Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Legislație, asigurări și taxe
  • bogdanene

  • Mesaje scrise: 695
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Subiectul nu imi apartine, e extras dintr-un ziar local :

"1. În cazul vânzarii - cumpararii unui vehicul deja înmatriculat în România:
Daca se întocmesc toate documentele de radiere si de înmatriculare, nu se mai face radierea la vânzator, ci direct înmatricularea la cumparator. Practic, la vânzarea unui vehicul înmatriculat, vânzatorul înmâneaza cumparatorului certificatul de înmatriculare, cartea de identitate a vehiculului, contractul de vânzare -cumparare si fisa de înmatriculare cu stampila de la administratia financiara de domiciliu aplicata în rubrica vânzatorului. În aceasta situatie, cumparatorul se poate prezenta direct la înmatriculari, chiar daca este domiciliat în alt judet Pentru înmatriculare se mentin vechile documente, adica Certificatul de Autenticitate de la RAR, ITP si Asigurarea obligatorie RCA. Se elimina, deci, timpul pierdut si deplasarile pentru a radia masina achizitionata Capcane si sfaturi utile: - Vânzatorul trebuie sa semneze pe toate documentele, la rubrica sa, înainte de a înmâna documentele cumparatorului;
- Nu trebuie nicicum uitat de a scrie pe certificatul de înmatriculare fraza: ''Înstrainat catre...la data de...'' Si semnat de catre vânzator, la rubrica speciala sau chiar pe fata acestuia! Numai în acest mod vânzatorul are garantia ca în termen de 30 zile cumparatorul se va prezenta la judetul sau pentru înmatriculare, altfel la orice control de Politie Rutiera si se va ridica certificatul de înmatriculare si placile (daca este facuta mentiunea);
- Cumparatorul trebuie sa solicite neaparat de la vânzator si fisa de înmatriculare cu viza fiscala, care si aceasta trebuie semnata de vânzator. De asemenea, pentru cumparatori recomandam sa solicite ca vânzatorul sa prezinte si un Certificat de Autenticitate de la RAR, care îi asigura ca masina este în regula. De asemenea, si acestia trebuie sa examineze cu mare atentie C. I. si C.I.V. pentru a nu fi false Daca se doreste pastrarea numarului de catre vânzator, atunci se poate face aceasta operatiune contra- cost, la ghiseele noastre (Serviciul Permise de Conducere) chiar înainte de vânzarea masinii. Momentan, nu au fost încheiate niciun fel de Protocoale între diversele institutii interesate la nivel national, astfel încât nu se pot elimina niciun fel de documente, iar taxele se achita în continuare la Fisc, CEC sau BCR si la noi pentru placi.

2. În cazul primei înmatriculari în România a unui vehicul: De la data aderarii României la UE se introduce taxa Speciala de Înmatriculare a unui vehicul care creste de la aproximativ 300 EUR pâna la 6.000-10.000 EURO, în functie de nivelul de polua re, capacitatea cilindrica si vechimea vehiculului. Atragem atentia ca aceasta taxa se plateste numai la prima înmatriculare a vehiculului în România, dar se plateste indiferent daca acesta este nou sau vechi, daca este de import sau indigen. În decembrie apare în regim ''pilot'', la Bucuresti, portalul de înmatriculare pentru ''dealeri''.

3. Alte noutati: Cetatenii pot solicita înscrierea în certificatul de înmatriculare si a unui utilizator al vehiculului. În acest caz se redacteaza înca o fisa de înmatriculare cu datele personale ale utilizatorului (nestampilata la Fisc) si se depune la dosar împreuna cu copia actului de identitate al acestuia. Nu se mai fac radieri la schimbarea proprietarului, la schimbarea caroseriei, la schimbarea domiciliului în alt judet. În cazul pierderii, distrugerii, sau furtului Certificatului de Înmatriculare, nu mai este necesara publicarea la Monitorul Oficial Numerele provizorii nu mai exista decât înainte de prima înmatriculare în RO În cazul vehiculelor înmatriculate anterior datei de 1 iulie 1993, care detin certificate de înmatriculare si numere de înmatriculare modele vechi sau care au o vechime mai mare de 30 ani, radierea se poate efectua în baza unei declaratii pe propria raspundere a titularului înmatricularii ori a mostenitorilor legali ai acestuia, care sa ateste ca vehiculul a fost dezmembrat sau retras definitiv din circulatie si nu mai circula pe drumurile publice."
Skip ads

  • musicall

  • Mesaje scrise: 289
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2006 4 Uºi 1.7 DTL (80 cp)
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Actualele masini in leasing, neafectate de noua taxa de inmatriculare

"Ce se va intampla cu masinile in leasing, avand inmatriculare temporara, dupa 1 ianuarie 2007? Vor avea ele de platit la inmatricularea definitiva o taxa de inmatriculare corespunzatoare masinilor second-hand?" Din fericire, raspunsul la aceasta intrebare este negativ.

Proiectul privind modificarea Codului fiscal prevede eliminarea procentului platit la valoarea CIP (fara taxe) a unui autoturism, adica acciza perceputa pina la 1 ianuarie 2007 de stat.

In schimb, pentru prima inmatriculare a autovehiculului in Romania, se aplica o taxa speciala atat pentru masinile de provenienta autohtona, cit si din import. Aceasta taxa este platita de agentii economici producatori sau importatori si de catre persoanele fizice care cumpara autoturisme. Taxa speciala depinde de normele Euro pe care le indeplineste autoturismul, de cilindree, precum si de varsta masinii.

In aceasta forma, masinile in contract de leasing cu inmatriculare temporara, desi introduse noi in Romania, ar fi fost net dezavantajate, deoarece la sfarsitul contractului, in momentul inmatricularii definitive, ar fi avurt de platit o taxa similara unui import de masina second-hand. Aceasta ar fi adus costuri suplimentare substantiale titularului la intrarea in posesia autoturismului, tinand seama de faptul ca acesta mai fi avut de platit si vama pentru valoarea reziduala.

Din fericire, in acest caz legiuitorul a prevazut o derogare:

Art. 221(1): Prin derogare de la prevederile art.214(2) , pentru autoturismele si alte bunuri supuse accizelor introduse in Romania in baza unor contracte de leasing initiate inainte de data intrarii in vigoare a prevederilor prezentului titlu si a caror incheiere se va realiza dupa aceasta data, se vor datora bugetului de stat sumele calculate in functie de nivelul accizelor in vigoare la momentul initierii contractului de leasing.

Acest articol ii scapa de emotii si cheltuieli suplimentare pe toti actualii posesori de contracte de leasing; in schimb, dupa 1 ianuarie 2007, optiunea de a cumpara in leasing o masina noua cu inmatriculare temporara trebuie examinata foarte serios inainte de a fi pusa in practica.

Cum se calculeaza taxa speciala de inmatriculare?

Formula de calcul se bazeaza pe valorile din urmatoarele doua tabele:



Taxa speciala = AxBxCx(100 - D)/100 unde

A = capacitatea cilindrica
B = taxa prevazuta in coloana B (euro/1 cmc)
C = valoarea prevazuta in coloana C (Coeficient de corelare)
D = valoarea prevazuta in coloana D (Reducere %)

Conform calculelor expertilor din Ministerul Finantelor, noua grila de impunere (in Codul fiscal taxa apare exprimata in euro/centimetru cub) va conduce, spre exemplu, la o taxa de 612 euro pentru un automobil nu mai vechi de sase luni, Euro 3 si cu motor de pina la 1.600 cmc, in timp ce Senatul aprobase un nivel de 252 de euro.

Pentru un Logan nou de 1,5 litri dCi, cu motor diesel de 65 de cai-putere, aceasta taxa este de aproximativ 230 de euro, aceeasi ca pentru un Renault Clio.
Paradoxul face ca aceasta taxa sa fie de aproape 2 ori mai mare decat cea platita la achizitionarea unui Volkswagen Golf de ultima generatie, deoarece acesta are o motorizare Euro 4.

La un automobil de 1.600 cmc, intre doi si patru ani, Euro 3, taxa va fi de 1.196 de euro, fata de 747 de euro in varianta Senatului sau 2.112 euro - propunerea APIA.

Un VW Passat Euro 3, cu motor de 1,9 litri si mai vechi de sase ani va fi taxat cu 1.482 de euro, in timp ce in varianta Senatului se ajungea la o taxa de 1.277 de euro, iar propunerea APIA viza un nivel de 3.064 de euro. Cele mai mari taxe se vor aplica masinilor mai poluante. Un automobil Euro 2, cu motor de peste 3.000 cmc si mai vechi de sase ani, va fi impus cu o taxa speciala de 6.240 de euro, in timp ce in varianta Senatului se aplica un nivel de 3.600 cmc, iar APIA dorea 6.600 de euro.

Automobilele non-Euro, mai vechi de sase ani, cu motoare de peste 3.000 cmc, vor fi taxate cu 7.500 de euro, iar cele cu motoare mai mici cu 4.000 de euro, 4.750 de euro sau 5.000 de euro, in functie de cilindree.


sursa: Bloombiz
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Taxa speciala pentru prima inmatriculare a automobilelor incepand cu 1 ianuarie 2007, aprobata si publicata in Monitorul Oficial


http://www.automobiletv.ro/specialTaxes.php
  • mihait

  • Mesaje scrise: 165
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1997 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Din cate stiu eu, faza fara radiere se face daca masina este vanduta cuiva din acelasi judet. Altfel trebuie facuta radierea !
  • mitsubishi pajero

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2006

  • Mesaj Privat
nu prea ma pricep dar stiu si eu ca D4 in Germania este considerat euro3 in Romania.....care este treaba cu d4? dak gasesc o masina pe un site nemtzesc shi este d4 o pot aduce in tzara? pot aparea probleme cu noile taxe din cauza d4-ului?
  • gatonisus

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2006 1,7 CDTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Am si eu o nelamurire cu noile reguli de radiere?
Vanzatorul in ce moment si cum realizeaza "scoatere" din evidentele sectiei financiare a masini? Pe baza caror documente?
  • chihuahua

  • Mesaje scrise: 159
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2007

  • Mesaj Privat
desi sunt la a 10-cea masina pot sa va spun ca intradevar am fost placut surprins ca ce ne-a supus atentiei bogdanene este adevarat si aplicabil si in cazul vanzarii unui auto dintr-un judet in altul. anul trecut in decembrie mi-am cumparat actuala masina din brasov si in afara de intocmirea c/v, si fisa de la adm. financiara nu mi-a mai trebuit radierea de la politia bv. rezultatul: in aceeasi zi am plecat spre casa. intr-adevar, fostul proprietar mi-a completat si in spatiul special amenajat si pe interiorul certificatului de inmatriculare "instrainat catre..." asa ca mihait se aplica tuturor...

...enjoy!
Skip ads

  1. Home
  2. Legislație, asigurări și taxe

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR