Bewulf
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2020
- Mesaj Privat
Salutare tuturor.
Detin un Opel Astra H diesel cu motor de 1.3 CDTI si am urmatoarea problema.
Sa incep cu inceputul:
- Becul de la ulei sta aprins / Schimbat senzorul / Tot sta aprins / Schimbat pompa de ulei si daca tot sa desfacu am schimbat si distributia.
- Turbina dupa un timp a inceput sa pape uleiul din baie si sa-l bage pe unde stie ia mai bine in filtrul de aer.
- Schimbat turbina noua dar becul de la ulei sta tot aprins. La servic-ul unde sa facut schimabare turbinei sa luat si presiunea de ulei si la relanti are 1,5 bari. Mecanici au spus ca nu e nici un fel de problema da trebuie sa schimb senzorul cu unul de GM original. Trebuie sa spun ca am facut cam 100 de km si motorasul inca merge deci ungere se face.
- Mai nou cand am scos din servis masina nu mai porneste la cheie. La plecarea de la service unul din baieti a spus ca a ciocanit in electromotor pana a pornit.
- Schimbat si electromotor si tot nu porneste. Alt mecanic alata parere este bateria are curent dar nu are amperaj. Astazi m-am dus am cumparat baterie noua am puso a pornit la sfert. Am oprit am pornit la fel. Am oprit am pornit si lasat asa cam vreo 8 minute dupa care am plecat si am mers cam 5 km pana la o spalatorie unde ma pune dreacu sa opresc motorul ca de am rezolvat problema. SURPRIZA NU A MAI PORNIT SUB NICI O FORMA. Am dat la starter pe direct doar clanc. Am masurat bateria care era pusa de 20 de minute pe masina curent 12.47 deci trebuia sa rupa. Am masurat si incarcarea sa vad daca alternatorul isi face treaba incarca intre 14 - 12.47 in functie de consumatori aprinsi. Am pus testerul si am gasit cateva erori pe cutie, coloana de directie si cati-va senzori pe la roti. Am uitat sa va spun este cu cutie EASYTRONIC. Va rog sa-mi spuneti daca a mai patit cineva ceva de genul si care a fost rezolvarea.
MODEL: Astra 2006
MOTOR: Z13DT
Detin un Opel Astra H diesel cu motor de 1.3 CDTI si am urmatoarea problema.
Sa incep cu inceputul:
- Becul de la ulei sta aprins / Schimbat senzorul / Tot sta aprins / Schimbat pompa de ulei si daca tot sa desfacu am schimbat si distributia.
- Turbina dupa un timp a inceput sa pape uleiul din baie si sa-l bage pe unde stie ia mai bine in filtrul de aer.
- Schimbat turbina noua dar becul de la ulei sta tot aprins. La servic-ul unde sa facut schimabare turbinei sa luat si presiunea de ulei si la relanti are 1,5 bari. Mecanici au spus ca nu e nici un fel de problema da trebuie sa schimb senzorul cu unul de GM original. Trebuie sa spun ca am facut cam 100 de km si motorasul inca merge deci ungere se face.
- Mai nou cand am scos din servis masina nu mai porneste la cheie. La plecarea de la service unul din baieti a spus ca a ciocanit in electromotor pana a pornit.
- Schimbat si electromotor si tot nu porneste. Alt mecanic alata parere este bateria are curent dar nu are amperaj. Astazi m-am dus am cumparat baterie noua am puso a pornit la sfert. Am oprit am pornit la fel. Am oprit am pornit si lasat asa cam vreo 8 minute dupa care am plecat si am mers cam 5 km pana la o spalatorie unde ma pune dreacu sa opresc motorul ca de am rezolvat problema. SURPRIZA NU A MAI PORNIT SUB NICI O FORMA. Am dat la starter pe direct doar clanc. Am masurat bateria care era pusa de 20 de minute pe masina curent 12.47 deci trebuia sa rupa. Am masurat si incarcarea sa vad daca alternatorul isi face treaba incarca intre 14 - 12.47 in functie de consumatori aprinsi. Am pus testerul si am gasit cateva erori pe cutie, coloana de directie si cati-va senzori pe la roti. Am uitat sa va spun este cu cutie EASYTRONIC. Va rog sa-mi spuneti daca a mai patit cineva ceva de genul si care a fost rezolvarea.
MODEL: Astra 2006
MOTOR: Z13DT
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
salut,
daca face doar "clanc" electromotorul verifica in primul rind sa fie strinse bine firele groase care vin la el si cele de pe baterie.
daca sint in regula dupa parerea mea e electromotorul cu probleme, in primul rind carbuni si bucsi ( nu inlocui doar carbunii chiar daca iti spune cineva ca bucsile nu au probleme, inlocuieste-le si pe acelea).
trebuie dat jos si desfacut.
atentie cu batutul in el sa nu strici ceva.
am o intrebare: cum ai dat la starter "pe direct"?
Ultima modificare făcută de gabimilo1 la Sam 30 Mai, 2020 7:39 pm
daca face doar "clanc" electromotorul verifica in primul rind sa fie strinse bine firele groase care vin la el si cele de pe baterie.
daca sint in regula dupa parerea mea e electromotorul cu probleme, in primul rind carbuni si bucsi ( nu inlocui doar carbunii chiar daca iti spune cineva ca bucsile nu au probleme, inlocuieste-le si pe acelea).
trebuie dat jos si desfacut.
atentie cu batutul in el sa nu strici ceva.
am o intrebare: cum ai dat la starter "pe direct"?
Ultima modificare făcută de gabimilo1 la Sam 30 Mai, 2020 7:39 pm
Bewulf
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2020
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Off topic:
- Curentul (intensitatea curentului) se masoara in Amperi - deci bateria nu poate sa aiba curent dar sa nu aiba "amperi", pentru ca "amperaj" este doar un inscris, un marcaj
- 12,47 V este cam putin pentru o baterie buna si incarcata - deci nu, nu trebuia sa "rupa" nimic. Dar prezumam ca tensiunea a fost masurata cu un aparat cu o clasa de precizie nu tocmai ok si dam credit bateriei noi
- Cum a reusit turbina sa bage ulei in filtrul de aer? Probabil motoarele de 1.3 sa se invarta invers, cine stie
On topic:
- Incarcarea aceea intre 14V si 12,47V, nu este tocmai ok, indiferent de consumatorii conectati.
- Asa cum ti-a scris colegul gabimilo1, daca tu ai pus excitatie direct pe electromotor si acesta a facut doar "clanc", este bolnav - chiar daca ne-ai spus de doua ori ca l-ai schimbat si o sa ne mai spui odata. Este un comportament anormal, deci este defect sau ai contacte imperfecte pe circuitul de putere. (fiind schimbat, nou sau reconditionat, nu inseamna ca este si perfect functional).
- Pe Astra H, prin anii in care este facuta si masina ta, au fost probleme cu CIM-ul, printre probleme este si cea legata de imobilizator. Adica nu recunoaste cheia mereu, deci implicit nici nu da comanda pentru electromotor. Ar fi de urmarit si martorul de IMMO, in momentul in care nu iti porneste.
Bafta!
- Curentul (intensitatea curentului) se masoara in Amperi - deci bateria nu poate sa aiba curent dar sa nu aiba "amperi", pentru ca "amperaj" este doar un inscris, un marcaj
- 12,47 V este cam putin pentru o baterie buna si incarcata - deci nu, nu trebuia sa "rupa" nimic. Dar prezumam ca tensiunea a fost masurata cu un aparat cu o clasa de precizie nu tocmai ok si dam credit bateriei noi
- Cum a reusit turbina sa bage ulei in filtrul de aer? Probabil motoarele de 1.3 sa se invarta invers, cine stie
On topic:
- Incarcarea aceea intre 14V si 12,47V, nu este tocmai ok, indiferent de consumatorii conectati.
- Asa cum ti-a scris colegul gabimilo1, daca tu ai pus excitatie direct pe electromotor si acesta a facut doar "clanc", este bolnav - chiar daca ne-ai spus de doua ori ca l-ai schimbat si o sa ne mai spui odata. Este un comportament anormal, deci este defect sau ai contacte imperfecte pe circuitul de putere. (fiind schimbat, nou sau reconditionat, nu inseamna ca este si perfect functional).
- Pe Astra H, prin anii in care este facuta si masina ta, au fost probleme cu CIM-ul, printre probleme este si cea legata de imobilizator. Adica nu recunoaste cheia mereu, deci implicit nici nu da comanda pentru electromotor. Ar fi de urmarit si martorul de IMMO, in momentul in care nu iti porneste.
Bafta!
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
de acord cu sebage, daca ai zis ca ai dat la starter pe direct am presupus ca ai luat plus direct de pe baterie si ai dat pe bobina electromotorului.
daca e alt electromotor si face asa cind ii dai direct plus cum am zis mai sus dupa mine e si asta defect.
pe schema pornirea depinde de cutia automata (un "buton" cu multe fire de pe cutie) de asta am intrebat de cod, deoarece la mecanica nu ma pricep. Daca stii codul pentru EASYTRONIC pe schema scrie cind depinde pornirea de cutie, dar trebuie sa stiu codul cutiei.
eu aici ti-am spus parerea mea, eu nu pot sa masor numic la masina, eu doar incerc sa inteleg ce ne spui tu si sa trag o concluzie ca sa pot emite o parere ( se vede ca si sebage lucreaza cu acelasi material si pare sa fie de aceeasi parere cu mine)
pe baza a ceea ce -ti spunem aici tu esti cel care iei decizia, cum am mai zis si in alt post, sint banii, timpul si masina ta.
eu nu am sa ma supar ca nu - mi vei lua in seama parerea, faci cum crezi.
daca e alt electromotor si face asa cind ii dai direct plus cum am zis mai sus dupa mine e si asta defect.
pe schema pornirea depinde de cutia automata (un "buton" cu multe fire de pe cutie) de asta am intrebat de cod, deoarece la mecanica nu ma pricep. Daca stii codul pentru EASYTRONIC pe schema scrie cind depinde pornirea de cutie, dar trebuie sa stiu codul cutiei.
eu aici ti-am spus parerea mea, eu nu pot sa masor numic la masina, eu doar incerc sa inteleg ce ne spui tu si sa trag o concluzie ca sa pot emite o parere ( se vede ca si sebage lucreaza cu acelasi material si pare sa fie de aceeasi parere cu mine)
pe baza a ceea ce -ti spunem aici tu esti cel care iei decizia, cum am mai zis si in alt post, sint banii, timpul si masina ta.
eu nu am sa ma supar ca nu - mi vei lua in seama parerea, faci cum crezi.
Bewulf
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2020
- Mesaj Privat
Buna ziua.
Va multumesc pentru pareri. Am dus masina la un service care se ocupa cu rescrieri de calculatoare, chei,etc. Sper ca luni sa primesc masina functionala.
Nu exagerez cu nimic cand va spun ca aveam ulei in filtru de aer si tot ce inseamna tubulutura de pe masina.In baia de ulei doar mai atingea joja uleiul dupa 5 minute de functionare.
Va multumesc si va urez o duminica placuta.
Revin cu info.
Va multumesc pentru pareri. Am dus masina la un service care se ocupa cu rescrieri de calculatoare, chei,etc. Sper ca luni sa primesc masina functionala.
Nu exagerez cu nimic cand va spun ca aveam ulei in filtru de aer si tot ce inseamna tubulutura de pe masina.In baia de ulei doar mai atingea joja uleiul dupa 5 minute de functionare.
Va multumesc si va urez o duminica placuta.
Revin cu info.