Dupa ce am citit pe forumul asta cati doritori ...cativa caluti in plus care normal nu inseamna ca mergem mai agresiv ,doar ne ajuta in situatii limita...cred ca e cazul sa pun o intrebare - cand v-ati uitat ultima oara la discuri, placute,etrieri ? mie imi ia cam 30-45 de secunde credeti ca e mult sa fiu sigur ca masina aia merge exact pe unde vreau eu cand e groasa si fiecare cm. de abatere conteaza?
Sa incepem cu schimbat discuri si placute unde toata lumea 'se pricepe'
Am scos roata ,masina asigurata desfacem glisierele pe care un baiat destept le-a uns din belsug,ies greu din ghidajul de cauciuc pentru ca s-a deteriorat materialul si dupa unsoarea se usuca ...le curatam pana devin lucioase,pentru cine nu stie ele sunt din inox la masini cu pretentii sau doar cromate la altele deci de ce le ungem? scoatem etrierul de pe rac,acesta are niste tablite pe care acelasi destept le-a uns ,luam un magnet si verificam...sunt tot din inox ,de ce sunt si ele unse? problema este la rac deoarece in timp vaselina de sub tablitele alea s-a facut ca sticla si strange placutele blocandu-le eu cand demontez racul curat santurile pe care se aseaza placutele cu un set de pile sau merge cu panza de bomfaier pana la luciu,doar acolo.
Scoatem discul de pe butuc,dam ciocane de ne trec toate apele el e blocat surpriza...de vaselina uscata si amestecata cu rugina,curatam bine butucul si suparafata pe care se aseaza noul disc cu peria de sarma pana la luciu de multe ori am nevoie si de pila sau panza.
La un Ford Smax am batut cu cel mai mare ciocan pana s-a spart discul si l-am scos bucati atata rugina era pe interior de la vaselina pe baza de cupru,nici degripant nici incalzit nimic si masina trebuia sa fie in jumate de ora iar pe stand ca nu avea eficienta la franare fata/spate.
Montam discul punem surubul de fixare e bun sa fie acolo nu strangem prea tare ca nu e nevoie si iese usor la desfacut,racul la loc ,blocant pe cele doua suruburi dupa ce am curatat filetele,cu atentie tablitele sau arcurile pentru placute cum li se mai spune ,montam placutele ele aluneca usor in canalul de montaj de pe rac punem etrierul merg greu clar nu este curatat racul cat trebuie si este foarte important sa se miste usor.Se pune la loc etrierul ,glisierele sunt bec lucesc,se pune blocant pe filet si se strang dopurile ,verificam ,apasat frana de 2,3 ori se verifica cum se misca discul ,butucul fuzetei curatat cu peria de sarma si cantitatea de vaselina acolo trebuie sa fie cat sa umezeasca materialul nu din abundenta,roata strans verificat ....pleca masina la testat de frane .
Nu imi este clar de ce pui unsoare pe piesa din inox ,ce rost are vaselina de pe spatele placutei,ce rost are vaselina pe tablitele de inox,ce rost are vaselina pusa cu polonicu pe butuc si pe fiecare prezon...toate se spala in timp pentru ca masina nu sta in sufragerie pe televizor ci merge prin apa iar piesele alea se incing ,se spala in timp si asa ajunge pe....MATERIALUL DE FRICTIUNE AL PLACUTEI care se imbiba devine alunecoasa materialul se deterioreaza si incep lipsa eficienta si...scartaituri ca sa nu mai zic de santurile de pe disc facute de praf din uzura cu vaselina si cupru bine copt la temperaturi nu mai apuca discul cele 2-3 schimburi de placute la care speram.
La ultimul loc de munca am stat 15 luni timp in care dupa hartiile mele mi-au trecut prina mana cam 720-800 de masini cu probleme la frane dupa reparatie au mers direct la MOT deci testate si trecute 100% ,la toate care au avut unsoarea pe baza de cupru data din belsug probleme.Ce am observat si nu m-am mirat tot ce a fost BMW M ,Audi RS , Ford ST, Vauxhall VRX ,Mercedes AMG ,Jaguar ,Range Rover ..unde sunt multi cai putere foarte rar se ung piesele ...oare de ce ? alea nu ruginesc? cum trece masina de 200 cp dispare vaselina doar ici si colo de la 300 dispare cu desavarsire poate de la viteza nu are timp sa rugineasca....zic si eu.
Verificati doar daca praful negru de pe janta se ia usor ca o funingine ,daca e consistent si janta pare 'vopsita' in negru e multa unsoare in zona si placutele sunt deja compromise in diferit grad cat au apucat sa se imbibe cu unsori ,apelati la oameni care au inteles ce inseamna franele ce face fiecare piesa si nu pun vaselina peste pasta de blocaj pusa de fabricant lucru care ar trebui sa le dea de gandit macar.
![](//s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](//s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)