hent
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Arad
- Masina: Omega 1995 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2008
- Mesaj Privat
Salutare tuturor,
Sper sa gasesc un sfat la voi,
incerc sa fiu cat mai scurt si concis cu putinta.
1. Imi apareau 2 erori (camshaft sensor si crank shaft sensor)
2. Am schimbat senzorii cu altii noi.
3. Am sters din nou erorile.
4. Imi apare vesnic eroarea "senzor turatie motor" (crankshaft sensor - code 19)
5. Nu mai porneste!
------------
Buun pana aici.
Acum povestea (sper ca aveti rabdare sa cititi)
Simptome:
- Cand dau la automat cloncane ceva in motor, rau, parca se rupe motorul
- Scanteia o da aiurea, neregulat,
- Pare avansul marit cu vre-o 100 grade, (desi cureaua de distriburie e la semn, totul ok si aici)
- Uneori motorul "da inapoi" se invarte invers putin (banuiesc ca tot de la avansul aiurea)
- Tot uneori daca insist porneste totusi, DAR, am eroare pe bord (cod 19), am limitat motorul la 4500rpm, si cand il accelerez (usor) tremura
pare ca merge in 3 pistoane.
Culmea, sta perfect la relanti, nu tremura nimic, nu bate, nu oscileaza relantiul, nu moare motorul, e impecabil (relantiul)
Cam astea ar fi simptomele.
Acum, am citit pe forum si pe net tot felul de pareri, fiecare a gasit o rezolvare intr-un fel sau altul, nimic din ce au incercat altii se pare ca nu are efect la mine
Am verificat mai tot ce era uman de verificat,
contactele, continuitatea, pozitia la pinii ECU, valorile senzorilor, TOT OK! Nimic nu este in neregula.
Am si luat jos bornele "n" minute.
De cateva zile stau pe masina asta si nu vrea sa mearga, probabil ca am verificat mai multe dar nu mi le amintesc acum chiar pe toate,
enervant insa e, ca totul este al naibii de ok, din pct. de vedere electric totul e ok iar, dar scanteia pare sa o de-a aiurea (sau asa imi pare)
si asta banuiesc ca se intampla pt. ca nu "vede" senzorul de turatie (dupa cum zice testerul)
Am demontat si baia de ulei si am curatat acea roata dintata care da impuls la senzor.
Una peste alta am 3 senzori crankshaft, si 3 senzori camshaft (noi), i-am schimbat unii cu altii si tot nu merge
Am schimbat si bobina de inductie (cu alta noua)
Ma intreb ce poate fi? Vre-o parere ?
Eu personal nu ma mai gandesc decat la ECU, ori are un contact belit la unul din pinii crankshaft, ori s-a dus naibii procesorul.
Intrebare:
Trebuie pus intr-un fel anume senzorul? Personal nu cred pt. ca nu ai nici o optiune, si nici nu e logic, pur si simplu il bagi in gaura, strangi surubul, bagi mufa, si gata! Sa fie vre-o "smecherie" ?
Inca ceva:
Am posibilitatea sa rescriu ECU, problema e ca imi trebuie unul care e 100% OK, daca e cineva de prin Arad si e dispus sa ma ajute rog un mesaj pe privat
Daca am uitat ceva dau "edit"
Sper sa aveti voi vre-o idee.
Multumesc ca ati avut rabdare sa cititi
------
ps. daca o rezolv fiti convinsi ca o sa postez aici raspunsul la enigma, o sa incerc sa pun si ceva poze facute cu telefonul.
Sper sa gasesc un sfat la voi,
incerc sa fiu cat mai scurt si concis cu putinta.
1. Imi apareau 2 erori (camshaft sensor si crank shaft sensor)
2. Am schimbat senzorii cu altii noi.
3. Am sters din nou erorile.
4. Imi apare vesnic eroarea "senzor turatie motor" (crankshaft sensor - code 19)
5. Nu mai porneste!
------------
Buun pana aici.
Acum povestea (sper ca aveti rabdare sa cititi)
Simptome:
- Cand dau la automat cloncane ceva in motor, rau, parca se rupe motorul
- Scanteia o da aiurea, neregulat,
- Pare avansul marit cu vre-o 100 grade, (desi cureaua de distriburie e la semn, totul ok si aici)
- Uneori motorul "da inapoi" se invarte invers putin (banuiesc ca tot de la avansul aiurea)
- Tot uneori daca insist porneste totusi, DAR, am eroare pe bord (cod 19), am limitat motorul la 4500rpm, si cand il accelerez (usor) tremura
pare ca merge in 3 pistoane.
Culmea, sta perfect la relanti, nu tremura nimic, nu bate, nu oscileaza relantiul, nu moare motorul, e impecabil (relantiul)
Cam astea ar fi simptomele.
Acum, am citit pe forum si pe net tot felul de pareri, fiecare a gasit o rezolvare intr-un fel sau altul, nimic din ce au incercat altii se pare ca nu are efect la mine
Am verificat mai tot ce era uman de verificat,
contactele, continuitatea, pozitia la pinii ECU, valorile senzorilor, TOT OK! Nimic nu este in neregula.
Am si luat jos bornele "n" minute.
De cateva zile stau pe masina asta si nu vrea sa mearga, probabil ca am verificat mai multe dar nu mi le amintesc acum chiar pe toate,
enervant insa e, ca totul este al naibii de ok, din pct. de vedere electric totul e ok iar, dar scanteia pare sa o de-a aiurea (sau asa imi pare)
si asta banuiesc ca se intampla pt. ca nu "vede" senzorul de turatie (dupa cum zice testerul)
Am demontat si baia de ulei si am curatat acea roata dintata care da impuls la senzor.
Una peste alta am 3 senzori crankshaft, si 3 senzori camshaft (noi), i-am schimbat unii cu altii si tot nu merge
Am schimbat si bobina de inductie (cu alta noua)
Ma intreb ce poate fi? Vre-o parere ?
Eu personal nu ma mai gandesc decat la ECU, ori are un contact belit la unul din pinii crankshaft, ori s-a dus naibii procesorul.
Intrebare:
Trebuie pus intr-un fel anume senzorul? Personal nu cred pt. ca nu ai nici o optiune, si nici nu e logic, pur si simplu il bagi in gaura, strangi surubul, bagi mufa, si gata! Sa fie vre-o "smecherie" ?
Inca ceva:
Am posibilitatea sa rescriu ECU, problema e ca imi trebuie unul care e 100% OK, daca e cineva de prin Arad si e dispus sa ma ajute rog un mesaj pe privat
Daca am uitat ceva dau "edit"
Sper sa aveti voi vre-o idee.
Multumesc ca ati avut rabdare sa cititi
------
ps. daca o rezolv fiti convinsi ca o sa postez aici raspunsul la enigma, o sa incerc sa pun si ceva poze facute cu telefonul.
gsi_master- Suspendat
- 377 mesaje
- din 24 Jun 2005
- Omega 2001 z22xe
- Iasi
gsi_master- Mesaje scrise: 377
- Locatie: Iasi
- Masina: Omega 2001 z22xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2005
- Mesaj Privat
hent
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Arad
- Masina: Omega 1995 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2008
- Mesaj Privat
Buna dimineata!
Multam de raspuns, am scris tipul motorului in descriere la subtitlul topicului
e: Opel Omega B motor: X20XEV, 2000cmc 16V Anul 1995
ECU e Siemens Simtec 56.1 (sper ca imi amintesc corect)
Nu prea imi dau seama unde se aude bataia, pare a fi sus, dar se aude ca si cand tot motorul s-ar rupe,
Foarte interesant e ca in momentul cand totusi porneste (desi extrem de greu) la relantiu merge impecabil.
De aceea nu cred sa am o problema la motor (in interior)
Si cand trec de 1500ture, pana prin 4000rpm merge frumos motorul,
In mers, cand acccelerez brusc se ineaca si da in nas (nu stiu cum sa explic)
Da! Am testat cu interfata opel,
Chestia e ca sterg erorile, pt 1-2 secunde se stinge lampa de pe bord (MIL) si apare instant (inclusiv pe laptop) inapoi,
In mod normal trebuia sa dau cheie, sa mearga macar 1 minut (fara erori) si apoi sa "vada" ca, ceva e defect.
De asta io presupun ca poate fi defect ECU
Orice pareri sunt binevenite, deja sincer nu mai stiu ce sa fac!
---------
ps, cineva (pe net) zicea de releul de la pompa de benzina, pai daca ar fi ala de vina e normal sa imi troncane asa rau la pornire, si pe deasupra sa am scanteie neregulata (cel putin asa imi pare) plus ca pe tester clar imi arata "senzor turatie motor" cod 19.
Multam de raspuns, am scris tipul motorului in descriere la subtitlul topicului
e: Opel Omega B motor: X20XEV, 2000cmc 16V Anul 1995
ECU e Siemens Simtec 56.1 (sper ca imi amintesc corect)
Nu prea imi dau seama unde se aude bataia, pare a fi sus, dar se aude ca si cand tot motorul s-ar rupe,
Foarte interesant e ca in momentul cand totusi porneste (desi extrem de greu) la relantiu merge impecabil.
De aceea nu cred sa am o problema la motor (in interior)
Si cand trec de 1500ture, pana prin 4000rpm merge frumos motorul,
In mers, cand acccelerez brusc se ineaca si da in nas (nu stiu cum sa explic)
Da! Am testat cu interfata opel,
Chestia e ca sterg erorile, pt 1-2 secunde se stinge lampa de pe bord (MIL) si apare instant (inclusiv pe laptop) inapoi,
In mod normal trebuia sa dau cheie, sa mearga macar 1 minut (fara erori) si apoi sa "vada" ca, ceva e defect.
De asta io presupun ca poate fi defect ECU
Orice pareri sunt binevenite, deja sincer nu mai stiu ce sa fac!
---------
ps, cineva (pe net) zicea de releul de la pompa de benzina, pai daca ar fi ala de vina e normal sa imi troncane asa rau la pornire, si pe deasupra sa am scanteie neregulata (cel putin asa imi pare) plus ca pe tester clar imi arata "senzor turatie motor" cod 19.
abRoncs
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2008
- Mesaj Privat
gsi_master- Suspendat
- 377 mesaje
- din 24 Jun 2005
- Omega 2001 z22xe
- Iasi
gsi_master- Mesaje scrise: 377
- Locatie: Iasi
- Masina: Omega 2001 z22xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2005
- Mesaj Privat
hent
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Arad
- Masina: Omega 1995 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2008
- Mesaj Privat
salut!
da! am verificat si asta, e OK! am si eu Autodata si toate valorile sunt ok, inclusiv valorile la pinii senzorului, sunt perfecte
a naibii problema!
curand o sa primesc calculatorul (acum e la mecanic) si il duc la un amic sa ne uitam in el, sper sa gasesc acolo ceva defect.
el in sine poate fi OK, dar poate intre pin si procesor mai e ceva si aia sa se fi dus si nu mai vede datele transmise de senzor.
intr-o vreme acum 3-4 luni cand mi se aprindea becul pe bord, daca luat rapid contactul si il puneam iar disparea eroarea si nu mai aparea cat timp aveam motorul pornit, acum 1luna chiar daca luam contactul si puneam iar tot imi aparea, ma gandesc ca poate l-am scurtcircuitat de n'spemii de ori si acu o luat-o razna saracu, nu stiu ce draci poate avea
da! am verificat si asta, e OK! am si eu Autodata si toate valorile sunt ok, inclusiv valorile la pinii senzorului, sunt perfecte
a naibii problema!
curand o sa primesc calculatorul (acum e la mecanic) si il duc la un amic sa ne uitam in el, sper sa gasesc acolo ceva defect.
el in sine poate fi OK, dar poate intre pin si procesor mai e ceva si aia sa se fi dus si nu mai vede datele transmise de senzor.
intr-o vreme acum 3-4 luni cand mi se aprindea becul pe bord, daca luat rapid contactul si il puneam iar disparea eroarea si nu mai aparea cat timp aveam motorul pornit, acum 1luna chiar daca luam contactul si puneam iar tot imi aparea, ma gandesc ca poate l-am scurtcircuitat de n'spemii de ori si acu o luat-o razna saracu, nu stiu ce draci poate avea
gsi_master- Suspendat
- 377 mesaje
- din 24 Jun 2005
- Omega 2001 z22xe
- Iasi
gsi_master- Mesaje scrise: 377
- Locatie: Iasi
- Masina: Omega 2001 z22xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2005
- Mesaj Privat
daca nu iti ajungeau datele de la el probabil ca nu iti comanda deloc aprinderea ,nu pornea deloc, poti sa mai incerci sa scoti senzorul ii pui mufa si treci o surubeltita metalica prin dreptul lui (in prealabil sa scoti o fisa sau aia centrala si sa ii pui o bujie in ea care sa faca masa pe motor sa poti vedea scanteia ), mai poti masura sa nu fie intrerupt firum cu semnalul vezi pe schema din autodata pe ce pin al ecu se duce si masori conductivitatea intre mufa de la senzor si aia de la ecu ,daca si acolo e ok nus probabil ecu e bushit !
hent
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Arad
- Masina: Omega 1995 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2008
- Mesaj Privat
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
gsi_master- Suspendat
- 377 mesaje
- din 24 Jun 2005
- Omega 2001 z22xe
- Iasi
gsi_master- Mesaje scrise: 377
- Locatie: Iasi
- Masina: Omega 2001 z22xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2005
- Mesaj Privat
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
hent
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Arad
- Masina: Omega 1995 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2008
- Mesaj Privat
Salutare din nou!
Ieri am reusit sa ma uit la ECU, am scos cipurile am citit datele din ele, inca nu am reusit sa le interpretez, am refacut ceva lipituri, azi e ziua de test, sunt curios..
Puteam sa sterg hardware tot ce e in cipul unde tine erorile, dar am zis ca e mai bine sa il las asa, poate are si alte date acolo, si nu aveam un ECU bun sa restaurez informatiile.
Daca cineva de pe forum poate compila fisierele binare le pot posta aici, poate se vede acolo ceva in neregula.
Mai postez pe forum noutati cand am
Ieri am reusit sa ma uit la ECU, am scos cipurile am citit datele din ele, inca nu am reusit sa le interpretez, am refacut ceva lipituri, azi e ziua de test, sunt curios..
Puteam sa sterg hardware tot ce e in cipul unde tine erorile, dar am zis ca e mai bine sa il las asa, poate are si alte date acolo, si nu aveam un ECU bun sa restaurez informatiile.
Daca cineva de pe forum poate compila fisierele binare le pot posta aici, poate se vede acolo ceva in neregula.
Mai postez pe forum noutati cand am
hent
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Arad
- Masina: Omega 1995 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2008
- Mesaj Privat
Am rezolvat!
Am promis ca vin cu noutati.. in cazul in care mai are cineva problema similara poate il ajuta informatiile mele...
Problema era senzorul, am cumparat altul original Opel si a mers din prima (a costat 340lei)
Cel "compatibil" m-a costat 1,5mil, nu zic ca nu e bun dar la mine nu a mers, am inteles ca sunt 2 senzori pt vibrochen, am mers la opel cu seria de caroserie si seria de motor din talon si asa mi l-au adus in 2-3 zile.
Eroarea a disparut din ECU singura, de fapt in momentul in care am dat cheie nici nu o mai aparut, in timp ce cu celalat senzor imi aparea instant.
Nu imi vine sa cred prin ce iad am trecut, sfatul meu amical e sa luati doar piese originale, macar la partea electronica.
Neaparat mergeti la tester cititi codul si cumparati piesa originala indiferent cat vi se va parea de scump o sa platit cel putin dublu daca incercati sa iesiti mai ieftin cu piese "compatibile"
Uneori pot sa mearga, pe mine acest "uneori" m-a costat 8 mil de lei
Am luat bobina de inductie degeaba (2,5mil) am luat camshaft si nu trebuia (1mil) am desfacut mai tot motorul, si am mers cu taxi 2 saptamani, cu senzorul bun m-o costat toata treaba vre-o 13-14mil vre-o 5mil am dat la taxi
..sper sa nu va cheltuiti si voi banii aiurea..
------
ps, masina merge incredibil de bine acum, nu e adevarat ca X20XEV nu sunt bune, trebuie doar sa le dai ce le trebuie.
Am promis ca vin cu noutati.. in cazul in care mai are cineva problema similara poate il ajuta informatiile mele...
Problema era senzorul, am cumparat altul original Opel si a mers din prima (a costat 340lei)
Cel "compatibil" m-a costat 1,5mil, nu zic ca nu e bun dar la mine nu a mers, am inteles ca sunt 2 senzori pt vibrochen, am mers la opel cu seria de caroserie si seria de motor din talon si asa mi l-au adus in 2-3 zile.
Eroarea a disparut din ECU singura, de fapt in momentul in care am dat cheie nici nu o mai aparut, in timp ce cu celalat senzor imi aparea instant.
Nu imi vine sa cred prin ce iad am trecut, sfatul meu amical e sa luati doar piese originale, macar la partea electronica.
Neaparat mergeti la tester cititi codul si cumparati piesa originala indiferent cat vi se va parea de scump o sa platit cel putin dublu daca incercati sa iesiti mai ieftin cu piese "compatibile"
Uneori pot sa mearga, pe mine acest "uneori" m-a costat 8 mil de lei
Am luat bobina de inductie degeaba (2,5mil) am luat camshaft si nu trebuia (1mil) am desfacut mai tot motorul, si am mers cu taxi 2 saptamani, cu senzorul bun m-o costat toata treaba vre-o 13-14mil vre-o 5mil am dat la taxi
..sper sa nu va cheltuiti si voi banii aiurea..
------
ps, masina merge incredibil de bine acum, nu e adevarat ca X20XEV nu sunt bune, trebuie doar sa le dai ce le trebuie.
abRoncs
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2008
- Mesaj Privat
hent
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Arad
- Masina: Omega 1995 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2008
- Mesaj Privat
- bucifer85
- **
- 334 mesaje
- din 08 Jan 2008
- Vectra 2005 z19dth
- Bucuresti
bucifer85
- Mesaje scrise: 334
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2008
- Mesaj Privat
Salutare .
Am si eu un prieten cu o Vectra A , din 95 , Z20XEV, care
nu porneste . Am cautat noi una/alta pe akolo si pana la urma am constatat ca nu are scanteie .
Am scos calculatorul pentru a ne uita la pini, si totul era OK .
Concluzia trasa de mine este ca s-a busit delcoul .Parerea mea .
Ce ar putea avea ? Va rog , ajutati-ma !
Am si eu un prieten cu o Vectra A , din 95 , Z20XEV, care
nu porneste . Am cautat noi una/alta pe akolo si pana la urma am constatat ca nu are scanteie .
Am scos calculatorul pentru a ne uita la pini, si totul era OK .
Concluzia trasa de mine este ca s-a busit delcoul .Parerea mea .
Ce ar putea avea ? Va rog , ajutati-ma !
hent
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Arad
- Masina: Omega 1995 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2008
- Mesaj Privat
- bucifer85
- **
- 334 mesaje
- din 08 Jan 2008
- Vectra 2005 z19dth
- Bucuresti
bucifer85
- Mesaje scrise: 334
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2008
- Mesaj Privat
hent
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Arad
- Masina: Omega 1995 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2008
- Mesaj Privat
pai 19 e crankshaft, celelalte nu le stiu din cap dar le gasesti pe forum cu un search, se poate ca celelalte coduri sa iti fi ramas stocate de mai mult timp, desi la mine cand am pus senzorul original s-a sters eroarea singura.
Daca ai simptomele mele la pornire (vezi mai sus) io zic sa iti cumperi un senzor crankshaft neaparat original, e in jur de 350lei, e mult dar zic eu ca merita.
sa ne spui ce o fost baiu
Bafta!
Daca ai simptomele mele la pornire (vezi mai sus) io zic sa iti cumperi un senzor crankshaft neaparat original, e in jur de 350lei, e mult dar zic eu ca merita.
sa ne spui ce o fost baiu
Bafta!
- bucifer85
- **
- 334 mesaje
- din 08 Jan 2008
- Vectra 2005 z19dth
- Bucuresti
bucifer85
- Mesaje scrise: 334
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2008
- Mesaj Privat