Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • DragosCatri

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2012

  • Mesaj Privat
salut,

auto: astra g 1.7 dt 2003, motor y17dt.

problema: de aproximativ 2 saptamani, la rece (dimineata), dupa ce o pornesc, nu intra in nici o viteza. cu motorul oprit intra foarte usor.
ca sa plec cu ea de pe loc o opresc, bag a Ia, o pornesc si apoi plec....dupa cca. 10 min de rulare si de "lupte" cu schimbatorul de viteze isi revine si apoi intra foarte usor in viteze.
am incercat si varianta incalzirii motorului pentru 5-7 min. inainte de plecare, insa nici dupa aceea nu intra.

am crezut initial ca e vorba de uleiul din cutie, care fiind prea vascos nu permite intrarea in treptele de viteza cand este rece afara (iarna trecuta nu am avut probleme de acest gen, desi a fost mai frig).
ca sa verific daca vascozitatea uleiului din cutie este cauza, am lasat-o intr-o noapte la un prieten in garaj, insa dimineata, desi in garaj erau 14 grade, am intampinat aceeasi problema - nu intra in nici o viteza dupa ce o pornesc.

credeti ca este ulei insuficient in cutie sau este o problema mai grava (rulment, placa presiune etc)?
va multumesc anticipat petru sfaturi!
Skip ads

  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
disc de ambreiaj lipit de volanta sau placa de presiune,dupa spusele tale<dupa cca. 10 min de rulare si de "lupte" cu schimbatorul de viteze isi revine si apoi intra foarte usor in viteze.>sau trebuie aerisit ambreiaju,schimbat lichidu
  • DragosCatri

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc nicunicu pentru raspuns!
In cazul in care ar fi lipit discul de volanta, ce operatiuni trebuie facute la service? Nu prea dispun momentan de bani si as vrea sa stiu la ce sa ma astept!
Crezi ca nu poate fi vorba de uleiul din cutie (mai precis de scaderea acestuia sub nivel) ?
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
nu stiu daca cutia are vreo gaura de vizitare pe unde poti vedea discu,daca are,poti folosi un spray de curatat frane,sa dai pe discu de ambreiaj,cu pedaua de ambreiaj apasata
daca ai pierderi de ulei ar trebui sa intre tot timpu greu in viteza,sau in timp sa duca la distrugerea cutiei,vezi daca cutia este murdara de ulei, in zona planetarelor
  • alex_paval

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Uleiul din cutie prea gros sau timoneria uzata. Verifica jocul schimbatorului pe liber, il apuci cu 4 degete si il duci usor stanga-dreapta, fata-spate. Daca are tendinta de joc, inseamna ca aia e buba. Problema nu e de la ambreiaj, volanta sau rulment. Ca prima masura, schimba uleiul din cutie cu unul original GM.
  • DragosCatri

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Va multumesc pentru raspunsuri!
Acum am facut-o mai lata....incercand sa plec, am oprit-o, am bagat-o in marsarier, am incercat sa o pornesc insa nu mai debraia, pedala era moale. Am incercat sa o scot din marsarier insa s-a rupt ceva la timonerie - cercul acela de plastic care inconjoara nuca schimbatorului. Cred ca a cedat de la fortarile din ultima saptamana din primele minute dupa plecare.
Acum nu stiu cum voi reusi sa o scot din viteza. O sa incerc sa leg doi soricei de plastic, insa nu stiu daca o sa tina.
Aveti idee daca se gaseste tija aia separat, sau trebuie cumparata toata timoneria? Eu inclin sa cred ca trebuie tot ansamblul. Cam cat o costa o timonerie second hand?

alex_paval: da, cred ca timoneria era destul de uzata...avea joc. Acum nu stiu ce sa zic, nu stiu daca este doar de la timonerie, pentru ca si pedala de ambreiaj este foarte moale si cred ca nu mai debraiaza.
  • DragosCatri

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Nu reusesc sa o scot din viteza, a ramas blocata in marsarier. Am incercat cu ceva sfoara rezistenta, insa nu am reusit.
Pedala de ambreiaj pare ca nu mai actioneaza si e moale, iar uneori ramane blocata jos.
Cand incerc sa o pornesc, desi apas frana si ambreiajul se manifesta ca si atunci cand o pornesti bagata in viteza fara a apasa ambreiajul.
Are cineva idee cum sa o scot din viteza, ca sa pot eventual sa o tractez pana la un service?
Si daca aveti vreo recomandare pentru un service bun (si ieftin Very Happy ) pentru Opel in sectorul 5 v-as fi foarte recunoscator!
  • alex_paval

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Daca spui ca pedala de ambreiaj nu mai e ca inainte, avand in vedere ca circuitul este hidraulic, problema este de la scapare de lichid de frana pe conducta, pompa, sau chiar de la rulment. Verifica atent recipientul lichidului de frana sa vezi daca nu e gol, il completezi, eventual faci si o aerisire la frana, macar aia s-o ai ca sa poti tracta masina. Pentru scoaterea din viteza, bagi mana pe sub suportul de la baterie unde este cutia, si tragi de tija, ai sa simti la mana cand se scoate singura din viteza. Daca nu vrea, misti in acelasi timp masina fata-spate sa dea drumu la pinion. Tija e ca cea din imagine >>> http://www.4tuning.ro/image...d04-0-0-0-0-0.jpg
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
@DragosCatri, daca masina nu mai intra in viteze cu motorul pornit e clar problema de ambreiaj, nu de cutie, nu de timonerie. Daca nu mai ai nici pedala fie ai ramas fara lichid de frana in compartimentul de ambreiaj fie rulmentul s-a dus pe copca de la incercari repetate de debreiere. In orice caz, daca remediai problema de cand a aparut ieseai mai ieftin per total.
  • DragosCatri

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc BV19MAX si alex_paval pentru sfaturi! Astazi am reusit sa o scot din marsarier si am cumparat un nou ansamblu de plastic SH pentru schimbator cu 150 lei.
In legatura cu ambreiajul, am discutat astazi cu 3 mecanici, le-am prezentat simptomele si m-au bagat si mai tare in incurcatura: unul zice ca e pompa de ambreiaj, altul ca e rulmentul de presiune, iar ultimul ca e placa de presiune fisurata/sparta. Inclin sa-l cred pe ultimul (pacat ca nu e din Buc.), avand in vedere ca are service si atelier de dezmembrari si se ocupa in principal de Opel. Mi-a zis ca pompa la modelul acesta se strica destul de rar si ca daca era rulmentul ar fi trebuit ori sa piarda lichid de frana (si nu pierde), ori sa se auda un zgomot/suierat. Mi-a mai zis ca poate fi nevoie doar de o simpla aerisire.
E posibil oare sa fac aerisirea daca pedala este moale?
O sa incerc pe rand, in ordinea celor mai ieftine operatiuni: aerisire, proba cu o pompa SH sa vad daca debraiaza (momentan pedala e moale si nu mai debraiaza), iar daca primele doua operatiuni nu merg nu am decat sa-i zic sa schimbe kitul de ambreiaj (placa presiune+disc) ... sper sa nu fie nevoie si de rulment, ca am inteles ca, daca schimb rulmentul trebuie sa schimb si placa si discul.
Daca rulmentul e bun, pot sa inlocuiesc doar placa si discul, sau trebuie si rulmentul schimbat?
Multumesc anticipat pentru sfaturi/sugestii!
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Uite ca eu am schimbat o pompa de ambreiaj (cea de la pedala) pentru ca am ramas fara pedala si nu mai puteam amorsa ambreiajul nici cu slujbe. Dupa 2 ani a picat si rulmentul de presiune. Placa inca este cea originala.

Depinde cati km are masina. Daca are peste 200.000 iti recomand sa schimbi si rulmentul ca nu o sa te mai tina mult si cu banii ce ii dai pe rulment nu ai acoperi a doua interventie la ambreiaj.

Atentie ce ambreiaj cumperi, eu am pus nou, "Luk" si s-a spart in 4 bucati discul la o plecare mai suparata, rupandu-se in acelasi timp si niturile ce tin miezul discului. Presupun ca a fost contrafacut de a tinut doar 8000 Km. Acum il am pe cel original si tine eroic dupa sute de mii de km.
  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,416
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
DragosCatri, ce contine timoneria care ai cump. sh.( toata de la schimbator la cutie, sau doar partea din masina) , ca ma interes. si pe mine o timon. sh. si nu stiam cam cat este la desmembrari, ca noua nu mai zic Evil or Very Mad Evil or Very Mad si sa ne tii si pe noi la curent cu problema ta cu ambreiajul!
  • DragosCatri

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Am cumparat doar partea din masina, ansamblul de plastic+tija metalica - 150 lei. Asta e pretul pe care mi l-au cerut la 2 centre de dezmembrari.
Timoneria din metal de langa cutie nu stiu cat costa.

O sa va tin la curent cu problema. Saptamana viitoare, dupa ce ma asigur ca am banii necesari, o bag in service sa vad exact ce are. O sa probez la inceput o pompa SH, iar daca nu este de aici (si nu cred ca asta e problema, dupa cum mi-a zis un mecanic in care am incredere), o sa le dau verde pentru a desface ambreiajul. Sper sa nu fie si rulmentul, ca e cam scump kitul complet. Sper sa fie doar placa si astfel sa trebuiasca sa inlocuiesc doar placa+discul.
  • DragosCatri

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Am scapat ieftin. Pompa de ambreiaj era defecta ("nu descarca" - asa a zis mecanicul). Am inlocuit-o cu cea SH si acum debraiaza perfect.
Ne-am chinuit un pic mai mult la demontarea/montarea ansamblului schimbatorului de viteza, pt. ca tija metalica a celui SH cumparat de mine era un pic mai lunga (era de pe un opel/vauxhall din Anglia). Acum imi sta maneta pe liber un pic mai in spate, dar ma voi obisnui.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR