- iulian1971
- *******
- 7,067 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,067
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- floreasandu54
- *
- 24 mesaje
- din 10 Jul 2019
- Corsa 2001 X10XE
- Ialomita
floreasandu54
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2001 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2019
- Mesaj Privat
evilbyte a scris:Buna,
Revin cu deznodamantul problemei. Dupa analiza amanuntita (trasare circuit senzor pana in ECU, testare senzor) am ajuns la concluzia ca senzorul este cel defect, functioneaza cand ii vine lui cheful (mai des cand e porneste cu motorul rece). Dupa inlocuirea senzorului eroarea a disparut defintiv iar motorul se comporta foarte bine. Va multumesc pentru sfaturi. Rog pe unul din moderatori sa inchida subiectul. Va multumesc.
Revin cu deznodamantul problemei. Dupa analiza amanuntita (trasare circuit senzor pana in ECU, testare senzor) am ajuns la concluzia ca senzorul este cel defect, functioneaza cand ii vine lui cheful (mai des cand e porneste cu motorul rece). Dupa inlocuirea senzorului eroarea a disparut defintiv iar motorul se comporta foarte bine. Va multumesc pentru sfaturi. Rog pe unul din moderatori sa inchida subiectul. Va multumesc.
buna ziua,
vad ca postarea ta este din 2013 ....
totusi , daca mai este activ pe acest club, te rog sa ma ajuti cu o problema, referitor la senzorul de pozitie axe cu came. Am o Corsa C 1,0 , 2001 cu 4 usi .3 senzori schimbati , DIN CARE 2 NOI SI UNUL SH DE PE O MASINA CA A MEA. iar la testare imi apare mereu eroare pe senzor. Am schimbat si calculator motor cu unul bun, verificat...si tot aceaasi eroare .Tot ceea ce ma intereseaza este corespondenta pinilor de la senzor / mufa cu cei de la mufa calculator motor , sa pot verifica continuitatea....sau un sfat de unde sa fac rost de un tabel cu acveste corespondente....
suna te rog la 0723975167
multumesc mult
stima...SF
- sebage
- ****
- 2,607 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,607
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat