stefano4u
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2008
- Mesaj Privat
Salut, detin un opel astra g motor 1.6 benzina 84cp Z16SE si am o problema la motor, imi apare pe tester eroare la senzor axa cu came P0340, desi am reusit sa schimb ECU, desi celalalt nu avea nici o problema pana cand nu si-a bagat nasul renumita persoana din Bucuresti de pe ecu.ro si mi l-a ciufulit in loc sa-l repare(as pune si o poza cu ecu ciufulit sa vada si altii de ce e in stare respectivul), dar nu asta e problema, cei de la reprezentanta Opel Radacini Galati mi-au zis ca singura varianta e sa schimb senzorul sau sa verific daca nu cumva e intrerupta instalatia intre senzor si Ecu, as vrea sa stiu cum pot identifica exact cei trei pini de pe mufa K a Ecu-lui care corespund senzorului axei cu came.
Astept raspunsuri de la voi
Cu stima!
Astept raspunsuri de la voi
Cu stima!
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
XEP- Suspendat
- 204 mesaje
- din 19 Jun 2012
- Astra 2005 Z16XEP
- Buzau
XEP- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2012
- Mesaj Privat
Pini mufa (cablaj)
-A Pin semnal
-B Pin pentru minus (masa)
-C Pin pentru plus.
Intre pinul B si masa (-) (de pe caroserie sau cel mai bine de pe baterie) trebuie sa ai rezistenta 0 ohmi daca aparatul este de precizie sau aproximativ 0.XX daca e chinezarie. (fara contact pus).
Intre B si C trebuie sa ai 5 V cu contactul pus.
Pinul pentru semnal care ajunge in mufa ECU este nr 23 DAR bineinteles ca ai nevoie de un osciloscop pentru a verifica impulsurile trimise de camshaft.
Pinii pentru + si - din mufa de la ECU nu are rost sa-i stii deoarece odata ce ai facut masuratori in mufa care intra in senzor nu are rost sa masori si aici.Dar daca insisti ... acesti sunt Pin NR .29 pentru MASA si Pin NR 30 pentru plus.
Parerea mea ... cablajul nu are nimic.Ai 2 variante:
1 Senzor busit
2 ECU busit.
Daca iei senzor cumpara numai original...
-A Pin semnal
-B Pin pentru minus (masa)
-C Pin pentru plus.
Intre pinul B si masa (-) (de pe caroserie sau cel mai bine de pe baterie) trebuie sa ai rezistenta 0 ohmi daca aparatul este de precizie sau aproximativ 0.XX daca e chinezarie. (fara contact pus).
Intre B si C trebuie sa ai 5 V cu contactul pus.
Pinul pentru semnal care ajunge in mufa ECU este nr 23 DAR bineinteles ca ai nevoie de un osciloscop pentru a verifica impulsurile trimise de camshaft.
Pinii pentru + si - din mufa de la ECU nu are rost sa-i stii deoarece odata ce ai facut masuratori in mufa care intra in senzor nu are rost sa masori si aici.Dar daca insisti ... acesti sunt Pin NR .29 pentru MASA si Pin NR 30 pentru plus.
Parerea mea ... cablajul nu are nimic.Ai 2 variante:
1 Senzor busit
2 ECU busit.
Daca iei senzor cumpara numai original...
stefano4u
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2008
- Mesaj Privat
- vallyyy
- ****
- 1,651 mesaje
- din 05 Oct 2010
- Astra 2006 Z14XEP
- Arges
vallyyy
- Mesaje scrise: 1,651
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2010
- Mesaj Privat
stefano4u
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2008
- Mesaj Privat
stefano4u
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2008
- Mesaj Privat
XEP- Suspendat
- 204 mesaje
- din 19 Jun 2012
- Astra 2005 Z16XEP
- Buzau
XEP- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2012
- Mesaj Privat
Vezi ca P0340 se traduce prin Camshaft Incorrect Signal conform TIS deci nu este eroare de POZITIE arbore came asa cum zice AUTODATA .Senzorul este incapabil sa trimita semnal corect Verifica intre Pinul A si masa sa ai 0 ohmi. Pinionul arborelui cu came eu zic ca este ok (tablita) deoarece daca era sa fie rupta ECU genera eroare de poztie ceea ce nu este cazul tau.
Schimba senzorul cu unul original si ai scapat de problema... mai ales ca ai zis ca deja ai inlocuit ECU-ul fiind slabe sanse ca amandoua ECU sa fie defecte.
P.S. Eroare este permanenta? Sau apare aleatoriu ?
Schimba senzorul cu unul original si ai scapat de problema... mai ales ca ai zis ca deja ai inlocuit ECU-ul fiind slabe sanse ca amandoua ECU sa fie defecte.
P.S. Eroare este permanenta? Sau apare aleatoriu ?
stefano4u
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2008
- Mesaj Privat
stefano4u
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2008
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
Mai poti cu un osciloscop sa vezi forma de unda data de senzor, trebuie sa arate asa:
Citat:
" Senzorul NW-PS este de tip Hall. Senzorul permite unitatii de control sa determine cand cilindrul 1 este la punctul mort superior. Folosirea senzorului permite:
- performanta pornire mai usoara;
- controlul detonatiilor pe cilindru;
- fiabilitate crescuta (in cazul defectarii senzorului, se intra in mod de avarie).
Cu contactul pus, se masoara intre terminalul 1 si masa, tensiunea trebuie sa fie intre 4.8-5.2V.
Cu contactul luat, se masoara intre terminalul 3 si plusul bateriei, tensiunea trebuie sa fie intre 11-15V.
Se masoara cu motorul pornit si un osciloscop semnalul dat intre terminalul 2 si masa. Forma trebuie sa fie ca in poza de mai sus.
Conditiile pentru a genera cod de eroare:
Circuitul este monitorizat pentru scurtcircuit la masa, circuit intrerupt si scurtcircuit la plus. P0340 este memorat ca eroare in caz de defect.
Consecintele detectiei defectului:
- aprinderea este modificata cu pana la 12 grade KW (grade arbore cotit) (ca functie de viteza motorului si sarcinii);
- controlul detonatiilor este dezactivat.
Alte posibile defecte:
- circuit intrerupt sau scurt la plus/masa in cablaj;
- conexiuni mufe;
- ecranajul cablului defect sau neconectat la masa (probleme interferente);
- senzor defect, in ciuda testarii pozitive;
- ECU defect;
- inel sensor defect, murdar sau slabit."
Citat:
" Senzorul NW-PS este de tip Hall. Senzorul permite unitatii de control sa determine cand cilindrul 1 este la punctul mort superior. Folosirea senzorului permite:
- performanta pornire mai usoara;
- controlul detonatiilor pe cilindru;
- fiabilitate crescuta (in cazul defectarii senzorului, se intra in mod de avarie).
Cu contactul pus, se masoara intre terminalul 1 si masa, tensiunea trebuie sa fie intre 4.8-5.2V.
Cu contactul luat, se masoara intre terminalul 3 si plusul bateriei, tensiunea trebuie sa fie intre 11-15V.
Se masoara cu motorul pornit si un osciloscop semnalul dat intre terminalul 2 si masa. Forma trebuie sa fie ca in poza de mai sus.
Conditiile pentru a genera cod de eroare:
Circuitul este monitorizat pentru scurtcircuit la masa, circuit intrerupt si scurtcircuit la plus. P0340 este memorat ca eroare in caz de defect.
Consecintele detectiei defectului:
- aprinderea este modificata cu pana la 12 grade KW (grade arbore cotit) (ca functie de viteza motorului si sarcinii);
- controlul detonatiilor este dezactivat.
Alte posibile defecte:
- circuit intrerupt sau scurt la plus/masa in cablaj;
- conexiuni mufe;
- ecranajul cablului defect sau neconectat la masa (probleme interferente);
- senzor defect, in ciuda testarii pozitive;
- ECU defect;
- inel sensor defect, murdar sau slabit."
- cristi_bv
- **
- 344 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Insignia 2015 A20dth
- Brasov
cristi_bv
- Mesaje scrise: 344
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2015 A20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Problema rezolvata si simpla.
Imi lipsea pe moment logica :
-maimutoi care schimba distibutie aiurea = cod P0340
-destept care sa invete ecu altfel nu se poate, ar fi prea bun ca sa nu descopere greseala "mecanicilor"!
Vine omul in Iasi si afara pe vint si frig ne apucam de treaba (eu chiar vroiam sa pun ECU meu sa il programez pa aia si sa vad minunea), dar....
Mai intii vreau sa vad distibutia ca e la punct, axe si fante ok, DAR ceva suspect, pinion admisie era ala vechi si pe evacuare nou. Ma uit la lant iarasi ceva suspect, parca nu calca cum stiu eu. Pe pinion admisie zgiriiat pozitie, identic si pe disc fante senzor camshaft. Ma uit mai atent si vad ca idiotii au pus pe came evacuare alt pinion cu alt cod, mai mic in diametru el fiind de la Z12XEP si nu pentru Z10XE cazul nostru (masurat cu subler!).
Deci ei au stat 2 zile in service nu cu tech2 in mina ci cu cheia si hai sa gaseasca o pozitie in care nu se aprinde beculetul .
Ce sa mai spun ...acum trebuie alt lant, pinioane noi, garnituri etc, nici nu mai pomenesc ca nu au schimbat conform celor spuse de GM. Imi pare rau de om, mai bine venea direct aici, aranjam o expertiza si acum avea masina noua sau service inchis. Nu sunt bertone dar asa ceva nu am crezut ca se poate intimpla la un service Opel.
Momentan va dau o "momeala" :
Cind il ajut (se pricepe nu e gluma!) va fac poze/film numai sa vedeti ce facut un "service Opel".
Momentan si chiar pe viitor nu pot divulga "mesterii". Sunt atitea discutii si injuraturi la adresa lor incit chiar nu vreau sa intru in polemica de doi lei. Nici proprietarul nu vrea sa-i mai vada in fata ochilor, alegerea lui....daca era dupa mine aia mincau ...
Recunosc ca am folosit cuvinte dure dar asa ceva chiar e de pus la zid. Cum poti monta alte piese cind un simplu vinzator te serveste exact numai sa ai la tine Carte Identitate sau serie motor/sasiu ?!
Mai de curind asa numitele "service" sunt obligate sa aiba chei dinamometrice in dotare....sincer nu am vazut nicaieri......
Imi lipsea pe moment logica :
-maimutoi care schimba distibutie aiurea = cod P0340
-destept care sa invete ecu altfel nu se poate, ar fi prea bun ca sa nu descopere greseala "mecanicilor"!
Vine omul in Iasi si afara pe vint si frig ne apucam de treaba (eu chiar vroiam sa pun ECU meu sa il programez pa aia si sa vad minunea), dar....
Mai intii vreau sa vad distibutia ca e la punct, axe si fante ok, DAR ceva suspect, pinion admisie era ala vechi si pe evacuare nou. Ma uit la lant iarasi ceva suspect, parca nu calca cum stiu eu. Pe pinion admisie zgiriiat pozitie, identic si pe disc fante senzor camshaft. Ma uit mai atent si vad ca idiotii au pus pe came evacuare alt pinion cu alt cod, mai mic in diametru el fiind de la Z12XEP si nu pentru Z10XE cazul nostru (masurat cu subler!).
Deci ei au stat 2 zile in service nu cu tech2 in mina ci cu cheia si hai sa gaseasca o pozitie in care nu se aprinde beculetul .
Ce sa mai spun ...acum trebuie alt lant, pinioane noi, garnituri etc, nici nu mai pomenesc ca nu au schimbat conform celor spuse de GM. Imi pare rau de om, mai bine venea direct aici, aranjam o expertiza si acum avea masina noua sau service inchis. Nu sunt bertone dar asa ceva nu am crezut ca se poate intimpla la un service Opel.
Momentan va dau o "momeala" :
Cind il ajut (se pricepe nu e gluma!) va fac poze/film numai sa vedeti ce facut un "service Opel".
Momentan si chiar pe viitor nu pot divulga "mesterii". Sunt atitea discutii si injuraturi la adresa lor incit chiar nu vreau sa intru in polemica de doi lei. Nici proprietarul nu vrea sa-i mai vada in fata ochilor, alegerea lui....daca era dupa mine aia mincau ...
Recunosc ca am folosit cuvinte dure dar asa ceva chiar e de pus la zid. Cum poti monta alte piese cind un simplu vinzator te serveste exact numai sa ai la tine Carte Identitate sau serie motor/sasiu ?!
Mai de curind asa numitele "service" sunt obligate sa aiba chei dinamometrice in dotare....sincer nu am vazut nicaieri......
vtz- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2011
- Mesaj Privat
- mihaiadrian
- ***
- 629 mesaje
- din 26 Aug 2010
- Vectra 2001 z16xe
- Galati
mihaiadrian
- Mesaje scrise: 629
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2010
- Mesaj Privat
- alexx_gan
- ***
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
- alexneb1
- **
- 129 mesaje
- din 06 Nov 2011
- Bucuresti
alexneb1
- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2011
- Mesaj Privat
- mihaiadrian
- ***
- 629 mesaje
- din 26 Aug 2010
- Vectra 2001 z16xe
- Galati
mihaiadrian
- Mesaje scrise: 629
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2010
- Mesaj Privat
In 99.9% din cazuri la problema lui este ecu defect. Se diagnosticheaza prin faptul ca masina merge bine pana se incalzeste motorul.
Daca ai computer de board apare o crestere a consumului cu aprox 0.5l/100, cam de la 6.7 la 7.2 in afara si o scadere usoara de putere. Si nu merge turata peste 3000 de ture. Si daca ii dai talpa brusc in viteza a 2, se smuceste.
Daca ai computer de board apare o crestere a consumului cu aprox 0.5l/100, cam de la 6.7 la 7.2 in afara si o scadere usoara de putere. Si nu merge turata peste 3000 de ture. Si daca ii dai talpa brusc in viteza a 2, se smuceste.
cotete72
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Constanta
- Masina: Insignia 2009 A18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2011
- Mesaj Privat