- dancuciureanu
- OP
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Cind m-am intors de la revelion (noroc ca nu am fost departe) a inceput un scirtiit usor pe fata si in 300km era non stop, cum puneam piciorul pe frina cum il simteam in creier. M-am uitat la placute si mai aveau ! Deci 2 posibilitati : ori aveam ceva intrat pe acolo ori era ajunsa la stratul de semnalizare. Cum am masurat din ochi, avea cam 10mm si stiam ca minim este 7,2mm, asa ca am cumparat repede placute (la primavara tot vroiam sa le schimb) si hai la demontat. Pe 3 seara, intuneric, ploaie si vint eu schimbam placute ! Dupa ce am schimbat pe stinga (alea cu probleme) m-am linistit, nebun sunt dar sa mai inghet si la dreapta nu ! Deci poze mai putin de data asta. Pe 4 macar nu a plouat asa ca am executat si dreapta si am reusit macar una sa fac ca sa aveti habar macar. La primavara vreau sa desfac din nou si atunci post mura-n-gura.
Ce cumparam ?
Recomand sa cumparati numai placute "moi" sau "medii" :
Ferodo, Bosch, Ate, Lucas, Roadhouse, Woking, Ferodo tar, Lpr, Siemer, Abs ...
Nu umblati cu cele ecologice ca majoritatea sunt tari, scirtiie si uzeaza discul, deci de evitat "aszbest frei". Intrebati furnizorul care tin mult si care nu, si achizitionati alea care nu tin. Personal, in viteza, nu am mai facut mofturi si am luat Abs cu 135 lei chiar daca avea si fara azbest la 60.
Aveti grija ca acelasi producator face mai multe tipuri, moi, medii, tari, pentru competitii, pentru temperaturi mari...etc.
Demontare :
Se trage complet de volan spre partea unde vrem sa schimbam, se trage frina de mina, se baga in viteza, se slabesc suruburile rotii, se ridica pe cric, se scoate roata.
Daca este mizerie multa va apucati de curatat cu WD40, astfel si suruburile vor iesi mai usor.
Cu o tubulara de 13 hex se scot cele 2 suruburi 2X dar se tine contra de tije 5X (ghidaje etrier) cu o cheie fixa sau reglabila. Atentie la cele doua burdufe de cauciuc 4X sa nu le taiati. Ca sa scoate-ti usor miscati (inclinati) etrierul ca sa intre putin pistonul inauntru.
Se scot placutele cu o surubelnita plata.
Verificare, dimensiuni :
In Autodata apare ca dimensiune minima 7,2mm dar nu mi se pare ca elocventa, inainte de a se ajunge la aceasta grosime majoritatea au un strat care scirtiie ca sa te atentioneze.
Discul apare ca grosime minima 10mm dar de la altii am inteles ca merge si pina la 9mm cu conditia sa aiba suficienta carne placutele.
Curatare :
Nu va apucati sa montati cele noi si gata...se curata bine tot.
Pentru inceput se foloseste WD40. Se curata foarte bine ghidajele de la placute, etrierul, mansoane cauciuc... Se foloseste numai periuta de dinti, fara perie de sirma si la sfirsit se clateste cu apa si detergent. Ghidajele (5X) se vor extrage si se vor curata bine. La sfirsit se greseaza cu vaselina care suporta temperaturi mari de preferat.
Sunt putin ocupat, continui mai tirziu
Ce cumparam ?
Recomand sa cumparati numai placute "moi" sau "medii" :
Ferodo, Bosch, Ate, Lucas, Roadhouse, Woking, Ferodo tar, Lpr, Siemer, Abs ...
Nu umblati cu cele ecologice ca majoritatea sunt tari, scirtiie si uzeaza discul, deci de evitat "aszbest frei". Intrebati furnizorul care tin mult si care nu, si achizitionati alea care nu tin. Personal, in viteza, nu am mai facut mofturi si am luat Abs cu 135 lei chiar daca avea si fara azbest la 60.
Aveti grija ca acelasi producator face mai multe tipuri, moi, medii, tari, pentru competitii, pentru temperaturi mari...etc.
Demontare :
Se trage complet de volan spre partea unde vrem sa schimbam, se trage frina de mina, se baga in viteza, se slabesc suruburile rotii, se ridica pe cric, se scoate roata.
Daca este mizerie multa va apucati de curatat cu WD40, astfel si suruburile vor iesi mai usor.
Cu o tubulara de 13 hex se scot cele 2 suruburi 2X dar se tine contra de tije 5X (ghidaje etrier) cu o cheie fixa sau reglabila. Atentie la cele doua burdufe de cauciuc 4X sa nu le taiati. Ca sa scoate-ti usor miscati (inclinati) etrierul ca sa intre putin pistonul inauntru.
Se scot placutele cu o surubelnita plata.
Verificare, dimensiuni :
In Autodata apare ca dimensiune minima 7,2mm dar nu mi se pare ca elocventa, inainte de a se ajunge la aceasta grosime majoritatea au un strat care scirtiie ca sa te atentioneze.
Discul apare ca grosime minima 10mm dar de la altii am inteles ca merge si pina la 9mm cu conditia sa aiba suficienta carne placutele.
Curatare :
Nu va apucati sa montati cele noi si gata...se curata bine tot.
Pentru inceput se foloseste WD40. Se curata foarte bine ghidajele de la placute, etrierul, mansoane cauciuc... Se foloseste numai periuta de dinti, fara perie de sirma si la sfirsit se clateste cu apa si detergent. Ghidajele (5X) se vor extrage si se vor curata bine. La sfirsit se greseaza cu vaselina care suporta temperaturi mari de preferat.
Sunt putin ocupat, continui mai tirziu
- dannysebby
- *
- 7 mesaje
- din 26 Aug 2007
- Agila 2001
- Bucuresti
dannysebby
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2007
- Mesaj Privat
SALUTARE DOMNILOR OPEL-ISTI
DE CURIND MA CONFRUT CU O PROBLEMA LA FRANE MAI EXACT PE PARTEA STANGA FATA
AM FOST LA ITP SI LA TESTAREA FRANELOR PARTEA SANGA FATA NU SE INCADREAZA IN PARAMETRII NU ACTOINEAZA FERM IESE DIN CADRANUL VERDE AL APARATULUI CEEA CE A FOST CONSIDERAT CA FIINID UN DEZECHILIBRU IN PLUS CAND ACTIONEZ FRA DE SERVICIU MAI APASAT SE AUDE UN ZGOMOT (CLINCHET) PE PARTE STANGA FATA LUCRU CARE APARE SI CAND PLEC DE PE LOC DUPA CE ININTE AM ACTIONAT FRANA DE SERVICIU PTR REDUCEREA VITEZEI SAU CAND OPRESC LA STOP
AM FACUT O VERIFICARE SI IN CEEA CE PRIVESTE :PLACUTE FRANA ,LICHID FRANA,PISTONAS, SUNT TOATE IN REGULA
CE AR TREBUI SA MAI VERIFIC ? SI UNDE?
ASTEPT RECOMANDARILE VOASTRE
CU RESPECT
DANIEL
DE CURIND MA CONFRUT CU O PROBLEMA LA FRANE MAI EXACT PE PARTEA STANGA FATA
AM FOST LA ITP SI LA TESTAREA FRANELOR PARTEA SANGA FATA NU SE INCADREAZA IN PARAMETRII NU ACTOINEAZA FERM IESE DIN CADRANUL VERDE AL APARATULUI CEEA CE A FOST CONSIDERAT CA FIINID UN DEZECHILIBRU IN PLUS CAND ACTIONEZ FRA DE SERVICIU MAI APASAT SE AUDE UN ZGOMOT (CLINCHET) PE PARTE STANGA FATA LUCRU CARE APARE SI CAND PLEC DE PE LOC DUPA CE ININTE AM ACTIONAT FRANA DE SERVICIU PTR REDUCEREA VITEZEI SAU CAND OPRESC LA STOP
AM FACUT O VERIFICARE SI IN CEEA CE PRIVESTE :PLACUTE FRANA ,LICHID FRANA,PISTONAS, SUNT TOATE IN REGULA
CE AR TREBUI SA MAI VERIFIC ? SI UNDE?
ASTEPT RECOMANDARILE VOASTRE
CU RESPECT
DANIEL
- dancuciureanu
- OP
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- dannysebby
- *
- 7 mesaje
- din 26 Aug 2007
- Agila 2001
- Bucuresti
dannysebby
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- OP
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Citeste in spate, verifica dimensiuni placute si disc, vezi daca pistonul il poti introduce la mina (cu degetele), vezi sa fie curate locasurile si tijele, aeriseste bine instalatia de preferat lichidul se schimba la 2 ani. Vezi sa fie prins bine etrierul, prezoanele sa fie in regula, discul sa nu fie ovalizat.
- dannysebby
- *
- 7 mesaje
- din 26 Aug 2007
- Agila 2001
- Bucuresti
dannysebby
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2007
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Citeste in spate, verifica dimensiuni placute si disc, vezi daca pistonul il poti introduce la mina (cu degetele), vezi sa fie curate locasurile si tijele, aeriseste bine instalatia de preferat lichidul se schimba la 2 ani. Vezi sa fie prins bine etrierul, prezoanele sa fie in regula, discul sa nu fie ovalizat.
am verificat pistoul si lucreaza usor ,merge usor chiar si cu 2 degete are tot ce-i trebuie la interior am aerisit instalatia ,am curatat locasurile si tijele am verificat etrierul este ok ,discul este ok am verificat si racordul si nici vorba sa fie infundat.
momentan am obsevat ca am rezolvat problema cu zgomotul de la placute.
ce mai poate fi?
am inteles ca ar fi bine daca as verifica garniturile de la etrier
am o usoara impresie ca discul de pe stanga merge un pic mai greu decat cel de pe partea dreapta
care ar putea fi cauzele?
are vreo influienta vis-a-vis de problema in cauza (cu franarea)
astept recomandari
merci
toate bune
Daniel
- dancuciureanu
- OP
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- dannysebby
- *
- 7 mesaje
- din 26 Aug 2007
- Agila 2001
- Bucuresti
dannysebby
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2007
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Verifica grosime disc si placute. Placutele le-ai schimbat si nu tine frina ? E normal atunci, asteapta sa se aranjeze dupa disc.
salutare DANE
astazi am efectuat o verificare la sistemul de franare la Augsburg
principalul lucru care s-a constatat a fost faptul gca etrierul(glisiera superioara -stanga) ramane blocata in faza de revenire a etierului .Acest lucru implica : schimbarea etrierului ,glisierelor burdufuriloor de la glisiere ,portetierul si eventual placutele desi sunt GM si inca sunt in regula ;toate astea fiind originale ajung in jur de 800 Ron plus manopera
deoarece nu am fost prea incantat de solutia propusa am apelat la un prieten mecanic cu care am verificat din nou totul si surpriza totul este OK nici vorba de glisiere sau portetrier cu urme de rugina
pe final am verificat fizic-prin comparatie cu alta tipuri placutele si am constatat
ca ferodoul placutelor in cauza este foarte dur in comparatie cu celelalte si exista posibilitatea da patinare pe discul de frana
in concluzie am comandat placute de frana noi
acum dupa schimbare este recomandat sa le schimb pe ambele parti sau doar cele cu probleme
cat timp (km) ar trebui sa merg cu masina ca sa se aranjeze dupa disc si apoi sa ma merg la reexaminarea ITP pentru iest totul bine
astept recomandarile tale
cu respect
Daniel
- dancuciureanu
- OP
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
mavros
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- OP
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
mavros se pare ca e prima masina cu ABS care o conduci. Rolul lui este tocmai ca sa nu se blocheze roata. Un sofer cu experienta tocmai asta face, apasa usor pe frina cit roata sa frineze dar sa nu se blocheze caz in care te duci sanie.
In cazul tau ai dat de drum alunecos, ai apasat frina si masina mai desteapta iti impinge pedala inapoi . Daca ai cauciucuri de vara ABS-ul intra mult mai repede in functie. Oricum fara gume de iarna degeaba ai ABS, ESP....
In cazul tau ai dat de drum alunecos, ai apasat frina si masina mai desteapta iti impinge pedala inapoi . Daca ai cauciucuri de vara ABS-ul intra mult mai repede in functie. Oricum fara gume de iarna degeaba ai ABS, ESP....
mavros
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2007
- Mesaj Privat
viorelb73
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Constanta
- Masina: Agila 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2007
- Mesaj Privat
Problema mea cu franele fata Agila Elegance 2003.
In aprilie era sa ma bage un bucurestean in mormant ==B-01-EBI==. Un pusti cu doua pitipoance in masina, m-a depasit la Stana Costesti intr-o curba stanga si din fata i-a aparut un camion. A tras dreapta cand mijlocul masinii lui era in dreptul botului masinii mele. Am franat de mi-au sarit ochii din cap si s-au lipit de parbriz. Noroc cu centurile de siguranta si ca nu a venit cineva din spate, ca acum eram oale si ulcele. Si mai era si tatal meu cu mine! Dupa frana cu pricina, a inceput la franare sa am joc in volan.
Prin iunie a fost nevoie sa rectific ambele discuri fata din cauza ca era de groaza ce joc aveam la volan in momentul franarii. Am fost la un meserias foarte bun si mi-a luat 0,2 mm pe fiecare fata a discurilor (discurile sunt cu racire) si problema a disparut. Apropo, nu toti strungarii au idee cum se rectifica discurile de frana, asa ca aveti grija unde mergeti. Daca nu stie sa le centreze...va face franele varza !
Acum, dupa vreo 3000 de Km parcursi, problema cu jocul in volan a reaparut usor...usor, dar sigur.
Am gandit ca fie discurile au avut probleme la confectionare si se tocesc neuniform (am mai intalnit-o), fie placutele sunt prea dure si "bulesc" discurile.
Am comandat discuri si placute fata noi de la o firma din Bucuresti (280 RON in total) si dupa ce le schimb o sa va spun ce am descoperit cu discurile vechi (le duc la verificat cu ultrasunete).
Sarbatori fericite si multa fericire la toti!
In aprilie era sa ma bage un bucurestean in mormant ==B-01-EBI==. Un pusti cu doua pitipoance in masina, m-a depasit la Stana Costesti intr-o curba stanga si din fata i-a aparut un camion. A tras dreapta cand mijlocul masinii lui era in dreptul botului masinii mele. Am franat de mi-au sarit ochii din cap si s-au lipit de parbriz. Noroc cu centurile de siguranta si ca nu a venit cineva din spate, ca acum eram oale si ulcele. Si mai era si tatal meu cu mine! Dupa frana cu pricina, a inceput la franare sa am joc in volan.
Prin iunie a fost nevoie sa rectific ambele discuri fata din cauza ca era de groaza ce joc aveam la volan in momentul franarii. Am fost la un meserias foarte bun si mi-a luat 0,2 mm pe fiecare fata a discurilor (discurile sunt cu racire) si problema a disparut. Apropo, nu toti strungarii au idee cum se rectifica discurile de frana, asa ca aveti grija unde mergeti. Daca nu stie sa le centreze...va face franele varza !
Acum, dupa vreo 3000 de Km parcursi, problema cu jocul in volan a reaparut usor...usor, dar sigur.
Am gandit ca fie discurile au avut probleme la confectionare si se tocesc neuniform (am mai intalnit-o), fie placutele sunt prea dure si "bulesc" discurile.
Am comandat discuri si placute fata noi de la o firma din Bucuresti (280 RON in total) si dupa ce le schimb o sa va spun ce am descoperit cu discurile vechi (le duc la verificat cu ultrasunete).
Sarbatori fericite si multa fericire la toti!
- dancuciureanu
- OP
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
rak
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Gorj
- Masina: Agila 2002 1.20 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2007
- Mesaj Privat
- adriancean
- **
- 166 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Corsa 2001 Z10XE
- Hunedoara
adriancean
- Mesaje scrise: 166
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
- therealovy77
- **
- 245 mesaje
- din 31 Mar 2007
- Zafira 2001 Z18XE
- Braila
therealovy77
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Braila
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2007
- Mesaj Privat
Salut. Am o Intrebare (la Agila din 2000): Am observat ca la actionarea ABS se aude un zgomot gen sarma care zbarnaie (ca un dapazon, dar face zgomotul ca o sarma). Din cate imi aduc eu aminte, nu facea asa cand am luat-o (nu am folosit prea des ABS-ul pana acum, dar am testat-o in vara pe pavaj, actiona ABS si nu se auzea asa). Ce ar putea fi? Ceva grav, ceva desfacut? Multumesc.
- walterdolian
- *
- 13 mesaje
- din 08 Nov 2007
- Agila 2001
- Cluj
walterdolian
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2007
- Mesaj Privat
abs face urat doar cand prinzi portiuni cu nisip sau carosabil murdar pe una din roti, am masina din mai dar deabea in noiembrie am auzit prima data abs-ul in functiune intr-un sens girator aproape de acostament (cu partea dreapta in nisip) de am crezut ca mi s-a rupt puntea fata, vara nici vorba desi l-am testat dar pe asfalt sau cand ai aderenta la fel pe ambele roti nu face atat de urat, doar ca bate pe pedala
- claudiuflorin
- **
- 204 mesaje
- din 11 Nov 2006
- Agila 2001 Z12XE
- Bucuresti
claudiuflorin
- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2006
- Mesaj Privat
Salutare, revin si eu cu noi schimbari. Am schimbat discurile de frana, placute frana si bolturile si garniturile de la etriere. Vreau sa spun ca e altceva acum si in franare si va mai povesteam eu ca tot auzeam un zgomot la plecarea de pe loc. eee acum s-a redus totul. adaug niste poze cu preturi piese pentru cei interesati.
ce este cu rosu incercuit am schimbat
Discurile au costat 100 lei bucata.
Placutele 150 lei setul.
Intregul kit:bolturi so garnituri 150 lei.
Cam asta a fost.
ce este cu rosu incercuit am schimbat
Discurile au costat 100 lei bucata.
Placutele 150 lei setul.
Intregul kit:bolturi so garnituri 150 lei.
Cam asta a fost.
- claudiuflorin
- **
- 204 mesaje
- din 11 Nov 2006
- Agila 2001 Z12XE
- Bucuresti
claudiuflorin
- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2006
- Mesaj Privat
Salut,
Am si eu o intrebare. A schimbat cineva un rulment la roata din fata? Cat costa unul ? si daca stie cineva codul. Cum se manifesta? se auzea un huruit? cum creste viteza huruitul devenine mai accentuat, cum scadea vitea huruitul scadea din intensitate. Vreau sa stiu pt ca acesta problema o am si eu, deci la relanti masina nu face nimik totul e ok, face doar cand pornesc cu ea de pe loc si cum ia viteza se aude acest huruit, am testat-o chiar si la viteza apoi si am scos-o din viteaza in care era deci am lasat-o la liber si tot se auzea huruitul scazand din intensitatate ca volum. Multumesc mult.
Am si eu o intrebare. A schimbat cineva un rulment la roata din fata? Cat costa unul ? si daca stie cineva codul. Cum se manifesta? se auzea un huruit? cum creste viteza huruitul devenine mai accentuat, cum scadea vitea huruitul scadea din intensitate. Vreau sa stiu pt ca acesta problema o am si eu, deci la relanti masina nu face nimik totul e ok, face doar cand pornesc cu ea de pe loc si cum ia viteza se aude acest huruit, am testat-o chiar si la viteza apoi si am scos-o din viteaza in care era deci am lasat-o la liber si tot se auzea huruitul scazand din intensitatate ca volum. Multumesc mult.