Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • gts2.2

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2002 22ytd
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2006

  • Mesaj Privat
am un vectra gts 2.2 si nu am schema electrica cum pot monta o alarma, ma poate ajuta cineva?(are si pachetul confort si vreau sa o montez singur) Idea
Skip ads

  • mihaita2

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: bacau
  • Masina: Astra 1993 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
parerea mea este sa mergi la un electrician Very Happy . nu de alta da nu i chiar asa de usor precum cred unii Cool
  • apachée

  • Mesaje scrise: 83
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 1994 C14SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Am vazut ca masina ta e din 2002, deci ar fi Vectra C, nu? Am si eu o Vectra din '04, care nu are decat inchidere centralizata pe cheie (ceea ce imi convine) dar as fi vrut si alarma la ea (chit ca doar suna cand se reazama vreun "binevoitor" de ea). La DiBas mi-au spus ca Opel nu recomanda sa instalezi alarma pe Vectra C, pentru ca intra in conflict cu imobilizatorul care e montat pe ea din fabrica si poate sa interferze intr-un mod neplacut cu unul din cele 6 computere pe care le are masina. Am inteles ca ar exista un singur model de alarma, fabricat de o firma in Italia, care e facut sub licenta si indrumarea celor de la Opel, care nu ar crea probleme de nici un fel si nici nu are telecomanda separata...

Daca gasesti ceva zi-mi si mie, parca la noi nu stai linistit sa nu ai o sirena-ceva-pe masina... Smile
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
da mai multe detalii despre alarma?! in mod normal alarma contine schema de conectare!

doar ceti trebuie este sal adaptezi la inchiderea centrala!ai telecomanda la inchiderea centrala?
ar fi bine sa ai schema electrica a inchiderii centrale dar daca nu ai se poate rezolva usor....iti trebuie un voltmetru si gata!

ai la toate usile intrerupatoare?intrerupatorul ce vine pt capota il primesti odata cu alarma.
daca vrei monta alarma atunci da ceva detali si te ajut!
  • Tudor

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie:
  • Masina: Signum 2003 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Salu.Am avut si eu problema asta cu alarma si pana la urma s-a rezolvat la un service obisnuit.Mi-am pus un Viper 1000 si sunt foarte multumit de el plus ca merg toate sistemele foarte bine inclusiv inchiderea automata a geamurilor la armare.A costat cu senzorul de perimetru si cu LCD-ul ala mic de pe parbriz 960 ron.Nu va lasati pacaliti de cei de la reprezentantele Opel pt ca alarma agreata de ei este scumpa si nu face nimic(incepe sa sune dupa ce este spart un geam sau asa ceva).Senzorul de perimetru face toti banii.Chiar merita investitia.
  • vladruse

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Eu mi-am montat o alarma simpla pe Logan cand aveam asa ceva....e foarte greu....iti recomand sa te duci la un electrician ca e mare bataie de cap daca nu stii bine ce ai de facut
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Daca faci rost de TIS la care sa ai si cd 3 [ cd 3 are partea de scheme electrice ] gasesti schema electrica a masinii , pe mine m-a ajutat foarte mult de am reusit sa instalez alarma folosind infrastructura masinii .
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,343
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
AdamOpel a scris:da mai multe detalii despre alarma?! in mod normal alarma contine schema de conectare!

doar ceti trebuie este sal adaptezi la inchiderea centrala!ai telecomanda la inchiderea centrala?
ar fi bine sa ai schema electrica a inchiderii centrale dar daca nu ai se poate rezolva usor....iti trebuie un voltmetru si gata!

ai la toate usile intrerupatoare?intrerupatorul ce vine pt capota il primesti odata cu alarma.
daca vrei monta alarma atunci da ceva detali si te ajut!

Salut!
Am montat ,partial, o alarma .Nu este ceva de firma dar are cam mai toate functiile necesare: antidemaraj, inchidere usi.
La montaj m-am lovit de cateva probleme cum ar fi :
- nu am putut sa trec un fir ptr sirena din cabina in motor , pana la urma am recurs la o improvizatie ;
- abia am gasit de unde sa alimentez alarma: din blocul de sigurante sig nr.3
- prinderea modulului am facut-o in partea stanga, in spatele blocului de sigurante cu holzsuruburi de placa aceea ce se poate scoate, tapetata cu burete.
- desfacand butonul de la usa soferului am constatat ca pe intrerupator sun 2 fire (albastru si gri) ce sunt puse la masa prin intermediul surubului ce prinde butonul de caroserie.Pentru o mai mare siguranta si a nu interfera cu restul masinii am pus 2 diode ptr separarea semnalului.
As avea o intrebare : cum ma conectez la modulul de inchidere centralizata al masinii a.i. sa pot inchide usile la armarea telecomenzii ?Modulul se afla in partea dreapta , langa torpedeul mare ?
Si cum ma conectez la butonul de la haionul din spate? trebuie sa trag fir pana acolo ?
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
in primul rand inainte sa iei alarma ar fi trebuit sa verifici cum este comandat modulul inchiderii centrale!cu "+" sau "-".
in majoritatea cazurilor alarmele luate de pe piata(gen metro) sunt comandate cu "-" iar modulele din fabrica sunt cu "+".
Unele alarme ca si Carscop au jumper pt a comuta (+sau-).
In cazut tau cred ca ai comanda +.dai jos plasticul de pe usa din stanga si vezi acolo 5fire(in majoritatea cazurilor)...pt inchidere!pe 2 vine tensiune a de comanda pt motorase iar pe restu 3(una din ele are tensiune continua(+sau-..masori) iar pe celelalte 2 le foloseste ca si comanda stare deschis/inchis ....pe aceste trebuie sa le legi la alarma,ca alarma sa poata comanda).
Nu stiu unde se afla modulul original(niciodata nul caut....nu am chef de desfacut).iei de pe firele ce tre pe usa.
ai grija ca colegi mei au deconectat mufa dintre usa la un corsa C si iau dezactivat airbagul!(precis nu stiu daca au mai facut si altceva sau doar luarea mufe a cauzat aceasta si doar pe tester se putea reactiva).
Cu improvizati ai grija...eu intodeauna langa legaturile de cabluri trag firele si nu sub ghedere ca le poti taia,iar sub capota,pt sirena il trag unde intra cablurie..ii din cauciuc il gaoresc si il trag.Tu ai nevoie doar de 2 fire(una la sirena si una la intrerupator).

in legatura cu intrerupatorul dublu de la usa ii facut pt semnalizare cand ai lasat luminile aprinse si sunt separate ca in cazul deschiderii altei usi inafara de cel din stanga sa nu porneasca semanalizatorul acustic.(sa nu cumva sa legi pe acest fir! ci pe cel se iluminare)

In legatura cu haionul din spate!cand deschis se aprinde si in fata becul?daca da atuncea sa dai jos diodele si nu mai ai nevoie sa tragi fire.

Inca o recomandare daca setezi prea sensibil senzorul de sok atuncea o sati porneasa des...iar daca nui sensibil atuncea la o spargere de geam(ex. ai bagaje inauntru) nu se va declansa!exista 2 metode ori folosesti functia silentios(dezactiveaza senzorul de sok),daca este prevazuta alarma, in zonele aglomerate, sau cumperi un senzor cu microunde si il legi in paralel cu senzorul de sok(in acest caz senzorul trebuie reglat sa nu fie f. sensibil) iar la senzorul cu microunde ai reglaj separat(in centru la oglinda se poate prinde..este compus din 2 senzori).aceasta metoda o agreez....
(geamurile sa nu fie lasate jo..nici 1mm ca de la vant se va porni alarma).

La alimentare intodeauna trag un fir de la baterie si folosec sigurante.
Semnalizarea ai conectat?Cel mai simpu le tragi de la intrerupatorul de avarie.scrie pe el R si L...Alarma cate iesiri are pt semnalizare?in unele au doar una singura.

Spor la lucru.
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,343
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@AdamOpel iti multumesc mult pentru raspunsurile tale.Se vede ca te pricepi.
Si mi-ai dat si niste idei.De exemplu : cu aprinderea becului de la plafoniera cand se deschid usile. O sa folosesc releul din kitul de montaj care inital era pentru imobilizator si o sa-l pun sa faca ,,masa" la deschiderea usilor. In acest fel o sa scap de intrerupatorul de la usi si de de diodele pe care le-am pus acolo ca sa nu interfereze semnalul de la alarma cu cel de la fire.
Alarma are 2 fire de semnal-alarma : unul l-am pus la faruri pe flash , pentru aceasta am desfacut cochilia de la volan , am identificat firul pentru semnal de flash si m-am conectat acolo.Al doilea fir este deocamdata neconectat si l-am izolat.
Modulul de inchidere se afla in usa soferului ? Nu se afla in stalpul din dreapta jos ?
As vrea sa fac sa se inchida usile la actionarea alarmei dar nu sa se deschida.De deschis sa ramana ca si pana acum pe telecomanda de la cheie.
Si mai am o intebare : pe unde pot scoate cele 2 fire (goarna si interupator) ca eu m-am chinuit de m-a gasit boala.Privind din compartimentul motor am vazut undeva in centru , intre servofrana si conductele de AC o capsula ce pare din cauciuc avand un diametru de aproximativ 4-5 cm. Pot trage firele pe acolo ?
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Cablul pt sirena il treci pri cauciucurile ce vin in jurul cablurilor originale...nu stiu ce garnitura zici tu dar daca ai loc,sa nu cumva spargi vreun furtun il poti trece linistit.Recomandarea mea este sal treci odata cu cablurile priginale,ca si daca nu il etansezi pe acolo nuti va curge apa inauntru.gaora o faci cu sula,ori cu o surubenlita stelata(nu cu una lata ca poate sati crepe cauciucul)nuti trebuie o gaora mare,va fi mai greu sa treci cablul dar cu o surubenlita lata(sa nu fie prea ascutita) impingi cablul(sau bagi o sarma mai suntire si legi de cablul).

In legatura cu contactele nu este nevoie sa utilizezi releul ca nu are nici un impact asupra functionari electice.intrepupatoarele de la usa doar da semnal care actioneaza un tranzistor(sau vreo poarta a procesorului) deci nu are cum sa distruga ceva,mai repede becul de la plafoniera ce consuma mult mai mult.poti sa il legi direct pe intrerupator.

Prin flash intelegi avariile?nu? cel mai simplu il poti lega pe intrerupatorul de avari separat (stanga-dreapta).
Modulul nu stiu unde se afala(pe undeva in bord) dar pe tine te intereseaza comanda si aia il gasesti in usa din stanga(sofer).

Se poate face si cum vrei tu! legi doar firul de comanda ce inchide usile.si la dezarmarea alarmei nu se va deschide usa.dar inainte sa deschis usa (din telecomanda orig) trebuie dezarmat alarma altfel porneste.Dar tu ai telecomanda orig?atunci la ce ai vrut alarma cu telecomanda?sunt alarme ce se pot monta pe telecomanda orig a masini!
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,343
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
AdamOpel a scris:nu stiu ce garnitura zici tu

La Z16XEP cam intre ,, mijlocul cercului servofranei" si cele 2 furtune de de AC ce intra din motor in habitaclu exista o ,,capsula" de cauciuc ce pare ca se poate scoate.Pe acolo as vrea sa trag firele.

AdamOpel a scris:
Prin flash intelegi avariile?nu?

Flash-ul este semnalul de atentionare de pefaza mare.Si mi se pare mai interesant asa.

Ieri am desfacut pragul de plastic din partea dreapta , cel de la pasager : si am vazut o cutie in care intra o groaza de fire.Am sa iau aparatul de masura si cu un ac ascutit am sa intep firele si sa vad ce semnal primesc.

Off topic : vreau sa fac in asa fel incat sa aprind becul martor din bord de proiectoare ceata fata atunci cand aprind faza mica. Ai idee cum as putea face ? Eu vreau sa leg un fir de la releul de proiectoare ceata fata la releul de faruri-faza scurta. Care sunt acele relee? Eu oricum o sa le iau pe incercate.
Stiu de exemplu ca cele 2 rele (galbene la mine) de pe placa de sigurante sunt ptr. semnalizare stanga si semnalizare dreapta.
Iar siguranta 12 este ptr. proiectoare ceata-fata.
Multumesc de raspunsurile de pana acum.
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Ieri am desfacut pragul de plastic din partea dreapta , cel de la pasager : si am vazut o cutie in care intra o groaza de fire.Am sa iau aparatul de masura si cu un ac ascutit am sa intep firele si sa vad ce semnal primesc.

asa iti va fi mai greu sa identifici firele.


iar in legatura cu farul de ceata daca am inteles bine....vrei sa se aprinda farurile de ceata cand pui faza scurta?nu?
tragi de la intrerupator(faza scurta) la intrerupatorul de ceata.dar sa pui o dioda ca nu la aprinderea farurilor de ceata sa se aprinda si faza scurta.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cam asa este la Agila : https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=6014
De obicei masina este precablata, se cauta schema, mufa si nu se fac conexiunile ca la carte, fara tras fire de unde nu trebuie...
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,343
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Cam asa este la Agila : https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=6014
De obicei masina este precablata, se cauta schema, mufa si nu se fac conexiunile ca la carte, fara tras fire de unde nu trebuie...

La Astra G difera foarte mult. Nu seamana deloc modelele astea de masini Sad . Lucru nemtesc dar uneori prea complicat.
Oricum de abia astept sa vina weekendul : imi iau aparatul de masura , acul si o sa incep sa intep firele sa gasesc un cablu pentru semnalul de inchidere. Nu vreau sa desfac fata de usi .
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Tie iti trebuie schema ca altfel inebunesti, nu mai intepa atit firele, vorbim privat...
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
ddf a scris:
dancuciureanu a scris:Cam asa este la Agila : https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=6014
De obicei masina este precablata, se cauta schema, mufa si nu se fac conexiunile ca la carte, fara tras fire de unde nu trebuie...

La Astra G difera foarte mult. Nu seamana deloc modelele astea de masini Sad . Lucru nemtesc dar uneori prea complicat.
Oricum de abia astept sa vina weekendul : imi iau aparatul de masura , acul si o sa incep sa intep firele sa gasesc un cablu pentru semnalul de inchidere. Nu vreau sa desfac fata de usi .


Daca nu desfaci fata usi foarte greu ai sa dai de ele....si mai ales fara schema.
Alimentare poate sa aiba pe mai multe fire,ex. unele tipuri de actuatoare(motoras) au intruna tensiune pe ambele fire +12v doar la comanda schimba pe unul din ele in -. deci teoretic trebuie sa ai 1fir ce duce tensiune la intrerupatorul din actuator(pe 2 se intoarce... inchis/deschis); 1fir alimentare modul,2fire comanda actuator ..... cum le poti deosebi?daca nici macar culorile nu le sti?mai repede dai jos mufa si masori cu OHMmetru unde iti da scurt(adica conduce)...inchizi si deschizi usa astfel actionezi intrerupatorul din actuator(bateria sa fie luata jos).....
dupa ce ai gasit firul comun il dezizolezi un pic, pui mufa,bateria la loc si vezi ce tensiune vine +sau-,dar cred ca ii +.
  • pam

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2001 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Cam complicata problema. Eu mi-am montat o alarma K9 la un tip din Tg-Mures si a durat 3 ore montajul si credeti-ma ca tipul stia ce face. Deci parerea mea ca daca nu sunteti de meserie nu merita sa-ti bati capul cu chestia asta cind ti-o poate rezolva meseriasul pentru 40-50 lei.(parerea mea)
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Din cate vad mai aveti putin si desfaceti toata masina . Asa cum a spus si Dan faceti rost de schema altfel este destul de greu , iar cu umblatul pe la usi iar este eiurea , usile sunt etansate cu o folie care se pare ca ajuta in caz de impact lateral airbagul . Ca sa montezi alarama la o Astra G trebuie sa folosesti infrastructura actualei inchideri centralizate , acolo ai TOT , cablurile de la actuatoare , un singur fir care comanda lampile de semnalizare , + 12 V pentru alimentare si cablurile ce comanda geamurile iar pentru a trage fir pentru sirena eu am dart o gaura prin care am trecut un cablu cu mai multe fire . Modulul de inchidere centralizata se afla in partea dreapta a pasagerului din dreapta , fata si esta acoperit cu ornament de plastic , scuze ca nu stiu sa explic coerent . In ceea ce priveste comanda actuatoarelor alarma are scoase afara iesirea de la releele ce comanda actuatoarele si o schema in care descrie destul de clar cum se face conexiunea , rolul ei fiind ca la inchidere sa aplice tensiunea pe motorase intr-un sens iar la deschidere sa inverseze tensiunea fata de sensul anterior , ingineria mare nu este , doar putina atentie si un aparat de masura iar daca aveti inchidere centralizata si puneti alarma fara sa deconectati inchiderea centralizata aveti ocazia sa-i dati foc dar cu putin noroc se arde siguranta fuzibila din panou .
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,343
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Visse a scris: am dat o gaura prin care am trecut un cablu cu mai multe fire .

Unde ai dat gaura ? Da-mi si mie detalii.
... ingineria mare nu este , doar putina atentie si un aparat de masura iar daca aveti inchidere centralizata si puneti alarma fara sa deconectati inchiderea centralizata aveti ocazia sa-i dati foc dar cu putin noroc se arde siguranta fuzibila din panou .

Poti sa-mi desci si mie cum ai conectat alarma la modulul de inchidere? Culoarea firelor de la inchiderea originala unde ai facut legaturile ?
Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR