Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • dannny

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2006

  • Mesaj Privat
stie careva cum se schimba o curea de transmisie la un c20ne?Motorul meu are o singura curea nervurata c antreneaza compresorul de la a/c,popmpa de servodirectie,alternator.Mi-a trecut o idee prin cap-sa scot compresorul din functiune,ca are joc in lagare si a/c nu functioneaza,banuiesc ca imi trebuie o curea nervurata mai scurta.Stiti cumva daca exista asa ceva si preturi la curea(ori scurta,daca exista,ori cureaua nervurata normala)? Confused
Skip ads

  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Din cate stiu o curea de transmisie nu poate antrena atatea mai ales alternatorul! in majoritatea cazurilor ca si la mine antreneaza doar pompa de apa! trebuie sa mai ai 1 curea (acoperit cu o aparatoare din plastic).vezi pozele.

Nu-ti recomand sa-l schimbi tu(fara experienta) daca nu sincronizezi perfect supapele cu pistoanele ai sa distrugi motorul.
De 2 ani l-am schimbat si ma costat 80ron...nu cred ca mare va fi diferenta de pret pt al tau....iti recomand sa iei unul de calitate,original mai bine dai acuma mai mult cu cateva sute de mii decat sa dai milioane pe motor .... daca se rupe cureaua.






  • dannny

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2006

  • Mesaj Privat
AdamOpel,multam mult pt sfaturi,dar e o mica neintelegere aici.Eu nu vorbeam d cureaua de distributie,care intr-adevar e sub carcasa aia de plastic.P asta am schimbat-o de curand...Era vorba de o curea prin intermediul careia fulia arborelui cotit antreneaza,la mine,alternatorul,pompa de servodirectie si compresorul.E asemanatoare cu cureaua care antreneaza alterntorul,la tine in poza,dar e mai lata,are santuri pe interior,si,in cazul motorului meu c20ne,antreneaza si pompa servo+compresor.Stiu sigur ca asa e pentru ca am studiat-o astazi si e distrusa rau...
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
in principu se schimba foarte usor, dar tre sa fi atent daca la motorul tau schimbul curelei de transmisie este conditionat de suportul de motor...caz in care e necesara suspendarea motorului pt a putea efectua schimbul...in acest caz nici eliminarea compresorului nu poate fi facuta, intrucat cureaua de accesorii se va lovi de suportul de motor....deci trebuie inlocuit compresorul cu un suport special cu fulie aidoma compresorului
toate bune
  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Daca inteleg eu bine vorbim despre cureaua de TRANSMISIE nu despre cureaua de DISTRIBUTIE.

Cea care antreneaza pompa de apa este cea de DISTRIBUTIE si acolo e treaba grea din ce am vazut eu cu Edy pe masinuta mea Mr. Green , noroc ca nu despre ea este vorba aici.

Cea de transmisie ar trebui sa existe si un model mai scurt din moment ce exista si masini fara AC.
Eu unu as cauta o masina identica cu asta a ta care sa nu aiba AC, as studia cum sunt antrenate dispozitivele respective, si as lua codul de la cureaua aceea.
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
@botosu

la masinile dotate cu AC suportul de motor difera , inclusiv prinderea lui, fata de cele fara AC...doar ti-am explicat loco Wink ...deci nu se poate
  • pok

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2003 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2007

  • Mesaj Privat
probabil ca ai rezolvat problema deja, dar acum am aparut si eu. eu posed o vectra a cu motor c20ne nedotata cu ac. in afara de cureaua de transmisie, eu am doua curele de accesorii (una pentru alternator si una pentru pompa servo) angrenate de DOUA FULII aflate in capatul vibrochenului una langa alta. intu-cat tu ai doar o fulie pentru curea accesorii, banuiesc ca poti anula ac cu o curea mai mica decat cea din dotare, dar nu stiu asezarea "accesoriilor" la tine. asa ca ...
  • dannny

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2006

  • Mesaj Privat
am rezolvat-o,dar cu ffff multa munca.am anulat compresorul,adica l-am desfiintat de pe motor,am gasit o curea nervurata mai scurta,si a aprut o mare problema-cureaua freca de suportul motorului.Ce am facut mai departe?Am reproiectat suportul motorului,care acum se prinde cu 2 suruburi de motor.Noroc cu aparatul de sudura,flex,fier tzeapan si multa,multa rabdare.Mi-a luat 2 zile sa fac suportul asta,p care sa ma pot baza,asa ca daca mai vrea cineva sa faca ca mine,eu il sfatuiesc sa cumpere un compresor de la dezmembrari,k e mult mai simplu si nu mai ai atataaaa bataie de cap!Multa bafta!
Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR