Kiusro
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1994 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2012
- Mesaj Privat
Buna ziua,
Pentru ca am facut azi operatia aceasta si am avut si aparatul foto la mine as dori sa impartasesc si cu voi reparatia facuta la suportul amortizorului de pe partea stanga spate la Vectra.
Plecand de la o gaura de rugina a ajuns sa se rupa de la socurile mecaniceA
Si pentru ca in 31 Decembrie nu se putea face operatiunea de reparatie am decurs la o temporara carpeala.
Azi am suspendat masina pe stanga spate , dat jos roata, amortizorul si am curatat cu peria de sarma pe flex toate straturile, pana la tabla dupa care am indepartat carpeala.
Dupa curatare am folosit o solutie antirugina ca un lapte careia nu ii cunosc acuma denumirea dar am sa revin cu detalii, ceea ce se vede alb este aceasta solutie.
Ca sa fim in grafic am proptit partea superioara si am luat o masura de pe partea cealalta a suportului. Masuratoarea a fost facuta de la baza portbagajului pana in buza rotunda in care se aseaza bucsa de cauciuc, care intra peste axul amortizorului prin portbagaj. Daca bine tin minte, distanta era de 23,5 cm.
Am folosit aceeasi tabla pe care am pus-o temporar dar in asa fel incat sa nu se potriveasca gaurile, pentru ca aceste gauri le-am folosit pentru a face un fel de sudura prin puncte pe suprafata placii, in astfel incat sa fie tinuta si acolo, nu numai pe marginea ei.
Al doi-lea petec
Al trei-lea petec a fost mai dificil pentru ca ruptura a ajuns sub urechea de prindere a banchetei
Dupa sudura am curatat iarasi toata suprafata afectata si inclusiv partea interioara, au urmat retusuri adica gauri facute dupa sudura.
Dupa asta am folosit solutia din imagine care este un grund pentru tabla (produs german). Am ales solutia aceasta pentru ca este in versiunea spray se si usuca mai repede inainte de vopsire fata de cealalta si sunt sanse mai mari sa patrunda mai adanc fata de o solutie aplicata cu pensula. Este incolor dar culoarea vinetie este reactia cu oxidul de fier care o face solutia.
La final am dat cu pensula un strat de grund gri, din cate stiu acesta este mai bun in domeniul auto.
Urmeaza saptamana viitoare lucrul la partea dreapta, evident ca am desfacut sa verific si acolo. La prima curatare parea sa fie OK. Am dat cu laptele asta si dupa 3-4 ore am verificat din nou si am gasit o gaura... Am scurmat putin in ea cu surubelnita si este de lucru, daca las asa in scurt timp se va rupe si acolo.
Foarte important ca inainte de sudura cu arc electric sa se deconecteze bateria de pe masina si pentru linistea mea, eu am scos si mufele de pe computerul de motor (care se afla pe stalpul dreapta fata al masinii) La airbag-uri se mai asteapta 30 de minute dupa decuplare
Utile:
Petecele le-am facut din carton inainte de a taia tabla.
Aparatul de sudura este un convertor, electrozi de 2
Sa aveti o sticla cu apa langa masina in cazul in care ceva ajunge sa ia foc. (la mine nu a fost cazul)
O zi buna
Pentru ca am facut azi operatia aceasta si am avut si aparatul foto la mine as dori sa impartasesc si cu voi reparatia facuta la suportul amortizorului de pe partea stanga spate la Vectra.
Plecand de la o gaura de rugina a ajuns sa se rupa de la socurile mecaniceA
Si pentru ca in 31 Decembrie nu se putea face operatiunea de reparatie am decurs la o temporara carpeala.
Azi am suspendat masina pe stanga spate , dat jos roata, amortizorul si am curatat cu peria de sarma pe flex toate straturile, pana la tabla dupa care am indepartat carpeala.
Dupa curatare am folosit o solutie antirugina ca un lapte careia nu ii cunosc acuma denumirea dar am sa revin cu detalii, ceea ce se vede alb este aceasta solutie.
Ca sa fim in grafic am proptit partea superioara si am luat o masura de pe partea cealalta a suportului. Masuratoarea a fost facuta de la baza portbagajului pana in buza rotunda in care se aseaza bucsa de cauciuc, care intra peste axul amortizorului prin portbagaj. Daca bine tin minte, distanta era de 23,5 cm.
Am folosit aceeasi tabla pe care am pus-o temporar dar in asa fel incat sa nu se potriveasca gaurile, pentru ca aceste gauri le-am folosit pentru a face un fel de sudura prin puncte pe suprafata placii, in astfel incat sa fie tinuta si acolo, nu numai pe marginea ei.
Al doi-lea petec
Al trei-lea petec a fost mai dificil pentru ca ruptura a ajuns sub urechea de prindere a banchetei
Dupa sudura am curatat iarasi toata suprafata afectata si inclusiv partea interioara, au urmat retusuri adica gauri facute dupa sudura.
Dupa asta am folosit solutia din imagine care este un grund pentru tabla (produs german). Am ales solutia aceasta pentru ca este in versiunea spray se si usuca mai repede inainte de vopsire fata de cealalta si sunt sanse mai mari sa patrunda mai adanc fata de o solutie aplicata cu pensula. Este incolor dar culoarea vinetie este reactia cu oxidul de fier care o face solutia.
La final am dat cu pensula un strat de grund gri, din cate stiu acesta este mai bun in domeniul auto.
Urmeaza saptamana viitoare lucrul la partea dreapta, evident ca am desfacut sa verific si acolo. La prima curatare parea sa fie OK. Am dat cu laptele asta si dupa 3-4 ore am verificat din nou si am gasit o gaura... Am scurmat putin in ea cu surubelnita si este de lucru, daca las asa in scurt timp se va rupe si acolo.
Foarte important ca inainte de sudura cu arc electric sa se deconecteze bateria de pe masina si pentru linistea mea, eu am scos si mufele de pe computerul de motor (care se afla pe stalpul dreapta fata al masinii) La airbag-uri se mai asteapta 30 de minute dupa decuplare
Utile:
Petecele le-am facut din carton inainte de a taia tabla.
Aparatul de sudura este un convertor, electrozi de 2
Sa aveti o sticla cu apa langa masina in cazul in care ceva ajunge sa ia foc. (la mine nu a fost cazul)
O zi buna
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Daca tot esti la capitolul tablarie spate ti-as recomanda sa verifici si oala pe care se prijina arcul spate foarte multe Vectra A au mari probleme la acea oala care se mananca din interiorul lonjeronului pe care este sudata si datorita formei arcului cu suprafetele de sprijin mai mici in diametru presiunea mare pe acea oala slabita de rugina o face sa cedeze si intra arcul cu totul in lonjeron,aceleasi probleme si la urechea sudata pe caroserie care tine puntea acolo unde e bucsa aia mare si aia se decupeaza de la rugina si la fel stiu caz de i-a plecat puntea intr-o parte la trecerea peste o sina de tranvai.
Despre reconditionarea facuta cu tabla acolo sa eviti pe cat posibil multe suduri,incearca sa trasezi zona unde este mancata si sa faci daca poti petice dintr-o singura bucata cat mai putine puncte de sudura cat mai putine sanse sa plece de acolo alte fisuri sau rugina.Era mai bun un autogen pentru deformarea pe loc si sudura pieselor facute de tine ori un aparat de sudura in argon,electrodul e cea mai putin folosita metoda de sudura pe caroserie.
Despre reconditionarea facuta cu tabla acolo sa eviti pe cat posibil multe suduri,incearca sa trasezi zona unde este mancata si sa faci daca poti petice dintr-o singura bucata cat mai putine puncte de sudura cat mai putine sanse sa plece de acolo alte fisuri sau rugina.Era mai bun un autogen pentru deformarea pe loc si sudura pieselor facute de tine ori un aparat de sudura in argon,electrodul e cea mai putin folosita metoda de sudura pe caroserie.
Kiusro
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1994 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2012
- Mesaj Privat
Asta este nasol ca nu pot sa spal zona asta cu puntea sa vad daca suntsi aclo probleme, eu stiu un caz la care s-a rupt suportul de punte de pe caroserie si i-a plecat puntea, mai nasol ca urca la munte, noroc ca nu avea viteza.
Sunt deacord cu sudura cu autogen dar astea au fost datele problemei
Multumesc de sfaturi
Sunt deacord cu sudura cu autogen dar astea au fost datele problemei
Multumesc de sfaturi
- marianbuda
- **
- 89 mesaje
- din 15 Nov 2011
- Vectra 1993 TC4EE1
- Maramures
marianbuda
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 1993 TC4EE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2011
- Mesaj Privat
- bogdan.ionut
- *
- 6 mesaje
- din 05 Jun 2014
- Vectra 1992
- Buzau
bogdan.ionut
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2014
- Mesaj Privat
si eu am aceasta problema ca si voi,insa la mine era pe semiaripa,si se ducea pe incheietura de jos a oalei,insa eu am ales sa folosesc tabla de galvaniu si pocnituri ca sa o stabilizez si sa o intaresc.Dupa aceasta operatiune am dat cu chit de fibra,urmeaza chitul normal,teroson,mastic siliconic la incheieturi si vopsit tot portbagajul...o sa pun niste poze daca doriti sa vedeti.Cat despre oale se pot gasi pe siteul autokarma,azi m-am uitat si eu acolo si le-am vazut.stima!
miai
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Oct 2012
- Mesaj Privat
miai
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Oct 2012
- Mesaj Privat
- valyd11
- **
- 385 mesaje
- din 16 Dec 2009
- Corsa 2017 B14XER
- Bucuresti
valyd11
- Mesaje scrise: 385
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2017 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2009
- Mesaj Privat
miai
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Oct 2012
- Mesaj Privat